Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#221 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 11:10

První válec. Během 4 sekund se tlak vyšplhal ke 30Barům - bylo to postupně po skocích 10 -> 20 -> 25 -> 30Barů.
Meření komprese válců 05 - tlak prvního válce.jpg

Přišlo mi, že všechny svíčky měli nad sedlem malou olejovou sukýnku. Jednak se tedy zřejmě dostává olej do válce a umí se protlačit i nad svíčku, když se náležitě nespálí.
Meření komprese válců 06 - svíčka olej.jpg

Zatímco svíčka je na klíč č.10, tak adaptér se utahuje 12kou. Kolem podstavců šroubů hlavy je to ťipťop, nějaký robustní voříšek už by se tam nevešel.
Meření komprese válců 07 - klíč pro utažení adaptéru.jpg

Na třetím a čtvrtém válci bylo potřeba uvolnit třmeny filtrboxu a vždycky jej rukou trochu odtáhnout. Klíč a ráčna už se ale musely nasazovat postupně.
Meření komprese válců 08 - klíč na 3 a 4 válci.jpg

Navíc se tam pro měření velmi hodilo pomocné kolínko.
Meření komprese válců 09 - napojení na 3 a 4 válci.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#222 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 11:39

A teď nějaké to shrnutí.
Všechny válce dosáhly maximálního tlaku 28 až 30Barů v průběhu 4 sekund, celkem jsem točil asi 10s.
Výrobce tlaky neudává. V manuálech se o nich nepíše, ani v tom motorovém - 300Tdi Engine Overhaul Manual (LRL0070ENG). Ale v Haynesovi jsem se dočetl, že je aspoň doporučení, že rozdíl tlaků mezi válci by neměl být větší než 5Barů. To splňuju s rezervou.
Až u druhého válce, kdy jsem nechal aparaturu připojenou pod tlakem déle, jsem si všiml, že tlak začíná klesat. Abych vyloučil, že to dělá aparatura (ty rychlospojky mají docela vakl), tak jsem celý kompresiometr i adaptér postříkal detekční pěnou. Bokem nic neucházelo.

Ještě podotýkám, že vůz má najeto, tedy řečeno správnou bazarní terminologií - stav počítadla kilometrů je 255000km :grin:

Tady jsou nějaká videa z měření. Nenechte se zmást, že na jednom sněží a na dalším pálí slunce, fakt je to v jeden den.

První měření prvního válce.


Měření druhého válce i se sledováním těsnosti


Třetí válec
[
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#223 Příspěvek od MadTom » 21 dub 2022 12:06

Pokles tlaku tam bude vždy, objem spalovacího prostoru je malej a pístní kroužky mají vždy malou mrzeru v místě, kde jsou dělené. Dál může hrát roli, jesli se motor nezastavil v poloze s trošičku nadzvednutým ventilem. Pokles tlaku by mohl vív vypovídat, pokud by jsi ho změřil na všech válcích a porovnal.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#224 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 12:18

Ten pokles tlaku měl na všech válcích takřka stejný průběh. Ze 30Barů na 25Barů během 20sekund a pak trvalo cca dalších 90s než to kleslo na(pod) hodnotu 20Barů. Pak už to vypadalo ustáleně. Dělal jsem několik měření po sobě na každém válci.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#225 Příspěvek od MadTom » 21 dub 2022 13:00

A teď ještě, jestli to není tím budíkem, odhaduju, že v sobě má zpětnej ventil, kterej ten tlak musí udržet, jinak by to nefungovalo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#226 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 13:38

Měl se ho celej postříkanej detekční pěnou, ale nikde sem únik nezaznamenal.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#227 Příspěvek od DanoDEF » 21 dub 2022 13:44

255tkm ved to je novy motor. To moja Td5 ma pri 722tk uz ine tlaky resp netlaky. :grin:
Uz ani ten rozsah 5 medzi valcami nema ale stale jazdi.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#228 Příspěvek od MadTom » 21 dub 2022 16:25

Únik může být klidně z budíku přes jednosměrný ventil zpět do válce. Stačí malinká netěsnost, vzhledem k tomu, jak malý objem to má.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#229 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 21 dub 2022 16:54

