Stránka 1 z 4
Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 19 bře 2009 14:12
od Zbyněk Nyč
Ahoj začala mi stříkat voda z chladiče oleje, po sundání krytu nad turbem jsem zjistil, že je prasklá ucpávka a úplně chybí hadice, která přivádí vodu zpět do vodního chladiče. Má někdo stejně zapojený chladící systém? Potřebuju vědět, jestli to tak má být...

Re: Chladící systém TD5 dík za cené rady
Napsal: 20 bře 2009 06:06
od Zbyněk Nyč
Zbyněk Nyč píše:Ahoj začala mi stříkat voda z chladiče oleje, po sundání krytu nad turbem jsem zjistil, že je prasklá ucpávka a úplně chybí hadice, která přivádí vodu zpět do vodního chladiče. Má někdo stejně zapojený chladící systém? Potřebuju vědět, jestli to tak má být...

Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 04 srp 2009 22:40
od Acon
nechcem otvárať new tému tak skúsim tu. Po dlhšej jazde vyššou rýchlosťou po dialnici, alebo do kopcov, prípadne v teréne mi po vypnutí motora dlho ide ventilátor. Nestopoval som, no pri zastávke na čerpačke pri dialnici som venčil psa, manželka si odskočila na wc a ešte niečo kúpila a ventilátor sa nevypol. Naštartoval som a pokračoval. Po príjazde na chalupu som stratil trpezlivosť a vybral relátko no po asi minúte som počul cvaknutie, tak som ho dal späť a už sa nezapol. Odhadujem, že to trvá aj 10min. Teplota počas jazdy OK. Teraz som v rámci dovolenky jazdil len tak po SK a pri jednom asi 2km dosť prudkom stúpaní mi teplota stúpla medzi 1/2 a červené pole, motor prešiel do núdzového režimu, no stúpanie práve končilo a rovnako prudkým asi 1km klesaním som pokračoval. Teplota klesla na 1/4 aj menej. Neskôr som postál a zistil som, že chladiaci systém je zavzdušnený. Odvzdušnil som a pokračoval. Takto sa to opakovalo viac krát. Že je to zavzdušnené sa to prejavovalo buď klesnutím teploty, alebo zvýšenou teplotou vzduchu zo stredných vetrákov na palubovke. Pri zap. klíme samozrejme nie. Kvapalina neuniká, ani v nej nie je žiadna prímes ako je olej a pod. Skrátka len postojím, uvolním odvzdušňovacú skrutku a idem ďalej. Neskôr som dolial vodu doplna (keďže na nádržke nie sú rysky min-max) a vydržalo to dlhšie, no aj tak sa to časom zavzdušnilo. Voda klesla na pôvodnú úroveň (tesne nad miestom, kde je nádržka po obvode zvarená/zlepená) a tak sa aj drží. Takto som postupne zistil, že ventilátor sa neskoro vypína práve, keď je to zavzdušnené.
Stretol sa s tým niekto? V čom môže byť zádrhel?
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 06 srp 2009 00:03
od PavelU
S tou teplotou se mi to nezdá, ten ventilátor by se měl zapínat jenom jako pomocný, když nestíhá ten s viskózou a přehřívá se motor. Já si ani nepamatuji kdy se mi naposled zapnul, ani v létě v terénu a ručička teploměru se mi ani nehne, kopec nekopec.
Nádržka na chladící kapalinu má max na tom sváru.
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 06 srp 2009 18:13
od PavelU
Nedá mi to a ještě se vrátím k tomu co jsi napsal, jak poznáš, že máš ten systém zavzdušněný a kterou "odvzdušňovacú skrutku" povoluješ, kde se nachází

Netlakuje ti ten motor, nemáš tvrdé hadice

Re: Chladící systém TD5 dík za cené rady
Napsal: 06 srp 2009 18:21
od Richard B
Zbyněk Nyč píše:Zbyněk Nyč píše:Ahoj začala mi stříkat voda z chladiče oleje, po sundání krytu nad turbem jsem zjistil, že je prasklá ucpávka a úplně chybí hadice, která přivádí vodu zpět do vodního chladiče. Má někdo stejně zapojený chladící systém? Potřebuju vědět, jestli to tak má být...

