Stránka 1 z 1
448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 02 úno 2022 14:02
od Kokesek
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 02 úno 2022 14:32
od Lukasino
Já tohle viděl před půl rokem na 2013 L405 448DT cca 230tkm

A 368DT se 140tkm co jsem měl vypadala úplně stejně

Oba motory lehly na dálnici při ne úplně klidném tempu...
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 02 úno 2022 14:38
od KDB
Dlouhé intervaly olej, nebo chladící kapalina....?
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 02 úno 2022 14:44
od Kokesek
KDB píše:Dlouhé intervaly olej, nebo chladící kapalina....?
Je to l405 4,4. Tedy 448DT. S najezdem 280tis. Servisovana v jednom servise po dlouhou dobu. Stalo se to presne jak pise Lukasino. Dalnice trosku vice vykonu a uz si to zaklepalo na ojnici.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 12:51
od tomáš štěpnička
to vypadá že ten motor teprve čekala první výměna oleje

Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 12:52
od MadTom
Jakého oleje? Tam přece byla grafitová vazelína....
448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 13:15
od Kokesek
Nevím, jsem z toho zmateny. Otazka jestli tato hmota dokaze vzniknou unikem nektere z kapalin napr vody nebo nafty. Neco jako proces rafinace v motoru. Udajne byl olej delany po 20tis pravidelne. Faktury tady davat nemuzu to by nemel rad majitel servisu ktery vozidlo servisoval…[emoji85]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 13:16
od tomáš štěpnička
tak faktura snese ledasco

Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 13:26
od MadTom
Olej na zaplacené faktuře a na motoru jenom olejový filtr otřený mastným hadrem ..... Každopádně pokud se na to ptá majitel auta, tak může doopravdy být v blahé představě, že to co servisu zaplatil, oni také udělali.

Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 13:30
od tomáš štěpnička
přesně tak...... a třeba autorizované servisy jsou tím věhlasné
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 14:18
od kodl10
Čau,
ta hmota vznikne když se olej ohřeje nad bod varu některé z je složek a bez ní se z něj stane něco s dost odlišnými vlastnostmi. Něco mezi vazelínou a asfaltem v závislosti na tom jak je předtím zanesený.
viděl jsem dvakrát:
na svém favoritu cca 20 let zpátky, přestal mazat a něž sem zastavil u krajnice bylo hotovo.
řešení: vrakáč
u bráchy na renoltu 1500cdi (megane) ve 120000km (v záručním servise se neměnil olej)
řešení: výměna motoru v záruce
u obou byla voda v pohodě, ale přestalo z nějakého důvodu mazat a olej se přehřál velmi rychle.
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 15:02
od tomáš štěpnička
já teda nevím ,ale v případě přítomnosti vody vzniká taková ,,bílá emulze" spíš
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 15:28
od Lukasino
Souhlasím s kodlem, je to prostě zapečený...
Přišlo mi vtipný, majitel L405ky co jsem kupoval jezdil jen do autorizovaného servisu, když to tam potom nechal odtáhnout, tak výrok technika byl jasný - "pane, Vy jste neměnil olej". Na jeho odpověď s tím, že jezdí do servisu jen k nim a pravidelně tak jak se má už nikdo nereagoval

Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 03 úno 2022 16:41
od Kokesek
No nic, chystam novy motor, udelame hlavy, turba, vstriky a pak bude na prodej a nebo si ho necham… uvidime[emoji851]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 05 úno 2022 13:45
od Kokesek
Po konzultacich a trochu badani sem dosel k zaveru ze vazelina v motoru neni dusledkem prehrati a nebo spatneho servisu oleje. Jedna se o dlouhodobe pusobeni uniku chladici kapaliny do oleje. Chyba bude na chlazenem pravem turbu nebo na vymeniku.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 05 úno 2022 20:02
od MadTom
A kolik chadící kapaliny se jim ztrácelo? A jak dlouho?
448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 05 úno 2022 20:13
od Kokesek
To nikdo nevi. Ale tohle mekke blaticko se nestane jenom prehratim oleje. Nejsou tam prakticky zadne stopy tvrdého karbonu nebo prepaleneho oleje. Chova se to spise jako zahusteny gel. To ze nema bilou nebo zlutou barvu neznamena ze neobsahuje glykol. Udelam test na obsah vody a glykolu. Kazdopadne tohle bude problem ktery vznikl dlouhodobym pusobenim cizi latky. Bod varu oleje je nekde mezi 280-320stupni. Zadreni motoru na ojnicich muze byt zalezitost ucpani mazacich kanalu nebo pouze nekvalita mazaciho media v souvislosti s kontaminaci glykolu a nasledne ztraty vlastnosti. Viskozity, bodu varu atd.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 05 úno 2022 21:13
od MadTom
Tak jinak, ztrácela se jim chladíci kapalina? Dolévali?
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 05 úno 2022 21:16
od Kokesek
Neumim to zjistit
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 448DT to sem dlouho nevidel
Napsal: 08 úno 2022 18:26
od KDB
Olejáři tvrdí, že už několik procent nemrznoucí směsi olej degraduje. A tohle je dlouhodobý následek, když se vyloučí neměněný olej.