Stránka 1 z 2
D-II problém při startu
Napsal: 14 říj 2024 22:35
od Matěj Urbánek
Ahoj hledal jsem a nemůžu nikde na fóru najít můj problém.
Jedná se o to že když nastartuju tak motor běží jako když jeden na tři válce nebo na dva nevím začne to kuckat hází to s autem jak cyp ,ale když to nechám chvilku tak se to vše rozeběhne bez problémů a můžu jezdit s větrem o závod. To startování blbne hlavně když to auto dlouho stojí.
Auto: Discovery 2, automat, motor 15P, rok výroby 2002, před facelift.
Re: D-II problém při startu
Napsal: 15 říj 2024 08:18
od MadTom
Zkusit před nastartováním odvzdušňovací cyklus, jestli se tam jenom neudělala někde bublina. Zkontrolovat, jestli někde neteče nafta - klasická místa jsou regulátor tlaku nafty na motoru, trubky od nádrže a držák palivového filtru. Napíchnout na diagnostiku, jestli něco nenapoví. Zkontrolovat žhaviče - TD5ka sice funguje i bez nich, ale pokud by funguval jenom jeden, tak to tak může dělat zajímavé věci.
Když to pořádně nejede, kouří to nějak z výfuku?
Re: D-II problém při startu
Napsal: 15 říj 2024 09:23
od Kyanid Sodný
Matěj Urbánek píše: 14 říj 2024 22:35
Ahoj hledal jsem a nemůžu nikde na fóru najít můj problém.
Jedná se o to že když nastartuju tak motor běží jako když jeden na tři válce nebo na dva nevím začne to kuckat hází to s autem jak cyp ,ale když to nechám chvilku tak se to vše rozeběhne bez problémů a můžu jezdit s větrem o závod. To startování blbne hlavně když to auto dlouho stojí.
Auto: Discovery 2, automat, motor 15P, rok výroby 2002, před facelift.
viz. vlákno "300 Tdi nestartuje"
Re: D-II problém při startu
Napsal: 15 říj 2024 12:08
od Hubert
Kyanid Sodný píše: 15 říj 2024 09:23
Matěj Urbánek píše: 14 říj 2024 22:35
Ahoj hledal jsem a nemůžu nikde na fóru najít můj problém.
Jedná se o to že když nastartuju tak motor běží jako když jeden na tři válce nebo na dva nevím začne to kuckat hází to s autem jak cyp ,ale když to nechám chvilku tak se to vše rozeběhne bez problémů a můžu jezdit s větrem o závod. To startování blbne hlavně když to auto dlouho stojí.
Auto: Discovery 2, automat, motor 15P, rok výroby 2002, před facelift.
viz. vlákno "300 Tdi nestartuje"
D2 má 300Tdi? Za mě úplně mimo.
Madtom má asi pravdu. Pokud nikde neteče nafta tak bych šel po těsnění ke vstřikovačům.
Re: D-II problém při startu
Napsal: 15 říj 2024 13:21
od Kyanid Sodný
Pravdu má ten, komu chceš věřit
Podstatný je aby dotyčný našel problém a v pohodě jezdil.
Základem je ,že vstřikovací trysky dieslů museji bejt po mechan. stránce OK a je úplně jedno jestli to je DI nebo DII. či DX . Tady je diagnostika v podstatě jen fetiš

