P38 a M57

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1444
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

P38 a M57

#1 Příspěvek od tomáš štěpnička » 12 dub 2022 08:43

Zdravím....
docela mě zaujala tato konverze ...v tu chvíli by mi to auto dávalo celkem smysl

https://ashcroft-transmissions.co.uk/pr ... to-zf-kit/

ale jak s legislativou na to???

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 a M57

#2 Příspěvek od eliott » 12 dub 2022 09:09

tomáš štěpnička píše: 12 dub 2022 08:43 Zdravím....
docela mě zaujala tato konverze ...v tu chvíli by mi to auto dávalo celkem smysl

https://ashcroft-transmissions.co.uk/pr ... to-zf-kit/

ale jak s legislativou na to???
Hmm, jak si přidělat spoustu práce a starostí a ve finále mít výkon sériové V8ky, akorát bez božího zvuku. A to se vyplatí Horste....
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: P38 a M57

#3 Příspěvek od Rover » 12 dub 2022 09:15

Asi jak píše Eliott...

Mimochodem když už - tohle téma znáš?
viewtopic.php?t=43260&start=40
Country boy...

Rad0
Příspěvky: 57
Registrován: 16 zář 2021 07:38
tel.: 0940750094
auto: Range rover p38

Re: P38 a M57

#4 Příspěvek od Rad0 » 13 dub 2022 14:05

eliott píše: 12 dub 2022 09:09
tomáš štěpnička píše: 12 dub 2022 08:43 Zdravím....
docela mě zaujala tato konverze ...v tu chvíli by mi to auto dávalo celkem smysl

https://ashcroft-transmissions.co.uk/pr ... to-zf-kit/

ale jak s legislativou na to???
Hmm, jak si přidělat spoustu práce a starostí a ve finále mít výkon sériové V8ky, akorát bez božího zvuku. A to se vyplatí Horste....
ale praveze s m57 sa dá ist velmi hore s vykonom, a to nevravim o m57 bi turbo :rock , pozrite si top offroad romania aké monštrá sú v tych patroloch.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 a M57

#5 Příspěvek od eliott » 13 dub 2022 14:28

Netahej sem Patrola, to je auto, které se v Evropě s normálním (chápej benzínovým) motorem nevyskytuje.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Rad0
Příspěvky: 57
Registrován: 16 zář 2021 07:38
tel.: 0940750094
auto: Range rover p38

Re: P38 a M57

#6 Příspěvek od Rad0 » 13 dub 2022 17:26

eliott píše: 13 dub 2022 14:28 Netahej sem Patrola, to je auto, které se v Evropě s normálním (chápej benzínovým) motorem nevyskytuje.
jáj ty si to myslel takto technicky. Ja som to bral všeobecne ako výkon motora v hocijakom aute. :yes

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 a M57

#7 Příspěvek od eliott » 13 dub 2022 20:21

Rad0 píše: 13 dub 2022 17:26
eliott píše: 13 dub 2022 14:28 Netahej sem Patrola, to je auto, které se v Evropě s normálním (chápej benzínovým) motorem nevyskytuje.
jáj ty si to myslel takto technicky. Ja som to bral všeobecne ako výkon motora v hocijakom aute. :yes
Tak výměna motoru za úplně jiný se dělá ve chvíli, kdy dané auto nejde koupit s dobrým motorem, protože je to nejdražší a nejsložitější cesta.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1444
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: P38 a M57

#8 Příspěvek od tomáš štěpnička » 15 dub 2022 15:03

Ano.pokud by existoval dobry vykonny motor co se daval origo,tak neni co resit,ale zrovna o roveri v8 moc presvedceny nejsem :roll:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 a M57

