Stránka 1 z 2
straca sa chladiaca kvapalina
Napsal: 18 bře 2009 22:42
od keso
Na Freecku sa nam straca chladiac kvapalina, cca 0,5 litra na 500 km. Nikde nie je vidiet miesto kade by to mohlo tiect. Dnes som chladiaci system natlakoval, pokles tlaku bol v ramci normy, t.j. system je tesny.
Nasledne som teda v snahe potvrdit/vyvratit podoyrenie na poskodene tesnenie pod hlavou spravil test na pritomnost CO v chladiacej zmesy, ale dopadlo negativne, na vyfukovych plynoch takisto nie je vidiet "zvyseny" obsah pary.
Vodic toho auta hovori, ze ma pocit "zapachu" chladiacej kvapaliny v interiery po zahriati, ale zase tvrdi ze sa mu okno pri pustenej ventilacii na sklo nerosi, a takisto nie je nikde v interiery ani naznak zbytkov po vytecenej chladiacej zmesy.
Zacinam byt bezradny, resp uvazovat ze tam nalejem nejaky ten sajrajt na utesnenie chladiaceho systemu, aj ked nie som zastanca takehoto riesenia.
Nenapadne niekoho nieco ? Hlavu sa mi dole davat moc nechce.
Napsal: 19 bře 2009 09:50
od vladob8
Pokial nebolo to tesnenie menene tak to bude ono, Freelander 1,8 na to trpi...
Napsal: 19 bře 2009 09:50
od vladob8
Pokial nebolo to tesnenie menene tak to bude ono, Freelander 1,8 na to trpi...
Napsal: 19 bře 2009 10:04
od keso
toto je 2,0 TdiC
Napsal: 19 bře 2009 11:09
od michi
Je to na tuty tesnenie pod hlavou. Sú v ňom praskliny ako vlas a chladiaca kvapalina sa spaľuje vo válcoch, preto nikde nemáš mokro. Mal som taký problém kedysi na Mondeu.
Napsal: 19 bře 2009 20:31
od waltr666
ahoj. ted resim ten samy problem-- straci se mi taky voda ale bouzel ne hlavou--pribyva mi totiz olej tak je jasny kam mizi!! tak skus kouknout jestli se ti taky nestehuje vodicka do vany

--u tohoto motoru se to tezko pozna pokud je to v tak malem mnozstvi tak se neudela ani klasicka emulze--poznas to nejlepe tak ze kdyz odpojis hadici odvetrani motoru tak bude plna naslehane olejove sracky a taky z ni vytrepes jiste mensi mnozstvi vody

--jestli je to motor rover tak to je problem netesne vlozky v bloku--to je ovsem tragedie-motor ven-do mrte rozebrat a nechat srovnat dosedaci plochy a pak nejlepe nove vlozky a timpadem vlastne uz go. je to pry oblibena zavada motoru rover dizl.

Napsal: 19 bře 2009 21:04
od keso
Do oleja to urcite nejde, olej je cisty, emulzia ziadna, ani na viecku nic. To mnozstvo ktore sa straca by bolo v pripade ymiesania s vodou jasne identifikovatelne.
Napsal: 19 bře 2009 21:19
od waltr666
NO MNE NA 300KM ZMIZI POLOVINA EXPANZKY A NA BARVE OLEJE SE TO TAKY NEPROJEVI--EMULZI NEDELA---SKUS TO S TOU HADICI ODVETRANI A UVIDIS--KDYZ TO ODPOJIS NA TEPLEM MOTORU TAK VIDIS JAK ODTAM JDE PARA-TEDA V MEM PRIPADE--NEBERU V POTAZ TO ZE U STARSICH MOTORU ODTAM JDE KOUR

--ALE TEM OD VODNI PARY JDE LEHCE POZNAT. NETVRDIM ZE MAS STEJNOU ZAVADU ALE POKUD JE VSE OSTATNI OK-TAK ASI JO.
Napsal: 19 bře 2009 22:19
od keso
SOm si takmer isty ze je technicky nemozne aby v pripade ze sa zmiesa s cca 4litrami oleja pol litra chladiacej kvapaliny tak vznikne emulzia aj inde ako len v hadici odvetrania.
Je pravda ze som tu hadicu nemal dolu, v sobotu na to pozrem ....
Napsal: 24 bře 2009 13:28
od Kuťas
Mi prolíná kapalina nekde kolem těsnění pod sacím potrubím

Nevím odkud přesně, protože tam ani není pořádně vidět. Teče po bloku motoru a pak si kape na výfuk. Taky je to někdy cítit.
Napsal: 28 bře 2009 21:18
od waltr666
KESO--JAK SI DOPADL S TOU VODOU?? PODARILO SE TO NAJIT KUDY MIZI

??? --A VER TOMU ZE TO JE TECHNICKY MOZNE A EMULZE SE NEUDELA--JEN CASTECNE A U OLEJE V DIZLOVYM MOTORU TEMER NEZNATELNA--ONA SE TOTIZ POKUD AUTO CASTO A HODNE JEZDI STACI ODPAROVAT A DIKY DOBREMU ODVETRANI MOTORU SE NEKONDENZUJE VE VANE JAKO U JINYCH MOTORU ALE PARU SI NADECHNE DO SANI

