Disco 3 a externí AUX vstup do standardního radia
Napsal: 09 čer 2009 11:20
Stál jsem před problémem, jak pustit zvuk třeba z mp3 nebo navigace a tlf do audio systému v Disco 3. Nemám totiž v základu AUX vstup i když přepínač na radiu je. Diskutoval jsem tuto možnost s D3kařema a v podstatě každý by to přivítal, jenom se nevědělo jak na to. A další externí reproduktory se mi zdálo jako nepoužitelné, když už je v autě tak kvalitní audiosystém.
Projel jsem fóra v UK a našel řešení. Totiž někdo tam našel, že kabely z rádia pro AUX jsou naprázdno ukončeny v pravé straně u podběhu, kde má nohy spolujezdec. Tam je ucvakli z konektoru a natáhli je k rádiu a dali někam k popelníku a nebo je vyvedli plandavě jen tak ven. Napadlo mě, že ty dráty tedy musí jít už z rádia a tak jsem rádio vyndal, opravdu našel popsané dráty na AUX, našel kudy vedou, ucvaknul jsem je a místo k podběhu jsem je vrátil do středového panelu. Místa navržená na fóru v UK se mi jevila jako nepoužitelná vzhledem k délce 3,5mm stereo Jack samičky kterou jsem koupil asi za 20,- Kč. Umístit konektor vedle popelníku a nebo vedle 12V zásuvek se nezdařil, neboť mi nedosahoval originál kabel a navíc rozdělat tenhle spodní panel znamená vyndat středovou konzoli s řadící pákou atd. Volné šedivé panýlky na panelu klimatizace a nebo na panelu rádia jsem zjistil, že jsou nepoužitelné a to buď díky hloubce konektoru a nebo protože bych musel porušit tištěný spoj abych tam dostal kabel. Nakonec po rozdělání horního panelu kde je DSC, zamykání a varovné blinkry jsem se rozhodl instalovat konektor do prázdného tlačítka, které je určeno pro případnou montáž vypínání parkovacích senzorů. Postup jsem se snažil nafotit a popsat tak aby to bylo zřejmé - snad. Snažil jsem se co nejméně porušit cokoli. Vlastně přerušil jsem vedení tří drátů do slepé zásuvky, vyvrtal jsem 8mm díru do panelu, abych tam dostál kabel a vyvrtal jsem 8mm díru do slepého tlačítka. A mám AUX vstup a funguje.
Postup:
Poté odšroubujeme panel s výstražnýma blinkrama a panel rádia. Celkem 6 šroubků. Jsou to hvězdičky, ale jde to i normálním šroubovákem příslušné šířky. Prstem ukazuju na zásuvku a kabel, který je pro AUX. Všechny zásuvky odpojíme z obou panelů, abychom měli místo. Když pojedete po kabelu - tři dráty (černý modrý a červený) v černé bužírce - tak nejdál jsem se dostal tam, kde ukazuje šroubovák, kdo bude chtít dát konektor jinam a bude potřebovat delší kabel tak halt další hledání a nebo nastavit. V těchto místech jsem celou černou bužírku s kabelama ušmik a vytáhl ze svazku - dobře ulepená. Teď už je možné do rádia opět zapojit všechny konektory a zasunout ho a zašroubovat na zpět. Kabel vytáhneme zleva zpod odkládací plošky jak je na obrázku.
Vezmeme horní panýlek s výstražnýma blinkrama a opartně vycvakáme - odděláme přední šedivou stranu. Vycvakneme slepé tlačítko a vidíme prostor až k tištěnému spoji a kolik tam máme místa. Potom 8mm vrtákem vyvrtáme shora díru tak, abychom se trefili do prostoru nepoužitého tlačítka tak, abychom neporušili tištěný spoj, který je na zadní straně. Ale je to vidět zepředu a dá se změřit hloubka kde tišťák je, abychom ho neporušili. Kdo nechce vrtat do čelního panýlku a riskovat cokoliv, může provrtat odkládací plošku někde v rohu (je na ní stejně gumová podložka) a vytáhnout volně kabel do odkládacího prostoru a konektor připájet přímo, použít plastový kryt konektoru a nechat ho tam ležet a zapojovat takhle.
