Stránka 1 z 2

Brzdy

Napsal: 24 led 2009 17:56
od Luban
Ahoj,jsem tady nováček a potřeboval bych poradit. Už dvakrát jsem měnil gumičky v hlavním brzdovém válci a stále auto brzdí až na druhé sešlápnutí pedálu. Při prvním sešlápnutí se pedál propadne,při druhém je pedál tvrdý a neklesne. Brzdy jsou odvzdušněný!

Napsal: 24 led 2009 18:29
od Martin T
Co je to za auto? Má posilovač? Jsou seřízené čelisti? Nejsou moc sjeté? Jsou originální prasátka i válec?

Napsal: 24 led 2009 18:48
od Luban
LR 88 S3,1976. Válec orig. s posilovačem ,prasátka dvě nová. I když utáhnu brzdy bez kroku,stejně je první sešlápnutí měký. Válec vypadá dobře.

Napsal: 24 led 2009 18:48
od Land Jirka
Co excentry na bubnech :?: :idea:
Nestáčels bubny?

Napsal: 24 led 2009 19:28
od Luban
Bubny jsem nestáčel,chod pedálu je stejný i když utáhnu excentry.

Napsal: 24 led 2009 19:59
od bobes
Když to odvzdušníš a párkrát zabrzdíš a pak zkusíš znova odvzdušnit jdou ti bublinky nebo je to pořád čistý?
Co všechno jsi měnil a bylo to před výměnou dobrý?

Napsal: 24 led 2009 20:06
od Luban
Stále bez bublin.

Napsal: 24 led 2009 20:13
od bobes
Tak to divné. Na brzdách jsem se vyučil, když jsem měl 1000 MB. I jeden nefunkční excentr na celém autě znamenal, že pedál bral těsně u podlahy. Jednou se mi také při zabrždění nafukovala brzdová hadice.

Napsal: 24 led 2009 20:22
od Luban
Já jsem taky vyučený automechanik a pár brzd už jsem viděl,ale tady nevím. Asi budu muset koupit nový válec.

Napsal: 24 led 2009 23:35
od Martin T
Když jsi měnil ty gumičky, jak jsi plnil kapalinu, podtlakem, tj. odsáváním na některém prasátku nebo šlapáním na pedál? On se ten hlavní válec někdy dost těžko plní. Doporučuji plnit podtlakem.

Napsal: 25 led 2009 09:38
od bobes
Nám se zase osvědčilo víčko s ventilkem , které našroubuješ při odvzdušňování na nádobku u brzdové pumpy. Párkrát tam šťouchneš malou pumpičkou a hned se plní. Hlavně třeba u Pragy RN kde je hustá červená brzdovka. Nebo u autobusu při odvzušňování plynu nebo spojky. Taky pozor aby nová manžeta nebyla delší než původní tj. aby při odbrždění nezakrývala plnicí otvor hlavního válce. Také se musí pístek v pumpě vracet až do krajní polohy jinak vzniká ten samý problém. Občas je také plnicí otvor přicpaný svinstvem.
Toto ale navozuje spíš problém, že furt odvdušňuješ a furt tam máš vzduch. Přetlak je asi lepší než podtlak, protože pumpa si někdy při špatném plnění přicucne vzduch přes sekundární manžetu.
Pokud to máš jak píšeš opravdu dobře odvzdušněné neřeší asi ani jeden postup tvůj problém.

Napsal: 25 led 2009 22:14
od Ivo
Mám stejnej problém, všechny gumičky vyměněný, a až druhý sešlápnutí je tvrdý, ty hadičky mě nenapadli, jelikož jim je 30 let, ani bych se nedivil, že se nafukujou.

Napsal: 25 led 2009 22:45
od Martin T
Když utáhneš excentry a je to stejné, tak tam musí být vzduch :!:

Napsal: 25 led 2009 22:49
od Ivo
Excentry jsou snas dobře seštelovaný a brzdy jsem odvzdušňoval snad 10x, jedině v tom hlavním brzdovým válci, že by zůstala bublina, ale jak ji vyhnat :?:

Napsal: 26 led 2009 14:37
od Luban
Já to asi přestanu řešit a naučím se s tím jezdit ... :(

Napsal: 09 úno 2009 08:43
od bobes
bobes píše:Nám se zase osvědčilo víčko s ventilkem , které našroubuješ při odvzdušňování na nádobku u brzdové pumpy. Párkrát tam šťouchneš malou pumpičkou a hned se plní. Hlavně třeba u Pragy RN kde je hustá červená brzdovka. Nebo u autobusu při odvzušňování plynu nebo spojky. Taky pozor aby nová manžeta nebyla delší než původní tj. aby při odbrždění nezakrývala plnicí otvor hlavního válce. Také se musí pístek v pumpě vracet až do krajní polohy jinak vzniká ten samý problém. Občas je také plnicí otvor přicpaný svinstvem.
Toto ale navozuje spíš problém, že furt odvdušňuješ a furt tam máš vzduch. Přetlak je asi lepší než podtlak, protože pumpa si někdy při špatném plnění přicucne vzduch přes sekundární manžetu.
Pokud to máš jak píšeš opravdu dobře odvzdušněné neřeší asi ani jeden postup tvůj problém.
Tak jsem konečně obdržel Service manuál na S III a koukal jsem na tu pumpu. To co jsem ti psal ohledně manžety a vracení pístku u S III neplatí, neboť to plnění je na jiném principu. Ventilek na víčku a lehké natlakování nádobky by ale mělo fungovat. Už jsi to zprovoznil?

Napsal: 13 úno 2009 19:18
od Ivo
Já pořád hledám proč to blbě brzdí, mohl by být problém ve špatné funkci tohoto dílu ?
Jakej má význam?

Díky Ivo

Napsal: 13 úno 2009 23:02
od Martin T
To je spínač upozorňující na rozdílné tlaky v okruzích, v tom by ten problém být neměl.

Napsal: 25 bře 2009 21:52
od Ivo
Pánové, potřeboval bych radu, objednávám nějaké díly na brzdy a nechápu v katalogu dílů, jakou hadici objednat, je to na LR SIII 109, 2.6 l, duální systém brzd, jedná se o gumovou hadici na zadní nápravě, prosím někoho o radu, jestli někdo umíte poradit. Nerad bych zas obržel nepotřebný díly

Předem děkuji a zdravím
Ivo

Napsal: 25 bře 2009 22:24
od motorovej slon
nerad bych radil špatně, ale myslím:

Part Number : RTC3353
BRAKE HOSE LWB REAR 1954-JUNE 80