Bulkhead renovace

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Kyanid Sodný
Příspěvky: 310
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Bulkhead renovace

#21 Příspěvek od Kyanid Sodný » 24 dub 2023 21:20

Zn se taví asi tak kolem 400- 450´C, i to bohatě stačí aby auto rychle vzplálo a hoří to pěkně, tak že mít po ruce připravený foták ev. kameru :mrgreen:

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bulkhead renovace

#22 Příspěvek od MadTom » 24 dub 2023 22:19

V principu je to to samé, jako když něco zinkuješ plamenem - ohřát jenom aby se zinek rozpustil, nikoliv aby začal hořet. Používám malej propanovej hořák našroubovanej na kartuši. Jde to pomalu, ohřeje se vždy zhruba kolečko o průměru cca 2-3cm. Potom rychle profouknout. A následně se posunout vedle a opakovat. Není kam spěchat. Když se to nepovede napoprvé vyfouknout, tak ohřát znovu. Je to podobné jako pájení plamenem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Bulkhead renovace

#23 Příspěvek od mr-tomas » 24 dub 2023 22:39

Super, díky. :yes
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Bulkhead renovace

#24 Příspěvek od mr-tomas » 15 kvě 2023 15:41

Měl bych dotaz. Trochu začínám panikařit s elektrikou. U 300tdi při demontáži mám z bulkheadu z průchodky (tlusté bago drátů) co jde nad pojistkovým panelem do motorovýho prostoru, vytahat dráty zevnitř k motoru, nebo z motorového prostoru dovnitř?
Přílohy
20230515_152921.jpg
20230515_152933.jpg
20230515_152908.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bulkhead renovace

#25 Příspěvek od MadTom » 15 kvě 2023 15:47

Já jsem to u TD5 vytáhnul i s tou oválnou průchodkou. Podle mě ani nejde protáhnout kabely s konektory skrz tu průchodku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Bulkhead renovace

#26 Příspěvek od mr-tomas » 15 kvě 2023 15:51

To jo, ale kterým směrem to vytáhnout?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bulkhead renovace

#27 Příspěvek od VencaZE » 15 kvě 2023 19:57

Směrem kterým je to snažší přece :grin:
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 645
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Bulkhead renovace

#28 Příspěvek od mildo123 » 15 kvě 2023 20:24

Strihni to :grin:

... veľká poistkovka v motore je rozoberatelna takže smerom dovnútra to stiahni.
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Bulkhead renovace

#29 Příspěvek od mr-tomas » 15 kvě 2023 20:32

Střihat to nebudu, neplánoval jsem to vydrátovat znova. :grin:
Myslel jsem, že postup demontáže je nějak danej.
Vůbec z toho nemám dobrej pocit, a hlavně chtěl jsem to do prázdnin dokončit. :x
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bulkhead renovace

#30 Příspěvek od MadTom » 15 kvě 2023 21:19

Neboj se, ono to jde jenom jedním směrem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Bulkhead renovace

#31 Příspěvek od Tazik1992 » 15 kvě 2023 23:22

mr-tomas píše: 15 kvě 2023 15:51 To jo, ale kterým směrem to vytáhnout?
Já myslím, že v tom resto manuálu to zpátky dávají zevnitř. Asi je jednodušší odpojit "těch pár" čidel, svazky ke světlometům a lankovody než rozebírat svazky a spoje v přístrojovce.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Bulkhead renovace

#32 Příspěvek od mr-tomas » 15 kvě 2023 23:38

Z motoru je to úhlednej stromeček, zevnitř je to chumel kabelů. Ještě kouknu na gumovou průchodku, jestli to podle ní půjde poznat.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bulkhead renovace

#33 Příspěvek od MadTom » 16 kvě 2023 05:57

Se zamysli, jak to tam dostali při výrobě. Svazek tam museli nějak celej hotovej prostrčit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bulkhead renovace

#34 Příspěvek od MadTom » 18 kvě 2023 07:37

Tak jsem kouknul do fotek a u TD5ky jsem ten velkej svazek, co prochází dvěma oválnýma gumovýma průchodkama skrz bulhkead při demontáži nejdříve protáhnul u spolujezdce dovnitř kabiny a následně u řidiče směrem ven do motorového prostoru. Potom už nebránil demontáži bulkheadu z auta. Nevymotával jsem celej svazek z motoru, takže šel ven z rámu i s motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Bulkhead renovace

