Stránka 1 z 1
Alternátor DII
Napsal: 07 pro 2008 22:14
od Kubas38
Ahoj, po ježdění v Jihlavě mi to přestalo dobíjet.

Jak je náročný vyndat altík? Co je nejčastější zavadou na altíku?
Danke za Info
Napsal: 07 pro 2008 22:32
od low
nejcasteji je zasranej, uhliky, pripadne mrtvej diodovej mustek
Re: Alternátor DII
Napsal: 18 lis 2012 12:38
od MarekS
Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
Re: Alternátor DII
Napsal: 18 lis 2012 13:06
od Tonny
MarekS píše:Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
ano

Re: Alternátor DII
Napsal: 18 lis 2012 13:29
od MarekS
Tonny píše:MarekS píše:Tak jsem šel měnit prasklou pružinu a při nastartování jsem klíček pootočil jen krátce a motor chytil tak nějak nepravidelně hned jsem ho vypnul a znova nažhavil a bezproblému naskočil akorát začlo svítit dobíjení měřil jsem to a nedobíjí
Je možný,že tak najednou umřel alternátor ?
ano

Nojono tak jdu naněj kdopakví kudy ho tahat? A jestli jsou nějaký opravný sady atd..ve známejch shopech jsem uhlíky nebo takněco nenašel jen nový kusy.
Doufám,že až to všechno vychytám tak budu dalších 280000 jen měnit oleje a tankovat

Re: Alternátor DII
Napsal: 18 lis 2012 22:16
od macronera
MarekS píše:
Doufám,že až to všechno vychytám tak budu dalších 280000 jen měnit oleje a tankovat


tak to je fór večera, nevím jestli v tom spojení není něco nesplnitelného

Re: Alternátor DII
Napsal: 19 lis 2012 17:19
od MarekS
Tak jsem ho dostal nebylo to tak hrozný
Konečně práce u,který jsem neležel na zádech pod autem zaves jsem ho k lékaři a diagnóza spálený relé a krátký uhlíky takže si mám k seznamu dílů co jsem vyměnil můžu zas připsat cca 2000 Kč.
Ale musím přiznat,že za ten měsíc co ho mám mě stále baví a ještě jsem nelitoval co jse to koupil za hrůzu
Kdyby ho někdo taky vyndával poprvé malej návod: Bateka,jednotka,kastlík,egr,všechno ven.Aby se vytáh spodní šroub co je na 50 hvězdičku musí se sundat kladka bacha je tam levej závit !!!!!!!!!!!!
Re: Alternátor DII
Napsal: 17 říj 2014 09:54
od default
Tak včera se začaly dít divné věci.
Z auta se lehce začalo kouřit a rozsvítilo se dobíjení. Mrknul jsem na LR anděly a ejhle UNRA byl kousek. Hned si všimnul, že mi jde vaří olej v nádobce ACE, tak ho tam dolil. Vypadalo to na zadřené čerpadlo k ACE, ale po dolití oleje to bylo v pořádku. Já jsem s radostí odkvačil zpátky do práce...
Jenže když jsem dojel tak jsem to pro sichr opět otevřel a tentokrát vidím jak jde kouř z pravé strany motoru z míst kde je alternátor. Už jsem nenastartoval - na baterce jsou 3,2V... zajímavé je že to dobíjení přestalo svítit.
Takže je možné že se přidřel alternátor a ten kouř byl od řemene?
Moje RAVE kupodivu nemá sekci COOLING pro TD5, tak nevím jak sundal vrtuli - kdyby to někdo měl tak sem s tím.
Re: Alternátor DII
Napsal: 17 říj 2014 10:09
od Hanys_a_Kaca
Klíčem odlehči řemen na napínací kladce a druhou rukou (varianta šikovný opičák) zkus hřídel na alternátoru a případně všechny ostatní, jestli něco drhne, nebo má vakl, tak tam je problém, ono až šáhneše na řemen a bude zespoda opáleno-zpuchřelej, tak to je taky celkem jasný. Jinak já mám kouř z podkapoty taky místo kontrolky dobíjení, která mi nejde, takže já při zadřený řemenici řemen utavil uplně, pak přestali jít brzdy, posilovač, vodní pumpa, dobíjení, ale kontrolka se nerozsvitila ani jedna, nebej toho dýmu a smradu, tak bych se poprvé divil až v nějaké zatáčce nebo při (ne) brždění.
Hele a dyž už jsme u toho, zdá se to jenom mě, že se ta napínací kladka řemenu odlehčuje na druhou stranu než píšou a kreslej všechny příručky? nebo mi to auto někdo postavil v nějakém zrcadlovém vesmíru?
Re: Alternátor DII
Napsal: 23 zář 2015 13:50
od sumi
Jaké napětí má D II při nabíjení? A v kolika otáčkách ho TD5 řádově dosahuje? Mám podezření na sjeté uhlíky v alternátoru (180t) ale nerad bych ho vyndaval jen tak. Díky
Tak posun v čase...
Tak jsem čerstvě vyměnil aku, už nedržel kapacitu (z cca 11V do plného nabití IU 10A nabíječkou za hodinu