Napsal: 29 bře 2009 08:12
od radek-free
mě kapalina zmizí pokaždím dolití na max. po zahřátí se hladina srovná na min.pak drží stále stejnou hladinu . Fungujeto jak u mašin v lese kontrola chladící kapaliny vždy když je provozní teplota jelikož se kapalina rozpíná a nabejvá při studeném motoru je kapalina pod hranicí min. ale záleží jakaá je tam kapalina .
Napsal: 30 bře 2009 04:41
od Distruptor
Moze sa tento problem ako ho popisoval waltr666 vyskytnut aj pri motore TD4? Po testovacej jazde sme otvorili kapotu a z hadice ktora ide od chladica bolo vydiet ako unika para ale iba velmi jemne, chladiaca kvapalina bola pod minimom

Bol to freelander kombi td4 automat.
Napsal: 01 dub 2009 23:43
od Distruptor
Alebo neviete z akeho dovodu odtial isla ta para, inak je to velmi pekne auto a aj by sme ho zobrali ale bojim sa ze to ma problem ktory by ma visiel draho

Prikladam aj foto je tam vidiet kolko bolo chladiacej kvapaliny a naznacene odkial isla para.(auto asi dlhsie stalo lebo baterka bola vybita v bazare tam nahodili novu) jo a rok vyroby je 2005

Napsal: 03 dub 2009 23:15
od waltr666

TO VYPADA ZE JE NEKDE NETESNOST NA HADICI VE SPOJI NEBO JE DERAVY CHLADIC--POKUD JDE PARA TAK TAK TO JE ASI NEKDE DERAVE--JDE TAKY OTO JESTLI SE NETLAKUJE CHLADICI SYSTEM

NEJLEPE BUDE KDYZ TO NECHAS PROHLIDNOUT NEJAKYM ODBORNIKEM NEZ TO KOUPIS

Napsal: 04 dub 2009 00:54
od Distruptor
Ak by islo o vymenu hadice alebo chladica tak by to bolo OK. Ak sa vsak tlakuje chladiaci system to je asi draha a zlozita oprava, vsak?
Inak diky za odpoved

Napsal: 04 dub 2009 01:39
od waltr666
NO VYPADA TO NA TU HADICU NEBO NETESNOST V CHLADICI--POKUD BY SE TLAKOVAL SYSTEM TAK BY TO BYLO OPRAVDU DRAZSI. VETSINOU ALE JSOU VIDET BUBLINKY V EXPANZCE A JE CITIT SPALENE PALIVO--PODOBNE JAK Z VYFUKU. A PRI OTVIRANI NADOBKY BY SI CITIL JAK UNIKA TLAK--POZOR VSAK NEDELAT NA HORKEM MOTORU

Napsal: 04 dub 2009 02:10
od Distruptor
Ok takze pri studenom motore mam otvorit vieko nadrzky na chladiacu kvapalinu a ak to odtial "vyfukne" znamena to ze system sa pravdepodobne tlakuje a je zle? Auto je asi 50km odomna takze sa tam skusim co najskor ist pozriet a skusit zistit ci nenajdem presne miesto odkial unika para.
Inak spalene palivo nieje citit a nebublinkuje to vobec. Tak dufam ze to bude len v nejakej prkotine
Diky za analyzu problemu, velmi to pomoze aspon viem co vsetko treba skontrolovat

Napsal: 04 dub 2009 15:35
od waltr666
NA STUDENYM NEBO TEPLYM TO JE CELKEM JEDNO ALE MUSI BYT CHVILU NASTARTOVANY--JINAK TO NEPOZNAS JESTLI TO TLAKUJE. ALE JAK TO POPISUJES TAK TO SPIS BUDE JEN NEJAKA NETESNOST--DOUFEJME

Napsal: 05 dub 2009 01:08
od keso
waltr666 píše:KESO--JAK SI DOPADL S TOU VODOU?? PODARILO SE TO NAJIT KUDY MIZI

??? --A VER TOMU ZE TO JE TECHNICKY MOZNE A EMULZE SE NEUDELA--JEN CASTECNE A U OLEJE V DIZLOVYM MOTORU TEMER NEZNATELNA--ONA SE TOTIZ POKUD AUTO CASTO A HODNE JEZDI STACI ODPAROVAT A DIKY DOBREMU ODVETRANI MOTORU SE NEKONDENZUJE VE VANE JAKO U JINYCH MOTORU ALE PARU SI NADECHNE DO SANI

Zatial som to nezistil .... pozeral som tu odvetravaciu hadicku, nejaka emulzia tam bola ale to moze byt kludne aj posobenim atmosverickej vlhkosti..... auto jazdieva dost malo a kratke vzdialenosti, takze to tiez trochu hovori proti tvojej teorii ......
Cele to doriesim ked budem mat auto dlhsie k dispozicii, potom dam vediet co a ako ...