To bylo každou chvilku než jsem to také sundal....V tetene to niekedy dostane ranu a potom hladas co ti kde sucha o brzdovy kotuc.
Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
S posledními podzimními slunečními paprsky přišly na mě choutky si trochu zakitařit aneb při modelaření 1:1 trochu naaranžovat orezlá místa karoserie. Puchýřů na hlinikových dílech je dost, ale aspoň se přes ně nevalí rez, takže jsem se soustředil hlavně na nechtěnou železnou patinu. No, chtěl jsem to dát do vlákna k Zidonovi,ale protože tam je laťka kvality kurevsky vysoko a já při takovém štrykování, (ač nerad, ale co mým rukou zbývá) používám většinou metodu ŽÁVES, tak si to radši nechám tady
Od začátku mě štvala lišta pod zadním okénkem, která je orezlá z venku i zevnitř. A ještě navíc ve spoji. Když jsem auto kupoval, tak to byl docela nenápadný puchejř...
Tady jsem ocenil LR lego systém spojů a vůlí, kdy povolením pár šroubů na korbě šel horní panel aspoň přizvednout
Dřevěnýma špalíčkama jsem rozklížil spoj a vytvořil mezírku. Těsnění jsem odtáhnul nahotu pomocí pevné pásky. Po odstranění krusty jsem aplikoval Korrostop
Přes něj jsem dal primer, který vytáhnul nerovnosti a ty jsem protmelil a po přebroušení znova sjednotil primerem. Pro broušení vrchní části lišty ve škvírce pod oknem se mi osvědčila planžeta na tmelení, přes kterou jsem ohnul brusný papír.
Tady už po nástřiku zelenou epsomkou. Při navázání přechodů se držím zásady pokud možnou od hrany k hraně, ale to přímo na autě kolikrát dost dobře nejde. Třeba na velkých plochách a nebo jako tady za rohem. To pak na přechodu nelepím zakrývací lepenku na plochu, protože ty by vzniknul ostrý přechod, ale na jejím okraji udělám přehnutý lem, který nedosedá na povrch a stříkám to tzv. přes hranu do ztracena. Teď se to docela povedlo
Od začátku mě štvala lišta pod zadním okénkem, která je orezlá z venku i zevnitř. A ještě navíc ve spoji. Když jsem auto kupoval, tak to byl docela nenápadný puchejř...
Tady jsem ocenil LR lego systém spojů a vůlí, kdy povolením pár šroubů na korbě šel horní panel aspoň přizvednout
Dřevěnýma špalíčkama jsem rozklížil spoj a vytvořil mezírku. Těsnění jsem odtáhnul nahotu pomocí pevné pásky. Po odstranění krusty jsem aplikoval Korrostop
Přes něj jsem dal primer, který vytáhnul nerovnosti a ty jsem protmelil a po přebroušení znova sjednotil primerem. Pro broušení vrchní části lišty ve škvírce pod oknem se mi osvědčila planžeta na tmelení, přes kterou jsem ohnul brusný papír.
Tady už po nástřiku zelenou epsomkou. Při navázání přechodů se držím zásady pokud možnou od hrany k hraně, ale to přímo na autě kolikrát dost dobře nejde. Třeba na velkých plochách a nebo jako tady za rohem. To pak na přechodu nelepím zakrývací lepenku na plochu, protože ty by vzniknul ostrý přechod, ale na jejím okraji udělám přehnutý lem, který nedosedá na povrch a stříkám to tzv. přes hranu do ztracena. Teď se to docela povedlo
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A pak přijde dycky finiš akrylovým bezbarvýcm lesklým lakem a... a je to v prdeli Z určitýho pohledu to to ještě jde
Ale z jinýho úhlu je vidět, že je to takový zamlžený. Na tý metalický barvě to obzvlášť "vynikne" . Nevím nakolik by tomuhle pomohlo rozleštění. No jestli máte někdo nějakou zkušenou radu, tak nepohrdnu.. čím a jak to třeba rozleštit nebo co použít na finiš ?....
A taky došlo zlehka i na obávaný bulkhead. Taková rozcvička až budu měnit ty bloky co drží okno. Před horním pantem levých dveří byl nenápadný puchýř... a pod ním díra a ne jedna.
Tady jsem ocenil, že výrobci tmelů si vzali inspiraci od výrobců jogurtů a své produkty obohatily i o vlákninu. Teď přišla k duhu
Trochu to vypadá, ale mám teď strach povolit šrouby na pantu, protože tuším, že ty díry vznikly kolem toho držáku co fixuje matky šroubů. Chtěl bych dát totiž nerezové, ale nechci riskovat, že se to vyvalí celé. Tady si je asi "udělám" jen barvou.
Ale z jinýho úhlu je vidět, že je to takový zamlžený. Na tý metalický barvě to obzvlášť "vynikne" . Nevím nakolik by tomuhle pomohlo rozleštění. No jestli máte někdo nějakou zkušenou radu, tak nepohrdnu.. čím a jak to třeba rozleštit nebo co použít na finiš ?....
A taky došlo zlehka i na obávaný bulkhead. Taková rozcvička až budu měnit ty bloky co drží okno. Před horním pantem levých dveří byl nenápadný puchýř... a pod ním díra a ne jedna.
Tady jsem ocenil, že výrobci tmelů si vzali inspiraci od výrobců jogurtů a své produkty obohatily i o vlákninu. Teď přišla k duhu
Trochu to vypadá, ale mám teď strach povolit šrouby na pantu, protože tuším, že ty díry vznikly kolem toho držáku co fixuje matky šroubů. Chtěl bych dát totiž nerezové, ale nechci riskovat, že se to vyvalí celé. Tady si je asi "udělám" jen barvou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
To si robil zbytocne. Pekne to vydrzi chvilu. Ak tu listu neurobis kompletne demontovanu z auta tak sa hrdza rychlo vrati.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Dano, to víš, že by to bylo lepší. Jenže. To už bych to musel rozebrat někde na dílně. A navíc ty ostatní lišty vypadají dobře, na stáří čtvrtstoletí a ještě když jsou nasazené na spodní díl na tupo a pak až lakované, tak bych řekl dokonce i hodně dobře. Zase nejsem takový blázen, abych kvůli puchýři tamdle nebo tudle všechno rozebíral nebo abych brousil a lakoval celé blatníky apod. Ač nerad, jdu v takových to karosářských případech do kompromisu. Ale udělám pro něj maximum Tentokrát jsem třeba odolal mojí obvyklé časové jednotce - jedna neděle a jezdil jsem s olepeným autem a rozšroubovanou korbou 14dní
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tady se nemaká nebo co???
Už pěkně dlouho si nemám co číst ráno k čaji....neříkej, že máš Defa takovou dobu bez poruchy...
Už pěkně dlouho si nemám co číst ráno k čaji....neříkej, že máš Defa takovou dobu bez poruchy...
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Já si jezdím, já si užívám. Ťuk, ťuk, ťuk (pro jistotu). Ale neboj, to víš že se najde aspoň drobnost. A nebo si problém vymyslím . Připravuji reportáž, ale jak holt nemám oprátku kolem krku, tak to flákám
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 311
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Je potřeba se do Defa občas aktivně ponořit se šroubovákem a sikovkama. V opačným připadě bude Defender naprosto nezajímavý . Takový dobrý rozrejpání auta má taky něco dosebe , zejména aby LRforum časem zcela nezamrzlo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Nějakej hajzlík byl u mě před Vánoci trhat perníček, večer znak byl, ráno už ne. Sice originální LR badge pro starší Defíky (díl DAS100150 nebo MXC6402) není tak mastnej jako pro jiné lr modely, ale stejně tu nebyl u nás u nikoho skladem. Tak jsem hledal alternativu, koneckonců rámeček na masce zůstal. A náhrada byla docela blízko - místní člen Juri Toy je má v nabídce, stylovky s vlajkou. Provedení vypadá pěkně a pasuje přesně do rámečku.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Také jsi mohl před focením ty plasty vzít silkalem
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ještě bych reagoval na fotku. V zimním období mám občas problém, že Defík se podchlazuje. Tak jsem před lety koupil roletku ze Zetoru, která rozměry pasuje na chladič. Ve spojení s el. vrtulí se to velmi zlepší...
