Vykon motoru 2,5 DT u RR - To je teda hrooozne liiina herka

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petr_p
Příspěvky: 186
Registrován: 31 črc 2008 11:13
auto: D3 TDV6 HSE Manual
Bydliště: Hranice

Vykon motoru 2,5 DT u RR - To je teda hrooozne liiina herka

#1 Příspěvek od petr_p » 31 črc 2008 11:45

Dobry den, jsem tu dneska prvne, takze zdravim vsechny oddane priznivce znacky a nam vsem mene zapalenym avsak presto stale doufajicim, ze ten nas tutinek jednoho dne prestane zlobit, preji uprimnou soustrast.

Mozna na zacatek trosku informaci o nasem fesakovi:

Takze moji milovane mlade pani se vzdy hrozne libil Range Rover a tak minuly rok na jare udelala odvazne rozhodnuti (podle me to nejhorsi v zivote): Prodala svuj Peugeot 307SW a za priznivou cenu poridila RR z roku 1997 (dovoz Francie) s motorem BMW 2,5 DT. Auto jezdilo asi 14 dnu a pote uz se jen tahlo na lane nebo premistovalo od jedne opravny do druhe. Takze po temer rocni pause kdy jsem ja s timto vykvetem anglicke dokonalosti zestarnul tak asi o 20 let, se zda, ze auto zacalo jezdit.

A ted konecne k moji otazce:
Protoze nemam s cim srovnavat, chtel bych se zeptat jestli je normalni ze
motor se musi tocit temer ke 4 tis.ot aby se rychlejsi kvalt vubec chytil a zda-li je normalni kdyz v prudkem kopci v ulici kde poptrebuju jet na jednicku a mam na otackomeru min nez 1200 ot, tak chce auto chcipnout pokud si nepomuzu spojkou?????

Je to vazne normalni???? Je tohle opravdu tak hrozne liiinej chciiipak?

Jsem opravdu moc zvedavy na Vase reakce.

Preji vsem hezky den

P.S.: Krome vyborneho vyhledu "jako z malirskeho zebriku" a velice pohodlne obyvakove sedaci soupravy mne na tomto aute vubec nic nenadchlo.

Uživatelský avatar
MartinMM
Příspěvky: 220
Registrován: 05 led 2007 19:33
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MartinMM » 31 črc 2008 12:10

To opravdu normalni neni, je pravda ze to neni zadna stihacka a je dobre nechat motor chipnout. Motor zacne poradne zabirat kolem 1800 otacek jak zabere turbo , pri nizzich je to slabota . Ja s RR dost taham kone a kdyz to treba srovnam s kamosem co ma Ford Exploer benzin myslim 4.2 tak ja frcim a on se tahne a to hlavne v kopcich mu chybi sila . Asi budes mit nekde v motoru nejakej zadrhel.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#3 Příspěvek od karel » 31 črc 2008 12:29

MartinMM píše:To opravdu normalni neni, je pravda ze to neni zadna stihacka a je dobre nechat motor chipnout. Motor zacne poradne zabirat kolem 1800 otacek jak zabere turbo , pri nizzich je to slabota . Ja s RR dost taham kone a kdyz to treba srovnam s kamosem co ma Ford Exploer benzin myslim 4.2 tak ja frcim a on se tahne a to hlavne v kopcich mu chybi sila . Asi budes mit nekde v motoru nejakej zadrhel.
Explorer má pro pořádek obsah 4011 cm3 a zádrhel je podle mě ten, že je zvolená špatná motorizace měla být benzín 4,6 a tím pádem automat :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od motohanz » 31 črc 2008 17:28

no motorizace neni idealni ale to ze by to auto zase vubec nejelo na jednicku to se mi nezdal....hledal bych nekde botu v motoru
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od coroner » 31 črc 2008 18:18

Já to pořád říkám, že než se neustále otravovat a opravovat s dieslem co nejede, je lepší (a možná ve výsledku i ekonomicky výhodnější) mít 4.6tku v automatu. Já na motor, krom výměny svíček, olejů a vzduch. filtrů ještě nemusel za tu dobu, co to mám sáhnout. A jezdím za 16l/100. Zato pořád řeším něco jiného, ale to už k RR patří.
Nejlepší bude, když požádáš někoho z fora z dieslem, ke komu to máš blízko a domluvíš si svezení v jeho autě, ať máš s čím porovnat. Ono ani 4.6 v té almaře není žádná raketa a pokud jezdíš v autech s dejme tomu 1.9TDI a 1600kg, tak se ti to musí zdát zákoňitě zdechlé.
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
petr_p
Příspěvky: 186
Registrován: 31 črc 2008 11:13
auto: D3 TDV6 HSE Manual
Bydliště: Hranice

#6 Příspěvek od petr_p » 01 srp 2008 08:38

Diky za vase reakce panove, nejlepsi bude asi vazne navstivit nekoho pobliz Hranic v Olomouckem kraji kdo ma stejneho buldozera a vyzkouset jestli ten nas motor proste po 175 tis. km vydechl anebo jestli je ta potvora tak lina od prirody.