a ještě z starým aku testoval nabíjení pomocí Nanocomu za jízdy (když jsem už nemohl řídit, tak jsem alespoň koukal na čísla) s těmito výsledky:
Při volnoběhu s rosvícenými světli nedobíjí, začně nabíjet někde mezi 1200-1400 ot. Max napětí je 14,4V Potud asi vše v pořádku.
Ale - Nanocom ukazuje při ustálené rychlosti cca 0,2V oscilaci napájení. Je to normální jev? A vypadá to že studený motor dává o cca 0,1 - 0,2V vyšší napětí (toto je spíš zprůměrovaný odhad zkreslený onou oscilací) Setkal jste se s tím někdo? S novým aku zatím neměřeno
Díky za reakce
Re: Alternátor DII
Napsal: 15 úno 2016 20:37
od maroo
Taď jsem alternátor vyrval ven spodem auta... jak já u toho kur.oval.....v nízkých dobíjí ve vysokých ne. mrcha.
Re: Alternátor DII
Napsal: 09 bře 2017 13:19
od sumi
Je normální aby odešlo polovina diod v alternátoru? Poddimenzováno nebo důsledek něčeho jiního? Vše ostatní vypadá OK. Tedy regulátor nevím jak změřit, ve zkratu ale není. Alternátor nesrdí, mezi sebou vinutí OK, tak předpokládám že zkrat tam nebude. Uhlíky preventivně vyměněny, i když zdaleka nebyly KO. Čtu tady že diody nejsou vyjímka, tak doufám že nebude muset znova ven.
Re: Alternátor DII
Napsal: 09 bře 2017 13:40
od MadTom
Možné to je, ideálně alternátor dát na stolici a vyzkoušet před jeho zpětnou montáží do auta.
Re: Alternátor DII
Napsal: 09 bře 2017 20:15
od sumi
Takže alternátor v autě a dělá co má. Zkoušeno sice jen krátce, ale rozhodně nabíjí i na volnoběh. To dříve nedělal (viz příspevek o něco výše). Tak usuzuji že jedna větev nefungovala už delší čas. To by vysvětlovalo takový počet mrtvých diod.
Re: Alternátor DII
Napsal: 09 bře 2017 21:01
od MadTom
Možné to je, v alternátoru je dvoucestný 3 fázový usměrňovač (6 hlavních diod) a za alternátorem je akumulátor, který funguje jako výborný filtr - takže pokud byly některé diody přerušené, tak z alternátoru šlo výstupní napětí více zvlněné než normálně a to více namáhalo akumulátor. A hlavně, část doby alternátor nepracoval jak měl a tím pádem nedával dostatečný výkon, i když se to regulátor snažil dotáhnout. Výkon, který je alternátor schopen dodat, stoupá s otáčkamaka, a protože v autě je potřeba stabilní napětí, tak je v něm regulátor.