roletka: https://eshop.agroad.cz/eshop-6901-1345 ... 13180.html
lanko: https://eshop.agroad.cz/eshop-5501-1304 ... adice.html
roletka: https://eshop.agroad.cz/eshop-6901-1345 ... 13180.html
lanko: https://eshop.agroad.cz/eshop-5501-1304 ... adice.html
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No já sice sem leštěnka, to jo, ale přeci jen bylo -10, tak se mi to moc aranžovat nechtělo. Ale počkej na jaře
Já bych zatím řekl, že je to dobrý nebo přijde mi to tak. I v těchhle mrazech se Defík po cca 4-5km ohřeje na plnou provozní teplotu a drží. Ovšem v takhle tuhé zimě jsem s ním ještě moc dlouhých tras nenajezdil. Ale co si pamatuju, tak Puma na tom nebyla o moc líp. Topení je ale samozřejmě dost vlažný.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A teď jedna o záhadě nezamčených dveří.
Už od koupě mi bylo divné proč jsou na zadních dveřích na obou stranách až takové promáčkliny a popraskaný lak. Teprve mráz na závěru roku přinesl odpověď. Byly to otisky zoufalství předchozího majitele, který se v zimě snažil dveře marně zavřít. Sice jsem při instalaci nových západek X-trouser zámky seřizoval, aby šly dveře zavřít lehkým švihem, ale v prosincových mrazech se i mě začaly dveře odrážet zpátky. Takže na řadu přišly zámky jako takové.
Mě se teda do toho v zimě moc nechtělo, protože sem tušil že promrzlé plasty tapecírunku budou praskat. Ale protože se dveře za jízdy odjišťovaly a pootevíraly a nechtěl jsem sbírat děti po ulici, tak nebylo zbytí. Aspoň jsem si udělal zásobu choulostivých náhradních dílků kdyby něco. Sada kolíku je DA2499, sada příchytek tapecíru DA4649 a zajišťovací klip ovládacích táhel zámku BFP1265.
Na závlačku kličky by byl nejlepší nějaký háček, ale nebyl k mání. Naštěstí je za kličkou vůle, plastový límeček se dá odtáhnout, takže se tam dá zajet i úzkým šroubovákem aniž by to nadělalo paseku.
Sice už jsem to dělal na pumě, ale vždycky vzpomínat po čase co kde napíchnout to je souboj s "tím Němcem v hlavě". Objímka kolíku vnitřního zamykání se přizvedne a vyhákne z bočních čepů a pak se vytáhne z vodící drážky nahoře.
Madlo už je třešnička a na tapec pak stačila plastová škrabka na okna pro vycvakání čudlíků z příchytek po jeho obvodu. A pak už se jen modlit, aby nešel (hlavně dole) i s kusem rámu dveří. Tuty vypadají ještě slušně (ale původní nejsou), i vibrace tlumící výstelku ještě mají. Tu jsem teda neměl odvahu odloupnout a nahlídnou za ní.
Už od koupě mi bylo divné proč jsou na zadních dveřích na obou stranách až takové promáčkliny a popraskaný lak. Teprve mráz na závěru roku přinesl odpověď. Byly to otisky zoufalství předchozího majitele, který se v zimě snažil dveře marně zavřít. Sice jsem při instalaci nových západek X-trouser zámky seřizoval, aby šly dveře zavřít lehkým švihem, ale v prosincových mrazech se i mě začaly dveře odrážet zpátky. Takže na řadu přišly zámky jako takové.
Mě se teda do toho v zimě moc nechtělo, protože sem tušil že promrzlé plasty tapecírunku budou praskat. Ale protože se dveře za jízdy odjišťovaly a pootevíraly a nechtěl jsem sbírat děti po ulici, tak nebylo zbytí. Aspoň jsem si udělal zásobu choulostivých náhradních dílků kdyby něco. Sada kolíku je DA2499, sada příchytek tapecíru DA4649 a zajišťovací klip ovládacích táhel zámku BFP1265.