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#7 Příspěvek od Pavel C » 01 srp 2008 11:16

A jaké tam máš gumy? Originál nebo něco většího? Na větších gumách jsou samozřejmě rozjezdy a jízda v nižších otáčkách horší.
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#8 Příspěvek od karel » 01 srp 2008 12:13

Pavel C píše:A jaké tam máš gumy? Originál nebo něco většího? Na větších gumách jsou samozřejmě rozjezdy a jízda v nižších otáčkách horší.
Nemyslím Pavle, tyhle auta málokdo stavěl na nestandardní rozměr pneu a pokud ano tak volil nízkoprofilové gumy, které nezmění převody :!:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od OC » 03 srp 2008 02:17

No, já nevím... větší gumy mám na P38 třeba hned já: 245/75 namísto 255/65 (obojí R16). O moc větší už by tam dát nešly, pokud chceš zachovat access.

Ale na rozjezdech a podobně to znát není vůbec (ovšem s civilisovaným motorem :))
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Mirek 1234.cz
Příspěvky: 47
Registrován: 29 čer 2007 19:53
Bydliště: Praha, Velké Přílepy, Hradec Králové, 608233388
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Mirek 1234.cz » 03 srp 2008 12:22

Pavel C píše:A jaké tam máš gumy? Originál nebo něco většího? Na větších gumách jsou samozřejmě rozjezdy a jízda v nižších otáčkách horší.
No já žádný úbytek při změně z 16" na 18" nezaznamenal. Mé DSE jelo jako z praku "od nuly". Jelo od 1500 krutě za plynem ""skoro jako má 4,6"". DSE jezdilo výborně, dokud se nesáhlo na hlavu, blok, čerpadlo... rok jsem DSE léčil :x :!: Než jsem jej vzteky rozřezal 8). Od té doby jsem o dost omládl a v noci klidně spím :)

Uživatelský avatar
NILO
Příspěvky: 27
Registrován: 26 úno 2008 21:28
Bydliště: ZNOJMO

#11 Příspěvek od NILO » 03 srp 2008 23:16

Tds neni spatny motor,je jen choulostivy a vyzaduje citlive zachazeni, tedy pomale zahrivat a po vetsim zatahu nechat dobehnout a nevypinat hned,kontrolovat vodu,pruchodnost prepadu chladice a vodni pumpu, pokud se k nemu chovas tak jak se patri 500 - 700 tis vydrzi, jenze to bys ho musel mit od nova, bot nevis, kdo mu co v minulosti proved.. :cry: Pokud mas nesundavanou hlavu a porad je v poho, je to v CR vzacnost. :wink:
K te zavade, napada me elektronika v hlave naftoveho cerpadla, ta pokud neni v poradku, auto je v nizkych otackach "mrtve". Jak se chova na volnobeh? Pokud nebezi jak ma,molo by to byt ono.
Jinak je pravda, ze radove do 2000ot. jsou tyto motory podprumerne, co se tyce sily, dohani to ale potom v otackach, je to motor z 91 roku, takze po nem nemuzem chtit zazraky.
Dulezite je nezanedbavat udrzbu, to si musi kazdy rozmyslet, nez koupi naftu, at jde o jakoukoliv znacku...(ne nafty, auta samo :lol: )
Jo a k tomu Peugeotu, to jste jen vymenili plecku za plecku, tak nelitujte tolik... :lol: :lol:
LEPŠÍ BEJT MRTVEJ, NEŽ DRUHEJ.

Uživatelský avatar
petr_p
Příspěvky: 186
Registrován: 31 črc 2008 11:13
auto: D3 TDV6 HSE Manual
Bydliště: Hranice

#12 Příspěvek od petr_p » 04 srp 2008 16:52

DIky za uzitecne tipy.
No motor na volnobeh slape jak hodinky - presne tak jak nas to ucili ve skole " radovy 6-ti valec je prirozene vyvazeny motor". - to zas vsechna cest, chod motoru je velice uslechtily :)

A jeste me napada, co treba vaha vzduchu? Ta prece v zavislosti na prutoku vzduchu dava ridici jednotce info kolik se ma vstriknout nafty... ??

