Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#201 Příspěvek od MadTom » 27 bře 2022 13:07

Hezky se bavíš. Já jsem si to Ačko složil na stole, že to bude jednodušší, a potom ještě jednou, tentokrát už jsem tam dal ramena správně. Naštěstí tam není moc možností. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#202 Příspěvek od Tazik1992 » 27 bře 2022 20:45

:grin: :grin: šak já sem s těma ramenama taky točil jak šaolinskej mnich s holí. Když sem je osazoval, tak sem furt čuměl na fotky. A to sem se ještě při jejich repasu rozhodl, že jedno rameno s držákem nalakuju jiným postupem než druhé, takže sem to furt zkoumal, co patří k sobě. A při třídění fotek to bylo stejné. Prd mi bylo platné otáčení v prohlížeči, furt sem točil hlavou kolem monitoru a představoval si jak to tam dole bylo :grin: .
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#203 Příspěvek od Tazik1992 » 29 bře 2022 21:34

Po osazení Áčka už bylo možné doplnit i detaily zadní nápravy - odvzdušnění a brzdové potrubí.

Odvzdušňovací vývod nápravy byl orezlý a nebudil při pohledu z venčí velkou důvěru...
Oprava odvzdušnění nápravy 01 - původní vývod.jpg

... a při pohledu dovnitř už bylo jasné proč.
Oprava odvzdušnění nápravy 02 - původní vývod zarezlý.jpg

Každopádně mě překvapilo, že vývod je na závit, protože už jsem dopředu zakoupil díl FTC5085, což má být adaptér odvzdušnění nápravy. Minimálně nápravy Rover.
Ovšem todle je nějaký nástrčný typ, který byl k ničemu jak na přední nápravě Rover, tak i na zadní Salisbury.
Oprava odvzdušnění nápravy 03 - FTC5085 adaptér odvzdušnění nápravy.jpg
Oprava odvzdušnění nápravy 03 - FTC5085 adaptér odvzdušnění nápravy.jpg (8.75 KiB) Zobrazeno 2765 x

Každopádně obě nápravy měly v otvoru pro odvzdušnění závit G1/8. No a to bylo ideální k nasazení alternativy v podobě pneumatického nástrčného kolínka s vývodem na hadičku o průměru 6. A nejlépe nerezového.
Oprava odvzdušnění nápravy 04 - nový vývod.jpg

Nerezové jsem nanýtoval i závitové vložky M5 pro držáky hadice odvzdušnění a brzdové trubky. No, prospělo by jim lehké zakrácení, aby lépe sedly, ale už sem je nechtěl mordovat ven.
Oprava odvzdušnění nápravy 05 - nýtované matice držáků.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#204 Příspěvek od Tazik1992 » 29 bře 2022 21:41

Kolínko se dá libovolně natáčet, takže s vytvarováním vedení hadice není problém.
Oprava odvzdušnění nápravy 06 - vývod na nápravě.jpg

Druhý konec hadice sem zatím nechal v původní podobě. Asi by to chtělo nějakou škvírou protáhnout aspoň do kabiny a schovat za tapecírem. Zatím tam dám jen nástrčku s odvětrávacím tlumičem.
Oprava odvzdušnění nápravy 07 - prodloužený konec výdechu.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#205 Příspěvek od Tazik1992 » 29 bře 2022 22:00

I takto malý díl dokázal vyvolat velké emoce :grin: Zárez šroubu v T-kusu byl jakostní, hlava mu ulítla už po krátkém souboji.
Oprava zadního brzdového potrubí 01 - T-kus rezka.jpg

Už sem myslel, že to zahodím z pomsty rovnou do lesa i s držákem. Ale nakonec sem T-kus zachránil a vrátil.
Oprava zadního brzdového potrubí 02 - T-kus šroub.jpg

Ovšem na nový nerezový držák.
Oprava zadního brzdového potrubí 03 - nový držák porovnání.jpg

Tady je kdyžtak "výkres" (ale je to v měřítku, stačí vytisknout a obkreslit).
Oprava zadního brzdového potrubí 04 - výkres držáku T-kusu.jpg

Nerezová parta už je připravená. Držáky brzdových trubek jsem nakonec taky utesal ze zbytků nerez plechu.
Oprava zadního brzdového potrubí 05 - nové díly brzdy + odvzdušnění.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#206 Příspěvek od Tazik1992 » 29 bře 2022 22:18