#35 Příspěvek od mr-tomas » 18 kvě 2023 08:39

Tak s elektrikou už jsem dobojoval. Bylo to jednou průchodkou z motorovýho prostoru dovnitř. Teď je na podlaze velkej chuchvalec drátů který už nikdo asi nerozplete. :grin:
Teď zápasím s volantem - sloupkem řízení. Kterej kozomrd vymyslel, že se musí volant a všechno na sloupku sundat, aby se protáhnul do motorového prostoru???? :evil: :evil: :evil:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bulkhead renovace

#36 Příspěvek od MadTom » 18 kvě 2023 09:52

Když jsem dával svazek zpět dovnitř, tak nejdřív otrhat staré zkřehlé pásky a následně nově omotat - něco předem, něco až po umístění v autě. Padlo asi 8 koleček izolačky. Při tom projít všechny konektory, zkontrolovat korozi a vnitřky nastříknout vazelínou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Bulkhead renovace

#37 Příspěvek od mr-tomas » 18 kvě 2023 10:16

Jj je to v plánu, pásky při vytahování dost popraskaly. Jenom nevím jakou páskou to udělat. Std. elektrikářská má tendenci za tepla z kabelu sjíždět, lepidlo jakoby řídne a nedrží.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bulkhead renovace

#38 Příspěvek od MadTom » 18 kvě 2023 12:04

Já jsem dal tu standardní, případně v kombinaci s novou podélně rozříznutou chráničkou (husím krkem), protože ta stará byla také křehká. Pro kabeláže uvnitř auta existuje TESA páska, která je "hadrová" a navrchu má něco jako mikroplyš, a je na kabelové svazky v autě (v suchu) určená - používá se, aby kabelové svazky nerachotily, jak vibrují. Do Defa jsem to neřešil - buďto jsem kabelový svazek upevnil, takže rachotit nebude, nebo vede v motorovém prostoru, kam se tohle podle mě nehodí, nebo je to tak malej kousek a nepřístupnej, že to stejně moc omotat nejde. A hlavně, je to Defender, takže nějaké hluky navíc, to prostě nemá smysl řešit. :mrgreen:
Ještě jsem občas používal pásku jiné než černé barvy - nejdřív proto, že zrovna černá došla, a později už cíleně - rozlišoval jsem tím jednotlivé svazky, než jsem je postahoval vázacíma páskama. Pdobně je to třeba v D2 u kabelů k airbagům - jsou žluté, včetně konektorů, pásek a husích krků.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Bulkhead renovace

#39 Příspěvek od mr-tomas » 18 kvě 2023 22:50

Tak bulkhead je venku. Nečekaně se toho muselo vymontovat mnohonásobně více než jsem naštudoval na youtubu, protože všichni lžou a mlžej. :twisted: Na to že to musí bejt hotové do prázdnin to vypadá děsivě.

20230518_200452.jpg

Měl bych pár dotazů. Části prorezlé vyřežu a nahradím novým plechem. Spodní část pro nohy kde jsou dva plechy na sobě úplně vyříznu a nahradím ho nerezovým plechem který tam po žárovém zinkování přinejtuju. Otázka zní co udělat nýtovaným matkama když to půjde do zinku. Mám je tam nechat a nazinkovat s nima a následně je protáhnout závitníkem, nebo je odvrtat a po zinku nalisovat nové?
20230518_202134.jpg

Co s držákama kapoty. Sundat a po nazinkování vrátit, nebo to neřešit a nesundavat? Jde mi o případné řešení koroze pod držákem.
20230518_201745.jpg

Jinak uvítám jakékoli rady abych něco při renovaci neposral.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bulkhead renovace

#40 Příspěvek od MadTom » 18 kvě 2023 22:57

Spodní plechy jsem tam navařil 2,5mm a nechal také nazinkovat. Nýtovací matice jsem po nazinkování protáhnul závitníkem, držáky kapoty jsem neřešil, jsou přibodované. Nevím co bych s nimi potom dělal, aby tam zinek zůstal. Na bulkhead jsem si z jeklu 80x80 udělal rám, aby to bylo za co pověsit v zinkovně a aby se to nezkroutilo. Dnes bych místo pískování zvážil chemické odlakování a odrezení. Dostane se to i dovnitř. Fůra práce bylo za tepla vyškrabat po pískování z rohů zbytky tmelů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět