Stránka 1 z 3
Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 18 led 2009 22:28
od witoldo
Caute, pouzivate v zime pri sjezdech na uvalcovanem snehu brzdoveho asistenta? Me s nim dnes kapku zacal
predjizdet zadek

, no a kdyz radim tak zacina brzdit..coz je nekdy hodne neprijemne. Taky by se mi libilo
kdybych tam nemusel mit redukci.. ale to by mozna slo vykutit. jak s tim nakladate ??
Napsal: 19 led 2009 18:59
od Land Lover
pokud je brzdovým asistentem myšleno HDC jako že tam nic jinýho na sjíždění kopců neni, tak to nepoužívám, jelikož mi to nefunguje
Při zapnutí HDC by se nemělo na nic hrabat, prostě zařadit 1 a nechat auto ject, systém by měl přibržďovat a odbržďovat kola podle prokluzu, takže auto si buď zrychlí nebo zpomalí...
Podle mě to je už zbytečná hovadina, nepoužívám to, tak nevim jak se to chová v praxi, jak jsem řikal mám to rozbitý

Napsal: 19 led 2009 20:24
od -buri-
Pokud to funguje, tak to funguje dobre, ale nevim kdo ma nervy pri prudkym sjizdeni piskovyho kopce nechat brzdeni pouze na elektronice. Ja to vydrzel chvilku ale pak jsem reflexivne dobrzdoval nohou. A to tak delam vzdy, holt zvyk je zvyk...
Napsal: 19 led 2009 21:25
od keso
Mne to funguje dobre a pouzivam to dost casto, hlavne ked zchadzam dolu po dost smyklavom terene (blato, mokra trava, sneh).
Elektronika si zatial vzdy poradila, sice bol jeden pripad, ked som isiel dolu dost strmym svahom po rozmocenej luke a dva krat som sa musel dost ovladat aby som neslapol na brzdu lebo auto sa aj napriek redukovanej jednotke dost zacalo smykat dolu svahom. Nastastie som to neurobil. Netusim ako by to dopadlo, ale myslim ze zablokovane koles aby trakciu nechytili.
Napsal: 19 led 2009 22:15
od zbynek
Taky to občas používám, v zimě to mam domů dost klouzavé. Docela se na to spolehám. Mam automat, zařadím redukovanou jedničku a opravdu to parádně sjíždí, aniž bych musel šlapat na brzdu. Akorát to jede tak pomalu, až jsem z toho nervozní. Dnes ráno jsem ten kopec nemohl vyjet (ledovka jako pras.....) musel jsem to zcouvat a umíte si představit co to dělalo když jsem šláp na brzdu, až dole mne napadlo jestli asistenta lze použít i při couvání ???
Napsal: 19 led 2009 22:57
od witoldo
zbynek píše:Taky to občas používám, v zimě to mam domů dost klouzavé. Docela se na to spolehám. Mam automat, zařadím redukovanou jedničku a opravdu to parádně sjíždí, aniž bych musel šlapat na brzdu. Akorát to jede tak pomalu, až jsem z toho nervozní. Dnes ráno jsem ten kopec nemohl vyjet (ledovka jako pras.....) musel jsem to zcouvat a umíte si představit co to dělalo když jsem šláp na brzdu, až dole mne napadlo jestli asistenta lze použít i při couvání ???
to me taky napadlo kdyz jsem ted zustal viset (ale neotestoval jsem to jelikoz jsem to nakonec vyjel