Podobný problém som mal aj ja, a bolo to tesnenie pod hlavou. Po výmene úplne bez problémov.
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 06 srp 2009 19:23
od Acon
PavelU píše:Nedá mi to a ještě se vrátím k tomu co jsi napsal, jak poznáš, že máš ten systém zavzdušněný a kterou "odvzdušňovacú skrutku" povoluješ, kde se nachází

Netlakuje ti ten motor, nemáš tvrdé hadice

Ak doplním vodu nad zvar, neskôr mi klesne späť a na tom zvare sa drží.
Že je to zavzdušnené poznám podľa toho, že sú akoby nafúknuté hadice, teda iba tá vrchná hrubá, ktorá ide z motora do chladiča. Tá hadica je zároveň v najvyššom bode prerušená a je do nej vložený kovový medzikus a na ňom je malá skrutka s dierkou slúžiaca na odvzdušnenie. Keď ju povolím nejaký čas z nej ide vzduch, keď sa tlak stratí, povolím zátku na nádržke a voda dotečie do hadice. Ak neodvzdušním a jednoducho povolím vrchnák na nádržke, hladina v nej stúpne do plna a vytláča vodu cez prepad.
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 06 srp 2009 19:29
od PavelU
Nechci tě strašit, ale to vypadá jako při nejmenším ruplé těsnění pod hlavou...
Keď ju povolím nejaký čas z nej ide vzduch, keď sa tlak stratí, povolím zátku na nádržke a voda dotečie do hadice.
...voda doteče do hadice a do nádržky musíš dolít vodu

Strácí se ti voda

Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 06 srp 2009 20:48
od Acon
PavelU píše:Nechci tě strašit, ale to vypadá jako při nejmenším ruplé těsnění pod hlavou...
Keď ju povolím nejaký čas z nej ide vzduch, keď sa tlak stratí, povolím zátku na nádržke a voda dotečie do hadice.
...voda doteče do hadice a do nádržky musíš dolít vodu

Strácí se ti voda

Nestratí. Pri zavzdušnení stúpne hladina v nádržke a klesne len po zvar. No samozrejme pripúšťam to tesnenie pod hlavou, len som očakával znečistenie vody v systéme. No je pravda, že motory E3 už sadze neprodukujú a tak to znečistenie nemusí byť vôbec viditeľné.
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 06 srp 2009 20:55
od PavelU
A ta hladina vody na tom sváru se ti drží už dlouho, nebo kdy jsi naposled dolíval vodu

Jestli je něco špatně se dá zjistit v servisu, existuje něco jako analizátor chladící kapaliny ve výfukových plynech

Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 06 srp 2009 21:19
od Honza_offroad
Acon píše:nechcem otvárať new tému tak skúsim tu. Po dlhšej jazde vyššou rýchlosťou po dialnici, alebo do kopcov, prípadne v teréne mi po vypnutí motora dlho ide ventilátor. Nestopoval som, no pri zastávke na čerpačke pri dialnici som venčil psa, manželka si odskočila na wc a ešte niečo kúpila a ventilátor sa nevypol. Naštartoval som a pokračoval. Po príjazde na chalupu som stratil trpezlivosť a vybral relátko no po asi minúte som počul cvaknutie, tak som ho dal späť a už sa nezapol. Odhadujem, že to trvá aj 10min. Teplota počas jazdy OK. Teraz som v rámci dovolenky jazdil len tak po SK a pri jednom asi 2km dosť prudkom stúpaní mi teplota stúpla medzi 1/2 a červené pole, motor prešiel do núdzového režimu, no stúpanie práve končilo a rovnako prudkým asi 1km klesaním som pokračoval. Teplota klesla na 1/4 aj menej. Neskôr som postál a zistil som, že chladiaci systém je zavzdušnený. Odvzdušnil som a pokračoval. Takto sa to opakovalo viac krát. Že je to zavzdušnené sa to prejavovalo buď klesnutím teploty, alebo zvýšenou teplotou vzduchu zo stredných vetrákov na palubovke. Pri zap. klíme samozrejme nie. Kvapalina neuniká, ani v nej nie je žiadna prímes ako je olej a pod. Skrátka len postojím, uvolním odvzdušňovacú skrutku a idem ďalej. Neskôr som dolial vodu doplna (keďže na nádržke nie sú rysky min-max) a vydržalo to dlhšie, no aj tak sa to časom zavzdušnilo. Voda klesla na pôvodnú úroveň (tesne nad miestom, kde je nádržka po obvode zvarená/zlepená) a tak sa aj drží. Takto som postupne zistil, že ventilátor sa neskoro vypína práve, keď je to zavzdušnené.
Stretol sa s tým niekto? V čom môže byť zádrhel?
Pokud se ten motor prehreje, tak pak zustane chyba v ridici jednotce a ventilator zustava bezet. Minuly tyden u mne byl Lubos M. a presne tohle jsme resily, po odmazani chyby vse OK. Tak bych zkusil tohle.
H.
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 06 srp 2009 21:34
od Acon
PavelU píše:A ta hladina vody na tom sváru se ti drží už dlouho, nebo kdy jsi naposled dolíval vodu