Téčko na místě. Šrouby na krytu diferenciálu jsem nakonec nahradil všechny za nerezové (originály jsou M10x12, ale vejdou se i délší 16ky, i do těch dvou slepých děr, co jsou po obvodu).
Oprava zadního brzdového potrubí 06 - T-kus nový.jpg

Pravá zadní brzdová trubka (díl NTC7964) sedla dobře. Ovšem ta dlouhá levá (díl ANR2779) vyžadovala zkro(u)cení, v první chvíly jsem si myslel, že bude krátká.
Oprava zadního brzdového potrubí 07 - levá trubka surový stav.jpg

Nakonec vůle zvítězila :grin:
Mimochodem, brzdové trubky tvořily významnou část nákladů opravy, levá přední a obě zadní koštovaly 9tkč. Napříště už sem se radši vybavil na samovýrobu.
Oprava zadního brzdového potrubí 08 - levá trubka po zkrocení.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#207 Příspěvek od MadTom » 29 bře 2022 22:53

Ten průchod pro odvzdušnění nápravy je třeba na D2 nebo Defu TD5, starší mají šroubovací.
S brzdovýma trubkama jsi si odpověděl sám, s dobrým lisem je to v pohodě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#208 Příspěvek od Tazik1992 » 30 bře 2022 20:06

MadTom píše: 29 bře 2022 22:53 Ten průchod pro odvzdušnění nápravy je třeba na D2 nebo Defu TD5, starší mají šroubovací.
Vida, tak to byla nachytávka.
Já ten díl viděl na několika eshopech a popis byl víceméně univerzální, někde Disco1 jinde Disco 2, jinde zase pro RRC nebo P38, obě nápravy, jen přední, prostě fůra variant. Ale Defender od 1987 do 2006 byl uvedený všude, někde jen s dovětkem - přední náprava. I na JLRparts to bylo univerzálně. Naštěstí náprava a náhrada je jednoduchá.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#209 Příspěvek od Tazik1992 » 02 dub 2022 17:14

Skládání se blíží ke konci ...
Jednou z posledních komponent k montáži po repasu je stabilizátor. Tohle už je "historická" fotka ukazující demontáž. To sem si ještě myslel, že ho jen očistím a vrátím zpět.
Oprava zadního stabilizátoru 01 - uvlonění čepu.jpg

I když manžety čepů ramen nevypadaly špatně, tak uvnitř byl mezi nima rozdíl...
Oprava zadního stabilizátoru 02 - stav ramen stabilizátoru.jpg

Nová ramena ( díl NTC1888 ) jsem dal obyčejná od Allmakes, já jim zase takový kouř nedám.
Oprava zadního stabilizátoru 03 - rameno Allmakes.jpg

Sestava připravená k montáži. Z původních dílů jsem použil jen stabilizátor, klemy a velké podložky na čepech.
Původní matky (korunové DIN935) se závlačkami dodané s rameny jsem nahradil nerezovými. Čepy uchycení stabilizátoru (díl RYG501490) jsem "pozinkoval" (ale už koupené byly pozinkované).
Šrouby pro klemy silentbloků jsem dal rovněž nerezové, originály (M8x25) měly pevnost 8.8 a zrezlé byly tak, až jsem se divil, že už dávno neulítly.
Oprava zadního stabilizátoru 04 - sestava na montáž.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#210 Příspěvek od Tazik1992 » 02 dub 2022 17:31

Sice jsem všechny díly - ramena, stabilizátor, klemy,.. - opatřil i vrstvou vosku, ale při montáži jsem ještě každou styčnou plochu namazal keramickou pastou.
Oprava zadního stabilizátoru 05 - uchycení.jpg

Silentbloky(pouzdra) čepů (díl 552819) i silentbloky horního závěsu stabilizátoru (díl NRC5674) jsem konzervoval silikonovou vazelínou. Ale i dovnitř šla pasta. Mezi stabilizátor (tu placatou část) a silentblok patří ještě podložka, aby se rovnoměrně rozložil tlak na pouzdro. Sem koukal, že třeba v Haynesovi to dávají natvrdo.
Oprava zadního stabilizátoru 06 - osazení čepu.jpg

Je to tam. Utahovací momenty jsou v tomto případě známé.
Oprava zadního stabilizátoru 07 - osazený stabilizátor - momenty.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#211 Příspěvek od Tazik1992 » 03 dub 2022 22:50