Jako mezi námi - jen uvaha - co ten budík ukazuje? Podle mne ukazuje maximum, proto když to chvíli točí, tak se rafička zvedá, jinak kdyby to ukazovalo aktuální tlak ve válci, tak by to muselo stoupat, klesat, stoupat, klesat .... A pokud to ukazuje maximum, tak tam musí být ventil, po zastavení motoru je aktuální tlak ve válci odpovídající jeho poloze a fázi. A podle mne teda docela rychle ve všech válcích se ten tlak přiblíží atmosférickému. Takže to že ti ten ukazatel maximálního tlaku po nějakém čase klesá, podle mne nesouvisí s tlakem ve válci. Jak rychle klesne, když bys ho hned po vypnutí motoru odpojil? A podle mne to nemusí ucházet nikam "ven" ale prostě ten ventilek v tom měřáku to pouští pomalinku zpátky, což se při rotojícím mtoru nestihne, takže to ukazuje rozumně jen maximum. Mužeš do toho fouknout kompresorem a pak ho odpojit.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#230 Příspěvek od MadTom » 21 dub 2022 20:41

Kompresorem mu to těch 30 Barů asi nedá. A ventilek tam bude nejspíš z pneumatiky, ktetej už s tímhle tlakem může být na hraně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#231 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 20:48

MadTom píše: 21 dub 2022 16:25 Únik může být klidně z budíku přes jednosměrný ventil zpět do válce. Stačí malinká netěsnost, vzhledem k tomu, jak malý objem to má.
Jo takdle, Ty myslíš, že jestli to má vnitřní zpětný ventil, tzv. "paměťový", tak ufoukáva přes něj. To je samozřejmě možný. A navíc tam bude určitě i ten únik kolem kroužků, to mě předtím nenapadlo.
Hanys_a_Kaca píše: 21 dub 2022 16:54 Jak rychle klesne, když bys ho hned po vypnutí motoru odpojil? A podle mne to nemusí ucházet nikam "ven" ale prostě ten ventilek v tom měřáku to pouští pomalinku zpátky, což se při rotojícím mtoru nestihne, takže to ukazuje rozumně jen maximum. Mužeš do toho fouknout kompresorem a pak ho odpojit.
To kdyžtak zkusím, jestli to je ten "paměťový" měřák na maximum nebo jestli ukazuje okamžitou hodnotu. Já si myslím, že když jsem to sundaval z posledního válce a bylo to pod tlakem, tak si to po odpojení rychlospojky odfouklo, jako že měřák šel k nule.

Pro mě ja zatím důležitý, že to ukazuje maxima na všech válcích víceméně stejně. A ty případné "úniky" jsou taky ve shodě.
Spíš by mě jen tak ze zvědavosti zajímalo jestli je těch 30Barů normální hodnota nebo aspoň hodnota úměrná věku (nájezdu,opotřebení....).
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#232 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 20:52

DanoDEF píše: 21 dub 2022 13:44 255tkm ved to je novy motor. To moja Td5 ma pri 722tk uz ine tlaky resp netlaky. :grin:
Uz ani ten rozsah 5 medzi valcami nema ale stale jazdi.
:grin: Vidim, že zbytečně plašim. Na problémy je ještě času-kilometrů dost :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

RišoKE
Příspěvky: 282
Registrován: 22 dub 2014 09:24
auto: D1 320 tdi

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#233 Příspěvek od RišoKE » 21 dub 2022 21:40

Moja 300-vka mala 14,17,17,16 keď prestala v mrazoch štartovať tak nejak ochotne, pričom keď už na druhé žhavenie chytila, tak išla v podstate po minúte voľnobehu už normálne :grin:
Menil som piesty a krúžky za takú istú (pôvodnú) veľkosť a tlaky sú teraz všetky okolo 30..
Takže Dano má pravdu, máš v podstate nový motor :mrgreen:

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#234 Příspěvek od Tazik1992 » 21 dub 2022 22:32

RišoKE píše: 21 dub 2022 21:40 Moja 300-vka mala 14,17,17,16 keď prestala v mrazoch štartovať tak nejak ochotne, pričom keď už na druhé žhavenie chytila, tak išla v podstate po minúte voľnobehu už normálne :grin:
Menil som piesty a krúžky za takú istú (pôvodnú) veľkosť a tlaky sú teraz všetky okolo 30..
Takže Dano má pravdu, máš v podstate nový motor :mrgreen:
:yes No, to už jsou hmatatelná čísla na porovnání. Díky Rišo.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#235 Příspěvek od Tazik1992 » 22 dub 2022 08:05

Ten předminulý víkend jsem chtěl změřit i kompresi za tepla, ale nakonec jsem dal přednost první výletu, teda mikrovýletu. Zatím pořád na černo, no spíš na šedobílo jak se ukáže :grin: .
Využil jsem pozice základny v těsné blízkosti lesa a projel temnou zónou LČR, jelikož po 40 letech se i u nás v ulici na konci civilizace objevila zákazová cedule.

