Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
dominik.vrazel
Příspěvky: 17
Registrován: 04 zář 2022 00:36
tel.: 732832116
auto: Defender 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#21 Příspěvek od dominik.vrazel » 29 zář 2023 22:20

Děkuji za tip, tušil jsme, že 0,6 je málo. Různě jsem se dočetl, že kolem 1 něco málo přes by měl být “zdravý” tlak u 300ky.. je pravda, že jsem neměřil po tom, co jsem vše vyčistil, vyřešil podtlak a tím i olej v sání z odvětrávání motoru. Zítra na to kouknu, jestli je tlak stále špatný, nebo to aspoň částečně pomohl.

Ale i když by to tlačilo těch dejme tomu 0,6 jako předtím, nebyl by problém u všech rychlostí, že by byl motor líný a dlouho se trápil než se dostane do otáček?

Nebo je to proste jen zpřevodované tak že, do 4ky to jede hezky i “bez” turba a horším dávkováním paliva a to turbo je tam hlavně kvůli 5 nebo táhlejším stoupáním v nižších rychlostech?

Každopádně chápu že turbo řeší dávkování paliva a to by dělalo ten problém.
Druhá věc co jsem se dočetl na UK forech je Lift pump failture, takže opět ta pumpa. Hadice k ní je OK.

Moc ti děkuji za nasměrování, protože ikdyž vim, že tu pumpu řídí tlak z turba, nedošlo mi to. :drunk
Defender 110 - 300Tdi 1998

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#22 Příspěvek od Tazik1992 » 29 zář 2023 23:34

dominik.vrazel píše: 29 zář 2023 22:20 Druhá věc co jsem se dočetl na UK forech je Lift pump failture, takže opět ta pumpa. Hadice k ní je OK.
Co přesně máš na mysli pod pojmem - hadice k lift pumpě je OK ? To myslíš palivovou hadici(e) ?

Mě teda celkově přijde moje 300vka taky línější, zejména do táhlého stoupáku, který tu máme hned za rohem. A je zajímavý, že se mi taky občas zdá, že ve stejné konfiguraci je schopný Defík jet jeden den svižněji a druhý den lape po dechu. Skoro bych řekl, že hlavně chladnější ranní počasí mu dělá dobře. Turbo měnil ještě předchozí majitel, tak jsem ho moc nezkoumal. Při přidání je ale znatelně slyšet jak se roztočí, pokud mi teda nehvízdají svody :grin: Vypadá to, že taky budu muset osadit tlakoměr.

Jináč fotky nám sem samozřejmě dej, to nás všechno zajímá :grin: . Hlavně ty specialitky - alternativní vestavba motoru topení, chladič z Octávky,... jen se pochlub
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

dominik.vrazel
Příspěvky: 17
Registrován: 04 zář 2022 00:36
tel.: 732832116
auto: Defender 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#23 Příspěvek od dominik.vrazel » 30 zář 2023 09:43

Rychlý update!
Turbo opravdu tlačí max 0,6, spíš míň. Jen mě teda zaráží, že na ostatní rychlosti jede hezky. (Jsem zvědavý na rozdíl se správným tlakem)

Dřív než se pustím do shánění turba, máte nějaké tipy? Zatuhlý wastegate? Mělo by se s ním dát pohnout rukou?není to jen skrz EGR? (Ptám se možná až hloupě, ale chci si to ujasnit) Hadičky jsou vyměněné. Nebo málo vzduchu ze sání? (Jak jsem psal, nedýmí)

Fotky nahraju snad dnes později.
A hadicí k pumpě jsem myslel tu co jde od turba, ta co dává tlak a tím řídí její chod.

A ano, chladnější počasí se tomu mému taky líbí
Defender 110 - 300Tdi 1998

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#24 Příspěvek od Tazik1992 » 30 zář 2023 10:12

Tazik1992 píše: 29 zář 2023 23:34 dominik.vrazel píše: ↑pát zář 29, 2023 21:20
Druhá věc co jsem se dočetl na UK forech je Lift pump failture, takže opět ta pumpa. Hadice k ní je OK.

Co přesně máš na mysli pod pojmem - hadice k lift pumpě je OK ? To myslíš palivovou hadici(e) ?
dominik.vrazel píše: 30 zář 2023 09:43 A hadicí k pumpě jsem myslel tu co jde od turba, ta co dává tlak a tím řídí její chod.

