Stránka 1 z 3

D90 vela uprav a k nim foto

Napsal: 15 led 2009 07:23
od jezbera ivan
Tu je link, ako australcan Phil modifikuje svoju D90. Davam to sem preto, lebo je tam obrovske mnozstvo zaujimavych fotiek uprav o ktorych mnohy z nas rozmyslaju a nie celkom si ich vedia predstavit a bolo by skoda sa o ne nepodelit, ved to robi aj pre nas. Narazil som nanho pri debatach o truetrack, ktory on uspesne prevadzkuje vpredu.

http://community.webshots.com/user/darthrover

Mna zaujalo zvlastne riesenie problemu s caster uhlom po lifte. Prikladam jeden z mnohych obr:

Napsal: 15 led 2009 07:40
od RudaK
Todle řešení se i mě líbí.To jedno futro,co je vidět,tak je jako jistící kolík proti potočení,nebo je to myšleno na všechny převrtané díry ? Nebo to je podložka. :wink: Jinak tadle úprava je bez korekčních ramen a to je supr.

Re: foto

Napsal: 15 led 2009 08:48
od DanoDEF
jezbera ivan píše: Mna zaujalo zvlastne riesenie problemu s caster uhlom po lifte. Prikladam jeden z mnohych obr:
... toto je riesenie pre zrucnych ludi

... toto je riesenie pre "montaznikov" Castor Correction Swivel Balls - Pair - from LA930456 - DEFENDER
PM004 ( u Paddocku )

Napsal: 15 led 2009 08:51
od jezbera ivan
RudaK píše:Todle řešení se i mě líbí.To jedno futro,co je vidět,tak je jako jistící kolík proti potočení,nebo je to myšleno na všechny převrtané díry ? Nebo to je podložka. :wink: Jinak tadle úprava je bez korekčních ramen a to je supr.
Ja myslim, ze to jedno puzdro je len an ukazku, ja by som tam dal vsetky.

Napsal: 15 led 2009 14:09
od RudaK
Už mě bylo řečeno,že se prodává i ten díl podle toho jak je to zvedlý ( 2" nebo 4" ).Nějak to budem muset vymyslet.Pro mě to je novinka a nemusel by se dávat jiný kardan s dvojkřížem. :wink:

Napsal: 15 led 2009 14:47
od jezbera ivan
RudaK píše:Už mě bylo řečeno,že se prodává i ten díl podle toho jak je to zvedlý ( 2" nebo 4" ).Nějak to budem muset vymyslet.Pro mě to je novinka a nemusel by se dávat jiný kardan s dvojkřížem. :wink:
Pozor, toho montazou sa ale uhol napravy a teda aj uhol vystupu z diferaku nezmeni. Zmeni sa len caster uhol. Uhol celej napravy zmenis iba inymi ramenami.

Napsal: 15 led 2009 18:42
od Land Jirka
Dám sem ještě funkční odkaz na ten Castor Correction Swivel Balls v Paddocku: http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROA ... _type.html
Je to jak říká Ivan.
Tímto se zlepší vracení volantu do středové polohy, ale nevyřeší se rozdílné úhly výstupů unašečů kardanu.

Výstupy unašečů kardanů mají být rovnoběžné, jinak dochází k rozdílným úhlovým rychlostem křížů a tím mohou vznikat vibrace.
Rozdílné výstupy částečně řeší dvojkříž.

U Disco 1 RudyK , které je zvedlé na pružinách a podložkách asi o 15 cm se obávám, že při opravě úhlu celé nápravy se vrátí kardan do úhlově správné polohy, ale při krátkosti předního kardanu ty kříže už budou moc zalomené a nezvládnou to.

Napsal: 15 led 2009 18:54
od Land Jirka
Ještě obrázek-

Zvednutí

Napsal: 15 led 2009 19:47
od Pama
Chlapi na co je dobrý to zvednutí Defa,pro zvýšení
nájezdových a přechodových úhlů?
Nezhorší se tím hranice bočního náklonu?
(Já už se teď v bočním náklonu můžu pos.. :D )

Re: Zvednutí

Napsal: 15 led 2009 19:59
od brudr
Pama píše:Chlapi na co je dobrý to zvednutí Defa,pro zvýšení
nájezdových a přechodových úhlů?
Nezhorší se tím hranice bočního náklonu?
(Já už se teď v bočním náklonu můžu pos.. :D )
Jak pises,zvysi se tim najezdovy a prechodovy uhly a taky se do neho voneco hur leze :lol: ,a asi se tim zhorsi ta stabilita v naklonech bo to ma vejs teziste,ale to se zase resi podloskama pod kola,nekde se tady vo tom pise,land Jirka tam myslim psal co do vejsky to do sirky :lol:

Napsal: 15 led 2009 20:00
od brudr

Napsal: 15 led 2009 20:17
od Pama
Díky za odkaz, ty podložky to asi řeší, ale nedostávaj pak na prdel čepy atd.? ....ale dal bych si je taky, vypadá to fakt dobře. :wink:

Re: Zvednutí

Napsal: 15 led 2009 20:23
od jezbera ivan
Pama píše:Chlapi na co je dobrý to zvednutí Defa,pro zvýšení
nájezdových a přechodových úhlů?
Nezhorší se tím hranice bočního náklonu?
(Já už se teď v bočním náklonu můžu pos.. :D )
Na nasej D90 bolo zdvihnutie o cca 4 cm potrebne na to, aby sme mohli obut 255/85 R16 BFG MT, co je podla mna na defa uplne perfektny rozmer. Rozsirenie o 3 cm do sirky je potrebne najma pre to, aby ti tie vacsie pneu nedrhli o predne ramena a bonus je lepsia bocna stabilita. Uhly sa tiez zlepsia, ale tie u 90ky su ok uz v serii. Pri lifte 4 cm (podlozami) sme neupravovali vobec nic a vsetko funguje uplne normalne bez akychkolvek negativnych priznakov.
Teraz nam ale prisli pruziny zo Scorpion Racing, tak som zvedavy co bude potom, lebo sa obavam, ze papierovych +2" to nebude, no bol by som rad keby bolo, lebo to staci.

