Stránka 1 z 6

Snorchel

Napsal: 03 bře 2009 15:14
od Tomy
Zdravím, mám opäť ďalšiu otázku. Na čo je šnorchel, to mi je jasné. Niekde som však našiel, že ak človek chce brodiť, tak potrebuje aj nejaké vyvedené odvetranie diferenciálov do šnorchla. Neviem, či mám správne informácie. Vie mi niekto k tomu nieco bližšie napísať? Ďakujem.

Napsal: 03 bře 2009 15:40
od low
jo jo, z kazdeho difce, /zadni predni mezinapravovy/ lezou hadicky (vetsinou jsou ukonceny v motorovem prostoru. tyto hadicky je dobre mit ukonceny bud ve snorchlu a radne utesneny pruchod, nebo je mit vytazeny podle snorchlu az vzhuru. priznam se, ze sam to tak nemam, jen zadni jsem nechal vyvest, jelikoz koncil ve vysce zadniho kola a takze jsem porad musel menit napln. ta tak

BTW jeste je vhodne zaslepit stavajici vypustny jednosmerny otvor ve filtrboxu, takovou tu umelou vaginu (nekde to tu kreslil OC)

Napsal: 03 bře 2009 15:58
od garfield
v defiku ich mam vyvedene vo vyske vrchnej casti motora zatial mi to stacilo hlbsie nejdem :D

Napsal: 03 bře 2009 16:08
od low
garfield, neboj, to prijde ani nebudes vedet jak :-)

Napsal: 03 bře 2009 17:10
od KRANG
Jsem to nedávno řešil a tak jsem pátral po funkci těch hadiček a údajně jsou tam potřeba aby nevznikal podtlak nebo přetlak v nápravě ( převodovce, motoru..) při rozdílu teplot a tím se pak nasávala voda nebo vytlačoval olej. Chybou při montáži bývá taky vedení hadiček vnitřkem šnorchlu.
V UK je prodávaj jako sadu "wading kit"
Zatim jsem to ale na zebře nedořešil, myslim, že by dobře fungovaly i obyč akvaristický hadičky.

Napsal: 03 bře 2009 17:25
od PavelU
Tady je mají taky, kdyby někdo měl zájem http://www.mm-4x4.com/vehicle-preparation-369-c.asp

Napsal: 03 bře 2009 17:34
od low
KRANG píše: Chybou při montáži bývá taky vedení hadiček vnitřkem šnorchlu.
akvaristicky urco stacej. BTW proc je chybou vedeni vnitrkam snorchlu?

Napsal: 03 bře 2009 17:42
od Land Jirka
V tom kitu je jen pár hadiček a umělohmotnejch sponek, dá se to koupit v metráži v autopotřebách a stojí to pár korun.
Není potřeba utrácet skoro dva táci. :wink:
Než do šnorchlu, tak bych to spíš vytáhl dovnitř do kabiny.
Minimálně ten zadní dif.

Napsal: 03 bře 2009 17:45
od Land Jirka
low píše:
KRANG píše: Chybou při montáži bývá taky vedení hadiček vnitřkem šnorchlu.
akvaristicky urco stacej. BTW proc je chybou vedeni vnitrkam snorchlu?
Asi podtlak ve šnorchlu má trochu sací učinek.

Napsal: 03 bře 2009 17:51
od low
Land Jirka píše: Než do šnorchlu, tak bych to spíš vytáhl dovnitř do kabiny.
Minimálně ten zadní dif.
a nebude to smrdet???

Napsal: 03 bře 2009 17:53
od PavelU
Zatím jsem to neřešil, ale píšou že ta sada obsahuje hadičky na odvětrání náprav (dají se nahradit podobnou delší hadičkou), odvětrání převodovky a odvětrání Timing Cover (přední víko, nevím jak to přeložit). Jak se řeší tyto (převodovka a to víko)?

Napsal: 03 bře 2009 18:23
od Land Jirka
Převodovka i redukčka má stejné hadičky jak dif vyvedené za hlavu motoru skoro až pod kapotu.To přední víko rozvodů u 300stovky se musí zaslepit zátkou závit třam je M 14x1,5.

Napsal: 03 bře 2009 18:30
od PavelU
Ještě prosím tě na co ty hadičky navleču? Na nápravách oříznu originály a navleču ty nové, ale na převodovce .... :?:

Napsal: 03 bře 2009 18:31
od PavelU
Jo a co je to ten Timing Cover :?:

Napsal: 03 bře 2009 18:33
od MadTom
Timing cover je buďto kryt rozdělovače nebo kryt rozvodů.
Myslím si že vedení odvětrání vnitřkem schorchelu není až tak špatnej nápad, ale hadička musí být připevněná a vyvedená až na jeho konec. Vzhledem k průměru hadičky a průměru trubky schnorchelu to bude mít velmi malej vliv, zvlášť u přeplňovanýho dieselu. Je akorát potřeba správně utěsnit všechny průchody. Při použití hadiček z tvrdšího plastu si dovedu představi použití vodotěsných kabelových průchodek tzv. PGček (používají se na rozvaděčích na elektřinu).
Jinak jsem koukal na jeden pancéřovaný terení vůz IVECO (vypadal jako něco mezi Defenderem a malým Hummrem) a ti měli vývod schnorchelu směrovaný dozadu podél střechy a v něm bylo něco, co z dálky připomínalo vrtulku v trubce která byla na průměru rozšířená o cca polovinu. Jestli se to mělo točit nevím, tak moc jsem si to prohlížet nemohl.

Napsal: 03 bře 2009 18:36
od Land Jirka
low píše: a nebude to smrdet???
Já tam nic necejtím, ale mám furt rýmu..
Mám dovnitř jenom zadní do sloupku pod tapecák.
Podle mého stejně v 99% stačí dát odvětrání z převodovek a difů na nejvyšší místo pod kapotu.
Když budu brodit nad okna tak si klidně při úklidu toho bordelu, co nateče dovnitř ty oleje v difech vyměním.

Napsal: 03 bře 2009 18:37
od Stavros
dozadu do sloupku pod svetlo by to taky slo, ne?

Napsal: 03 bře 2009 18:40
od low
Land Jirka píše: Když budu brodit nad okna tak si klidně při úklidu toho bordelu, co nateče dovnitř ty oleje v difech vyměním.
jasny :-) jak rikam, taky to mam zatim pod kapotou, jen tu zadni jsem vytahnul, bo byla ohromne nizko :-)

Napsal: 03 bře 2009 19:25
od PavelU
Land Jirka píše:Převodovka i redukčka má stejné hadičky jak dif vyvedené za hlavu motoru skoro až pod kapotu.To přední víko rozvodů u 300stovky se musí zaslepit zátkou závit třam je M 14x1,5.
Díky Jirko, si dnes sedím na vedení a čtu to asi potřetí, to téma. Už se mi rozsvítilo :idea:

Napsal: 03 bře 2009 20:00
od KRANG
Land Jirka píše:
low píše: akvaristicky urco stacej. BTW proc je chybou vedeni vnitrkam snorchlu?
Asi podtlak ve šnorchlu má trochu sací učinek.
jj, kvůli podtlaku, neni to z mojí hlavy, četl jsem to na britskym foru, prej to tak měl udělaný a pak se mu dostal olej až do vzduchovýho filtru. To je ale asi extrémní případ. Nějak se mi ale nezdá, že by tam byl takovej podtlak, že by to těma slabejma hadičkama dokázalo vysát. Nicméně bude lepší to vyvést jinam.