#9 Příspěvek od eliott » 15 dub 2022 20:04

tomáš štěpnička píše: 15 dub 2022 15:03 Ano.pokud by existoval dobry vykonny motor co se daval origo,tak neni co resit,ale zrovna o roveri v8 moc presvedceny nejsem :roll:
No, tak nevím, s čím jsi jezdil, ale 4,6ka je prostě bomba, ať si mele kdo chce co chce, jezdím s mima 15 let a jediný motor, se kterým se může měřit, je BMW M30B35 protože má v podstatě stejné koně pří obsahu 3500, ale zase nemá takový spodek. Samozřejmě po převložkování.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1444
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: P38 a M57

#10 Příspěvek od tomáš štěpnička » 16 dub 2022 06:55

No a jsme u toho ...,,po převložkování" 4,6 mozna jede,ale je choulostiva no a 3,5 je proste slaboučká
To ta m57 je proste raketa a to ani nemluvim o tom ze si vezmme tak polovinu paliva ...pokud v8 tak plnotučnou 5,9 v jeepu.....tomu uz rikam výkon co za tu spotrebu stojí

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 a M57

#11 Příspěvek od eliott » 16 dub 2022 07:31

tomáš štěpnička píše: 16 dub 2022 06:55 No a jsme u toho ...,,po převložkování" 4,6 mozna jede,ale je choulostiva no a 3,5 je proste slaboučká
To ta m57 je proste raketa a to ani nemluvim o tom ze si vezmme tak polovinu paliva ...pokud v8 tak plnotučnou 5,9 v jeepu.....tomu uz rikam výkon co za tu spotrebu stojí
No asi jsi to špatně pochopil, 4.6ka jede dobře vždy, choulostivá je jen do převložkování, pak už snese všechno. Rozhodně vidím jako lepší investici převložkování V8ky, což je (alespoň u nás) vždy spojené s GO motoru, než strávit desítky (a pokud to má i nějak vypadat tak stovky) hodin zástavbou motoru, co tam nepatří a to vždy v podstatě v nějakém více méně neznámém stavu. Pokud by se u M57 měla dělat GO tak, jak by se mělo, tak je celá akce cenově v kosmu. A spotřeba? Jelikož nemám žádné předsudky a všechny moje V8ky jezdí na LPG, tak jsou provozní náklady na palivo stejné, možná nižší než u diesela.
A co se týče té 5.9ky, tak srovnáváš nesrovnatelné, těch je dnes jak šafránu a platí se za ně zlatem, srovnatelná je 5.2ka.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 a M57

#12 Příspěvek od Mirko » 16 dub 2022 20:09

Pěkná akademická debata tady :talk Ta 5.9 má 245 koní a 460Nm. S Tornadochipem a ostrou vačkou by byl 4.6 Rover V8 na dost podobných hodnotách možná toho krouťáku by tam 20-30 newtonových metrů chybělo. Toho svého jsem tehdy na válcích neměl, ale výkon mi rozhodně nechyběl. Zajímavé je, že ta 5,9 má poměrně krátký zdvih a poměr tedy podobný jako Rover 4.6 než to M57 naopak má delší zdvih než vrtání...

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 a M57

#13 Příspěvek od Mirko » 16 dub 2022 21:10

Ale Tome, zcela vážně si myslím, že z toho 3,5 jsi zklamaný, protože tvůj by prostě potřeboval běžný servis - hlavně ta vačka. Ta moje 3,5ka se tím změnila ze dne na den z něčeho hrozně líného na něco, kde mě úplně přešla touha po větším obsahu. Navíc ta 3,5 ze všech nejochotněji točí, což má taky své kouzlo.

