Stránka 1 z 2
únik chladící kapaliny
Napsal: 05 črc 2009 13:20
od horseland
Ahoj všem, koukala jsem, že tohle téma tu už bylo v roce 2006, ale nicméně bych Vás chtěla poprosit o radu.
Máme Land Rover Discovery II, 2000 TD5 automat, několikrát jsme s tím byli v servisu, ale když auto natlakuje tak tlak drží a nemůžou zjistit odkud chladící kapalina uniká. Minule jsem, ale přišla na to, že když jsem zapla vyhřívání čelního skla nebo když je zapnutá klima či topení kapalina uniká, zkusili jsme to vypnout a kapalina se vcelku drží, samozřejmě když se otevře nádoba tak to nasává vzduch zpět a tlačí kapalinu nahoru. Nechali jsme vyměnit všechny špatné hadičky a kdo ví co ještě, ale stále bojujeme s tímto problémem.
Je možné, že v servisu na to nepřišli, protože před tím než ho začli tlakovat tak vždy vypnuli panel topení a klimy?
Je tedy problém v ucpaných trubkách k topení či v topení samotném?
Děkuji předem za rady
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 22 črc 2009 22:51
od soson
ahoj, mozno by nebolo od veci skontrolovat chladic, respektive chladice, kombinacia - automat, klima, motor, vsetko to ma nejaky chladic, akurat je tam navyse chladic oleja prevodovky (teda okrem chladicov klimy, motora, motoroveho oleja - motor voda a motor olej su v jednom telese, mozno to bude takto uzasne skombinovane aj s vodou a olej prevodovym), okrem toho skus dat skontrolovat stav oleja v prevodovke.
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 23 črc 2009 10:16
od keso
nerosi sa ti pri zapnutom kureni celne sklo ?
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 18 srp 2009 11:51
od horseland
Ahoj Keso, promiň nevšimla jsem si, že někdo reagoval, ano čelní sklo se rosí, u řidiče pod pedály stále mokrý flek, pokud nezapnu topení či klimu, tak auto šlape, kapalina tolik neuniká, ale pokud se zapne tak hned pryč. Víte co by to mohlo být, je to prasklým radiatorem a kde to nechat opravit? Popřípadně jak dojde k tomu, že radiator může být děravý, je problém v nějakým tlaku v oběhu?
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 12 zář 2010 20:23
od sloon
Ahoj, nevíte někdo co je na obrázku?Je to tam potřeba nebo tam může být jen trubka?
Nějak mi to prasklo a uniká z toho kapalina.Dík.
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 12 zář 2010 23:16
od sloon
Ještě detail, myslím že je to nějaký zpětný ventil ale nevypadá to jako originál.
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 12 zář 2010 23:49
od visby
mam to tam tiez, tiez mi z toho kvape...
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 12 zář 2010 23:55
od sloon
Mě s toho teče za tři dny celá expanzka !!
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 07:16
od Hubert
Podle mě je to jednocestný ventil.
Buť koupit nový.
Koupit jednocestný ventil na ostřikovače? Ale nevím zda bude stačit průtok
Zkusit zapojit bez něho.
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 07:38
od Miloš II
horseland píše:Ahoj Keso, promiň nevšimla jsem si, že někdo reagoval, ano čelní sklo se rosí, u řidiče pod pedály stále mokrý flek, pokud nezapnu topení či klimu, tak auto šlape, kapalina tolik neuniká, ale pokud se zapne tak hned pryč. Víte co by to mohlo být, je to prasklým radiatorem a kde to nechat opravit? Popřípadně jak dojde k tomu, že radiator může být děravý, je problém v nějakým tlaku v oběhu?
Vypádá to na spoj nebo prasklou hadici výměníku tepla ve středovém panelu. Přístup je ze strany spolujezdce.MIlošII
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 08:02
od raven.99
zjednodusene, chladiaci system ma na toto myslim (aspon u vecsiny aut) 2 okruhy
- 1. chladic - motor
- 2. chladič - motor - kabina/radiator - ten sa otvori s kurenim aby ti tepla voda zohriala radiator
ked ti to robi iba pri pustenom kureni tak na 99% je to v hadiciach k radiatoru ako pise Milos, alebo este moze byt deravy samotny radiator.
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 09:05
od Acon
Miloš II píše:horseland píše:Ahoj Keso, promiň nevšimla jsem si, že někdo reagoval, ano čelní sklo se rosí, u řidiče pod pedály stále mokrý flek, pokud nezapnu topení či klimu, tak auto šlape, kapalina tolik neuniká, ale pokud se zapne tak hned pryč. Víte co by to mohlo být, je to prasklým radiatorem a kde to nechat opravit? Popřípadně jak dojde k tomu, že radiator může být děravý, je problém v nějakým tlaku v oběhu?
Vypádá to na spoj nebo prasklou hadici výměníku tepla ve středovém panelu. Přístup je ze strany spolujezdce.MIlošII

reaguješ na príspevok z úte srp 18, 2009 09:51
Málokto si dá tú námahu hladať radu v starých témach a oživí ich pred tým ako založí novú-duplicitnú. A keď ju nájde, tak mnohý reagujú na rok staré príspevky... Ale aj to môže byť prínos
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 11:30
od visby
sloon píše:Mě s toho teče za tři dny celá expanzka !!
ked zozeniem nove hadice ventil dam prec. maryan ho tam nema napriklad...
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 12:25
od raven.99
Acon píše:

reaguješ na príspevok z úte
srp 18, 2009 09:51
neviem ako Milos, ale ja neviem co je to srpen

jak mam poznat ze je to uz neaktualne?
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 13:21
od Hubert
raven.99 píše:Acon píše:

reaguješ na príspevok z úte
srp 18, 2009 09:51
neviem ako Milos, ale ja neviem co je to srpen

jak mam poznat ze je to uz neaktualne?
ale 2009 je snad jasný ne.

Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 14:50
od Miloš II

Data nestuduji..... páč na základní otázku úniku kapaliny nikdo neodpověděl...(a v tématu Řešení TD5) to není....většinou se odpovídá úplně jinak nejlépe mimo mísu... Tak data a roky neřeším

MilošII
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 19:18
od sloon
Ventil jsem nikde nesehnal, tak jsem tam dal hadičku a jezdí, topí, chladí
Tak by mě zajímalo na co to tam je ale nic mě nenapadá.
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 19:33
od MadTom
Teď jsem koukal a já tam mám pouze kousek hadičky, a vypadá to originál - jsou na tom takový ty spony co se mačkají "štípačkama".
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 13 zář 2010 21:16
od Hubert
Takže třetí možnost. Dle mě to bude na lepší odvzdušní.
Re: únik chladící kapaliny
Napsal: 03 pro 2011 14:17
od edgarius
Sorry za ozivenie starej temy...
...ale, dnes rano som nasiel pod autom ruzovu mlacku, kvapkalo to z tej kratkej hadicky z expanzky, ked som otvoril vrchnak, zasycalo to, hoci auto stalo 16 hodin.
Naco tam su 2 pretlakove hadicky? Jedna do chladica a druha len taky 10cm kusok?