Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

#21 Příspěvek od VencaZE » 11 led 2023 21:26

milan.ke píše: 11 led 2023 13:32 Hm, ani neviem ci sa pustat do diskusie, lebo nechcem zbytocny flame

Samozrejme nikto nema rad ak stat dviha dane, je to vzdy nepopularne opatrenie. Na druhej strane ja osobne si nemyslim, ze L322 so stvorlitrom a biturbom by malo byt auto narokovatelne pre kazdeho kto zaraba tisicku mesacne. Jednoducho je to dan za luxus. Ja viem, ze si take auto nikdy nekupim, aj ked by som mozno este na tu obstaravaciu cenu aj mal, ale viac by som sa bal servisu nez poplatku za registraciu (myslim financne).
A po druhe, vo vysledku to pravdepodobne ovplyvni aj dopyt po takych autach a ak klesne dopyt, klesne aj cena, cize sa to tak trochu vykompenzuje (na ukor predavajuceho).

Stale mame jedny z najnizsich poplatkov za prevadzku auta v porovnani so zapadom, co sa tyka povinneho poistenia, havarijky alebo dani z mot.vozidiel. Myslim ze do buducna to bude zial len stupat. Skuste sa spytat ludi napr. v anglicku, trebars v londyne, co ich stoji vlastnictvo auta na poplatkoch. (A kto chce operovat platmi tak ano, su vyssie a rovnako tak su vyssie aj naklady na zivot a v londyne tiez nezaraba kazdy 6tisic libier mesacne).
Já si takový auto taky z různých důvodů určitě nekoupím. Ale jsem toho názoru že každý má právo, nebo nárok- chceš li, si utratit si svoje peníze za cokoliv co uzná za vhodný. Klidně za V8 s biturbem, a prosypat majlant za servis, to je každého věc a ouřadům by do toho mělo být ku.... Daň za luxus, nebo jakákoliv jiná daň stejně nakonec skončí v černý díře nebo ji úředníci utratí za něco co lidem ještě víc zhorší život.
Až se v Londýně nebo kdekoliv jinde začne skákat z oken tak taky budeme protože je to zrovna "in"...?
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

#22 Příspěvek od Miklosxxx » 12 led 2023 06:07

Treba zvysit Dane,Poplatky Elektrinu,Plyn,a co ja viem este a Ludia budu aj tak spokojny ved v Londyne to maju uz davno. :rofl
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
milan.ke
Příspěvky: 139
Registrován: 06 říj 2010 16:18
auto: aktualne bez
Bydliště: daleky vychod

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

#23 Příspěvek od milan.ke » 12 led 2023 08:58

VencaZE píše: 11 led 2023 21:26
Já si takový auto taky z různých důvodů určitě nekoupím. Ale jsem toho názoru že každý má právo, nebo nárok- chceš li, si utratit si svoje peníze za cokoliv co uzná za vhodný. Klidně za V8 s biturbem, a prosypat majlant za servis, to je každého věc a ouřadům by do toho mělo být ku.... Daň za luxus, nebo jakákoliv jiná daň stejně nakonec skončí v černý díře nebo ji úředníci utratí za něco co lidem ještě víc zhorší život.
Až se v Londýně nebo kdekoliv jinde začne skákat z oken tak taky budeme protože je to zrovna "in"...?
V.
ale to ja nerozporujem a uz vobec nehovorim, ze s tym suhlasim. nastastie stale zijeme v slobodnej krajine a stale kazdy to pravo na akekolvek auto ma. stat nikomu nezakazuje kupit si V8 s biturbom, akurat sa rozhodol, ze to zatazi extra danou, vychadzajuc z predpokladu, ze cim silnejsi motor tym vacsia katalogova cena auta.
a tiez hovorim, ze touto cestou sa to zrejme bude uberat: chces si zit luxusne, plat viac.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