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

#13 Příspěvek od cyril » 04 srp 2008 21:00

jel jsem asi před měsícem v Range s naftou 2,5 rok 97. naprosto dostačující výkon, naopak, příjemně mě překvapil. Táhnul jako soumar a kolem 2000otaáček bral jako z praku. Nakonec jsem si koupil disko 95 protože potřebuju auto do terénu. Mluvit o konících, to je oblíbená česká písnička, ale to, na co si stěžuješ souvisí s píš s krouťákem, který je u těchto aut podle mě to nejdůležitější. Mám možnost srovnávat. jezdím i s Dodge 2,8 CRD. který má 177PS ale hlavně 460Nm již při 2000ot a když vypnu ty různý tlačítka na protiprokluz a podobně, hrabal by zadkem až až do mrtva i na asfaltu. Myslím si, že to bude buď něco se vstřikovacím čerpadlem a jeho nastavením, a taky se takhle projevuje turbo. Závad může být i víc, třeba ucpaný palivový potrubí nebo jenom filtr....vstřiky....a td. a td. každopádně to auto, když jede tak jak má, určitě nedává důvod k nespokojenosti. Moje disko je proti tomu rangeroveru naprotej lenochöd, ale tam jde o něco jiného. Při zapnutí redukce je v terénu k nezastavení a na lítání po silnici máme přeci auta jiná....že? :lol:
Tak přeji ať ti to konečně někdo opraví. Třeba konečně někdo, kdo tomu rozumí... :oops:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od eliott » 04 srp 2008 22:24

No pro začátek bude třeba zkontrolovat čerpadlo, vstřiky a turbo. A zažil jsem u BMW že byl stále otevřený EGR ventil a chovalo se to podobně, akorát to docela hulilo...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Reverend
Příspěvky: 319
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +420777068155
auto: P38, L322
Kontaktovat uživatele:

...

#15 Příspěvek od Reverend » 13 srp 2008 10:11

No eliote, to cerpadlo mne taky ceka coz ? a kontrola turba a serizeni... na to se tes :-)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od eliott » 13 srp 2008 11:44

těším :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
MartinMM
Příspěvky: 220
Registrován: 05 led 2007 19:33
Kontaktovat uživatele:

Turbo

#17 Příspěvek od MartinMM » 01 zář 2008 21:54

Dnes jsem s Nilem tady z fora resil turbo. Jelikoz mam zvyseny vykon chipem tak me stale trapila turbodira ktera byla do 1800 otacek., rada je velice jednoducha - motor je nastaven aby auto jelo ve spici 180 mozna i vice nevim- vetsi odvahu jsem nemel :lol: nevim kdo ma odvahu takle rychle jezdit ale ja jezdim do 150 a to staci . Tak jsme nastavili na turbnu trosku jinak klapku - staci vlezt pod auto a ze spoda se podivat na turbo , odjistit pojistku na tahlu to vyklopit dolu , povolit kontramatku a tahlo vytocit, ja to vytocil o sest otacek na zavitu . Auto jde krasne od spodu a turbodira se ztratila , krasne tahne a ma v nizkych otackach silu . Nevim co to udela na dalnici a kdy to bude chybet ale Rangeho beru spis jako pracanta a auto na tahani tak me to moc bolet nebude ze

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od coroner » 02 zář 2008 18:55

Martine, teď jsem z toho jelen, co jsi s tím vlastně provedl. Dle mého názoru lze turbodíra odstranit pouze zmenšením (či změnou konstrukce) turba, či zmenšením mezichladiče stlačeného vzduchu, to vše s negativním vlivem na výkon. Bavíme se tedy o zásazích do turba nikoli vstřikování, vhodným nastavením vstřikování by šlo turbodíru částečně zmenšit s negativním efektem tankového zadýmení před nástupem turba. Jestli jsi vážně odstranil turbodíru a ještě zlepšil výkon dole, tak jsi machr. Nevím, co se dá nastavit na turbu BMW, ale předpokládám, že pouze ovládací táhlo od wastegate, jako všude jinde. A tam jsou možnosti jen dvě:
Dosáhnout vyššího předpětí - tzn. že se přepouštěcí ventyl turba bude otevírat až při vyšším tlaku turba. Toto samozřejmě zvýší výkon (na úkor životnosti) jelikož dosáhneš vyššího maximálního plnicího tlaku ALE turbodíru to nezmenší, musíš čekat stejnou dobu po přidání plynu než se dostatečně zvýší tlak, takže turbodíra je stejná.
Nastavit nižší předpětí: Bude nižší maximální tlak, tedy i výkon a turbodíra stále stejná, s tou to nehne, takže tohle nastavení je úplnej nesmysl.
Takže myslím, že jsi jen přidal tlak turbu - jede ti to líp, turbodíra ti subjektivně přijde menší a na dálnici ... na dálnici ti to pojede rychleji, máš vyšší výkon.
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
MartinMM
Příspěvky: 220
Registrován: 05 led 2007 19:33
Kontaktovat uživatele:

