D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Moderátor: Miky_CZ
D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Ahoj,
mám nově problém s originál vodníkem. Po nastartování hodně smrdí,kouří a málo topí. Vypadá to na problém žhavičky, naměřil jsem cca 0,5 Ohm, což je asi víc, než by mělo být. Jak moc je zanesena komora/výfuk, to nevím. Chtěl jsem to vyndat, ale zjistil jsem, že to nedokážu (nechci to podělat, ale předpokladam, že musim vypustit chl.kapalinu, odpojit naftu a to jsou operace, které mi moc nejdou, není to moje parketa), se samotným topením bych si už asi poradil. Mám ale takových špeků na autě teď víc, tak bych to nechal na servis. Jen chci to topení zatím odpojit, ať to zbytečně nesmrdí. Stačí odpojit konektory napájení + řízení topení? Co si o tom bude myslet ŘJ? Samostatnou pojistku jsem nenašel (dle popisu), ale to odpojení konektoru je obdobné.
Díky za odpověď!
mám nově problém s originál vodníkem. Po nastartování hodně smrdí,kouří a málo topí. Vypadá to na problém žhavičky, naměřil jsem cca 0,5 Ohm, což je asi víc, než by mělo být. Jak moc je zanesena komora/výfuk, to nevím. Chtěl jsem to vyndat, ale zjistil jsem, že to nedokážu (nechci to podělat, ale předpokladam, že musim vypustit chl.kapalinu, odpojit naftu a to jsou operace, které mi moc nejdou, není to moje parketa), se samotným topením bych si už asi poradil. Mám ale takových špeků na autě teď víc, tak bych to nechal na servis. Jen chci to topení zatím odpojit, ať to zbytečně nesmrdí. Stačí odpojit konektory napájení + řízení topení? Co si o tom bude myslet ŘJ? Samostatnou pojistku jsem nenašel (dle popisu), ale to odpojení konektoru je obdobné.
Díky za odpověď!
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Když tomu odpojíš konektory tam to stačí. Co se týče odporu žhavičky, tak pokud jsi to měřil běžným multimetrem, tak je to nejspíš OK. Aby jsi měl jistotu, že měříš dobře, tak je potřeba měřit proud, který žhavičkou prochází, jinak je chyba měření moc velká.
Z toho co popisuješ to odhaduju na ucpanou spalovací komoru. Rozebrat, vyčistit a nejspíš dát nová těsnění.
Z toho co popisuješ to odhaduju na ucpanou spalovací komoru. Rozebrat, vyčistit a nejspíš dát nová těsnění.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Ano, měřil jsem multimetrem. Proud bych asi také dokázal zmerit, jsounejake predepsané hodnoty? Jinde jsem vyčetl (u jine varianty Webasta, že odpor 0,3 Ohm je max. Ta zanešená komora je dost pravděpodobná, proto jsem to chtěl rozebrat, ale nedal jsem to. Jak odpojit naftu? Je tam cosi, jako spojka, ale jak to funguje? Bojim se, že to nějak rozeberu (S Bozi dopomoci nic nepodelam) a pak mi něco bude chybět a nepojizdne auto mi zablokuje misto:(MadTom píše: ↑26 lis 2022 17:40 Když tomu odpojíš konektory tam to stačí. Co se týče odporu žhavičky, tak pokud jsi to měřil běžným multimetrem, tak je to nejspíš OK. Aby jsi měl jistotu, že měříš dobře, tak je potřeba měřit proud, který žhavičkou prochází, jinak je chyba měření moc velká.