Tak moment, tady něco nehraje. Hadice od turba ovládá membránu s regulačním boostpinem na hlavním vysokotlakém čerpadle.
Ale podávací pumpa - Lift pump - je něco jiného, ta je na pravoboku motoru a je ovládaná vačkou. Ta když nefunguje, tedy nepředzásobuje dostatečně hlavní VT čerpadlo, tak může být nedostatek nafty při situacích jako je požadavek na tah do kopce.
300TDi pumpy.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

dominik.vrazel
Příspěvky: 17
Registrován: 04 zář 2022 00:36
tel.: 732832116
auto: Defender 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#25 Příspěvek od dominik.vrazel » 30 zář 2023 10:49

Omlouvám se, moje chyba vyjadřování. Přecejen se pořad učím a občas něco pojmenuju jinak skrze svou neznalost.

Myslel jsem tu, co vede k membráně s boostpinem. Ta je zdravá, ale podle dnešního zjištění tou hadičkou jde malý tlak. Už od turba.
Defender 110 - 300Tdi 1998

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#26 Příspěvek od Tazik1992 » 30 zář 2023 11:11

Dobrý, hlavně, že se pojmy srovnaly :grin: .
Teď budu teoretizovat - co zkusit odpojit potrubí za turbem, nechat tam třeba jen to gumové koleno, dát do něj záslepku a zkusit jestli natlakuje ? Chvilková jízda se sáním bez filtru snad vadit nebude, případně tam dát jen nějakou bytelnou síťku.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

dominik.vrazel
Příspěvky: 17
Registrován: 04 zář 2022 00:36
tel.: 732832116
auto: Defender 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#27 Příspěvek od dominik.vrazel » 30 zář 2023 16:04

V mezičase v práci jsem zkusil na ještě teplém motoru odpojit sání od turba a trochu na volnoběh (není asi úplně relevantní měření) vytočit. Motor si myslím byl v trochu nižších otáčkách než při jízdě kdy jsem měřil ráno a hodnoty byly max 0,4 (to odpovídá těm nižším otáčkám) = beze změny.

Zkusil jsem odpojit hadičku co vede do wastegatu, na kompresoru nastavil tlak 1,3 a profouknul jsem. Táhlo se krásně hýbe, takže ani tam problém nevidím.

Čistě náhodou nějaký další tip? Protože mi začíná v hlavě vycházet, že turbo má své nejlepší dny zasebou. Ikdyž stále doufám v nějakou prkotinu co přehlížím nebo nevím/neumim
Defender 110 - 300Tdi 1998

MadTom
Příspěvky: 14952
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#28 Příspěvek od MadTom » 30 zář 2023 16:16

Bez zatížení, teda jenom na místě, motor nedá dost výfukových plynů, aby turba začalo tlačit, natož tak, aby dalo plný tlak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 645
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#29 Příspěvek od mildo123 » 30 zář 2023 17:32

Aj bez zaťaženia na mieste naduje hadice a da plny tlak... ak nie niečo je špatne. Asi to turbo bude zle.
Defender 110 Tdi 1998

dominik.vrazel
Příspěvky: 17
Registrován: 04 zář 2022 00:36
tel.: 732832116
auto: Defender 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#30 Příspěvek od dominik.vrazel » 01 říj 2023 22:03

Vyřešeno !

Povedlo se! Celá situace se začala zhoršovat a zhoršovat, tlak turba už ani tech 0,6 neudržel, tlak šel čímdál rychleji dolů až se začal ozývat zvuk, který už se povedlo identifikovat a hlavně lokovat odkud se nese.

Nakonec to byla spodní hadice od intercooleru. Ikdyž byla měněná v zimě, podle toho jak praskla (prořízlase) si troufnu říct, že jsem asi přetáhla objimku co ji měla držet, až se prořízla o trošku ostřejší hranu objimky. Asi... Naštěstí byla chycená hned u kraje a tak se hadice dala ještě po zkrácení použít. Samozřejmě jsem dal novou stahovací objimku.

Teď důležité zjištění, tlak turba na místě bez jízdy jde změřit, ale jen na krátkou chvíli. Tím myslím ani ne sekundy, ale ručička nahoru letěla. Při jízdě mám něco málo přes bar, což je podle všeho zdravé.

Díky tomu všemu jsem zjistil, že jsem měl špatný podtlak a tak se dostával olej do sání, objevil jsem prasklou hadičku od turba k wastegatu, našel jsem prasklou hadičku přepadu oleje (tu co je před odvětráváním motoru)

Díky za rady a tipy, slibované fotky snad brzy
Přílohy
40c25d09-47f3-4dd1-971f-c941c62d3b10.jpeg
Defender 110 - 300Tdi 1998

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6484
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#31 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 02 říj 2023 08:23

Tazik1992 píše: 29 zář 2023 23:34
Skoro bych řekl, že hlavně chladnější ranní počasí mu dělá dobře.
To bych potvrdil obecně, já to teda sledoval u td5, čím nižší teplota tím větší radost šlápnout na pedál.
Termodynamicky je to jasné, že na sání bychom chtěli co nejstudenější vzduch, ale dycky mi vrtalo hlavou, jestli je možné, že to pocitově poznám (pár procent výkonu snad člověk ani nepozná), nebo jestli si to spíš nějak představuju (třeba vliv toho, že je zároveň zima i řidiči, tak má radost, že to aspoň vrčí, když už mu zebe prdel :-))
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#32 Příspěvek od Tazik1992 » 02 říj 2023 08:49

dominik.vrazel píše: 01 říj 2023 22:03 Vyřešeno !