Napsal: 15 led 2009 20:29
od jezbera ivan
Pama píše:Díky za odkaz, ty podložky to asi řeší, ale nedostávaj pak na prdel čepy atd.? ....ale dal bych si je taky, vypadá to fakt dobře. :wink:
Na podlozky +30mm alebo disky s ET okolo 0 nie su negativne referencie a hlavne ti to zlepsi rajd! Bez problemou do toho!

Napsal: 15 led 2009 20:44
od Pama
Tak to budu muset zvyšovat taky, já si chtěl totiž ty 255 na 85% pořizovat
původně taky (sundal jsem disky se silničníma 265kama a nasadil 235 na 85% MT od Matadoru, protože jsem si myslel, že v terénu po dešti budou úzký gumy lepší,ale vypadá to, že větší plocha je lepší).

Je opravdu pro ty 255 nutno zvyšovat? (Pokud dobře počítám, ty 255ky
jsou na průměru proti 235kám jen o 3,5cm větší.)

Napsal: 15 led 2009 20:59
od jezbera ivan
Pama píše:Tak to budu muset zvyšovat taky, já si chtěl totiž ty 255 na 85% pořizovat
původně taky (sundal jsem disky se silničníma 265kama a nasadil 235 na 85% MT od Matadoru, protože jsem si myslel, že v terénu po dešti budou úzký gumy lepší,ale vypadá to, že větší plocha je lepší).
Vacsia plocha nie je lepsia, to je fyzika.
Pama píše:Je opravdu pro ty 255 nutno zvyšovat? (Pokud dobře počítám, ty 255ky jsou na průměru proti 235kám jen o 3,5cm větší.
255ky ti budu suchat o ramena predne pri plnom vytoceni, takze das podlozky pod kolesa +30mm, cim sa ti aj zlepsi rajd, ale zacnu ti suchat pneu vzadu o plastove lemy. Bud z nich trochu odrezes, alebo to nejak zdvihnes, staci aj 30mm, napriklad podlozkami pod struny.

Napsal: 15 led 2009 21:00
od jezbera ivan
Pama píše:Tak to budu muset zvyšovat taky, já si chtěl totiž ty 255 na 85% pořizovat
původně taky (sundal jsem disky se silničníma 265kama a nasadil 235 na 85% MT od Matadoru, protože jsem si myslel, že v terénu po dešti budou úzký gumy lepší,ale vypadá to, že větší plocha je lepší).
Vacsia plocha nie je lepsia, to je fyzika.
Pama píše:Je opravdu pro ty 255 nutno zvyšovat? (Pokud dobře počítám, ty 255ky jsou na průměru proti 235kám jen o 3,5cm větší.
255ky ti budu suchat o ramena predne pri plnom vytoceni, takze das podlozky pod kolesa +30mm, cim sa ti aj zlepsi rajd, ale zacnu ti suchat pneu vzadu o plastove lemy. Bud z nich trochu odrezes, alebo to nejak zdvihnes, staci aj 30mm, napriklad podlozkami pod struny.

Napsal: 15 led 2009 21:35
od Pama
S tou fyzikou sem si to taky myslel, ale překvapilo mne, jaký mám problémy v blátě po namontování úzkých gum.
Naopak v nějakém vlákně byla diskuze o výhodách širokých gum
v blátě.Navíc loni vo Vydrnej sem viděl "Pana Defa" projíždět
zablácený terén s bravurou právě na širokých gumách.

To šůchanie při rejdu by se mělo vyřešit nastavením dorazu,
samozřejmě s omezením rejdu a možná už to mám tak nastaveno nyní,
protože jsem Defa koupil na 265kách a problém sem neměl,
ale je pravda, že ty jsou v profilu a tím v průměru menší....

Nemáte někdo fotky úpravy těch plastů?

Napsal: 15 led 2009 21:41
od brudr
"pan def",to je myslim V8 ne??To je taky jina liga.

Napsal: 15 led 2009 21:54
od Pama
Jestli je to osmihrnek nevím, ale počet válců na adhezi v blátě vliv nemá,
leda že by váha motoru a krouťák ovlivňovali průchodnost.....
I tak si ale myslím, že kdyby majitel Pana Defa měl dobrý zkušenosti
s úzkejma gumama, tak by je tam měl.Mimochodem, v těch srač.. se brodili všichni s širokejma gumama.
Ale jestli je pravda, že úzký gumy jsou lepší, tak jsem v pr..., protože
mě ty Matadory moc nenadchly.Ledaže by ještě mělo zásadní vliv
huštění, já jezdím i terén se standartním nahuštěním a nepodhušťuju,
ale chystám se to zkusit, hned jak budu mít kompresor.