LR D4 - Only normal height available
Napsal: 13 zář 2021 16:36
Počas jazdy sa (po predchádzajúcje prudkej zmene počasia - daždivo...) sa objavila hlaska "Only normal height available". Diagnostika zobrazila DTC kod C1A33(01), Raw code: 5A3301. Podvozok nebolo možné dať do offroad polohy.
Smerovalo to k Left Rear Valve-general electric failure.
Kompresor fukal tak ako má. Zameral som sa na spomínaný valve blok, ktorý je pri zadnom ľavom kolese.
odpojil som konektor z valve bloku. Premeral som cievky solenoidov (konektor C02101), cievky su OK.
Ďalej som sa zameral na prepojovací konektor (C0376/C0390 ) medzi karosériou a podvozkom (za čiernym plastom zadného ľavého kolesa).
Rýchlo som zistil, že jeden z vodičov je „niekde“ prehnitý (vodič vykazoval odpor cca. 222kOhm, čo je hovadina). Konkrétne sa jedná o vodič (žlto-čierny) v dĺžke 570mm, [konektor/pin] C0390-43 < -- > C02101-3 [konektor/pin].
Elegantným riešením bolo natiahnuť nový vodič.
Nový vodič som umiestnil do chráničky.
Spoje su letované a chránene teplom zmršťovatelnými trubičkami s lepidlom.
Celkovo mi to trvalo (ZĽ koleso dole, rezerva preč, meranie, oprava, meranie, bandážovanie a nahodenie kolies) cca. 3 hodiny.
Vzduchovy podvozok žije.
Verím, že aj táto skúsenosť pomôže pri odstranovaní spomínanej poruche EAS.
Smerovalo to k Left Rear Valve-general electric failure.
Kompresor fukal tak ako má. Zameral som sa na spomínaný valve blok, ktorý je pri zadnom ľavom kolese.
odpojil som konektor z valve bloku. Premeral som cievky solenoidov (konektor C02101), cievky su OK.
Ďalej som sa zameral na prepojovací konektor (C0376/C0390 ) medzi karosériou a podvozkom (za čiernym plastom zadného ľavého kolesa).
Rýchlo som zistil, že jeden z vodičov je „niekde“ prehnitý (vodič vykazoval odpor cca. 222kOhm, čo je hovadina). Konkrétne sa jedná o vodič (žlto-čierny) v dĺžke 570mm, [konektor/pin] C0390-43 < -- > C02101-3 [konektor/pin].
Elegantným riešením bolo natiahnuť nový vodič.
Nový vodič som umiestnil do chráničky.
Spoje su letované a chránene teplom zmršťovatelnými trubičkami s lepidlom.
Celkovo mi to trvalo (ZĽ koleso dole, rezerva preč, meranie, oprava, meranie, bandážovanie a nahodenie kolies) cca. 3 hodiny.
Vzduchovy podvozok žije.
Verím, že aj táto skúsenosť pomôže pri odstranovaní spomínanej poruche EAS.