Povedlo se! Celá situace se začala zhoršovat a zhoršovat, tlak turba už ani tech 0,6 neudržel, tlak šel čímdál rychleji dolů až se začal ozývat zvuk, který už se povedlo identifikovat a hlavně lokovat odkud se nese.
:yes - Paráda. Přesně v duchu LR hesla: "Děláme z řidičů mechaniky s hrdostí od roku 1948" :lol:
dominik.vrazel píše: 01 říj 2023 22:03 Díky tomu všemu jsem zjistil, že jsem měl špatný podtlak a tak se dostával olej do sání, objevil jsem prasklou hadičku od turba k wastegatu, našel jsem prasklou hadičku přepadu oleje (tu co je před odvětráváním motoru)

To už je takovej Defí bonus - jdeš po jedné vadě a najdeš další tři :D
Hanys_a_Kaca píše: 02 říj 2023 08:23 To bych potvrdil obecně, já to teda sledoval u td5, čím nižší teplota tím větší radost šlápnout na pedál.
Termodynamicky je to jasné, že na sání bychom chtěli co nejstudenější vzduch, ale dycky mi vrtalo hlavou, jestli je možné, že to pocitově poznám (pár procent výkonu snad člověk ani nepozná), nebo jestli si to spíš nějak představuju (třeba vliv toho, že je zároveň zima i řidiči, tak má radost, že to aspoň vrčí, když už mu zebe prdel :-))

Je to znát. Hlavně v létě, když je furt teplo i v noci a pak je jeden den ráno najednou chladnějš, tak je ten rozdíl v jízdě do kopce poznat nejvíc. U mě to do toho kopce přidá třeba 10km/h navíc, takže jedu i 85sát, aniž by se mi nějak znatelně hulilo z komína. Jó je to prd rychlost, ale je to tu u nás docela táhlý krpál (Terňák) a ještě to jedu se studeným motorem, takže to stejně radši ohleduplně krotím.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14952
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#33 Příspěvek od MadTom » 02 říj 2023 08:56

Zima poznat je, zvláště v režimu motoru, kdy ještě nedává plný výkon, ale je zeškrcený, protože turbo ještě pořádně nefouká. Stejně tak je poznat nadmořská výška - ideálně od moře někam do kopce na pár kilometrech, aby ta změna byla rychlá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vik2
Příspěvky: 229
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#34 Příspěvek od vik2 » 03 říj 2023 09:05

Hoši,,,, víte že existují velké, kvalitní intercoolery??? :grin: :grin: :grin:

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#35 Příspěvek od Tazik1992 » 03 říj 2023 09:52

Když nad tím tak přemejšlim, tak já vlastně funguju úplně stejně - jak je teplo, začne se mi přehřívat řídící jednotka, ztrácím tah a nechce se mi tahat, jak se ochladí hned se zmátořím. Takže vlastně Jaký pán, takový vůz :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

dominik.vrazel
Příspěvky: 17
Registrován: 04 zář 2022 00:36
tel.: 732832116
auto: Defender 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#36 Příspěvek od dominik.vrazel » 04 říj 2023 22:05

vik2 píše: 03 říj 2023 09:05 Hoši,,,, víte že existují velké, kvalitní intercoolery??? :grin: :grin: :grin:

Víme! Ale i tak má rád chladněji
Přílohy
IMG_5992.jpeg
IMG_6012.jpeg
IMG_5930.jpeg
IMG_5927.jpeg
IMG_5925.jpeg
Defender 110 - 300Tdi 1998

vik2
Příspěvky: 229
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#37 Příspěvek od vik2 » 05 říj 2023 07:27

Hezký dárek pro Defa...

dominik.vrazel
Příspěvky: 17
Registrován: 04 zář 2022 00:36
tel.: 732832116
auto: Defender 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#38 Příspěvek od dominik.vrazel » 18 lis 2023 15:28

Ve vláknu rychlo dotazy jsem se obracel s prosbou ohledně kontrolky oleje. Na volnoběh a při přeřazování se rozsvítila aladinova lampa, ale jen při zahřátem motoru. Možnosti bylo buď čidlo tlaku oleje, olejová pumpa, nějaká větší netěsnost nebo jiné poškození co by způsobovalo ztrátu tlaku oleje.
Naštěstí to bylo jen čidlo (vyčetl jsem na zahraničním fóru - par lidem se to už stalo)

Dale jsem vyměnil kulový čep k převodce řízení - byl už dost volný. No povim vám, bez stahováku to byla docela sranda, poradil jsem si teuhlářskýma svorkama. Vylisování misek proběhlo přes domácí přípravek ze závitovky, kusu trubky a podložek.

Při výměně filtrů (před cestou do Maroka) jsem měnil i palivový - jsem zjistil že mi nefunguje manuální pumpování paliva (nevím co jsem udelal špatně) vyměnil jsem filtr - zlitý naftou. Když jsem chtěl manuálně odvzdušnit, páčka byla úplně bez tlaku, po spoustě pumpnutí jsem odmontoval filtr abych se přesvědčil, jestli to něco dělá, nebo ne. Nic. Ani kapka. Odvzdušnit jsem tedy při nastartovanem motoru. Zajmavé, že po odvzdušneni je v pačce opět tlak. Pro jistotu jsem objednal novou pumpu a beru ji s sebou.

Posledních par dnů jsem věnoval přípravám auta na několika měsíční cestu do Maroka.
Dodělání elektroinstalace obytné části, dc dc nabíječka a solar, voda…

V noci jsem vyrazil z jižní Moravy, 960km. Dnes jsem se probudil v Itálii a čekalo mě dalších 150. Včera auto jelo super. Dnes po 10 km hrozný kovový zvuk. Jakoby ložisko.
Zastávka na dálnici v odstavnem pruhu, kontrola, projetí, snad jen kamínek mezi kotoučem a krytem brzdy. Parkrat se to ještě ozvalo. Vždy zastávka a kontrola. Plech je dost blízko oproti druhému kolu, no nic jsem nenašel. Vždy pomohlo pár ostrých rozjezdu dopředu i dozadu a dupnout na brzdy. Snad. Snad to zvládnu i zpět z Maroka.

Těšte se na fotky, prozatím přikládám jednu z čekání na trajekt z italské Genovy
Přílohy
IMG_8385.jpeg
Defender 110 - 300Tdi 1998

dominik.vrazel
Příspěvky: 17
Registrován: 04 zář 2022 00:36
tel.: 732832116
auto: Defender 110 300Tdi

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#39 Příspěvek od dominik.vrazel » 18 lis 2023 17:37

IMG_8400.jpeg
IMG_8398.jpeg
IMG_8394.jpeg
Defender 110 - 300Tdi 1998

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Defender 300 Tdi, penězožrout na dlouhé večery

#40 Příspěvek od Tazik1992 » 18 lis 2023 20:32

dominik.vrazel píše: 18 lis 2023 15:28 Ve vláknu rychlo dotazy jsem se obracel s prosbou ohledně kontrolky oleje. Na volnoběh a při přeřazování se rozsvítila aladinova lampa, ale jen při zahřátem motoru. Možnosti bylo buď čidlo tlaku oleje, olejová pumpa, nějaká větší netěsnost nebo jiné poškození co by způsobovalo ztrátu tlaku oleje.
Naštěstí to bylo jen čidlo (vyčetl jsem na zahraničním fóru - par lidem se to už stalo)

Vida, tak přeci čidlo. Aspoň budu vědět kam se stočit až na mě začne blikat aladinova lampa :lol:
dominik.vrazel píše: 18 lis 2023 15:28 Při výměně filtrů (před cestou do Maroka) jsem měnil i palivový - jsem zjistil že mi nefunguje manuální pumpování paliva (nevím co jsem udelal špatně) vyměnil jsem filtr - zlitý naftou. Když jsem chtěl manuálně odvzdušnit, páčka byla úplně bez tlaku, po spoustě pumpnutí jsem odmontoval filtr abych se přesvědčil, jestli to něco dělá, nebo ne. Nic. Ani kapka. Odvzdušnit jsem tedy při nastartovanem motoru. Zajmavé, že po odvzdušneni je v pačce opět tlak. Pro jistotu jsem objednal novou pumpu a beru ji s sebou.

Ta pumpa bude na 99,5% v pořádku, mě taky vyškolila. Prostě záleží kde se zastaví vačka co jí ovládá.
Taky jsem jí měnil...
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... 40#p507614
Aj Fourby podložku jsem instaloval....
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... 81#p508564
A nakonec zjitil, že ani podložka není všemocná a skončil u stejného postupu jako Ty - prostě nastartovat, vybublat a basta....
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... 00#p524255

Slušnej bejvák sis tam udělal. I s gaučem :grin:
Ale oproti tomu Ivecu co stálo za Tebou to vypadá, že jedeš jen na víkend :lol:

A propo, jak to že máš sání na levoboku ? Tys to nějak upravil, "přefiltroval" a napojil rovnou k turbu ? Nebo to tam máš zahadicovaný tam a zpátky ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Odpovědět