Problém s prevodovkou 6HP26X - L322 3.6 TDV8
Napsal: 20 bře 2022 15:51
Ahojte
Potreboval by som pomôct s problémom pri ktorom už neviem čo dalej .
Problém je následnovný . Ráno nastartujem auto a všetko ide ako ma prevodovka radi lenže po cca dvoch kilometroch začne prevodovka akoby prešmykovať, čiže pri normalnej kludne jazde a je jedno aký stupeň je práve zaradený, prestane auto zrýchlovať a ked pridám plyn len vyletia otačky ale auto už len spomaluje . Ked zastavím z prevodovky vychádza nejaký zvláštny zvuk akoby sa tam niečo drelo a prešmykovalo, pri zaradenom D pridam plyn ,vyletia otačky na cca 3000 a auto sa len velmi pomaly hýbe dopredu a samozrejme všetky možne zvuky . Vcelku zaujimave je že ked zaradim P tak "nedrží" a z autom sa dá hybať .
No a teraz to hlavné . Zistil som že ked je zaradené N a potlacim auto aspon 2 metre dozadu alebo sa pomaličky rozbehnem na R a potom vyradím do N v prevodovke niečo cvakne a už je zase všetko vporiadku, celý deň , aj niekolko 100km . Nasledujúci deň to začne cele znovu ale nie vždy, asi tak 3 prípady z piatich .
Takže začal som trochu pátrat a dočiťal som sa o plastovej "prechodke" medzi olejovým čerpadlom prevodovky a mechatronikou a kedže olej v AT bol menený už velmi dávno tak som objednal spomínanú prechodku , také tie 4 gumové valčeky a dokonca aj všetky solenoidy do mechatroniky, všetko originál ZF .
Našroboval som novú vaňu, nalial nový olej a išiel som testovať. Prevodovka radila aj ked o dosť výraznejsie preradovala tak som sa pokúšal spraviť cez diag adaptacie čo sa mi neporadilo nakolko disponujem len diagnostikov Launch . Našiel som ale navod od ZF na adaptaciu bez diag a asi to aj pomohlo pretože prevodovka sa o dost skludnila a začala lepšie a hladšie preradovať .
Lenže na tretí deň sa to zase zopakovalo . Po cca 2km a rychlosti 60km/h . Takže pretesnenie, solenoidy , nový olej a ani adaptácie nepomohli.
Na diag svieti jediná chyba a to snímač rychlosti lenže som si na 98% istý že tam doteraz nebola takže neviem či by toto mohlo spôsobovať daný problem kedže už pretrváva asi 3 mesiace a 1500km .
Hladinu oleja v prevodovke po výmene som tiež skontroloval a je ho dosť takže aj nízku hladinu môžeme vylúčit .
Naposledy som este skusil vybrat motorček z rozvodovky ci nema nejaku vôlu alebo vydraté ozubenie ale vyzeralo ok . Jo a ešte ma napadlo .. je jedno ci je prevodovka na HI alebo LO , smýka to stale rovnako s tym rozdielom že na D a LO sa trošku rýchlejšie rozbehne .
Predtým ako celý problem začal som neregistroval žiadne problemy s prevodovkou len drobnosti ale to som pripisoval tomu že dlho nebol menený olej a ešte som začal pozorovať umierajúci hydromenič nakolko som spozoroval kolísanie otáčok a mierne vibrácie pri akceleráci do kopca čiže náznaky vadného hydromeniča.
Hydromenič som ale ako závadu šmýkajucej prevodovky vylúčil pretože mi nedáva zmysel to ze ked potlačim auto dozadu na neutráli tak sa to zrazu opravý aj ked sa hydromenič točí len v jednom smere spolu s motorom , alebo sa mýlim ? A ešte aby som nezabudol , menič bol menený asi 100k dozadu takže už nieje povodný z výroby.
Teda otázka na vás , stretol sa už niekto s podobným problémom ? Alebo napadá niekoho čo by to mohlo byť ?
Za každu radu budem velmi vdačný .
Dik
Ondro
Potreboval by som pomôct s problémom pri ktorom už neviem čo dalej .
Problém je následnovný . Ráno nastartujem auto a všetko ide ako ma prevodovka radi lenže po cca dvoch kilometroch začne prevodovka akoby prešmykovať, čiže pri normalnej kludne jazde a je jedno aký stupeň je práve zaradený, prestane auto zrýchlovať a ked pridám plyn len vyletia otačky ale auto už len spomaluje . Ked zastavím z prevodovky vychádza nejaký zvláštny zvuk akoby sa tam niečo drelo a prešmykovalo, pri zaradenom D pridam plyn ,vyletia otačky na cca 3000 a auto sa len velmi pomaly hýbe dopredu a samozrejme všetky možne zvuky . Vcelku zaujimave je že ked zaradim P tak "nedrží" a z autom sa dá hybať .
No a teraz to hlavné . Zistil som že ked je zaradené N a potlacim auto aspon 2 metre dozadu alebo sa pomaličky rozbehnem na R a potom vyradím do N v prevodovke niečo cvakne a už je zase všetko vporiadku, celý deň , aj niekolko 100km . Nasledujúci deň to začne cele znovu ale nie vždy, asi tak 3 prípady z piatich .
Takže začal som trochu pátrat a dočiťal som sa o plastovej "prechodke" medzi olejovým čerpadlom prevodovky a mechatronikou a kedže olej v AT bol menený už velmi dávno tak som objednal spomínanú prechodku , také tie 4 gumové valčeky a dokonca aj všetky solenoidy do mechatroniky, všetko originál ZF .
Našroboval som novú vaňu, nalial nový olej a išiel som testovať. Prevodovka radila aj ked o dosť výraznejsie preradovala tak som sa pokúšal spraviť cez diag adaptacie čo sa mi neporadilo nakolko disponujem len diagnostikov Launch . Našiel som ale navod od ZF na adaptaciu bez diag a asi to aj pomohlo pretože prevodovka sa o dost skludnila a začala lepšie a hladšie preradovať .
Lenže na tretí deň sa to zase zopakovalo . Po cca 2km a rychlosti 60km/h . Takže pretesnenie, solenoidy , nový olej a ani adaptácie nepomohli.
Na diag svieti jediná chyba a to snímač rychlosti lenže som si na 98% istý že tam doteraz nebola takže neviem či by toto mohlo spôsobovať daný problem kedže už pretrváva asi 3 mesiace a 1500km .
Hladinu oleja v prevodovke po výmene som tiež skontroloval a je ho dosť takže aj nízku hladinu môžeme vylúčit .
Naposledy som este skusil vybrat motorček z rozvodovky ci nema nejaku vôlu alebo vydraté ozubenie ale vyzeralo ok . Jo a ešte ma napadlo .. je jedno ci je prevodovka na HI alebo LO , smýka to stale rovnako s tym rozdielom že na D a LO sa trošku rýchlejšie rozbehne .
Predtým ako celý problem začal som neregistroval žiadne problemy s prevodovkou len drobnosti ale to som pripisoval tomu že dlho nebol menený olej a ešte som začal pozorovať umierajúci hydromenič nakolko som spozoroval kolísanie otáčok a mierne vibrácie pri akceleráci do kopca čiže náznaky vadného hydromeniča.
Hydromenič som ale ako závadu šmýkajucej prevodovky vylúčil pretože mi nedáva zmysel to ze ked potlačim auto dozadu na neutráli tak sa to zrazu opravý aj ked sa hydromenič točí len v jednom smere spolu s motorom , alebo sa mýlim ? A ešte aby som nezabudol , menič bol menený asi 100k dozadu takže už nieje povodný z výroby.
Teda otázka na vás , stretol sa už niekto s podobným problémom ? Alebo napadá niekoho čo by to mohlo byť ?
Za každu radu budem velmi vdačný .
Dik
Ondro