Classic: už dlouho jsem nekoupil Range...
Napsal: 16 srp 2022 01:34
Krásné dámy a moudří gentlemani, rád bych se poradil: uvažuji o tom, že bych si koupil Classica.
Samozřejmě především pro radost, protože Range je Range a Classic je Classic (už dlouho na něj mám chuť); z praktického hlediska pak ale především jako zálohu pro ty naprosto výjimečné chvíle, kdy je můj primární vůz, vysoce oblíbený P38, zrovna čirou náhodou na nepatrný momentíček v servisu.
Šlo by o '89 s 3.9, je dobrý mechanicky i motoricky, tu a tam vypadá kapku vybydleně, plasty v interiéru nic moc, ta věc kolem řadicí páky by rozhodně chtěla vyměnit, apod. Stopy rzi jen zcela zanedbatelně drobné.
Primární a hlavní otázka je, auto by většinu času stálo pod širým nebem, velkou garáž ani stodolu halt nemám, vem' chlup na dlani, když tam není Pokud jsem vše správně pochopil, RRC je o hodně náchylnější k rozkvétání než p38. Mám vůbec šanci za těchto podmínek auto uchovat v pořádku a plně provozuschopné po desítky roků? Dá se nějak rozumně ošetřit, aby to nerezlo (a ani jinak neodcházelo), nebo je to jen bláhová iluse?
Jak je to reálně se spolehlivostí? Potřeboval bych, aby auto třeba půl roku stálo, pak abych k němu přišel, nastartoval a jel. A aby se s ním v nouzi („nouze“=p38 si zrovna postaví hlavu a nepojede) dalo vyrazit na dovolenou do Alp či na jiný Balkán. Je mi jasné, že absolutně se v tomto spolehnout nemohu zhola na nic snad vyjma trakaře, ale jak dobrý nebo blbý nápad je na to Klasik z devětaosmdesátého? Oč je relativně spolehlivější/méně spolehlivý než P38/2001?
Vedlejší otázka: neví někdo o PDF Owner's Manual, ideálně rovnou pro '89, nebo aspoň ne moc daleko? Workshop a pár dalších jsem našel, ale Owner's hledám marně
Dík!
Samozřejmě především pro radost, protože Range je Range a Classic je Classic (už dlouho na něj mám chuť); z praktického hlediska pak ale především jako zálohu pro ty naprosto výjimečné chvíle, kdy je můj primární vůz, vysoce oblíbený P38, zrovna čirou náhodou na nepatrný momentíček v servisu.
Šlo by o '89 s 3.9, je dobrý mechanicky i motoricky, tu a tam vypadá kapku vybydleně, plasty v interiéru nic moc, ta věc kolem řadicí páky by rozhodně chtěla vyměnit, apod. Stopy rzi jen zcela zanedbatelně drobné.
Primární a hlavní otázka je, auto by většinu času stálo pod širým nebem, velkou garáž ani stodolu halt nemám, vem' chlup na dlani, když tam není Pokud jsem vše správně pochopil, RRC je o hodně náchylnější k rozkvétání než p38. Mám vůbec šanci za těchto podmínek auto uchovat v pořádku a plně provozuschopné po desítky roků? Dá se nějak rozumně ošetřit, aby to nerezlo (a ani jinak neodcházelo), nebo je to jen bláhová iluse?
Jak je to reálně se spolehlivostí? Potřeboval bych, aby auto třeba půl roku stálo, pak abych k němu přišel, nastartoval a jel. A aby se s ním v nouzi („nouze“=p38 si zrovna postaví hlavu a nepojede) dalo vyrazit na dovolenou do Alp či na jiný Balkán. Je mi jasné, že absolutně se v tomto spolehnout nemohu zhola na nic snad vyjma trakaře, ale jak dobrý nebo blbý nápad je na to Klasik z devětaosmdesátého? Oč je relativně spolehlivější/méně spolehlivý než P38/2001?
Vedlejší otázka: neví někdo o PDF Owner's Manual, ideálně rovnou pro '89, nebo aspoň ne moc daleko? Workshop a pár dalších jsem našel, ale Owner's hledám marně
Dík!