Z toho co popisuješ to odhaduju na ucpanou spalovací komoru. Rozebrat, vyčistit a nejspíš dát nová těsnění.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
K té naftě - čerpadlo je někde vzadu u nádrže na rámu, takže to jenom odpoj a ucpi třeba vhodným šroubkem. Je to jenom hadička (co je tam za svorku ti neřeknu), vliv na jízdu auta to nemá žádný. Teda mohlo by mít, kdyby se to to do něčeho namotalo, ale to má podobné řešení jako dlouhé kalhoty a řetěz na jízdním kole. Když odpojíš napájení webasta, tak čerpadlo (cvakací pumpička) nebude fungovat, takže nehrozí, že by ti to naftu někam vytlačilo. Stejně tak z nádrže to má extra vývod, pokud je to udělané tak, jak to tam má být, takže s naftou do motoru to má společnou jenom tu nádrž.
K tomu měření multimetrem - na tyhlety malé odpory jsou speciální multimetry, nikoliv ty obyčejné za "300Kč". Vezmi si, že obyčejný multimetr má rozsah do 200Ohmů a rozlišení 0,1Ohmů. Pokud bude slušný, tak bude přesnost měření 1% z rozsahu, takže +-2Ohmy. A ty chceš měřit něco okolo 0,3Ohmu. Jestli jsi změřil 0,5Ohmu, tak 0,3+-2Ohmy to celkem splňuje. Druhá věc, když spojíš měřicí hroty přímo, tak to nejspíš nebude ukazovat nulu, ale odpor těch drátů, a ten se musí odečíst.
Co se týče proudu - připojit na žhavičku 12V z baterky, a pokud bude mít odpor 0,5Ohmů, tak tam poteče 24A (až se žhavička nahřeje, tak odpor klesne), což ti běžnej multimetr nejspíš nezměří (bývají do 10A občas do 20A).
Nevím jak konkrétně v tom tvém, ale co jsem si čistil horkovzdušné webasto, tak vlastní spalování tam probíhalo na kousku "ocelové" vaty slisované do kolečka o průmeru cca 4cm a tloušťky cca 5mm. Já jsem tam ale měl se 70% místo vaty tuhej škvarek, jak se postupně zapekly saze. Stačilo "vatu" vyměnit, dát nová těsnění a fungoval to na drc. Před vyčištění to nechtělo chytit a byl to spíš kouřový generátor než topení.
K tomu měření multimetrem - na tyhlety malé odpory jsou speciální multimetry, nikoliv ty obyčejné za "300Kč". Vezmi si, že obyčejný multimetr má rozsah do 200Ohmů a rozlišení 0,1Ohmů. Pokud bude slušný, tak bude přesnost měření 1% z rozsahu, takže +-2Ohmy. A ty chceš měřit něco okolo 0,3Ohmu. Jestli jsi změřil 0,5Ohmu, tak 0,3+-2Ohmy to celkem splňuje. Druhá věc, když spojíš měřicí hroty přímo, tak to nejspíš nebude ukazovat nulu, ale odpor těch drátů, a ten se musí odečíst.
Co se týče proudu - připojit na žhavičku 12V z baterky, a pokud bude mít odpor 0,5Ohmů, tak tam poteče 24A (až se žhavička nahřeje, tak odpor klesne), což ti běžnej multimetr nejspíš nezměří (bývají do 10A občas do 20A).
Nevím jak konkrétně v tom tvém, ale co jsem si čistil horkovzdušné webasto, tak vlastní spalování tam probíhalo na kousku "ocelové" vaty slisované do kolečka o průmeru cca 4cm a tloušťky cca 5mm. Já jsem tam ale měl se 70% místo vaty tuhej škvarek, jak se postupně zapekly saze. Stačilo "vatu" vyměnit, dát nová těsnění a fungoval to na drc. Před vyčištění to nechtělo chytit a byl to spíš kouřový generátor než topení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Díky za pokyny. To měření odporu nebylo možná nejpřesnější, ale dílnu mám vybavenou spíš na elektro (slaboproud mě trochu živí) a nemusím měřit vadaskou:), nicméně, stejně chybu připouštím. Základem je rozborka a pak se uvidí. Tahle varianta topení na sobě nemá podávací čerpadlo, to musí být někde na trase. Jsou tam jen dráty pro ventilátor a čerpadlo vodního okruhu. Zkusím zítra zalézt pod auto a po tom čerpadle se podívat. Mám tam ještě samostatný horkovzduch, tak nevím, jak to je udělané. Jak jsem už psal, v téhle části se příliš pevný necítím. Najdu v dílně spíš kondík, než materiál na výrobu těsnění...