) ale ucurnul jsem si.. bo kdyz uz auto nahoru nechce a jede pomalu dolu a nejhorsi je ze jede i do boku!! a kdyz z boku je 60m svah jak svina..
Napsal: 19 led 2009 23:06
od erik
keso píše:Mne to funguje dobre a pouzivam to dost casto, hlavne ked zchadzam dolu po dost smyklavom terene (blato, mokra trava, sneh).
Elektronika si zatial vzdy poradila, sice bol jeden pripad, ked som isiel dolu dost strmym svahom po rozmocenej luke a dva krat som sa musel dost ovladat aby som neslapol na brzdu lebo auto sa aj napriek redukovanej jednotke dost zacalo smykat dolu svahom. Nastastie som to neurobil. Netusim ako by to dopadlo, ale myslim ze zablokovane koles aby trakciu nechytili.
Ano s tym suhlasim. A napriek pochybnostiam to povazujem za pomocku, ktora sa preda v kritickych situaciach. Ako si povedal pri prudkom zjazde. No, daleko nervonarocnejsi je situacia, ked ides prudky vyjazd a auto ti nekontrolovane sanuje nazpat. Dozadu nevidis, len sa bojis, kam to vlasne ides. A pak assistent je k nezaplateni...
Napsal: 20 led 2009 07:17
od zbynek
Chápu to dobře, použil jsi asistenta i při couvání ?? Ono to dává smysl, protože pozadu je jízda na klouzačku vždy větší adrenalin.
Napsal: 20 led 2009 11:57
od Tommy77
...asistent by mel fungovat na zarazenou jednicku, NEBO zpatecku....
Napsal: 20 led 2009 15:04
od keso
NA D2 aisstent funguje na vsetky redukovane kvalty do predu nie len na jednotku.
Na spaitocku som ho este neskusal.
Na Free funguje len na 1 prevodovy stupen do predu, spiatocku som tiez este neskusal.
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 06 led 2010 19:32
od Acon
HDC by malo fungovať len na redukcii a 1. stupni. Udržuje rýchlosť do 8km/h (podľa manuálu) Ak máš automat a zaradené D, tak aj tak si zaradí 1. Na spiatočke nefunguje, škoda.
Ja som sa dnes vrátil z chalupy. Sneh asi 20cm a pod ním súvislá vrstva ľadu. Bez HDC to šlo všeliako, len nie rovno, prevažne bokom a raz som sa otočil o zhruba 120st. Nepomáhalo ani pridať plyn, ani ubrať ani držať. S HDC to šlo perfektne v stope. Dnes by som ocenil, keby to fungovalo aj na spiatočke. Pri cúvaní z kopca sa na lade veľmi rýchlo zablokujú predné kolesá a je to neovládateľné. A to som sa na brzdy len pozrel. Blbá situácia, keď sa nedá cúvať priamo dolu ale priečne. To sa hneď točí.. Lad je sviňa.
Obuté mám zimáky, dnes by sa zišli reťaze...
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 06 led 2010 19:37
od MadTom
Nevím jak u automatu, ale u manuálu HDC funguje při všech redukovaných rychlostech. Včera jsem to otestoval - teplota -2stC a lehký déšť udělal z některých cest pěknou klouzačku.
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 06 led 2010 20:59
od merlin
na D3 jsem se s HDC vyřádil hlavně v Romale. Teď to používám na sněhu a ledu. Funguje dopředu i dozadu, s redukcí nebo bez - mám automat, používal jsem i ruční řazení hlavně 1,2,3 jak redukovanou tak ne a tím jsem si určoval rychlost sjezdu, funguje to i při průběžném řazení. Vyšší zařazenou rychlost jsem neměl potřebu řadit, resp jsem se bál dosahované rychlosti.
I při funkci HDC můžeš brzdit, tak jsem většinou snížil rychlost před prudčím svahem, podřadil a pokračoval sníženou rychlostí, pod kopcem jsem jenom přeřadil nahoru a pokračoval rychleji (abych nezdržoval - ti bez HDC se z kopce většinou klouzali rychleji)
A funguje to super, protože to nebrzdí na jednotlivých kolech. Ale při tom hrrrrrrrr rachotu jsem se vždycky ptal, kdy se to asi optřebuje - obrousí? Neznám přesně funkci a proto mám asi mylnou představu, že to třením ubejvá.
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 06 led 2010 21:05
od MadTom
Ale ono to brzdní na jednotlivých kolech - elektrická pumpa (společná s ABS) dodává tlak do brzdového systému a pomocí příslužných ventilů se tento tlak pouští na jednotlivá kola tak, aby se nezablokovaly. To je celé to kouzlo. Takže to obrušuje destičky, ale poeld mě méně, nž normální brždění, protože to auto nenechá tak moc rozjet.
Obdobně funguje i TC - kontrola trakce, ta zase přibrzdí prokluzující kolo (nebo kola).
V obou případech je systém chytej a pokub si bude myslet, že už se namakal dost a je mu moc teplo, tj. hrozí přehřátí brzd tak dá vědět a potom se pomalu vypne.
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 07 led 2010 12:07
od Acon
Ano v tom je to kúzlo, že to dávkuje brzdný účinok individuálne na každé koleso. Niečo ako ESP. Po zapnutí funkcie je počuť bzučanie toho čerpadla. Čo spôsobuje ten hrkot netuším, no asi tie prepúšťacie ventily. Ak treba, pridá si n aotáčkach, aby sa chytila trakcia. Je to vtedy o nervy, nedupnúť na brzdu. Skúsil som, je koniec udržiavania smeru. Treba vydržať.
To, že to funguje na všetkých rýchlostiach som nevedel. V manuále je napísané, že sa to má používať na redukovanej jedničke. Má to logiku. Ak sú totiž podmienky, kde má HDC opodstatnenie, tak je rozumná naozaj rýchlosť do 8km. To sa ešte dá zastaviť. Ak sa to spustí rýchlejšie, tak to neubrzdí ani 10 HDC systémov. A ak sa dá ubrzdiť, nemá zmysel zapínať HDC. Je to užitočné hlavne ak sa bez toho nedá udržať auto v požadovanom smere.
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 07 led 2010 12:17
od paia
u mé D1 se sjezdový asistent nijak nezapíná, je tam automaticky, když manuálně zařadím na automatu 1 a teď nevím, jestli je potřeba i redukci, to bych kecal. vlastně moment, zrovna jsem si stáhnul ty manuály, tak se mrknu, co mi tam říkaj...
DESCENDING STEEP SLOPES
A. Stop the vehicle at least a vehicle length before the slope and engage first gear (’1’, for automatic transmission) LOW range with the differential locked.
B. Unless it is necessary to stop the vehicle in order to negotiate obstructions, DO NOT touch the brake or clutch pedals during the descent - the engine will limit the speed, keeping the vehicle under perfect control provided the front wheels are turning. If the vehicle begins to slide, accelerate gently to maintain directional stability - DO NOT use the brakes or attempt to change gear.
C. Once level ground is reached, unlock the differential and select a suitable gear for the next stage of your journey.
WARNING
Failure to follow these instructions may
cause the vehicle to roll over.
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 07 led 2010 21:52
od merlin
Tak dneska jsem se klouzal nad Jabloncem nN a HDC makalo i s ručním přeřazováním a i když jsem se otáčel na zpátečku dolu z kopce tak makalo taky. A k tomu TR v první poloze a výjezd do kopce po klouzačce v poho. Sice se mi zdálo, že to nechce jet, plnej plyn a pomalinku bez prokluzu rozjezd.
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 08 led 2010 07:29
od RudaK
Jó funguje to tak ......ale ten zvuk při sjíždění, jak píšeš se nedá pomalu poslouchat

Sekvenční řazení je dobrý ještě v tom,že ti po ručním zařazení neřadí na vyšší rychlost,ale drží rychlostní stupeň nebo jen dolů

( ale si nejsem jistý,jestli to není jen při redukci )
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 08 led 2010 16:09
od brubo

.MILUJU SVOJE AUTO

. Je to samozřejmě DISCO III a kdo dnes musel hodně jezdit v okolí Brna,tak mi dá za pravdu.Už dlouho nám počasí nedovolilo ověřit si jak je skvělá a dnes to konečně přišlo.Něco tak chytrýho hned tak japonci dohromady nedají.
David
Re: Asistent sjizdeni svahu
Napsal: 08 led 2010 16:22
od Stavros
Tak to urcite ne Davide.