A protože je možno vložit jenom 5 příloh, pokračování v dalším příspěvku.
Projel jsem fóra v UK a našel řešení. Totiž někdo tam našel, že kabely z rádia pro AUX jsou naprázdno ukončeny v pravé straně u podběhu, kde má nohy spolujezdec. Tam je ucvakli z konektoru a natáhli je k rádiu a dali někam k popelníku a nebo je vyvedli plandavě jen tak ven. Napadlo mě, že ty dráty tedy musí jít už z rádia a tak jsem rádio vyndal, opravdu našel popsané dráty na AUX, našel kudy vedou, ucvaknul jsem je a místo k podběhu jsem je vrátil do středového panelu. Místa navržená na fóru v UK se mi jevila jako nepoužitelná vzhledem k délce 3,5mm stereo Jack samičky kterou jsem koupil asi za 20,- Kč. Umístit konektor vedle popelníku a nebo vedle 12V zásuvek se nezdařil, neboť mi nedosahoval originál kabel a navíc rozdělat tenhle spodní panel znamená vyndat středovou konzoli s řadící pákou atd. Volné šedivé panýlky na panelu klimatizace a nebo na panelu rádia jsem zjistil, že jsou nepoužitelné a to buď díky hloubce konektoru a nebo protože bych musel porušit tištěný spoj abych tam dostal kabel. Nakonec po rozdělání horního panelu kde je DSC, zamykání a varovné blinkry jsem se rozhodl instalovat konektor do prázdného tlačítka, které je určeno pro případnou montáž vypínání parkovacích senzorů. Postup jsem se snažil nafotit a popsat tak aby to bylo zřejmé - snad. Snažil jsem se co nejméně porušit cokoli. Vlastně přerušil jsem vedení tří drátů do slepé zásuvky, vyvrtal jsem 8mm díru do panelu, abych tam dostál kabel a vyvrtal jsem 8mm díru do slepého tlačítka. A mám AUX vstup a funguje.
Postup:
Poté odšroubujeme panel s výstražnýma blinkrama a panel rádia. Celkem 6 šroubků. Jsou to hvězdičky, ale jde to i normálním šroubovákem příslušné šířky. Prstem ukazuju na zásuvku a kabel, který je pro AUX. Všechny zásuvky odpojíme z obou panelů, abychom měli místo. Když pojedete po kabelu - tři dráty (černý modrý a červený) v černé bužírce - tak nejdál jsem se dostal tam, kde ukazuje šroubovák, kdo bude chtít dát konektor jinam a bude potřebovat delší kabel tak halt další hledání a nebo nastavit. V těchto místech jsem celou černou bužírku s kabelama ušmik a vytáhl ze svazku - dobře ulepená. Teď už je možné do rádia opět zapojit všechny konektory a zasunout ho a zašroubovat na zpět. Kabel vytáhneme zleva zpod odkládací plošky jak je na obrázku.
Vezmeme horní panýlek s výstražnýma blinkrama a opartně vycvakáme - odděláme přední šedivou stranu. Vycvakneme slepé tlačítko a vidíme prostor až k tištěnému spoji a kolik tam máme místa. Potom 8mm vrtákem vyvrtáme shora díru tak, abychom se trefili do prostoru nepoužitého tlačítka tak, abychom neporušili tištěný spoj, který je na zadní straně. Ale je to vidět zepředu a dá se změřit hloubka kde tišťák je, abychom ho neporušili. Kdo nechce vrtat do čelního panýlku a riskovat cokoliv, může provrtat odkládací plošku někde v rohu (je na ní stejně gumová podložka) a vytáhnout volně kabel do odkládacího prostoru a konektor připájet přímo, použít plastový kryt konektoru a nechat ho tam ležet a zapojovat takhle.
A protože je možno vložit jenom 5 příloh, pokračování v dalším příspěvku.