Jestli je něco špatně se dá zjistit v servisu, existuje něco jako analizátor chladící kapaliny ve výfukových plynech

Najazdil som cez víkend cca 900km a dolieval som len raz a to do plna, lebo už som nevedel, čo mám robiť. Po každom dlhšom stúpaní ( a na SK ich máme...) som postál a odvzdušňoval. Vodu som nedolieval, resp dolieval asi deci po 500km lebo pri každom odvzdušňovaní som trochu vypustil.
Skúsim diagnostiku ako radil Honza-off ale zavzdušňovanie to zrejme nevyrieši. Aj dnes som prišiel domov z Prievidze čo je absolútne nenáročná asi 100km trasa bez akéhokoľvek stúpania a po príchode domov sa ventilátor vypol až po odvzdušnení a opätovnom naštartovaní na asi 5s.
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 11 srp 2009 10:44
od Acon
Otázka:
Je nutné pri výmene tesnenia pod hlavou aj brúsenie hlavy?
Je nutná výmena celej sady tesnení (výfuk, sanie,vstrekovače..) aj skrutiek?
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 11 srp 2009 11:09
od PavelU
Záleží na tom jak moc se ti to zahřálo, ale podle toho co jsi psal bych tipoval, že dost. Takže tě broušení asi nemine, zkontroloval bych i blok.
Výměna všech těsnění je samozdřejmostí.

Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 22 srp 2009 19:04
od Acon
Akým momentom mám doťiahnuť hlavu? Je a po akej dobe potrebná kontrola dotiahnutia?
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 23 srp 2009 16:53
od Forsttimber
na tu hlavu si daj pozor lebo ja som ju asi pretiahol

zatial nevytlacilo tesnenie tak asi bude ok.
vsetky hodnoty najden na RAVE
http://green-oval.com/joomla/index.php? ... &Itemid=29
PUSTAJ TO CEZ DAEMON
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 24 srp 2009 09:25
od Acon
DAEMON nemám a už sa mi ani nezmestí na disk. A celý ten súbor sa sťahuje vyše 2h a tiež sa mi na disk už nezmestí. Takže mám ďalší problém a to s PC ale to už nebudem riešiť tu

Vie niekto aké sú tie momenty pre hlavu TD5? Ď.
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 25 srp 2009 20:56
od Acon
Tak hlava je Ok, brúsiť netreba. No už mi tečie do topánok a nedostal som skrutky do hlavy. Som v štádiu, že zajtra večer musím na tom aute odísť. Myslíte, že môžem očakávať problém, ak som sa rozhodol použiť pôvodné?
A mám navyše jedno tesnenie do TD5. Je pod kryt ventilov, menil som ho pred pár týždňami a teraz som ho kúpil v celej sade. Za 50% + poštovné je Vaše. Akurát sa už nepamätám, koľko stálo to nové

+ k nemu môžem pribaliť to pôvodné, myslím, že mu nič nie je.
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 25 srp 2009 21:01
od Forsttimber
ja som tam povodne dal a pokial viem tak sa sruby standardne nemenia. (pokial sa nemylim)
Re: Chladící systém TD5 - POMÓÓC!!!!!
Napsal: 26 srp 2009 12:43
od Acon
už som počul, že vymeniť treba aj skrutky a počul som, že na 200ku a 300ku boli na 3 použitia. No netuším do akej miery je to hovadina. Som v situácii, kedy mi aj tak nič iné nezostalo len dať tam pôvodné, tak sa budem, čo by ateista, modliť aby to bolo OK.