Stránka 1 z 2

Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 04 srp 2025 15:58
od Langlukas
Ahoj, jdu za vámi pro radu.
Koncem příštího roku plánuji s přítelkyní vyrazit na dlouhodobou cestu po Africe (minimálně na rok, možná déle). Pro tento účel bych rád pořídil offroad a upravil ho na obytný, jsem ale poměrně limitován financemi - čím méně utratím za auto, tím více mi zbyde na cestování samotné.

Zatím se mi jak nejvhodnější jeví Land Rover Defender 110. Tenhle typ mi přijde nejvhodnější na obytnou vestavbu, ale možná mi někdo poradí lepší (rád bych se ale vyhnul střešnímu stanu). Každopádně potřebuji poradit nejspolehlivější motorizaci + ročník.

Cenově bych auto potřeboval pořídit maximálně do 400 tisíc Kč. Počítám že bude dost staré, takže by se hodilo vědět na co se zaměřit před koupí a co potom opravit abych v té Africe dojel co nejdál,,,

Samozřejmě taky by se hodil tip na někoho, kdo je schopný to auto dát do co nejlepšího stavu :-)

Předem díky za všechny reakce!

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 04 srp 2025 16:13
od zidon
No pane .. tak to GOOD LUCK! :)

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 07 srp 2025 10:18
od Mireczech
Než Defender za 400, raději bych koupil levnější Discovery....

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 07 srp 2025 11:10
od zidon
https://auto.bazos.cz/inzerat/206201023 ... edicni.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/205798834 ... camper.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/205122735 ... very-2.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/205833680 ... 1-28td.php

neco takovyho bych asi hledal .. zvlast pokud mas nejak napjatej rozpocet .. hlavne asi i uz s postavenou, vymyslenou tou expedicni vestavbou .. vybavenim.
Protoze to vse delat novy atd to je hroznej ranec ..

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 07 srp 2025 11:57
od MadTom
Hlavně se v takovém autě projeď, ať vidíš, co vlastně chceš a jak velké potřebuješ auto. Discovery 2 je oproti Defenderu 110, o kus pohodlnější, má funkční klimatizaci, a ve dvou by se to asi dalo udělat jako "obytňák".
A druhá věc - pokud nemáš zkušenosti s jízdou mimo silnici, v autoškole se to neučí, tak nějaké kurz offroad jízdy bych bral jako naprosté minimum. Jinak si pořídíš zbytečně offroad na jízdu po silnici.

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 07 srp 2025 13:59
od Langlukas
Díky za všechny reakce, dostal jsem možnost příští týden se v Defenderu 110 projet, tak doufám že to bude zkušenost pozitivní :-)

Zcela upřímně, rozhoduje u mě poměr cena/výkon a tohle auto se mi zdá že by nás nemělo zradit, když ho dáme do solidní formy, případně ho dokáže každý solidní mechanik opravit.

Zároveň rozhoduje velikost - budeme uvnitř fakticky rok bydlet a Discovery 2 se mi zdá o dost menší, přestože ty ceny jsou hodně optimističtější. Konkrétně mám v plánu přibližně takovou vestavbu, zvládnout bych ji měl sám a času je dost https://endlos-freisein.com/defender-11 ... lpenlandy/

Ohledně kurzů offroad jízdy, máte nějaké tipy? Plánuji držet se povětšinou "silnice", ale i ta bude mít různou kvalitu a občasné odbočky mimo hlavní cestu nás taky neminou...

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 07 srp 2025 14:34
od MadTom
Konkrétní kurz nedoporučím. Ale zvážil bych zda Defender 110 je dost velkej na "žití" uvnitř, jestli by nějaké dodávka (nejlépe 4x4) neudělala lepší službu, zvlášť pokud se má jezdit hlavně pod silnici.

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 07 srp 2025 15:15
od stiinek
Už je to pravda trochu historie, ale Hanysův web o jejich cestě může dát nějakou představu: http://www.oneland.cz/

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 08 srp 2025 10:29
od discovery1liptov
Kup si toyotu:)

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 08 srp 2025 11:21
od filip91

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 08 srp 2025 20:34
od hok300
Ja bych vzal disko. Je levnější a stejný srac jak defik. Jestli chceš kuchyňku tak si kup dodavku ve 4x4. Btw doporučoval bych někdy do Afriky zajet. Je to specifická mentalita. Aby jste nebyli překvapený.

