Stránka 1 z 3

zadny kardan

Napsal: 06 čer 2009 21:44
od patrik
mam otazku - ma tu niekto prerobeny zadny kardan na d 2 na kriz namiesto hardy spojky ? ak ano z ktorej disco tam pasuje . uz ma nebavi kupovat hardy spojky - original vydrzal jedno rumunsko. 2200km mam pocit ze ked je v zadu uzavierka ARB tak to hardy spojka nevydrzi.

Re: zadny kardan

Napsal: 06 čer 2009 22:23
od DanoDEF
patrik píše:mam otazku - ma tu niekto prerobeny zadny kardan na d 2 na kriz namisto hardy spojky ?
... ma, sice na D1 ale rozdiel by tam nemal byt.

Re: zadny kardan

Napsal: 07 čer 2009 06:18
od Land Jirka
Pasuje tam z disco 1 dvoustovky číslo dílu: FRC8387
+ unašeč do diferáku s čtyřma dírama

Re: zadny kardan

Napsal: 07 čer 2009 10:56
od patrik
dakujem jirko. :wink:

Re: zadny kardan

Napsal: 07 čer 2009 20:36
od Forsttimber
ako sa prejavuje zla hardy spojka?

Re: zadny kardan

Napsal: 07 čer 2009 22:04
od patrik
zla spojka - unava starnutim sa prejavuje vibraciamy zadneho kardanu a naslednym totalnym zoztrhanim hardy spojky .

Re: zadny kardan

Napsal: 08 čer 2009 09:42
od -buri-
Jo a ja si taky poslednich x km porad rikam co mi tam vibruje. Kouknu na to.

Re: zadny kardan

Napsal: 17 čer 2009 21:04
od patrik
kardan nahodeny - konecne ziadne drncanie kardanu :wink: odporucam :!:

Re: zadny kardan

Napsal: 18 čer 2009 00:37
od -buri-
U mne klasika dvojkriz, pohoda vymeneno. Opet klasicky u Land Jirky a zase SPOKOJENOST :!:

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 10:30
od cyril
Už se to řešilo ve více vláknech, ale tohle je tomu, co mám v úmyslu asi nejblíže. Debat o kvalitě a trvanlivosti hardy spojky nebo alternativního kříže na fóru najdeme dost. O to teď nejde. Jelikož jsem staromódní (vím, serie má taky kříž) chtěl bych si ponechat hardyspojku. Kdo víte jak jezdím, určitě vás udiví, že jsem na originál původní hardynu (tak jak jsem si auto přivezl z DE) najel se zvedlou D1 dalších 20000km (teď má auto celkem 210000km) a teprve potom se rozpadla. Vyměnili jsme ji přesně podle stejného klíče jak byla namontována od Land Jirky - dával mi tam ARB. Jaké však bylo překvapení, když jsme zjistili, že auta servisovaná v CZ (v mém případě 3ks u Land Jirky, se kterým jsem spokojen) mají hardyny namontovány obráceně než auta z Německa. Tak se ptám, co je správně. Možná nám to pomůže najít odpověď na to, proč někomu vydrží hardyspojka jedno Rumunsko a dalším celkem tvrdé zacházení včetně RO, UA a jiných aktivit, které jsou na fóru celkem lehce vystopovatelné, třeba 20tkm a více....Protože je hardy spojka konstrukcí rozdělena na tenké a silné části, na místa bez perforace a s, je jasné, že montáž nebude ponechána fantazii mechanika. V příloze přikládám fotky mé D1 s nově namontovanou hardynou a Pavoukovu D2, která přijela se servisní knížkou z německa. Je nás tady v Prostějovském klanu 8ks Discovery, tak máme možnost porovnávat. Zajímá mě váš názor na montáž. Někdo tvrdí, že kardan tlačí, někdo že táhne....že otvory pruží při záběru, někdo tvrdí, že až při odstavení plynu...Tak nevím. Mám na stole Haynes knížky od Serie přes Disco1 až po Disco2, ale z těch černobílých fotek to až zase tak moc zřetelné není. Tak jsem zvědav, jak to je správně.....Díky za reakce. Cyril.

