Range Rover 322

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Splinter1
Příspěvky: 13
Registrován: 08 úno 2023 19:51
tel.: 604665577

Range Rover 322

#1 Příspěvek od Splinter1 » 04 bře 2023 11:05

Myslite,ze je tento typ auta vhodny jako "expedicni"?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover 322

#2 Příspěvek od Lukasino » 04 bře 2023 21:14

Ano :yes
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Splinter1
Příspěvky: 13
Registrován: 08 úno 2023 19:51
tel.: 604665577

Re: Range Rover 322

#3 Příspěvek od Splinter1 » 05 bře 2023 14:27

Bylo by fajn kdyby dal nekdo fotky pro cumendu a inspiraci a nebo nekdo kdo by se rozepsal co a jak okolo uprav...

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover 322

#4 Příspěvek od Lukasino » 05 bře 2023 14:56

Je toho tady hafo, zkus pohledat. Taky záleží co plánuješ, na většinu věcí Ti stačí vyřešit spaní a AT pneu, případně X Lifter pokud to systém dovolí
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1733
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover 322

#5 Příspěvek od jareku » 05 bře 2023 15:11

Splinter1 píše: 05 bře 2023 14:27 Bylo by fajn kdyby dal nekdo fotky pro cumendu a inspiraci a nebo nekdo kdo by se rozepsal co a jak okolo uprav...
No a co takhle “prohledat” toto forum…. Nicméně pro inspiraci je lepší strýček google… já tam našel vše co potřebuji - u nás o žádném “hodně” upraveném L322 na expedice nevím… já teď začínám se svým…. Ve své podstatě stačí: dobré pneu, x-lifter, vestavba do kufru s lednici, druhá baterie, střešní stan, ochrana podvozku a držák rezervy na tažné zařízení….Uvažuji i o fólii na boky karoserie… pevnostní prahy by byly fajn, ale na L322 stojí “majlant”…takže se bude jezdit s rozumem. O navijaku ani neuvažuji. Pevnostní nárazník přední a i zadní jsem nějaké viděl ale k tomuto autu to nepasuje a na expedice nejsou potřeba…

Ale pokud si nikdy neměl žádné auto na expedice, pocitej s tím, ze auto je docela dost velké a mohutné… osobně bych s L322 jako prvním “expedicnim” autem nezačíná… ale toto je subjektivní…
Live long and prosper.

Splinter1
Příspěvky: 13
Registrován: 08 úno 2023 19:51
tel.: 604665577

Re: Range Rover 322

#6 Příspěvek od Splinter1 » 05 bře 2023 15:35

Tak ja uplne jako,ze nechci ortodoxne expedicni auto...proste me zajima jestli to auto vubec da stredne tezsi teren a tak...vim,ze je dost tezke coz ma svoje nevyhody...

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1733
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover 322

#7 Příspěvek od jareku » 05 bře 2023 16:15

Splinter1 píše: 05 bře 2023 15:35 Tak ja uplne jako,ze nechci ortodoxne expedicni auto...proste me zajima jestli to auto vubec da stredne tezsi teren a tak...vim,ze je dost tezke coz ma svoje nevyhody...
No a co tedy chceš a potřebuješ? Koukal jsi se třeba na YouTube co L322 v terénu zvladne? Třeba kanál LROR apod… staci zadat Range Rover L322 offroad a budeš mít odpovědi na všechny Tvé otázky… a ANO - to auto to dokáže… jen řidič musí být “odolný” 😀
Live long and prosper.

Splinter1
Příspěvky: 13
Registrován: 08 úno 2023 19:51
tel.: 604665577

Re: Range Rover 322

#8 Příspěvek od Splinter1 » 05 bře 2023 17:11

Ja hlavne potrebuji nazor nekoho kdo to auto vlastni a ma osobni zkusenost s tim autem...

