Stránka 1 z 2
Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 10:03
od Jindra88
Zdravím,
doufám, že svůj dotaz umisťuji správně.
Chtěl bych Vás požádat o radu. Ve firmě kde pracuji se prodává - RRC 2012 448DT motor 4,4l za 410.000 Kč najeto 260 000km. Autem jezdil můj šéf, dobrý kamarád 4,5 roku a předtím jeho bratranec, takže mám jistotu, že se na autě nedělali nějaké divočiny. Auto bylo pravidelně servisováno v autorizáku, takže po téhle stránce vše ok. Sem tam nějaký problém s klimatizací, vyhříváním sedaček a nedávno byl vyměňován vzduchový měch na levém předním kole.
Hodně lidí mě od koupě odrazuje, protože ten nájezd je velký - nejde prý ani o ten motor, ale prý o vzduchový podvozek, převodovku, elektroniku. Vůbec tedy teď nevím jak se rozhodnout - range rover byl vždycky můj sen a i tenhle starší model čtyřky se mi líbí, takže v tomhle mě to láká, ale zase se bojím, abych nešel do nesmyslu a nezahučel jen v servisech. Já sám se v autech nevyznám a určitě to nebude tak, že bych si tam něco vyměňoval sám.
Chtěl bych se Vás tedy zeptat na Vás názor - co si o tom myslíte - koupit, nekoupit. Třeba i Vaše zkušenosti s takovým nájezdem nebo vyšším. A pak další otázka, protože je jasné, že se servisům nevyhnu, tak jestli cena servisů a dílů je to skutečně tak obrovský rozdíl - nebudu jezdit do autorizáku, ale pokusím se najít kvalitní servis v Praze. Nyní máme doma 2 passaty rok 2015, tak jestli jsou ceny náhradních dílů aa servisu, prohlídek, kontrol - 2x tak dražší?
Předem moc díky za jakýkoliv názor, radu.
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 10:19
od Jindra88
Ještě doplním - jedná o Range Rover Autobiography
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 10:21
od Lukasino
Ahoj,
zkusím za sebe odpovědět asi na to hlavní = jestli Tě to sežere na servisu. To je věc, na kterou neexistuje jednoznačná odpověď

Nájezd je adekvátní věku, všechny budou mít podobně, hromada jich má už přes 300tkm, a bez problému jezdí. Záleží taky jakým servisem to už proběhlo, jestli to má vše původní (přední měchy, turba, DPF a věci kolem, atd...) tak bych se pomalu připravil na to že Tě to potká.
A to je druhá věc, třeba turba, dají se řešit v autorizáku s cenou cca 70/ks + práce, takže není problém dát přes 150tis.Kč, nebo taky někde v rozumném servisu rozumným repasem, kde se to může dostat i třeba na 35tis.Kč za to samé. A takhle je to pomalu se vším
Takže to je na Tobě. Pro někoho je normální částka za roční servis 10tis., pro jiného je to 100tis... Někdo dá auto prostě do servisu s tím, starejte se, nebo se stará sám a se servisem se nějak domluví, atd atd.
Ale pokud je to auto zdravé a pěkné, tak je ta cena taky pěkná (reálně se prodávají podobné 500-600) takže to můžeš brát i tak, že tam máš prostor na další opravy
L.
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 10:41
od Jindra88
Díky za odpověď... Zeptám se, kdyby si neměl RR, šel bys do tohohle?
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 12:00
od Lukasino
Vzhledem k tomu, že něco takového hledám, až prodám moje L322ky, tak ano

Ale jestli Ti tahle informace pomůže, to nevím

Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 12:23
od Kokesek
Jindra88 píše:Ještě doplním - jedná o Range Rover Autobiography
Jak se ty auta a lidi kolem me pohybuji uz nejaky ten rok tak sem vysledoval, ze lidi kteri si otazku zda je servis lr pripadne primo rr sezere, jsou nakonec sežráni. Postupne dochazim ke zjisteni ze rr od 2007, pripadne d4 od 2010…, jsou vozidla vice mene pro lidi co se auty živí. Jen tak neco je nezaskoci a maji prehled v cenach oprav. Vetsina zakazniku nez aby opravila zavady v radech desitek az jedne stovky tisic vozidlo radeji proda. Pri nakupu spolehaji na stesti s argumentem “me se to prece nemuze stat”.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 12:33
od Dex
260tkm? To je zajeté auto…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 15:59
od milan.ke
Kto chce letiet v prvej triede, holt musi si na letenku priplatit. RR Autobiography je proste pre inu triedu uzivatelov a s tym suvisi aj ten servis resp. ceny oprav.
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 10 srp 2021 19:12
od Kokesek
Klasicky se delaji turba na tdv8 pri 220-250tis. Tak vlastne uz presluhuji…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 11 srp 2021 09:02
od Lukasino
Kokesek píše: 10 srp 2021 12:23
... lidi kteri si otazku zda je servis lr pripadne primo rr sezere, jsou nakonec sežráni...
Svatá pravda, tesat do kamene

Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 11 srp 2021 10:00
od filip91
Jako kup si ho.. auto je to hezký, ale jestli potřebuješ dvě víceméně stále pojízdná auta, tak neprodávej passaty..

Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 11 srp 2021 10:52
od Don
zrovna pasik neni vubec zadny etalon spolehlivosti
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 11 srp 2021 10:57
od matooo
kámoš ma 3 roky stareho passata alltracka. si myslim ze tam bylo posranych tolik veci, a zasadnych , ze nejaky LR si muze jenom zdat o takovém case stravenem v servisu

Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 12 srp 2021 18:06
od Kokesek
Klasicky pohled na vymenu turb…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 13 srp 2021 17:44
od Kokesek
Pokracovani dneska teda tdv8 ko turba svody a spousta dalsich zazitku.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 20 srp 2021 10:07
od Jindra88
Kokesek píše: 12 srp 2021 18:06
Klasicky pohled na vymenu turb…
Sent from my iPhone using Tapatalk
To je strašnej pohled...

Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 20 srp 2021 10:12
od Jindra88
Každopádně moc všem děkuju za rady...
Ten RR mi vyfouknul bohužel kolega, který dal vyšší nabídku. Byla to anonymní aukce, takže holt vyhrál...
Včera sem se byl podívat ještě na jednoho RR v Dajbychu v Praze a po projetí vozu si ještě okoukáváme auto z venku a najednou zasyčení a jedna strana auta dolů... Pán řiká " Tohle sem ještě nikdy neviděl" a řikal mi že u RR ty vzduchové měchy drží, že neví o tom že by se nějak poškozovaly...
Ten RR měl najeto 250 000km a vše původní, alespon dle faktur za servis...
Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 20 srp 2021 10:17
od Jindra88
Mám ještě jeden dotaz...
Díval sem se na složení toho měchu - a ted prosim vás mi vůbec nejde o peníze, ale zkoušel někdo, nějak opravovat prasklý měch? Viděl sem asi 2 videa kde to člověk rozebíral a je to v podstatě prasklá guma... Tak jestli to někdo zkoušel opravovat nebo sehnat pouze tu gumu nebo nějak to vyřešit... Co sem pochopil tak to kovové pouzdro toho měchu tu gumu chrání kvůli přetlaku.. Lepení nějaké díry je zřejmě nesmysl kvůli tlaku, ale třeba existuje nějaká možnost a nebo prostě sehnat jen tu gumu... Sem si i říkal i třeba nějak ten měch vylepšit aby nedocházelo k prasknutí...
Píšu s největší pokorou ke všem automechanikům co teď asi kroutí očima

Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 20 srp 2021 10:42
od Lukasino
Jindra88 píše: 20 srp 2021 10:12
Každopádně moc všem děkuju za rady...
Ten RR mi vyfouknul bohužel kolega, který dal vyšší nabídku. Byla to anonymní aukce, takže holt vyhrál...
Včera sem se byl podívat ještě na jednoho RR v Dajbychu v Praze a po projetí vozu si ještě okoukáváme auto z venku a najednou zasyčení a jedna strana auta dolů... Pán řiká " Tohle sem ještě nikdy neviděl" a řikal mi že u RR ty vzduchové měchy drží, že neví o tom že by se nějak poškozovaly...
Ten RR měl najeto 250 000km a vše původní, alespon dle faktur za servis...
Je to tak, přední měchy a turba má původní. Taky jsem se byl na něj dívat, ale tohle mě odradilo. Ikdyž pán dělal pravidelný servis jak bylo třeba...
A že by prodejce neviděl prasklý měch na L322?

Mají životnost 8-10let a pak praskne každý, což tady přesně odpovídá. Je potřeba počítat 25tis/strana cca.
Opravovat prasklý měch je hovadina... na ročníky 2002-2009 stojí úplnou srandu kompletní včetně tlumiče, tady je to bohužel horší tím že to má stavitelné tlumiče, ale ve 250ti si přecijen zaslouží už i nové tlumiče

Re: Prosím o radu - RRC 2012 448DT motor 4,4l
Napsal: 20 srp 2021 11:06
od Jindra88
Lukasino píše: 20 srp 2021 10:42
Jindra88 píše: 20 srp 2021 10:12
Každopádně moc všem děkuju za rady...
Ten RR mi vyfouknul bohužel kolega, který dal vyšší nabídku. Byla to anonymní aukce, takže holt vyhrál...
Včera sem se byl podívat ještě na jednoho RR v Dajbychu v Praze a po projetí vozu si ještě okoukáváme auto z venku a najednou zasyčení a jedna strana auta dolů... Pán řiká " Tohle sem ještě nikdy neviděl" a řikal mi že u RR ty vzduchové měchy drží, že neví o tom že by se nějak poškozovaly...
Ten RR měl najeto 250 000km a vše původní, alespon dle faktur za servis...
Je to tak, přední měchy a turba má původní. Taky jsem se byl na něj dívat, ale tohle mě odradilo. Ikdyž pán dělal pravidelný servis jak bylo třeba...
A že by prodejce neviděl prasklý měch na L322?

Mají životnost 8-10let a pak praskne každý, což tady přesně odpovídá. Je potřeba počítat 25tis/strana cca.
Opravovat prasklý měch je hovadina... na ročníky 2002-2009 stojí úplnou srandu kompletní včetně tlumiče, tady je to bohužel horší tím že to má stavitelné tlumiče, ale ve 250ti si přecijen zaslouží už i nové tlumiče
Pokud je životnost 8- 10let tak to je ok... Já se sem se bál že třeba 3, 4 roky...