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 09 srp 2025 20:22
od nerak
V Africe jsem byl a za dva týdny jsem viděl defíky 2, zato Toyot mraky. Defíkem za 400K bych tam nejel ani náhodou... Def za 400 je v našich končinách vybydlená mrcha akorát vhodná kolem komína nebo na práci kolem chalupy a do lesa. Za ty prachy buď supr připravenou D2, když už bych trval na LR nebo radši dodávku, která ti poskytne zázemí. Bohužel je to trošku najivní představa. Na druhou stranu, proč ne… Borci tam mají rádi chodící bílý peněženky a čekají na ně na každým rohu…

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 09 zář 2025 23:18
od Adam P.
čau. jak uz tady zaznělo, def za 400 je dneska většinou dost na hraně. samozřejmě můžeš mit obrovské štěstí a za tyto penize natrefit na kvalitní kus ve slušném stavu. ale to by teda bylo hodne velké štěstí. spis ale budeš mit štěstí na nějakou zdechlinu, te poradne vytrapi :sweat dřív se dalo narazit na slušnou 110 treba i za 350, ale to uz je hodne dávno. na vyber vlastně nemas - bud koupíš rovnou neco za 600, co bude relativně cajk, nebo za tvých 400, ale to rovnou počítej, ze do toho 200 nasypeš, abys to dal do kupy… taky počítej s tim, ze to neni normální auto. neni to jak koupit v bazaru skodarnu a tu hned po koupi v servisu vyladit a opravit a pak v klidu jezdit. def se na první pohled může jevit v pohode, ale pak se ti po půl roce vysere takovým způsobem, že se z toho posereš potom ty sám 😅 vím o čem mluvím - ted, ani ne po roce užívání, me čeká výměna rámu. super. a přitom se ze začátku zdálo všechno úplně v pohodě. takze představa, ze si koupíš defa, das ho na 14 dni do servisu (důrazně doporučuji někam, kde výhradně dělají tato auta, protoze obyc. servis ti to akorát ještě víc dosere) a pak rovnou vyjedeš na roční expedici… tak to je hodně naivní. jde to, jasne. ale ja bych do toho takto nesel. za me osobně bych s defem po koupi aspoň půl roku jezdil tady doma. 1) abych odladil a odstranil co nejvíc nedostatku a problému a 2) se s tím naučil pořádně jezdit. na silnici ale hlavně v terénu. tohle auto je čistě manuální - nemáš tam žádné el. asistenty. nemas tam žádné pomocníky, aby to bylo jen o tom šlapat na plyn a točit volantem. to auto projede a dokáže strašně moc. ale musíš to umět. samo to nevyjede nic. nejdůležitější je tady řidič a jeho schopnosti. stejně tak samotné expediční cestování. jestli jsi to nikdy nedelal, tak rovnou vyjet na rok do afriky, jako svoji první cestu, neni za me uplne dobry nápad. abys stejne rychle neskončil. radil bych si nejdříve vyzkoušet treba na měsíc či dva balkán. nebo turecko, gruzii a tak. trochu si to nacvičit. vyzkoušet, vyladit a tak. fandím ti a přeju ti, aby se ti to povedlo! ale štěstí přeje připraveným. 😉

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 11 zář 2025 17:11
od Diglobe
Nenechal bych se vůbec zviklat a šel za tím, co chci. I když to může být někdy dost krkolomná a náročná cesta. Ale o tom to přece je. Jinak by to aspoň ta trochu dobrodružství, co v téhle době zbývá, úplně zmizela.
Pamatuji si, když Hanys přijel poprvé s Defenderem na jednu akci v def-tecu a určite to auto nevypadalo, že je schopný odjet dál než za vrata. A nakonec projel asii a i se s ním vrátil.
Najdi si někoho, kdo Defendra má delší dobu. Většinou to bude někdo, kdy už si prošel opravami a ví, kam se kouknout a dokáže odhalit hodně problémů. Chyby na defíkovi se většinou opakují a ví se o nich. Nebo servisáka, co se defenderama zabývá. To už tu zaznělo, normální servis moc nepomůže
Pak preventivně vyměnit věci, co můžou být na opravu náročnější a současně na cestu přibalit nějaké náhradní díly (myslím, že dřiv to někteří servisech nabízeli jako službu)
Na opravách se zkus podílet, pak poznáš, jak se co dá udělat. Existují i manuály v datové podobě. Je dobré si umět opravit něco i sám. Nemyslím tím rozborku převodovky, ale věci jako výměna destiček, tlumičů a další je snadno zvládnutelná.
Tak držím palce:-)