Re: D-II problém při startu
Napsal: 15 říj 2024 16:39
od VencaZE
Základem u td5ky je naopak diagnostika a kontrola elektro kolem motoru. Vstřiky vadný nebývají. -Nejčastější příčina obtížného startu je v jejich těsnění jak se píše výše. Dále měření tlaku paliva a pak to elektro.
Neodborný pokusy o opravu dovedou ten motor taky celkem spolehlivě vyřadit. A kdo si myslí že je diagnostika jen fetiš ten provaří zbytečně kupu peněz při opravách stylem pokus-omyl..
300tdi sem vůbec netahej, to je jinej svět.
V.
Re: D-II problém při startu
Napsal: 15 říj 2024 17:00
od Kyanid Sodný
Uvidíme co sem dá k dobru majitel té to D2 ,až to bude vopravený. ,zatím se může vesele spekulovat.
Re: D-II problém při startu
Napsal: 16 říj 2024 09:24
od MadTom
Jenom pro vysvětlení, jak je to s těmi podložkami a vůbec těsněním vstřikovačů u TD5ky. Nafta do vstřikovačů nejde, jak bývá jinde zvykem, vysokotlakou trubičkou a přepad hadičkou, ale jde to kanály v hlavně motoru. A tam je to těsněno Okroužkem, který když je špatný, tak může jít nafta do motorového oleje, a dále je to těsněno plochou meděnou "podložkou" mezi koncem vstřikovače a vlastním spalovacím prostorem. Když toto netěsní, tak se mohou spaliny dostávat do nafty a tím motor zavzdušňovat, nebo může nafta protéct do válce a to v takovém množství, že se motor "kousne" stejně, jako když nasaje vodu. Zavdušňování může být postupné - třeba tak, že se jenom udělá bublina, kterou chvilku trvá, než čerpadlo v nádrži při startu vytlačí, nebo to může bý až takové, že se auto prostě za jízdy zastaví. Průnik nafty do válce může nastat pokud se pustí odvzdušňovací cyklus (tj. sepne čerpadlo v nádrži) a čeká se, než se palivová soustava odvzdušní. Osobně bych dělal vše co je možné - tj. kontrola úniku nafty, odvzdušňovací cyklus, diagnostika a měření tlaku nafty v systému, než bych tahal vstřikovače ven z hlavy. Čistě pro to, aby si byl jistej, že je všechno ostatní v pořádku.
Co se týče palivového systému jako takového - zjednodušeně - první stupeň čerpadla to nasaje z nádrže, hadicí pustí do filtru, z filtru se to vrátí do druhého stupně čerpadla v nádrži, hadicí do motoru, skrz hlavu na jejímž konci je regulátor tlaku, který co je nad 4 bary pustí zpět do filtru a následně do nádrže. Tím je zajištěno, že do vstřikovačů jde konstantní tlak nafty 4 bary. Zbytek, tedy stlačení na 1500/1800 barů už se děje přímo ve vstřikovačích. Ty 4 bary stačí na to, aby se nafta propala kam nemá. Čerpadlo v nádrži je schopné dát 180 l za hodinu, to jsou 3 litry za minutu, tedy zhruba 2 PET láhve nafty - z odpojené hadice to doopravdy stříká jak z vodovodu.
Re: D-II problém při startu
Napsal: 16 říj 2024 13:55
od Kyanid Sodný
VencaZE píše: 15 říj 2024 16:39
Základem u td5ky je naopak diagnostika a kontrola elektro kolem motoru. Vstřiky vadný nebývají. -Nejčastější příčina obtížného startu je v jejich těsnění jak se píše výše. Dále měření tlaku paliva a pak to elektro.
Neodborný pokusy o opravu dovedou ten motor taky celkem spolehlivě vyřadit. A kdo si myslí že je diagnostika jen fetiš ten provaří zbytečně kupu peněz při opravách stylem pokus-omyl..
300tdi sem vůbec netahej, to je jinej svět.
V.
Určitě se v hloubi duše schodnem

, že řekněme že 80% takových to komplikovanějších oprav se provádí nejen ve značkových, ale i zejména v garážových servisech ,stylem pokus-omyl. Zaplatí to vždy zákazník.
ChatGTP.