Kyanid Sodný
Příspěvky: 311
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Range Rover 322

#9 Příspěvek od Kyanid Sodný » 05 bře 2023 18:24

Na tzv. expedici se dá jet v podstatě s čímkoliv :grin: , Já bych určitě zvolil auto s tuhejma nápravama, s minimální elektronikou, který je relativně snadno svépomoci opravitelný v polních podmínkách. Vzhledem k tomu ,že jsme na Landroverforu ,tak by to byl nejspíš Def 110, (Def. 90 je malá ) případně D1, ale možná i D2 . L322 se na takovou akci vůbec nehodí,( myslím že konstruktéři tohoto vozidla by ti to u piva dosti rozmlouvali) , ale kdo se nechce poučit necht s tím na takovou akci vyrazí :mrgreen:. L322 je luxusní SUV koráb, který míří na poněkud jinou klientelu ,která je od Abenteurerů na hony vzdálená. Tak štastnou cestu :grin:

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover 322

#10 Příspěvek od Lukasino » 05 bře 2023 20:24

Splinter1 píše: 05 bře 2023 17:11 Ja hlavne potrebuji nazor nekoho kdo to auto vlastni a ma osobni zkusenost s tim autem...
Vždyť jsem Ti psal :mrgreen:

Bez úprav, jen AT pneu, CBčko a spaní uvnitř a na 99% situací to stačí... Samozřejmě ne na extrémy v Rumunsku v období dešťů atd, ale milovníci takových výletů asi nepojedou s L322 :lol:
Přílohy
IMG_1743.jpg
IMG_1751.jpg
IMG_2834.jpg
IMG_2999.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2571
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover 322

#11 Příspěvek od habakuk » 05 bře 2023 22:31

No co nejmenší ráfek a co nejvíce gumy. Tím pořešíš hodně problémů s defekty pak už jen ledničku aby mělo večer pivo dobrou teplotu a něco kam složíš hlavu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14948
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Range Rover 322

#12 Příspěvek od MadTom » 05 bře 2023 22:47

K těm gumám - vybírat takovej rozměr, pokud je teda na výběr z více rozměrů, který bude pokud možno běžný, aby když už k defektu dojde, se dala sehnat náhradní guma pokud možno rychle. Různě ojetých gum všude možně dost, akorát některé rozměry jsou trošku hůře sehnatelné.
Na druhou stranu - poškodit terénním pneu není až tak jednoduché.
K tomu co už bylo uvedeno bych přidal alespoň jednoduchou diagnostiku, která s autem funguje. A naučit se ji používat - s případným problémem poradí přítel na telefonu, ale aby tohle fungovalo, tak potřebuje informace z diagnostiky. Stejně tak servisů, kteří umí řešit mechanické problémy je dost, alespoň na východ od nás, ale z diagnostikou už to tak jednoduché být nemusí. A 322 je už elektronikou celkem nacpaná, na druhou stranu, za to pohodlí to stojí. Kdyby mi D3 nebo velký Range nebyl stejně malý, jako stávající D2, tak váhám jenom chvilku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1733
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover 322

#13 Příspěvek od jareku » 06 bře 2023 07:01

Borci, vše co píšete je ale špatně! Kolega kyanid sodný přeci napsal, že L322 na expedice vůbec není! No a co on píše to přeci platí! Takže ne! L322 se na expedice vůbec nehodí! Natož jezdit s nim někam na výlety… bože chraň!
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1077
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Range Rover 322

#14 Příspěvek od Miklosxxx » 06 bře 2023 07:43

Preco sa niekto priklana k L322 na expedicie tomu nerozumiem.
Nieje vhodnejsia varianta D4 D3? Komfortnejsi podvozok v Terene a miesto na oddych je k nezaplateniu.Je to vec osobneho nazoru ,ale z L322 do Terenu by som urcite nesiel a uz vobec nie z 20" a19" kolesami.
Ako nevravim ze to auto nezvladne,ale keby som mal volit nieco na expedicie tak Disco.
A teraz ma zabite kamenmi :sun
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2571
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover 322