Rad0
Příspěvky: 57
Registrován: 16 zář 2021 07:38
tel.: 0940750094
auto: Range rover p38

Re: P38 a M57

#14 Příspěvek od Rad0 » 17 dub 2022 14:44

a čo tak ls3 a problém s výkonom je vyriešený :muscle :rock

Mr.Bean
Příspěvky: 9
Registrován: 30 lis 2018 23:01
tel.: 774 655 567
auto: RRC, P38, L322, BMW
Bydliště: Praha, Klecany

Re: P38 a M57

#15 Příspěvek od Mr.Bean » 21 lis 2022 20:44

Mám to v P38, dělal sem to, zatím sem to za 3 roky nedodělal :D. M57 z E39 135kw, origo 4HP automat, ale překopanej na 4HP24 s mechanickým lankovým ovládáním, měnič z 5HP24 z X5.. no zatím se mi ta kombinace se současným skloubením s automatem a tímhle měničem úplně nelíbí, chci zkusit ještě správnej měnič z 3.0d z E38. A když ani to nebude ono, předělám to na manuál a konečně to bude mít trochu nějakej projev.
Mám to na origo elektrice i s ews, propojený s autem s funkčníma budíkama. V softu vyřazenej potřebnej signál o rychlosti z abs a údajně nějakejch 160kw. Zatím to ale není úplně znát pořád, je hrozná ztráta pocitově v tom prokluzu v měniči, dokud se nezamkne. A stavba taky nebyla úplně jednoduchá, jak to původně vypadalo. V podstatě se tam ten motor na sériovejch uloženích (skoro stejnejch jako tds) nevejde.
Chystám se ještě na stavbu jednoho s novějším D2 motorem z X5 v kombinaci s 6HP26. Tak to by mělo bejt funkčnější :)
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Matejgs
Příspěvky: 4
Registrován: 16 lis 2022 10:04
tel.: 725315789
auto: Range rover p38

Re: P38 a M57

#16 Příspěvek od Matejgs » 22 pro 2022 16:13

Ahoj, jak si vyřešil problém s vanou? Naráží mi do kardanu, mám zvednuto o 2 palce a dotýká se to, vana z m51 asi pasovat nebude že? Jak si to vyřešil? Díky za odpověď

Mr.Bean
Příspěvky: 9
Registrován: 30 lis 2018 23:01
tel.: 774 655 567
auto: RRC, P38, L322, BMW
Bydliště: Praha, Klecany

Re: P38 a M57

#17 Příspěvek od Mr.Bean » 23 pro 2022 15:30

Zatim nijak. Vanu mam z e39 puvodni a i s 2"liftem umi narazit do difu. Udelal sem vyssi dorazy zatim.. Ale vana z m51 prej nepasuje, ale resi se to nekde tak ze se predek svari z m51 se zadkem z m57.

Rad0
Příspěvky: 57
Registrován: 16 zář 2021 07:38
tel.: 0940750094
auto: Range rover p38

Re: P38 a M57

#18 Příspěvek od Rad0 » 23 pro 2022 15:49

Matejgs píše: 22 pro 2022 16:13 Ahoj, jak si vyřešil problém s vanou? Naráží mi do kardanu, mám zvednuto o 2 palce a dotýká se to, vana z m51 asi pasovat nebude že? Jak si to vyřešil? Díky za odpověď
ked ludia upravuju vanu tak normalne do nej rezu. stacilo by ju orezat kde treba a naspat zavarit TIGom nie?

Matejgs
Příspěvky: 4
Registrován: 16 lis 2022 10:04
tel.: 725315789
auto: Range rover p38

Re: P38 a M57

#19 Příspěvek od Matejgs » 23 pro 2022 18:41

Ano, už jsem do ní říznul a čekám na svářeče až mi to TIGem zavaří, očividně jsem dal nízko motor, když jsem dával univerzální držáky motoru co se dělají na swapy M57

Marek_T
Příspěvky: 76
Registrován: 29 dub 2014 20:47
auto: p38

Re: P38 a M57

#20 Příspěvek od Marek_T » 15 úno 2023 11:25

Matejgs píše: 23 pro 2022 18:41 Ano, už jsem do ní říznul a čekám na svářeče až mi to TIGem zavaří, očividně jsem dal nízko motor, když jsem dával univerzální držáky motoru co se dělají na swapy M57
Nedal takhle to vchazí vsem co tam cpou m57
Karosářské práce a opravy přístrojových desek na BMW e38,e39,e53 a LR L322

Odpovědět