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 10:46
od Sláma Karel
Nevím možná by to mohl být ten klíč, ale mě taky hardyny nikdy nevydrželi ani jedno Rumunsko. K

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 11:09
od PavelU
Moje DII, točí se po směru hodinových ručiček... :wink:, nemám s hardynou problémy, ale to už tu všichni vědí, že jsem divný... :wink:

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 11:19
od MadTom
Tak jsem koukal do RAVE a pro D2 tam z obrázku plyne, že hardyspojka má být instalována tak, že šipky na jejím obvodu budou odpovídat směru sazunutí šroubů do příslušných otvorů. Tak je to tam i psané.
Dále na obrázcích (kresbách) je vidě ovál, zobrazující pravděpodobně "otvor v gumě" - tedy tak jak je to na fotce od Cyryla - servisováno v ČR.

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 11:41
od PavelU
:hmm: Tome to je přesně jak to mám já a Cyril servis Německo... :idea:

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 12:39
od MadTom
Pavle, možná jsem to jenom špatně pochopil, podstatné je podle mě dodržet tu orientaci podle šipek, to je v manuálu psáno a to je směrodatné, zbytek si dovedu představit, že se bude lišit podle výrobce.

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 13:15
od cyril
No tak díky pánové. Bylo to rychlé a jasné. Pro pavlaU:... točí se v protisměru hodinových ručiček. ...Když sedím v autě a považuji předek za předek a zadek za zadek.... :lol: Úplně jsi mě vyděsil, že jsem to nakreslil špatně. :shock: Byl jsem teď nastartovat D2 a skutečně se točí tak, jak je šipkou vyznačeno na mé fotce servis německo!!!! :ty jeden...:
Znamená to tedy, že Land Jirka to dává obráceně, ale přesto to funguje. To mi hlava fakt nebere...... :Ja blb: Ale asi to radši teda přehodím na tu správnou "německou" variantu... :| A dám vědět, jak to funguje v této verzi...
Ještě jednou díky.
Cyril.

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 15:22
od PavelU
:hmm: Ne točí se ta hardy spojka, když se na ni díváš jak je to na fotkách, po směru hodinových ručiček... :mrgreen:

Nechtěly se mi tam kreslit ty šipky, ale točí se stejně jak tobě. Tož tak. :wink:

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 18:28
od Steve
Dívám se že na tom obrázku "Servisováno v ČR" neodpovídá šipka (je vidět jen jedna) směru vsunutí šroubu podle kresby z RAVE...

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 18:55
od Land Jirka
Pro Pavla:
To, že nemáš s hardynou na DII problémy je možná tím, že D II má jinou konstrukci zavěšení zadní nápravy a při zvednutí auta zůstává hardyspojka skoro v rovině. Zatímco u D jedničky se díky jednobodovému zavěšení zadní nápravy a vrchnímu áčkovému ramenu hardy zalomí a možná proto u jedniček tolik nevydrží.

Toť můj názor.

Re: zadny kardan

Napsal: 26 lis 2009 18:56
od Land Jirka
cyril píše: Znamená to tedy, že Land Jirka to dává obráceně, ale přesto to funguje. To mi hlava fakt nebere...... :Ja blb: Ale asi to radši teda přehodím na tu správnou "německou" variantu... :| A dám vědět, jak to funguje v této verzi...
Ještě jednou díky.
Cyril.
Uvidíme, jak dlouho ti teďka vydrží....
Oni angličtí konstruktéři mají na kdeco svérázné názory..
Vždycky jsme se třeba učili, že při konstrukci kardanů je nutné aby byly kříže na obou koncích proti sobě, jinak, že dochází při zalomení k vibracím a jen u land roverů jsou úhlově posunuty :roll: