SRS oprava - návod Disco I
Napsal: 13 dub 2009 20:56
Tento vikend som mal to štastie že som si našiel čas pozrieť sa na moje svietiace SRS. a podarilo sa mi to odstranit takze posielam navod dufam ze to niekomu pomôže.
Ak som nič nové neobjavil tak prepáčte. V prípade že niečo nieje jasné veľmi rád vysvetlím.
Bohužial som nestihol v tej eufórii urobiť fotodokumetáciu.
Gramaticlé chyby mi prepáčte memal som veľmi čas.
Príznaky: najprv svietilo SRS potom odisiel klakson, ale moze to byť aj naopak.
Dôvod- pokazená rotačná spojka
Návod- naprv odpojím bateriu ale nieje to podmienka ja som ju nechal zapojenu a airbag nevystrelil- ale pre istotu.
2. odmontovat airbag na volante- zo zadnej strany volantu su dve hviezdicove skrutky
3. airbag ostranit
4. odpojit konektory od bagu a hlaksonu, odskrutkovat volant
5. prestrcit konektory cez volant a odobrat rotacnu spojku- malo by to ist lahko ale niesom si isty lebo na mojej bol uz jeden kolík odlomený
6. odpojit konektory od rotacnej spojky- ale pozor nie tie co su bezprostredne na nej lebo to sa neda. kazdy kabel ma v priemere 50 cm takze asi v takej vzdialenosti od spojky to odpajajte.
7. spojku rozobereme- zo zadnej strany je na vnutornom obvode nalisovaný plochy kružok ten sa dá odstraniť tak že skrutkovačom vylámeme všetky kolíčky je ich tam asi 20.
8. spojku rozoberieme- žiadny strach ale najprv treba uvolnit poistný kolíček- je tam taký pliešok a na nom pružinka a potom plastový kolík ale najprv vyberáme pliešok.
9. teraz sa to dá rozobrat nemalo by z toho nič vypadnúť- je tam navynutý plochý pás drôtu ktorý je v nejakom mieste prelomený čo spôsobuje prerušenie signálu.
10. prelomenú časť vystrihnúť a ostatné časti spojiť- ja som mal zlomenu časť hned pri konektore tak som to odstrihol celé a spojil priamo na konektor ktorý vstupuje do spojky
11. po oprave už iba navynúť a spojiť, tie kolíčky stačí nataviť spájkovačkou a oni budú držať
12. pozor ... po osadení na volan je nutné spoju úplne natočiť aby ten kabel vnútri bol úplne napnuty, aly sa náhodou napricvakol
13. potom povolim dve otáčky (ja som to dával do ľava) a v tomto miete je presne stred otáčania volantu ( volant sa otáča max na 1,8 otáčky na každú stranu)
suma sumárom ušetrené 200?
veľa štastia
Ak som nič nové neobjavil tak prepáčte. V prípade že niečo nieje jasné veľmi rád vysvetlím.
Bohužial som nestihol v tej eufórii urobiť fotodokumetáciu.
Gramaticlé chyby mi prepáčte memal som veľmi čas.
Príznaky: najprv svietilo SRS potom odisiel klakson, ale moze to byť aj naopak.
Dôvod- pokazená rotačná spojka
Návod- naprv odpojím bateriu ale nieje to podmienka ja som ju nechal zapojenu a airbag nevystrelil- ale pre istotu.
2. odmontovat airbag na volante- zo zadnej strany volantu su dve hviezdicove skrutky
3. airbag ostranit
4. odpojit konektory od bagu a hlaksonu, odskrutkovat volant
5. prestrcit konektory cez volant a odobrat rotacnu spojku- malo by to ist lahko ale niesom si isty lebo na mojej bol uz jeden kolík odlomený
6. odpojit konektory od rotacnej spojky- ale pozor nie tie co su bezprostredne na nej lebo to sa neda. kazdy kabel ma v priemere 50 cm takze asi v takej vzdialenosti od spojky to odpajajte.
7. spojku rozobereme- zo zadnej strany je na vnutornom obvode nalisovaný plochy kružok ten sa dá odstraniť tak že skrutkovačom vylámeme všetky kolíčky je ich tam asi 20.
8. spojku rozoberieme- žiadny strach ale najprv treba uvolnit poistný kolíček- je tam taký pliešok a na nom pružinka a potom plastový kolík ale najprv vyberáme pliešok.
9. teraz sa to dá rozobrat nemalo by z toho nič vypadnúť- je tam navynutý plochý pás drôtu ktorý je v nejakom mieste prelomený čo spôsobuje prerušenie signálu.
10. prelomenú časť vystrihnúť a ostatné časti spojiť- ja som mal zlomenu časť hned pri konektore tak som to odstrihol celé a spojil priamo na konektor ktorý vstupuje do spojky
11. po oprave už iba navynúť a spojiť, tie kolíčky stačí nataviť spájkovačkou a oni budú držať
12. pozor ... po osadení na volan je nutné spoju úplne natočiť aby ten kabel vnútri bol úplne napnuty, aly sa náhodou napricvakol
13. potom povolim dve otáčky (ja som to dával do ľava) a v tomto miete je presne stred otáčania volantu ( volant sa otáča max na 1,8 otáčky na každú stranu)
suma sumárom ušetrené 200?
veľa štastia