#15 Příspěvek od habakuk » 06 bře 2023 08:00

Proč protože D3/4 nemá naftové motory 3,6 / 4,4 druhak hlavní porci km stejně dáváš po dálnicích a na místě pokud nejezdíš hardoffroad tak frčíš po kamenitých cestách kde budou ty auto fungovat podobně. Místo v kufru nemusí být hlavní parametr pro auto na výlety. Ona L322 má v kufru místa asi jako D2 která je využívaná hodně.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
LukyMory
Příspěvky: 442
Registrován: 12 bře 2012 00:56
auto: P38 L322
Bydliště: Praha

Re: Range Rover 322

#16 Příspěvek od LukyMory » 06 bře 2023 08:38

Já bych řekl že dá....
Přílohy
IMG_20220902_202559.jpg
ex D1 300tdi
ex Def 110 td5
ex P38 tds
ex P38 TD
ex P38 4.6hse
ex L322 Vogue 4.4
L322 Vogue 3.6
Discovery 3 HSE

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1733
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover 322

#17 Příspěvek od jareku » 06 bře 2023 08:48

Je to přesně jak píše Ondra… jezdil jsem Defem 300tdi (a stále ho mám) ale postupem času a věku byly přesuny po dálnicích “peklo”, pak jsem jezdil D3 a super, no a přišla chvíle, kdy člověk chce “zase něco jiného” no a RR s 3,6 mne přišel jako vhodný nástupce D3. Ano má menší kufr… nicméně čím více jezdím, tím méně věci potřebuji - jak jsem zjistil. Dle mého se RR na expedicích - já bych to spíše nazval výlety po sotolinach s občasným tezsimi pasážemi - často nevyskytuje proto, že ho všichni považuji za luxusní SUV co se na to nehodí… a skoda ho poskrabat… no a to auto umí vše s přehledem… ano je trochu “mohutnější” než D3/4 ale ne zas o tolik… no a cenově uz je dostupný… ja se na “výlety” s nim moc těším… letos mám uz “odježděno” a tak výlet směr Balkán nejspíše az příští rok…
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2551
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Range Rover 322

#18 Příspěvek od pojir » 06 bře 2023 09:17

Podle me by to chtelo definovat, co se mysli pod pojmem expedice. Jestli mesice krizem krazem afrikou/asii/jizni amerikou, nebo dvoutydenni vylety po balkane. Na to prvni bych si L322 osobne nevybral, na to druhe proc ne.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1733
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover 322

#19 Příspěvek od jareku » 06 bře 2023 09:39

pojir píše: 06 bře 2023 09:17 Podle me by to chtelo definovat, co se mysli pod pojmem expedice. Jestli mesice krizem krazem afrikou/asii/jizni amerikou, nebo dvoutydenni vylety po balkane. Na to prvni bych si L322 osobne nevybral, na to druhe proc ne.
V “šestém” příspěvku to autor popisuje 😀
Live long and prosper.

Kyanid Sodný
Příspěvky: 311
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Range Rover 322

#20 Příspěvek od Kyanid Sodný » 06 bře 2023 10:09

jareku píše: 06 bře 2023 07:01 Borci, vše co píšete je ale špatně! Kolega kyanid sodný přeci napsal, že L322 na expedice vůbec není! No a co on píše to přeci platí! Takže ne! L322 se na expedice vůbec nehodí! Natož jezdit s nim někam na výlety… bože chraň!
Myslím že jsi to né moc dobře pochopil. a nebo jsi se jen dnes špatně vyspal? :grin:
To jsem psal ,ale taky že "Na tzv. expedici se dá jet v podstatě s čímkoliv" Třeba například Hanzelka a Zikmund jeli s obyčejným Tatraplánem, a dojeli dobře a další jeli třeba s Trabantem a taky ok :mrgreen:

Odpovědět