Turbo

#19 Příspěvek od MartinMM » 02 zář 2008 19:13

coroner píše:Martine, teď jsem z toho jelen, co jsi s tím vlastně provedl. Dle mého názoru lze turbodíra odstranit pouze zmenšením (či změnou konstrukce) turba, či zmenšením mezichladiče stlačeného vzduchu, to vše s negativním vlivem na výkon. Bavíme se tedy o zásazích do turba nikoli vstřikování, vhodným nastavením vstřikování by šlo turbodíru částečně zmenšit s negativním efektem tankového zadýmení před nástupem turba. Jestli jsi vážně odstranil turbodíru a ještě zlepšil výkon dole, tak jsi machr. Nevím, co se dá nastavit na turbu BMW, ale předpokládám, že pouze ovládací táhlo od wastegate, jako všude jinde. A tam jsou možnosti jen dvě:
Dosáhnout vyššího předpětí - tzn. že se přepouštěcí ventyl turba bude otevírat až při vyšším tlaku turba. Toto samozřejmě zvýší výkon (na úkor životnosti) jelikož dosáhneš vyššího maximálního plnicího tlaku ALE turbodíru to nezmenší, musíš čekat stejnou dobu po přidání plynu než se dostatečně zvýší tlak, takže turbodíra je stejná.
Nastavit nižší předpětí: Bude nižší maximální tlak, tedy i výkon a turbodíra stále stejná, s tou to nehne, takže tohle nastavení je úplnej nesmysl.
Takže myslím, že jsi jen přidal tlak turbu - jede ti to líp, turbodíra ti subjektivně přijde menší a na dálnici ... na dálnici ti to pojede rychleji, máš vyšší výkon.

abych rek pravdu nevim co jsem udelal :lol: nerozumim motorum , toto mi poradil kamos s fora - jak pises vystelovat to tahlo , vysledek u me je ale velky - auto do 1800 otacek netahlo vubec a sem tam kdyz jsem dal mene plynu tak se mi stalo ze to i zdechlo jak zacatecnikovy v autoskole . Ted to jde pekne od spoda a neni citit ten skok kdyz mi turbo jakoby seplo , tam kde jsem musel davat trojku jedu na ctyrku a kopecek u u domu co dene vyjizdim kterej je dost prudkej a je to polni cesta, tak ted jen simram plyn a jede to uplne jinak. nejsu odbornik a nevim co jsem s turbem udelal ale funguje to u me i kamose , tak prosim odborniky o vyjadreni at tam neco neodelame :wink:

Uživatelský avatar
NILO
Příspěvky: 27
Registrován: 26 úno 2008 21:28
Bydliště: ZNOJMO

#20 Příspěvek od NILO » 02 zář 2008 22:24

Samozrejme, zvetsil se plnici tlak turba, jak dalece na ukor zivotnosti, bych se bal dohadovat, takto se da par baru pridat si myslim bez velkeho vlivu na zivotnost, opravdu se ale musi s rozvahou a idealni je plnici tlak potom premerit. Hlavne u cipovanych motoru je to uz jedno, malokdo po cipu jede na brzdu, nebo dal ladi to, jak si cip padne do noty s turbem a vetsina techto a podobnych zasahu jsou dilem nahody..turbo vydrzi dost a plnici tlaky se lisi kus od kusu. Mezi nama, kdyby turbo vydrzelo o neco min, porad vydrzi vic nez to vsechno okolo na RR :cry: Pokud mi ale pojede auto od spodku, hlavne tato tezka krava, nebudu muset tocit tolik motor hlavne za studene a to je zase ku prospechu motoru jako takovemu, radsi udelam dvakrat turbo jak jednou hlavu...Rozjet se totiz se studenym DT je katastrofa. Timto ale neschvaluji zasahy do turba, delat se to proste nema, tak jako se nema cipovat, tak jako se nema menit kompresni pomer,tak jako se nema spousta veci,ktere se delaji...
LEPŠÍ BEJT MRTVEJ, NEŽ DRUHEJ.

Odpovědět