#24 Příspěvek od MadTom » 12 led 2023 09:03

Problém je jinde - nejdřív silná auta, následně všechna auta. A co si budeme povídat, pro ty co mají těch peněz méně to bude znamenat, že si auto prostě nevymění, takže budou o to déle jezdit starým, a nejspíše i méně "ekologickým". A stále jsme se nedozvěděl, na co má být konkrétně tahle daň využita, a jaké jsou na ni náklady. Aby to nebylo jako u jedné z daní v ČR, že si na sebe úředníci ani "nevydělali". Tomu se potom říká efektivita.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

#25 Příspěvek od pojir » 12 led 2023 09:25

Aut je moc a jejich provoz je prilis levny. Ale jdou na to ze spatnyho konce.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

#26 Příspěvek od habakuk » 12 led 2023 09:50

No ono je to asi ještě složitější velká část ekonomiky je postavena na automobilovém průmyslu který potřebuje prodávat tedy státy jim jdou naproti aby udrželi vlastní ekonomiku v chodu.
Ano nejekologičtější je již vyrobenou věc používat dokud se nerozpadne, ale o to výrobci a stát nestojí. Přeci jenom DPH z prodaného auto je lepší než poplatek za přepis ojetiny.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

#27 Příspěvek od pooh » 17 led 2023 05:07

milan.ke píše:Hm, ani neviem ci sa pustat do diskusie, lebo nechcem zbytocny flame

Samozrejme nikto nema rad ak stat dviha dane, je to vzdy nepopularne opatrenie. Na druhej strane ja osobne si nemyslim, ze L322 so stvorlitrom a biturbom by malo byt auto narokovatelne pre kazdeho kto zaraba tisicku mesacne. Jednoducho je to dan za luxus. Ja viem, ze si take auto nikdy nekupim, aj ked by som mozno este na tu obstaravaciu cenu aj mal, ale viac by som sa bal servisu nez poplatku za registraciu (myslim financne).
A po druhe, vo vysledku to pravdepodobne ovplyvni aj dopyt po takych autach a ak klesne dopyt, klesne aj cena, cize sa to tak trochu vykompenzuje (na ukor predavajuceho).

Stale mame jedny z najnizsich poplatkov za prevadzku auta v porovnani so zapadom, co sa tyka povinneho poistenia, havarijky alebo dani z mot.vozidiel. Myslim ze do buducna to bude zial len stupat. Skuste sa spytat ludi napr. v anglicku, trebars v londyne, co ich stoji vlastnictvo auta na poplatkoch. (A kto chce operovat platmi tak ano, su vyssie a rovnako tak su vyssie aj naklady na zivot a v londyne tiez nezaraba kazdy 6tisic libier mesacne).
Lenze to neni tak ako ty myslis. To neni dan z luxusu - dan z luxusu je, ked kupis nove auto.
V tomto pripade ide o to, ze likviduju tieto ojazdene auta.
Ad jedna, je to pomerne mala cast vozoveho parku, vacsina ludi ma 'normalne' auto, a casto aj ti, co maju staru V8, pouzivaju ako druhe, tretie auto, casto ako hobby.
Ad dva, aj ked je to mala cast, teda neide o vela ( na urovni statu a dani ), aj to 'nie vela' zmizne velmi rychlo, lebo ten, kdo take auto kupi za 10tisic, nebude zaplatit dalsich 2-3 tisic statu zbytocne. Tym padom tato kategoria ako ojazdene auta zmizne, preda sa do zahranicia, alebo zosrotuju.

Takze jasne, ze to neni dan - dan je vtedy, ked potrebujes prijem do statnej kasy, preto vyratas prijem tento rok, buduci rok, a podobne. Tu je jasne, ze zdroj tych prijmov zmizne casom ( vlastne ani nie casom, ale ihned), takze cielom je likvidacia, nic ine.

A ked uz nebudu tieto auta, najdu inych 'vinnikov', pridu na rad aj litrove trojvalce, lebo vinnik musi byt, to se zasadou permanentnej revolucie...

Sent from my moto g(7) power using Tapatalk

Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Odpovědět