D1 300Tdi - problém při startování
Napsal: 07 kvě 2009 00:48
Zdravím, mám problém a potřeboval bych poradit, prosím, řekne následující popis někomu něco?
Mám D1 300Tdi (automat, '96) a při startování (motor normálně chytá okamžitě během první otáčky, zatepla i zastudena bez problémů) se někdy stane, že se motor rozběhne tak na půl vteřiny až vteřinu a pak zhasne. Pak už nejde nastartovat až do vybití akumulátoru, startér točí motorem, motor se tváří, jako kdyby byl bez nafty (jakože asi je), z výfuku nic nesmrdí.
Stalo se mi to dneska potřetí, když to bylo poprvé, stál jsem s autem asi tři dny zaparkovanej do slušného kopečka, v nádrži moc nafty nebylo, tak jsem si říkal, že si to nějak loknulo vzduchu a dál to neřešil, po dobití akumulátoru a dlouhém verglování s ruční palivovou pumpou nejdřív motor slíbil, pak i zablafal a a nakonec se normálně rozběhnul. Pak byl měsíc klid.
Pak se ale tahle závada opakovala - tak jsem nelenil, rozebral, co se dalo na palivovém potrubí, snad trochu profoukal, vypustil jsem vodu z filtru (a že jí tam bylo, já nějak zapomněl vylejvat...), zase to celé složil, napumpoval a normálně nastartoval. Jen nevím, proč se to opakovalo - auto stálo na rovině, půl nádrže nafty.
Dnes se to opakovalo potřetí, auto opět na rovině a natankováno přes polovinu.
Nevím, co se tam děje, můj tip je, že se to buď někde zavzdušňuje (jen přijít na to kde), nebo nechodí palivová pumpa (což nevím, jak na mrtvém motoru a zavzdušněných rourách vyzkoušet - nejsem automechanik, jen mírně poučené pako
). Jen dronost - má moje 300Tdi taky elektrické podávací čerpadlo v nádrži? Předpokládám, že pokud tam je, tak když otočím klíčkem a nenastartuju, tak by mělo být nějakých pár vteřin lehce slyšet, ale není a zcela jistě nikdy nebylo (auto mám tři roky, do této chvíle bez podstatnějších problémů) - a kdyz odpojím trubku, co vede do palivového filtru, tak by mi z ní asi měla cákat nafta (pokud tam čerpadlo je a je v pořádku).
Další věc je to hlavní membránové čerpadlo na bloku motoru. Chtěl jsem ho tamodtud demontovat, ale jednak je k němu přistup tak mizernej, že se mi to bez další demontáže dílů kolem nepodařilo, druhak mi došlo, že to pak bude chtít přetěsnit a já nemám po ruce náhradní těsnění, tak jsem ho tam nakonec nechal. Jak se dá poznat, jestli chodí, případně jak dobře chodí?
Strávil jsem tu teď nějakou dobu pročítáním fóra, ale o něčem podobném jsem tu nic nenašel, můžete mě někdo nasměrovat alespoň na to, jak udělat základní identifikaci závady? Když budu vědět, co vyměnit nebo co hledat, tak už to půjde líp...
Varainta B - doporučíte nějakého ověřeného mechanika? (jsem z Prahy, konkrétně z Horních Počernic) Fakt je, že momentálně jsem ledacos, jen ne při penězích, takže bych snad raději uvítal tu "samodiagnostiku"...
Díky za každé nakopnutí alespoň přibližně správným směrem
Mám D1 300Tdi (automat, '96) a při startování (motor normálně chytá okamžitě během první otáčky, zatepla i zastudena bez problémů) se někdy stane, že se motor rozběhne tak na půl vteřiny až vteřinu a pak zhasne. Pak už nejde nastartovat až do vybití akumulátoru, startér točí motorem, motor se tváří, jako kdyby byl bez nafty (jakože asi je), z výfuku nic nesmrdí.
Stalo se mi to dneska potřetí, když to bylo poprvé, stál jsem s autem asi tři dny zaparkovanej do slušného kopečka, v nádrži moc nafty nebylo, tak jsem si říkal, že si to nějak loknulo vzduchu a dál to neřešil, po dobití akumulátoru a dlouhém verglování s ruční palivovou pumpou nejdřív motor slíbil, pak i zablafal a a nakonec se normálně rozběhnul. Pak byl měsíc klid.
Pak se ale tahle závada opakovala - tak jsem nelenil, rozebral, co se dalo na palivovém potrubí, snad trochu profoukal, vypustil jsem vodu z filtru (a že jí tam bylo, já nějak zapomněl vylejvat...), zase to celé složil, napumpoval a normálně nastartoval. Jen nevím, proč se to opakovalo - auto stálo na rovině, půl nádrže nafty.
Dnes se to opakovalo potřetí, auto opět na rovině a natankováno přes polovinu.
Nevím, co se tam děje, můj tip je, že se to buď někde zavzdušňuje (jen přijít na to kde), nebo nechodí palivová pumpa (což nevím, jak na mrtvém motoru a zavzdušněných rourách vyzkoušet - nejsem automechanik, jen mírně poučené pako

Další věc je to hlavní membránové čerpadlo na bloku motoru. Chtěl jsem ho tamodtud demontovat, ale jednak je k němu přistup tak mizernej, že se mi to bez další demontáže dílů kolem nepodařilo, druhak mi došlo, že to pak bude chtít přetěsnit a já nemám po ruce náhradní těsnění, tak jsem ho tam nakonec nechal. Jak se dá poznat, jestli chodí, případně jak dobře chodí?
Strávil jsem tu teď nějakou dobu pročítáním fóra, ale o něčem podobném jsem tu nic nenašel, můžete mě někdo nasměrovat alespoň na to, jak udělat základní identifikaci závady? Když budu vědět, co vyměnit nebo co hledat, tak už to půjde líp...
Varainta B - doporučíte nějakého ověřeného mechanika? (jsem z Prahy, konkrétně z Horních Počernic) Fakt je, že momentálně jsem ledacos, jen ne při penězích, takže bych snad raději uvítal tu "samodiagnostiku"...
Díky za každé nakopnutí alespoň přibližně správným směrem