Na závlačku kličky by byl nejlepší nějaký háček, ale nebyl k mání. Naštěstí je za kličkou vůle, plastový límeček se dá odtáhnout, takže se tam dá zajet i úzkým šroubovákem aniž by to nadělalo paseku.
Sice už jsem to dělal na pumě, ale vždycky vzpomínat po čase co kde napíchnout to je souboj s "tím Němcem v hlavě". Objímka kolíku vnitřního zamykání se přizvedne a vyhákne z bočních čepů a pak se vytáhne z vodící drážky nahoře.
Madlo už je třešnička a na tapec pak stačila plastová škrabka na okna pro vycvakání čudlíků z příchytek po jeho obvodu. A pak už se jen modlit, aby nešel (hlavně dole) i s kusem rámu dveří. Tuty vypadají ještě slušně (ale původní nejsou), i vibrace tlumící výstelku ještě mají. Tu jsem teda neměl odvahu odloupnout a nahlídnou za ní.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Kontrolní fotka pozice táhel, abych je pak zacvakal na správné místo. Hodila se
Plastové klipy táhel předčily moje očekávání - vydržely i když se jim od táhla moc nechtělo. (novější genuine už jsou pod stejným číslem z plechu, viz obrázek)
Takhle vypadal zámek nevinně, ale jen trocha ztuhlé letité vazelíny doplněné prachem, která se usadila pod pružinkami ovládanými táhélky a samostavy jej v mrazech znehybnila. Úplně docu jsem to nerozebíral, ale po důkladném vystříkání a vykoupání všech zakoutí odmašťovačem (teda ideální by byl ultrazvuk), už jsem vazelínu nepoužil. Celý zámek jsme prostříkal suchým silikonem DryLube, který se mi osvědčil už na předních dveřích. Ani taková špica jako je třeba interfloňácké teflonové mazivo Lube TF se mi zrovna na zámky aut neosvědčilo.
Jenže zámek nebyl jediný problém. Dveře v poslední fázi zavírání evidentně drhly. Tušírování západky fixem mělo prozradit kde a o co.
Jedna část tedy byla jasná i bez toho - bočnice těla zámku. Našel jsem staré západky a ty už byly také označkované.
Plastové klipy táhel předčily moje očekávání - vydržely i když se jim od táhla moc nechtělo. (novější genuine už jsou pod stejným číslem z plechu, viz obrázek)
Takhle vypadal zámek nevinně, ale jen trocha ztuhlé letité vazelíny doplněné prachem, která se usadila pod pružinkami ovládanými táhélky a samostavy jej v mrazech znehybnila. Úplně docu jsem to nerozebíral, ale po důkladném vystříkání a vykoupání všech zakoutí odmašťovačem (teda ideální by byl ultrazvuk), už jsem vazelínu nepoužil. Celý zámek jsme prostříkal suchým silikonem DryLube, který se mi osvědčil už na předních dveřích. Ani taková špica jako je třeba interfloňácké teflonové mazivo Lube TF se mi zrovna na zámky aut neosvědčilo.
Jenže zámek nebyl jediný problém. Dveře v poslední fázi zavírání evidentně drhly. Tušírování západky fixem mělo prozradit kde a o co.
Jedna část tedy byla jasná i bez toho - bočnice těla zámku. Našel jsem staré západky a ty už byly také označkované.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Když byly dveře přivřené, tak to ještě vypadalo dobře...
...ale když dovřely úplně a háček zaklapl naplno (na druhou pozici), tak už byly dveře na západce. Jenže ta už byla úplně dole a ani drobné náklápění v rámci vůle otvorů nepomohlo. Buď bych musel profrézovat díry ve sloupku (a ozdobném plastu) a pustit západku níž. A nebo bych musel začít laborovat s dveřma. Ani jedno se mi vůbec nechtělo. Nehledě na to, že pohledově se mi v rámcí defích možností jeví docela zarovnané s okolními částmi karosérie.
Takže došlo na přesný chirurgický zákrok dremlem - úprava západky byla nejmenší cesta odporu
A zlepšil se tím i druhý problém - odskok dveří při zavírání nebo za jízdy. O tu západku totiž nenápadně cvrnkala i západka háčku zámku. I když dveře zavřely, tak stačilo přejet nějakou nerovnost, třeba retardér, Defík se zavrtěl a dveře se pootevřely, protože háček zámku o jednu polohu přeskočil.
No, zatím vyřešeno.
A dveře na levoboku ? Jako přes kopírák - stejné zámky, stejné chyby. A stejná léčba - klystýr a radikální řez, jaképak s tím medle sraní
Ten vozdr ztuhlé vazelíny na pomocné pružince kliky je všeříkající....
...ale když dovřely úplně a háček zaklapl naplno (na druhou pozici), tak už byly dveře na západce. Jenže ta už byla úplně dole a ani drobné náklápění v rámci vůle otvorů nepomohlo. Buď bych musel profrézovat díry ve sloupku (a ozdobném plastu) a pustit západku níž. A nebo bych musel začít laborovat s dveřma. Ani jedno se mi vůbec nechtělo. Nehledě na to, že pohledově se mi v rámcí defích možností jeví docela zarovnané s okolními částmi karosérie.
Takže došlo na přesný chirurgický zákrok dremlem - úprava západky byla nejmenší cesta odporu
A zlepšil se tím i druhý problém - odskok dveří při zavírání nebo za jízdy. O tu západku totiž nenápadně cvrnkala i západka háčku zámku. I když dveře zavřely, tak stačilo přejet nějakou nerovnost, třeba retardér, Defík se zavrtěl a dveře se pootevřely, protože háček zámku o jednu polohu přeskočil.
No, zatím vyřešeno.
A dveře na levoboku ? Jako přes kopírák - stejné zámky, stejné chyby. A stejná léčba - klystýr a radikální řez, jaképak s tím medle sraní
Ten vozdr ztuhlé vazelíny na pomocné pružince kliky je všeříkající....
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Protože mě už dříve při nastavování zámků štvaly vymezovací plechové podložky pod plastovou podložkou západky, které furt vyjíždí a dle mého časem způsobují i vakl, vznikl jako vedlejší produkt této akce 3D model napodobeniny podložky MUC7809. Napadlo mě, že by stačilo v patřičné ose protáhnou (nebo zůžit) podložku na požadovanou šířku (standardní je 20mm) a vytisknout na míru. Tím by se dalo těm plechům vyhnout (a při jejich docela mastné cenovce oproti podložce i ušetřit).
Oproti originálu jsem udělal konstrukci napodobeniny robustnější. I dno (ta plná strana) je tlustší o milimetr.
Zde soubor STL pro 3Dtisk
Oproti originálu jsem udělal konstrukci napodobeniny robustnější. I dno (ta plná strana) je tlustší o milimetr.
Zde soubor STL pro 3Dtisk
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Jeden rozdíl mezi levou a pravou stranou přeci jen byl - počet urvaných plastových čudlíků na tapecírech. Vpravo zařvaly jen dva, ale vlevo jich bylo pět a to už nešlo ignorovat. Problém byl, že se neurvaly jen ty vyměnitelné černé příchytky, ale i ty žluté držáky, které jsou pevnou součástí tapecu.
Napřed jsem si myslel, že odfrézuju zbytky, udělám otvor a vyrobím nebo vytisknu nějakou obdobu čepu jako je na druhou stranu do dveří, aby to při demontáži vyskočilo z jedné nebo druhé strany.
Ale nakonec lenost a koeficient Přiměřenosti sraní se s problémem udělaly své. Padl mi do ruky šikovný vrut, který měl hlavičku s límcem a pohon na torx, takže se jevil jako vhodný na opracování. Konkrétně to je vrut Rapid2000 4x16. Upnutím do vrtačky a přiložením pilníku jsem jej vysoustružil k obrazu svému, aby se za něj dala zaháknout příchytka.
Při vrtání děr pro nové držáky bylo třeba dávat majzla, já si naivně myslel, že ty žluté zalité díly jsou nějaké velké kostky, ale jsou to jen 3mm silné šlupky, pak už je jen pěna. Ale skrz jsem tentokrát neprošel
Vypadá to krásně. A přitom je to taková blbost. Úplný happyend
Napřed jsem si myslel, že odfrézuju zbytky, udělám otvor a vyrobím nebo vytisknu nějakou obdobu čepu jako je na druhou stranu do dveří, aby to při demontáži vyskočilo z jedné nebo druhé strany.
Ale nakonec lenost a koeficient Přiměřenosti sraní se s problémem udělaly své. Padl mi do ruky šikovný vrut, který měl hlavičku s límcem a pohon na torx, takže se jevil jako vhodný na opracování. Konkrétně to je vrut Rapid2000 4x16. Upnutím do vrtačky a přiložením pilníku jsem jej vysoustružil k obrazu svému, aby se za něj dala zaháknout příchytka.
Při vrtání děr pro nové držáky bylo třeba dávat majzla, já si naivně myslel, že ty žluté zalité díly jsou nějaké velké kostky, ale jsou to jen 3mm silné šlupky, pak už je jen pěna. Ale skrz jsem tentokrát neprošel
Vypadá to krásně. A přitom je to taková blbost. Úplný happyend
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tuto upravu som robil pred vele vela rokmi a stacilo ten zlty plast zastrihnut stipackami z bocnym britom do hladka aby sa tusim 2mm vrtacikom dalo predvrtat a nasrubovat priamo kratky vrut (rozmer si nepamätam) bez nejakeho pilnikovania. Uz to robim automaticky ani sa nad tym nepozastavujem.
Inac hlavnou pricinou odskakovania dveri je kvalita tesnenia.
Inac hlavnou pricinou odskakovania dveri je kvalita tesnenia.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14953
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
K čištění zámků - musím porvtdit co popisuješ, nutá demontáž a vykoupání, nějaké prostříkávání na autě nemá smysl. Taky ti z nich postupně vyplavalo několik "hrstí" smetí různého tvaru, barvy, materiálu a asi i stáří?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
DanoDEF píše: ↑14 led 2024 11:00 Tuto upravu som robil pred vele vela rokmi a stacilo ten zlty plast zastrihnut stipackami z bocnym britom do hladka aby sa tusim 2mm vrtacikom dalo predvrtat a nasrubovat priamo kratky vrut (rozmer si nepamätam) bez nejakeho pilnikovania. Uz to robim automaticky ani sa nad tym nepozastavujem.
Inac hlavnou pricinou odskakovania dveri je kvalita tesnenia.
Tak vrut jde použít jakýkoliv vhodný, ale bez toho obroušení teda nevim nevim. Asi máš štestí. Já zkusil napřed jen nějaký obyčejný bez úprav s klasickou hlavou do kónusu a hned mi na něm ta černá příchytka praskla. Pravda, byla už z té shitpártí sady, která asi nebude zrovna z kvalitního plastu. Navíc je vidět, že to vyprodukovali na vstřikovací formě, která už ve formě moc není.
To těsnění určitě taky hraje roli, řekl bych hlavně v tom místě, kde je mezi horní a dolní polovinou karosérie ten elegantní oblouk. Navíc já mám na levé straně pořád ještě neošetřený "rzí odfouknutý" ten malý trojúhelník, což taky tlačí dveře ven.
Je to tak, výplach přes západku-háček a foukání maziva zvenčí nestačí. To už jsem zkoušel Musím říct, že u mě to stálo jen na té ztuhlé vazelíně a troše nečistot. Když jsem zkoušel mechanismus levého zámku hned po vyndání (venku bylo kolem nuly), tak bylo vidět jak všechno pomalu jezdí. Se nedivím, že se dveře nestačily zajistit, když jejich odskok byl rychlejší. Po namazání silikonem to byla viditelná změna, mžikové pohyby. Mě teda docela překvapilo, že i když je to otevřený typ zámku, tak v něm zase takový bordel nebyl. Teda aspoň ne chlupy či kusy kalhot zachycených na západce
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008