Stránka 1 z 5
kardany
Napsal: 27 lis 2008 22:44
od Rozky
Ahoj, lidi, mám špatný kardanový kříž. Můžu zatím kardan odpojit, sundar a jezdit jen s poháněným zadkem, než mi dorazí nové? Nebo ho mám radši na nějakou dobu odstavit?:)
Re: kardany
Napsal: 27 lis 2008 22:45
od karel
Rozky píše:Ahoj, lidi, mám špatný kardanový kříž. Můžu zatím kardan odpojit, sundar a jezdit jen s poháněným zadkem, než mi dorazí nové? Nebo ho mám radši na nějakou dobu odstavit?:)
Bez problémů, sundej ho , zavři mezinápravu a jezdi na předek

Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 12:26
od Josef-Z (Jugin)
Zdarec.
Mam disko1 zvedlou o 7cm. Zvládne přední kardan tyto ramena:
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROA ... sco_1.html
Dík za radu.
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 12:48
od Land Jirka
Jestli máš seriový kardan tak to nezvládne, když tam dáš tyto ramena, tak se zalomení kardanu ještě zvětší a křížek u převodovky už to nepobere.
Musíš dát kardan s většími úkly, nebo trojkřížák.
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 13:25
od KRANG
Rozky píše:Ahoj, lidi, mám špatný kardanový kříž. Můžu zatím kardan odpojit, sundar a jezdit jen s poháněným zadkem, než mi dorazí nové? Nebo ho mám radši na nějakou dobu odstavit?:)
Já bych to spíš odstavil, najel jsem jen na předek s defíkem asi pět tisíc km a odnesla to rozvodovka
..koukám, že ten příspěvek, kterej jsem reagoval je sice z listopadu ale minulýho roku

Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 15:14
od DanoDEF
KRANG píše:
Já bych to spíš odstavil, najel jsem jen na předek s defíkem asi pět tisíc km a odnesla to rozvodovka

... ako si to odniesla ?
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 15:24
od KRANG
DanoDEF píše:
... ako si to odniesla ?
Jsem to tady někde psal, zkrátka se mi zablokovaly přední kola, odcouval jsem dva metry a po deseti metrech jízdy vpřed se to zas bloklo. Museli jsme vymontovat unašeče aby se to vůbec dalo táhnout. Převodovku i s rozvodovkou teď dává dohromady Pešlik, tak jsem zvědavej co se v tom událo. Zvuky to byly příšerný

Myslim, že to jak jsem jezdil na uzávěrku bylo hlavní příčinou. Na nouzový dojetí je to třeba ok ale jezdit takhle několik tisíc kilometrů asi neni to pravý ořechový.
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 16:16
od DanoDEF
... mam tiez nejake tie km odjazdene iba na zadnom a v celku v pohode.
... sak uvidis vysledok a potom urobis zavery mozno, ze to bola nahoda.
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 17:30
od Josef-Z (Jugin)
Mam seriový

.
Jak poznám kardan z většími úhly? Třeba tento:
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROA ... 00TDI.html
Dík za radu, tak musím pošetřít a koupít aj kardan.
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 17:45
od PavelU
Jak jsi přišel na to, že to máš zvedlé o 7cm

Začalo tě auto nějak zlobit po zvednutí, že uvažuješ o výměně ramen

Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 18:17
od KRANG
Jugin píše:
Jak poznám kardan z většími úhly?
Jo třeba tenhle je takovej,
"Wide Angle Propshaft" = kardan s většímy úhly. Jsem taky
řešil zadní kardan na defa.
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 18:28
od Land Jirka
Jak je auto zvednuté se dá snad změřit když poměřím výšku části karoserie před a po zvednutí.
Ale ještě to neznamená, že o tolik je zvedlé auto oproti seriovce.
Staré péra bývají unavené a auto kllidně o pár cm níž, než když vyjelo z fabriky.
V zásadě se při zvednutí nad 5cm vyskytnou dva hlavní problémy:
1) začne vibrovat (hučet) př. kardan
2) vlivem změny záklonu svislého čepu předních kol se auto musí honit po silnici a volant se špatně vrací do středové polohy
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 18:44
od Josef-Z (Jugin)
Mam tam už rok:
http://www.johncraddockltd.co.uk/car_po ... odid=19483 a když sem to tam namontoval tak to byl rozdíl 7cm, asi proto že staré pružiny už byly unavené, tak sorač za zkreslenou info, bude to kolem 5cm. Jezdí super, jen při velkém křížení naprav to asi dostává hodně zabrat. Kříž u nápravy je skoro v rovině z kardanem, ten u převodovky je hodně v úhlu (po návratu z rumunska se rozsypal, možná to tímto ale nebylo, voda, blato, atd..), pak ještě uchycení tlumiče k nápravě je trochu vyosené. Tak chci vědět co všechno je potřeba a na kolik to vyjde. Chci aby my Diskoška dobře a dlouho vrčela. Navíc mě to baví pořad něco montovat

. To je ta nemoc, sem tu o ní někde četl

Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 18:49
od PavelU
Proto jsem se Jugina ptal jak přišel o kolik to zvedl, protože pokud by to bylo jenom o skutečných 5cm a neměl problémy s kardanem, tak si v klidu vystačí se sériovým...
Stejně jako já na všech autech, které mám zvedlé a na všech mám korekční ramena...

Pokud nedělá originál kardan problémy, nevidím důvod ho měnit...

Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 18:55
od Phulc
KRANG píše:DanoDEF píše:
... ako si to odniesla ?
Jsem to tady někde psal, zkrátka se mi zablokovaly přední kola, odcouval jsem dva metry a po deseti metrech jízdy vpřed se to zas bloklo. Museli jsme vymontovat unašeče aby se to vůbec dalo táhnout. Převodovku i s rozvodovkou teď dává dohromady Pešlik, tak jsem zvědavej co se v tom událo. Zvuky to byly příšerný

Myslim, že to jak jsem jezdil na uzávěrku bylo hlavní příčinou. Na nouzový dojetí je to třeba ok ale jezdit takhle několik tisíc kilometrů asi neni to pravý ořechový.
Si myslím že jsi to měl načaté celé a jen Ti to postupně prostě umřelo . Bo pokud vyndáš jeden kardan a klapneš mezinápr. uzávěru tak stejně jedeš na jednu nápravu takže tím nic nekurvíš . Tos měl jenom zatracenou smůlu .

Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 19:03
od KRANG
Když jsem jezdil 4x4, tak to jezdilo normálně ale vibroval kardan. Na 2x4 bez zadního kardanu pak byly slyšet občas kovový rány, připadalo mi, že se ten předek nadměrně namáhá. Uvidíme, co mi k tomu řekne odborník Pešlik. Doufám, že to bylo v tom a nevysypal se přední diferák. Převodovka stejně potřebovala trochu osvěžit (315 tis. km), začátkem ledna by měla bejt zpět na zebře.
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 20:34
od DanoDEF
KRANG píše:Na 2x4 bez zadního kardanu pak byly slyšet občas kovový rány, připadalo mi, že se ten předek nadměrně namáhá.
... pre poriadok prve pismeno uvadza pocet kolies x pocet pohananych kolies takze 4x2...
... rany to vydava silnejsie pre pomerne velke rozostupy zubov na kolecku, ktore uzatvara medzinapravu s prednym vystupnym hriadelom z red prevodovky a samotnym diferencialom v nej ( proste ine rozlozenie sil ked tam nie je zadok resp opacne ak tam nie je predok )
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 20:43
od Phulc
Myslím , že po slovensky aj rozprávam ,aj rozumiem možno aj píšem celkom obstojně , ale totok ? Prepáč fuck nechápem ?

Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 20:50
od DanoDEF
... čo konkrétne nechápeš ?
Re: kardany
Napsal: 25 pro 2009 21:08
od Land Jirka
PavelU píše:Proto jsem se Jugina ptal jak přišel o kolik to zvedl, protože pokud by to bylo jenom o skutečných 5cm a neměl problémy s kardanem, tak si v klidu vystačí se sériovým...
Stejně jako já na všech autech, které mám zvedlé a na všech mám korekční ramena...

Pokud nedělá originál kardan problémy, nevidím důvod ho měnit...

Ono ještě záleží na tom jak dlouhé jsou tlumiče a jestli máš stabík.
S žlutýma Britpartama
NO problém
S dlouhýma DeCarbon, ProComp a Bilstein se klidně
vsadím, že při vyvěšení nápravy neotočiš
standartním kardanem, protože u převodovky jde natvrdo (platí u defíka, RRC a D1) a to bez korekčních ramen a s korekčníma je to ještě horší.
To ale při běžné jízdě není poznat, akorát ti často odchází křížky, když jezdíš do terénu.