Musel jsem Defíka taky trochu ušpinit, aby mohl vyzkoušet wapkou pevnost nátěrů. Na ty bílé zástěrky se nemůžu vynadívat. Jelikož ta pravá je rovnou pod tankovacím hrdlem a fix není odolný naftě (to jsem ověřil ledabylým položením vymalované zástěrky na naftou nasáklý hadr), tak jsem ještě zástěrky přestříkl palivům odolným lakem.
Testovací mikrovýlet 01.jpg

Výhled na Oboru
Testovací mikrovýlet 02.jpg
Při té příležitosti jsem zdokumentoval i ten bílý šedý kouř. Napřed před jízdou, kdy se kupodivu Defíkovi moc bafat nechtělo.


A pak po pár set metrech po jízdě do kopce. To už jsem měl při pohledu do zrcátka dojem že jedu opravdu v lokomotivě :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#236 Příspěvek od MadTom » 22 dub 2022 08:12

Jestli jsi to měl více rozebrané a odstavené, tak bílej kouž můžou být jenom zbytky nafty z výfuku, které se postupně vypalují - to může trvat klidně půl hodiny jízdy nebo déle, než to zmizí, resp. než se všechno ve výfuku vypálí. V tu chvíli to funguje stejně, jako generátor zadýmování na tanku, nebo generátor kouře na akrobatických letadlech, kdy se nafta vstřikuje do horkého výfuku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#237 Příspěvek od Tazik1992 » 22 dub 2022 08:17

MadTom píše: 22 dub 2022 08:12 V tu chvíli to funguje stejně, jako generátor zadýmování na tanku, nebo generátor kouře na akrobatických letadlech, kdy se nafta vstřikuje do horkého výfuku.
Tak to mám vlastně akrobatický speciál :lol:

Byl jsem ještě upozorněn, že to může být taky zbytek vodního kondenzátu ve výfukovém potrubí, hlavně v tlumičích. Je pravda, že odstávka byla opravdu dlouhá - 1,5roku.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#238 Příspěvek od DanoDEF » 22 dub 2022 08:19

Tazik1992 píše: 21 dub 2022 20:52 :grin: Vidim, že zbytečně plašim. Na problémy je ještě času-kilometrů dost :grin:
To asi ano ale zas budes mat o par rokov/tkm prehlad

RišoKE píše: 21 dub 2022 21:40 Moja 300-vka mala 14,17,17,16 keď prestala v mrazoch štartovať tak nejak ochotne
No v podstate je to aj u mna tak, ze tie starty uz niesu "na brnk" ale je tam evidentne tocenie. Kedze poslednych par rokov uz Defik parkuje v praci v teple tak minulu zimu som urobil pokus a zoral Defika domov rano pri -12,5°C (auto odstavene od popoludnia do rana) som tocil 45sec v kuse kym nastartoval. Vyvalil oblak siveho dymu a v pohode bezal na vsetky valce. Neskor som zistil, ze z 4 su OK iba 2 zhavice. Z odstupom casu nasledovala vymena zhavicou a pri tej prilezitosti meranie tlakov. Takze 12, 14, 19 zo 4 valca sa nepodarilo vybrat zhavic ale ten bol OK a na 5 z pochopitelnych dovodov meranie neprebehlo. Takze ziadna slava ale snad je to uz pri tolkych km OK a netrapi ma to. Auto stale bezi vykon ma akurat poslednych asi 5tkm zacal brat olej cca liter na 4tkm.
Inac vcera rano prebehla legitimna STK resp EK s parametrami daleko pod normou.

PS 1: zacinam vypratavat sklad aby som sa dostal k nahradnemu motoru.
PS 2: ked tak citam Risovu skusenost tak mozno by stacilo urobit to co Ty.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#239 Příspěvek od MadTom » 22 dub 2022 08:32

Jestli myslíš překroužkovat, tak nejspíš by o mohlo pomoci. K tomu vyhonovat válce, aby se nové kroužky mohly zaběhnout, a změřit, jestli bude potřeba dávat nové písty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#240 Příspěvek od DanoDEF » 22 dub 2022 08:47

... aaale neviem ci sa mi to chce riesit mam tu druhy kompletny motor (s cca 200tkm).
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět