Stránka 1 z 1
Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 08 pro 2021 16:02
od Ranger001
Zdravím,
před nějakou dobou jsem se rozhodl, že si pořídím L322 ten poslední ročník s TDV8 4.4 od fordu. Začal jsem tedy projíždět inzeráty a pokukovat po nějakém tom pěkném kousku. A docela mě zarazilo, jak není úplně výjimkou nacházet inzeráty aut s již vyměněným novým motorem 4.4 TDV8 (L322 i L405). Jako osobně bych se takového vozu úplně nebál, pokud ta výměna byla udělána profesionálně a ne někde v kůlně
Moje otázka se tedy týká tohoto motoru. Měl jsem za to, že tato motorizace je vesměs spolehlivá a každý si jí chválí. Tak proč je jich tolik mrtvých? Slyšel jsem akorát o nějakém 4.4 padlém na klice. To je ta hřídel nějak poddimenzovaná u tohoto motoru? Nebo kde bývá nejčastěji problém?
Moc díky za jakékoliv info

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 08 pro 2021 16:45
od Lukasino
TDV8 problémy s klikou nemívají. Co se je za mě problém, že lidi si nehlídají hladinu oleje (a auto to bohužel samo od sebe nehlásí), takže když jim začne turbo brát olej, jezdí v motoru se zbytkami místo oleje, pak už je to všechno jednoduchý...
Náplň je tam cca 10l a ikdyž to má jen 3-4l tak to nic nezahlásí

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 08 pro 2021 16:55
od Ranger001
Moc díky za info! To by dávalo docela i smysl, protože lidé, kteří si pořídí auto s pořizovací cenou klidně i 5 míčů, tak asi nebudou kontrolovat nějaké měrky a hladinky v motoru :-D
Jen mi to teda moc hlava nebere, že to nemá žádné čidlo na hlídání stavu oleje?! To snad má každý auto

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 08 pro 2021 16:57
od Lukasino
Naopak, tohle už měrky nemá, má to čidlo které snímá hladinu a dokáže Ti to říct. Je jen potřeba se na tenhle údaj podívat v menu. Bohužel (pro mě nepochopitelně) tam nikdo nedal žádnou hlášku třeba při startu, že je hladina pod minimem...
Samozřejmě je tam i čidlo mazání, ale jako u ostatních aut, tohle čidlo začne hlásit až ve chvíli, kdy už je problém a nemaže to.
Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 08 pro 2021 19:22
od Ranger001
Aha. Jo jasně, chápu. Ale olejové čerpadlo třeba neodchází, ne? S tímto dokážu úplně v pohodě žít

Hlavně když nejde o nějakou výrobní chybu nebo tak. Všechny auta u nás doma dostávají vždy maximální péči, takže nějaké hlídání provozních kapalin je samozřejmostí a jako problém bych to neviděl

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 08 pro 2021 20:43
od Lukasino
Olejové čerpadlo? Nevím o tom...
Trpí to třeba na domeček na termostat mezi hlavami, podobně jako 3.6 TDV8, jeden čas na to byla svolávačka, ale to není nic z čeho by se měl někdo hroutit

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 08 pro 2021 21:48
od pooh
Lukasino píše: 08 pro 2021 16:57
Bohužel (pro mě nepochopitelně) tam nikdo nedal žádnou hlášku třeba při startu, že je hladina pod minimem...
Ked sadnes do auta, tak vacsinou prave odchadzas niekam, a nemas chut a cas motat v menu este pred nastartovanim, a potom ked odstavis auto, musel by si pockat par minut kym to dovoli zobrazit, takze tiez ziadna vyhra...

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 08 pro 2021 22:31
od Lukasino
No ale právě proto by si to systém mohl zkontrolovat třeba při žhavení a vyhodit automaticky hlášku zkontroluj olej /málo oleje... Ale potom by asi neprodávali nové motory

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8
Napsal: 09 pro 2021 07:41
od Don
A pritom takova blbost