A renovací prošlo i tažné zařízení. Platli pro zásuvku jsem musel znovu navařit, jelikož "kdysi dávno" při demontáži crossmemberu bylo rychlejší jí uříznout, protože zrezlé šrouby v zásuvce vzdorovaly povolení. Akorát jsem jí navařil moc kolmo, takže zásuvku jsem pak musel natočit.
Repas tažného zařízení 01 - hlavní závěs očištěný.jpg

Pod tažná oka jsem dal nerezové podložky, aby v případě stočení zbytečně neodrbaly rám. U rámu zesíleného pláty o 5mm stačí na fixaci pomocných ramen tažného šrouby M10x120.
Sice nikde na tažném nebyl šroub pevnější než 8.8, včetně šroubů držících kouli, ale nakonec jsem místo nerezových použil na ukotvení tažného většinou pevnější šrouby 10.9.
Repas tažného zařízení 02 - upevnění oka k ramenu.jpg

Tažné je k nárazníku uchyceno čtyřmi šrouby. Dva zadní (ty hlavou dolů) jdou přímo do závitů v nárazníku, tam jsem dal nerezové, M12x50 (stačí i 40). Dva přední M10x50 jsem dal s pevn.10.9. Šroub, který váže pomocná ramena k tažnému má rozměr M12x90.
Repas tažného zařízení 03 - detail upevnění k nárazníku.jpg

Kdyby někdo prosím věděl, co to je za typ tažného, tak uvítám info. Například mezi příslušenství na JLR webu jsem tedle typ nenašel.
Repas tažného zařízení 04 - tažné celkově.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#212 Příspěvek od Tazik1992 » 03 dub 2022 23:15

A přichází slavnostní okamžik - datum 19.3.2022 - po roce a sedmi měsících jsem se konečně proplazil cílovou páskou :grin:

Nejprve osazení slavnostně vytuněných zástěrek.
Jejich renovace probíhala takňák průběžně. Držáky musely být od rámu doslova odtrženy, takže bylo třeba opravit jejich montážní platličky.
Repas zástěrek 01 - držáky po sundání.jpg

Škoda, že až na druhý pokus jsem zjistil, že je třeba, aby byly platle navařeny k držáku zástěrky trochu šikmo :grin:
Repas zástěrek 02 - oprava platle.jpg

Jelikož se mi na původních (ale bohužel už zdecimovaných) BF Goodričích líbily ty výrazné bílé popisy, tak jsem chtěl speciálním fixem zvýraznit i boční nápisy na nových pneumatikách Michelin. Ale už nasrání u první pneu mě od toho nakonec odradilo, tak jsem aspoň vybarvil ovály na zadních zástěrkách.
Repas zástěrek 03 - tunning zástěrky.jpg

Na autě vypadají docela pěkně.
Repas zástěrek 04 - zástěrka na autě.jpg

Uchycení zástěrek i jejich držáku je nerezové, včetně maticové vložky nanýtované v rámu.
Repas zástěrek 05 - uchycení.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#213 Příspěvek od Tazik1992 » 03 dub 2022 23:27

Následuje osazení zrenovovaného zadního stěrače. Pro test sledování reálné odolnosti Makranoxu proti povětrnostním podmínkám bude sloužit jím třemi vrstvami ošetřená platle držáku rezervy.
Zadní stěrač 01 - ramínko, držák rezervy.jpg

U stěrače se zastavím u jedné věci - držák(kloub) ramínka není ocelový výkovek jak jsem si myslel, ale hliníkový odlitek. A ani tomu se nevyhýbá "koroze", takže hlavně vnitřní tisícíhran je dobré ošetřit montážní pastou, aby se nerozpadnul.
Zadní stěrač 02 - úchyt ramínka.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#214 Příspěvek od Tazik1992 » 04 dub 2022 00:28

Poslední, co mohlo způsobit klopýtnutí před finišem bylo řízení. To bylo potřeba před nastávající stk rovněž poladit.
Převodka a její okolí už od nákupu vykazovaly nějaký únik.
Oprava řízení 01 - převodka.jpg

Ovšem kde? Aneb co člověk neudělá pro dobrou fotku - v tomto případě rozebrání rámu chladičů a vypíchnutí intercooleru...
Oprava řízení 02 - převodka.jpg.jpg