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 12 zář 2025 20:17
od Jan...
Přispěji i svoji nevyžádanou trochou do mlýna. S tím rozpočtem nebude Def žádný zázrak. Když bych chtěl na takovou cestu z nějakého důvodu (a v této cenové relaci) LR tak bych to viděl na D2. On ani ten vnitřní prostor u defa není o moc větší, celkově je auto delší, jenže má mnohem víc volného místa před motorem a za motorem. Reálně když jsem si měřil defa od uplně posunutých předních sedadel k volantu po vrata kufru tak byl rozdíl oproti D2 asi + 2 cm. Vyříznul bych kus střechy. I tak bude zbývající konstrukce výrazně pevnější než je standartně u defa. Kdo jezdí s defem do terénu tak má většinou kolem auta roll cage. Což není úplně levná záležitost. Udělal bych z toho pop-up campera, (něco obdobného jako na foto, pickup si odmyslet) nebo by šlo jen jednoduché zvedací "A". Pod tou vyřízlou částí by se dalo postavit a normálně fungovat v autě při hnusném počasí. Spaní bych posunul dopředu, s tím, že by se mohl kousek postele překlápět přes otvor, aby alkovna netrčela tolik nad kapotu. Celá ta konstrukce by šla uchytit do okapničky bez nějakých větších problémů. Samozřejmě materiál už je o zručnosti, nebo ochotě nasypat do toho prachy.
Co má def lepší oproti D2 jsou diferenciály, ale na takovou cestu by stejně bylo lepší nahradit je uzávěrkami.

Ještě přidávám fotky jedné D2 co byla v německé inzerci. "Jen" to zvedací "A"

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 13 zář 2025 06:38
od MadTom
Jenom poznámka k difwrenciálům - přední je u D2 i u Defa stejný, mezinápravový je stejný a zadní podle verze Defa, buďto stejný Rover, nebo kratší z P38, což je spíš horší, nebo u starších Defů Salisbury, což je sice mohutnější, ale taky ta náprava trčí výrazně víc pod auto, a že by to bylo až tak moc lepší si nemyslím. Takže tohle bych jako problém nebo omezení neviděl. Pohodlí a klimatizace, v tom D2 jednoznačně vede.

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 13 zář 2025 08:02
od Jan...
Tak to se omlouvám za mystifikaci. Měl jsem za to, že def má vzadu vždy 4 satelity. Ten origo u D2 považuji za hodně slabý. I v inzerci se poměrně často objevuje "Koupím dif... na D2"
Mě se vymačkala klec a následně vylámaly hrany satelitů. Přitom jezdím na minimální váze a tažení vozíku je spíš výjimečná událost.
Auto na roční cestu na tom s váhou bude určitě výrazně hůř. Navíc TC je fajn, ale uzávěrka funguje výrazně lépe.
Pokud se nepletu, tak ty si taky nahradil oba nápravové diferenciály uzávěrkami, ne?

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 13 zář 2025 09:30
od MadTom
Ano, mám tam všechny 3 uzávěrky, a ano, D2 i Def se dá upgradovat, jenom do Salusbury nápravy není velký výbeř možností a je tonpodstatně dražší a blbě se to dělá, protože celá náprava se na stůl dává nešikovně.
Ja jsem nedával jenom uzávěrky, ale i jiný, pomalejší převod, důvodů bylo víc, dnes bych do D2 dal 3 samosvory, a zbytek nechal na TC.

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 17 zář 2025 20:01
od jareku
Já myslím, že se jeden kus našel…

Re: Overlanding Defender do Afriky

Napsal: 22 zář 2025 12:18
od Langlukas
Díky všem za zajímavou diskuzi, přestože jsem dobře míněné rady neuposlechl a do Afriky přece jen vyrazím s Defem :-)
Pořídil jsem 110 s motorem 300Tdi (Jarkovi ještě jednou díky). Budu tady průběžně informovat jak ta přestavba i samotná cesta dopadne.

Odcestováno mám, řekl bych celkem dost na všech kontinentech a bylo mezi tím i pár opravdu dlouhých cest, nové je pro mě to auto a s tím se snad během následujícího roku dostatečně sžiju. Na podzim je už naplánovaná generálka v Kolíně a v zimě ho potom přestavím auto na obytku.

Zatím najíždím první kilometry a s autem se seznamuju. Budu moc rád za všechny rady a rád potkám každého kdo podniká s Defem nějaké delší cesty...
DSC_0893.jpg
Pro začátek mám jeden dotaz na uchycení žebříku od zahrádky k rámu auta. Rád bych použil zahrádku, kterou jsem k auto dostal, máte někdo podobný typ? Chybí mi nějaký kus a nebo prostě natvrdo udělat závity do auta a přišroubovat?
20250921_175537.jpg
20250921_175525.jpg