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Těsnění koupíš, jak je dělaná nafta, resp. jak to má být originál najdeš v RAVE, včetně elektrického schematu a jemu odpovídající fotky, kde je konektor na naftové pumpičce. Takže nebudeš hledat úplně naslepo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Perly svinim hazet...
Tak po 2 hod sezeni u PC a snaze pochopit RAVE to vzdavam a jdu si lehnout pod auto. Nasel jsem info k topeni, tam je toho celkem dost, ale o cerpadlu nic. V sekci palivova soustava jsem to take nenasel, ale nejspis s tim neumim zachazet:(
Tak po 2 hod sezeni u PC a snaze pochopit RAVE to vzdavam a jdu si lehnout pod auto. Nasel jsem info k topeni, tam je toho celkem dost, ale o cerpadlu nic. V sekci palivova soustava jsem to take nenasel, ale nejspis s tim neumim zachazet:(
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Je to v sekci topení - Heating and ventilation
Včetně podrobných popisů komponent
Včetně podrobných popisů komponent
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: D II TD5 - webasto termo control Z : problém - odpojení
Jsem BLB!
tuhle záložku jsem samozřejmě prošel, ale v podstatě úvodní stránku ignoroval. Inu, kde nic není...
Čerpadlo nalezeno, odpojeno a teď to celé podstrčím někomu šikovnému, aby to dotáhl do konce. Když už jsem šmejdil pod autem, tak jsem okouknul stav s ohledem na korozi. A musím to pochválit, drží se statečně:)
Ten příhřev motoru je taková věc k diskuzi. když jsem pátral, tak jsem si vyčetl, jak vypadá pracovní cyklus. Jsou tam cca časy do zapálení a pod. A já to auto poměrně často ráno tahám pro snídani. To je v praxi strat, pak cca 1,5km dolů z kopce a stop. To trvá tak 3min, dle provozu. Zpáteční cesta totéž, jen do kopce. Pak až odpoledne start a cca 7km do kopce (cca 10min), hodinu pauza a zase zpět. Si říkám, že se to s ideálním průběhem topení moc nepotkává. Samozřejmě jsou i standardní jízdy = delší časy, ale těch krátkých strků je poměrně dost.Tak trochu hlodá myšlenka ten příhřev nechat odpojený. Co si myslí ti osvícení?:)
tuhle záložku jsem samozřejmě prošel, ale v podstatě úvodní stránku ignoroval. Inu, kde nic není...
Čerpadlo nalezeno, odpojeno a teď to celé podstrčím někomu šikovnému, aby to dotáhl do konce. Když už jsem šmejdil pod autem, tak jsem okouknul stav s ohledem na korozi. A musím to pochválit, drží se statečně:)
Ten příhřev motoru je taková věc k diskuzi. když jsem pátral, tak jsem si vyčetl, jak vypadá pracovní cyklus. Jsou tam cca časy do zapálení a pod. A já to auto poměrně často ráno tahám pro snídani. To je v praxi strat, pak cca 1,5km dolů z kopce a stop. To trvá tak 3min, dle provozu. Zpáteční cesta totéž, jen do kopce. Pak až odpoledne start a cca 7km do kopce (cca 10min), hodinu pauza a zase zpět. Si říkám, že se to s ideálním průběhem topení moc nepotkává. Samozřejmě jsou i standardní jízdy = delší časy, ale těch krátkých strků je poměrně dost.Tak trochu hlodá myšlenka ten příhřev nechat odpojený. Co si myslí ti osvícení?:)