Při ohledávání mě ještě zaujala znatelná vůle při tahání za páku od převodky. Nakonec jsem zjistil, že matka moc utažená nebyla, na moment 176Nm rozhodně ne. A zajišťovací podložka jí nechávala docela volnost pohybu. Tady ještě nastalo drámo s klíčem, protože matka je na velikost 33 (nebo nějaký imperiál) a já měl jen 32 a 36, takže jsem musel vyvložkovat plíškama tu 36ku. Po utažení vůle zmizela.
Oprava řízení 03 - převodka, matka páky.jpg.jpg

Po průběžném očišťování jsem nakonec vystopoval, že únik zřejmě pocházel od jedné z hadic napojených k nádobce. Po ní to stékalo dolů a zbytek rozprášil ventilátor. Hadici jsem povolil, zakroutil a protože prasklinu nevykazovala (ani nátrubek na nádobce), tak jsem jen znova dotáhnul sponu. Uvidí se.
Oprava řízení 04 - hadice nádobka.jpg

Po odstranění vůle na páce se objevila ještě vůle na přední spojovací tyči. Utažení klemy nepomáhalo, tak jsem jí poposadil. Přitom jsem zjistil, že někdo dříve asi použil na stažení šroub M6 a na něj narouboval 1/4palcovou matku. Nehráli totiž velikosti klíčů, ale závit byl orezlý, tak jsem to víc nezkoumal. Osadil jsem nový správný šroub 1/4UNF (díl BH604151L). I matku (díl NY604041L). Pod obojí jsem dal po dvou nerezových podložkách, aby se to do klemy při utažení (14Nm) dobře opřelo. A ještě jsem přidal sichr matku s pérovkou navíc.
Oprava řízení 05 - spojovací tyč.jpg


Pak pod rouškou tmy konečně následovala po dloooouhém absťáku testovací jízda. Svítí, brzdí, zatáčí, nikde nic neskřípe - paráda :grin:
Teď už jen zkusím pořešit to bílo-šedé kouření a vyrazím na souboj o nálepku ....
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#215 Příspěvek od mr-tomas » 04 dub 2022 08:10

Pěkné, pěkné, jen k té pérovce. Zrovna včera jsem narazil na článek ohledně odolnosti šroubových spojů vibracím a pérovka je asi to nejméně odolné řešení, což mě samotného dost překvapilo. Mnohem odolnější je použití samojistných matek nebo pojitných lepidel. V druhém nejlepším případě dvou matek utažených na sebe. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#216 Příspěvek od Wobl » 04 dub 2022 08:35

https://www.landroverforum.cz/forum/dow ... 121484&t=1


Mam na aute stejny a z papiru od montaze jsem zjistil jenom typ RRD 51 A + 68-1. 68-1 je ta koule. Ale k tomu na netu nic neni.
Jinak pekna prace Taziku. Je na case premyslet o kniznim vydani:) :wink:

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#217 Příspěvek od Tazik1992 » 04 dub 2022 20:38

mr-tomas píše: 04 dub 2022 08:10 Zrovna včera jsem narazil na článek ohledně odolnosti šroubových spojů vibracím a pérovka je asi to nejméně odolné řešení
Tak vidíš a já si zrovna pérovku docela cením, třeba víc než vějířovku nebo matku s přírubou. Ovšem, já tam ty matky mám obě samojistné, ale ještě mezi nima pérovku :grin: .

Wobl píše: 04 dub 2022 08:35 Mam na aute stejny a z papiru od montaze jsem zjistil jenom typ RRD 51 A + 68-1. 68-1 je ta koule. Ale k tomu na netu nic neni.
Tak dobrý, aspoň víme typ :clap . Díky. Já sem si řikal, jestli je to vůbec LR vybavení, jestli to tam někdo nenarouboval z něčeho jiného. Projížděl jsem manuály s příslušenstvím i staré katalogy a nikde jsem tendle typ nenašel.