Re: D-II problém při startu
Napsal: 17 říj 2024 15:23
od Matěj Urbánek
MadTom píše: 15 říj 2024 08:18
Zkusit před nastartováním odvzdušňovací cyklus, jestli se tam jenom neudělala někde bublina. Zkontrolovat, jestli někde neteče nafta - klasická místa jsou regulátor tlaku nafty na motoru, trubky od nádrže a držák palivového filtru. Napíchnout na diagnostiku, jestli něco nenapoví. Zkontrolovat žhaviče - TD5ka sice funguje i bez nich, ale pokud by funguval jenom jeden, tak to tak může dělat zajímavé věci.
Když to pořádně nejede, kouří to nějak z výfuku?
Ahoj hele kouří to jen ze začátku pak když se to rozběhne tak to jede normálně a ani nekouří onic víc jak normálně
Re: D-II problém při startu
Napsal: 17 říj 2024 15:26
od MadTom
A jakou barvou to kouří?
Re: D-II problém při startu
Napsal: 17 říj 2024 15:28
od Matěj Urbánek
Hele černý kouř
Re: D-II problém při startu
Napsal: 17 říj 2024 23:44
od MadTom
Takže nafta tam asi je a chybí vzduch. Zkontroluj EGR ventil, jestli ti nezůstává viset některá klapka.
Re: D-II problém při startu
Napsal: 18 říj 2024 21:27
od ferjon
Vela oleja v ecu?
Re: D-II problém při startu
Napsal: 19 říj 2024 11:50
od Matěj Urbánek
Děkuji moc za odpovědi a rady taky se poradím se servisem co je kousek ode mě a jak zjistím závadu dám sem vědět
Re: D-II problém při startu
Napsal: 19 říj 2024 19:31
od MadTom
Olej v ECU není problém, možná tak, kdyby ho tam byl litr. Problém dělají "povolené" piny v konektorech co se připojují přímo na vstřikovače, stářím a tepelnými cykly prostě povolí. Občas to může být i v konektorech po cestě mezi řídící jednotkou a vstřikovači, ale tam to spíš shnilo na vlhkost, když tam žádný olej neprolínal. Zabránit prolínání oleje skrz kabelový svazek je možné výměnou 2 okroužků, které jsou na konektoru, kterým prochází kabelový svazek ven z hlavy motoru - časem přestanou těsnit, olej proteče okolo konektoru a nateče do protikusu a tam se z části vcucne do kabelového svazku, vesele putuju až k řídící jednotce. I když je ten olej černý od sazí, tak je celkem dobře nevodivý, vzhledem k napětím, která tam jsou.
Problémy s připojením vstřikovačů si řídící jednotka velmi dobře hlídá a velmi brzo vyhazuje chyby, takže před rozborkou diagnostiku.
Re: D-II problém při startu
Napsal: 20 říj 2024 13:33
od Kyanid Sodný
Jsou dvě možnosti proč to čmoudí.
1. nafta je ok ,ale vzduchu je málo a
2. nafty je tam moc , ale vzduch je ok.

Re: D-II problém při startu
Napsal: 22 říj 2024 19:55
od Dědek
Proč ty máš potřebu se v každým tématu prezentovat úplně zbytečnou reakcí, která dotyčnému v ničem nepomůže. Někde se to díky tobě úplně zbytečně vyhroti. Fakt nechapu. Asi nejsem jedinej kdo to sleduje.
Re: D-II problém při startu
Napsal: 23 říj 2024 11:20
od Kyanid Sodný
Dědek píše: 22 říj 2024 19:55
Proč ty máš potřebu se v každým tématu prezentovat úplně zbytečnou reakcí, která dotyčnému v ničem nepomůže. Někde se to díky tobě úplně zbytečně vyhroti. Fakt nechapu. Asi nejsem jedinej kdo to sleduje.

Jsem rád, že nejsi jedinej kdo to to sleduje.
ChatGPT
Re: D-II problém při startu
Napsal: 12 lis 2024 20:49
od Matěj Urbánek
Ahoj tak jsem zkusil menší test. Jedná se o to že to blbnutí se dělo při prázdné nádrži ještě nesvítilo hladové oko ale už si myslím že pomalu mohlo. Nedávno asi na jaře jsem tam dával nové čerpadlo od BM jak mají na LITEPU. Tak jsem vzal dva kanystry s naftou a nalil do auta a už normálně startuje. O víkendu jsem udělal menší výlet kolem komína a bez problémů ani nekouří a nemění se hladina oleje v motoru. Necelý dva týdny jsem s autem ani nepopojel a přišel jsem po těch dvou týdnech a nastartovala na první dobrou.
Tak prostě nechápu?
