Díky moc!
ty "dratky" maji odpor blizici se 0ohmu, ty vubec nema cenu pocitat (kdyz nejsou sekle)
No to jsem si myslel původně, ale jak to přijde, že mi ta věc dokáže ukázat skorem o volt méně, než multimetr (jemuž bych věřil, když jsem měřil stabilizovaný zdroj pro počítač, ukazoval přesně co měl)? A jindy že ukazuje přesně

Nojo, já vím, odpověď zní: "je to krám na vyhození, kup si místo toho voltmetr"
13.7V je dobra hodnota, to je naopak velice pozitivni zjisteni
Jojo, těch 13.7 jsem se právě leknul proto, že je ukazoval ten krám, který mi předtím říkal 11.2 v době, kdy to bylo skutečně 12 -- tedy jsem se bál, zda mi regulátor ve skutečnosti nepouští do auta nějakých 14.5, to by asi v pořádku nebylo.
8A to auto snad zrat nemuze, leda uz se svetlama atd.
8 A žere mám-li spuštěný počítač (ten si vezme asi 4) a otevřené dveře (osvětlení interiéru a BECM si vezmou také asi 4).
V tom je právě jádro pudla... odhadoval jsem, že bych měl být s to nechat počítač puštěný cca 2-3 hodiny jen na baterii bez problémů. Jenže během asi tří dnů po instalaci jsem jej měl puštěný dohromady tak hodinu... a pak už jsem nenastartoval.
Az to bude par dni stat v mrazu, muzes mit problem nastartovat
No, to je právě důvod, proč mám jistou obtíž věřit, že je baterie špatná. Ty asi dva týdny, kdy byla opravdická zima

, mi to zrovna náhodou vyšlo tak, že jsem jezdil z hlediska baterie tím snad vůbec nejblbějším možným způsobem -- cca obden 5 km k autobusu pro děti, 5 km zpět, celou dobu zapnuté vyhřívání sedadel, první půlku cesty zapnuté vyhřívání skel. Ani jediná delší cesta.
Přitom jsem startoval
bez nejmenších problémů; dokonce se mi ani nikdy nestalo, že by startér točil hůř, pomaleji, a pak se to přec jen chytlo (jak jsem zažil s jinými auty) -- tady to vždy bylo perfektní.
To mne mate -- to na mne působí dojmem perfektně zdravé baterie. Bohužel jsem tehdy napětí neměřil.
Pak jsem nainstaloval počítač, který bere uspaný stálých cca 200 mA, když běží, bere max. kolem 4 A (v průměru méně); a po třech dnech, v nichž jsem ten počítač měl běžet cca hodinu (zbytek doby spal) byla baterie prázdná natolik, že startér ani nezatočil, jen smutně cvaknul. Z toho jsem právě notně zmaten
No nic, budu to sledovat dále a uvidíme...
Rozhodně se ale chystám, jakmile budu mít trochu více času, si nejistotu ušetři tak, že dám do Rangieho druhou baterii. Nemáte s tím tady někdo nějaké zkušenosti?
Co jsem se zatím koukal po webu a po zkušenostech jiných, zdá se, že relé není dobré řešení a dioda už vůbec ne; docela se mi líbí
BICy od Hellroaringů. Nicméně přemýšlím o nejvhodnějším setupu, a koneckonců také o nejvhodnějším umístění...
Jo, mimochodem, nevíte někdo, jak zjistím, kolik mi dává alternátor? Dokumentace praví, že by tam měl být "Magnetti Marelli A133, 100A, 105A or 120A". Zkoumal jsem není-li to na něm někde napsané, avšak žádný štítek jsem nenašel; jediný text který jsem na něm objevil jsou tři černá čísla přímo na kovu "181"...
Díky,