EDIT 2022-08 - nakonec se něco našlo - viz stránka 16
Naposledy upravil(a) Tazik1992 dne 09 srp 2022 21:24, celkem upraveno 1 x.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#218 Příspěvek od Tazik1992 » 15 dub 2022 22:40

Tak jsem ještě našel k tažnému manuály na montáž a připojení tažného na Defendera a ani tam to moje není. Ale zase jsou tam postupy, potřebný spojovák, utahovací momnety apod.
Jedná se o návody k následujícím typům tažných zařízení a jejich příslušenství. Je to výtažek z LR dokumentu - Defender Accessory Fitting Instructions
STC50256 - tažné pro Defender s různými závěsy - KNB100640, RTC8159, STC7669, A50-X
STC50255 - tažné pro Defender s různými závěsy - KNB100640, RTC8159, STC7669, A50-X
VUB105480 - tažné pro Defender 130 / 110 HCPU
VUB105460 - tažné pro Defender 90 / 110
VUB105470 - tažné pro Defender 110
VUB105450 - tažné pro Defender 130 / 110 HCPU
VUB105460 - tažné pro Defender 90
STC50257 - tažné pro Defender 110 / 130 valník

STC50325 - zapojení elektriky u 130
STC50324 - zapojení elektriky u 110
STC50303 - zapojení elektriky u 90

Defender - návody pro montáž tažného zařízení - mechanická část
Defender - návody pro montáž tažného zařízení - elektrická část
Na Pumu ta tažná vypadají podobně, no stejně, ale mají novější LR značení
Puma - tažná zařízení.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#219 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 08:03

Myslel jsem, že montáž žebříku jsem ani nebudu dávat, ale i na takovém aktu se dají najít nesrovnalosti...

Už při jeho demontáži mě překvapilo, že kolem horního šroubu nebyl žádný tmel či jiné těsnění. Takže při zpětné montáži jsem použil jednak nerezový šroub a rovnou vraťák se zaoblenou hlavou, aby někdo neměl nutkání si žebřík jentak odmontovat. A kolem něj přišla aspoň Hylomarka, protože se mi kvůli takovému nic nechtělo načínat novou kartuši silikonu.
Žebřík 01 - utěsnění šroubu.jpg

Druhý "problém" jsem spatřil v chabé opoře pro šroub na vnitřní straně střechy. Byla tam jen taková větší podložka. Při představě, že se na žebřík vyhoupne 100kilový tvor ( a to sem si ještě pár deka ubral :grin: ) to ve mě nebudilo moc důvěry.
Žebřík 02 - opěra horního šroubu.jpg

Jelikož se mi nechtělo vrtat druhou díru do střechy, tak jsem alespoň z nerezu udělal širší opěrnou platli, aby se případná zátěž lépe roznesla.
Žebřík 03 - nová opora.jpg

Například v návodu pro montáž originálního žebříku STC50417 sice používají dva šrouby, ale zase je tam chytají jen do nýtovaných závitových vložek. To víc věřim tomu jednomu šroubu s malou podložkou....
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#220 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 10:53

Teď už došlo k synchronizaci se současností a příběh bude pokračovat on-line. Skoro on-line :grin:
Předminulý víkend proběhlo měření komprese válců za studena v rámi akce bílošedý kouř. Minimálně to bude zajímavé i pro posouzení jestli bude mít nějaký vliv čištění kroužků chemií od Bishopu. Pro testování jsem si objednal sadu kompresiometru S-HCTK od fy Satra za 1000korun. Obsahuje i měřící adaptér místo žhavící svíčky se závitem M10x1.
Meření komprese válců 01 - sada kompresiometru.jpg

Jako první bylo nutné umrtvit přívod paliva do čerpadla. Odpojení napájecího konektoru k palivovému ventilu je hračka, stačí zmáčknout pružnou sponu a vytáhnout - jednoduché spolehlivé bytelné řešení. Kam se serou mnohé dnešní konektory....
Meření komprese válců 02 - odpojení ventilu paliva.jpg

Pak následovalo dvojí protočení motoru naprázdno, aby tam nic nezbylo.

Následně jsem umrtvil i žhavení, abych zbytečně netýral svíčky. Protože patice z relátka žhavení, vlastně řídící jednotky :grin: , nešla lehce sundat, tak jsem vytáhnul příslušnou 60A pojistku.
Meření komprese válců 03 - pojistka žhavení.jpg

Následovala montáž měřícího adaptéru, který jsem utáhnul na stejný moment jako svíčku - 23Nm. Zajímavé bylo, že ten adaptér byl jediný z celé sady, který byl ucpaný nějakým rezem a zbytky materiálu, musel sem to odvrtat. Už to mě mělo varovat....
Meření komprese válců 04 - montáž adaptéru.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Odpovědět