Stránka 1 z 1
Veľa otázok
Napsal: 18 úno 2007 21:58
od marcel
ahoj stal som sa hrdým majiteľom discoveryI a chcel by som sa spýtať niekoľko otázok.
chcem dať vymeniť rozvodový remeň.máte niekto skúsenosti s týmto
http://www.paddockspares.com/pp/DISCOVE ... 60898.html
keď som sa pýtal v elite tak mi ponúkali remeň contitech,že je to to najlepšie čo sa dá zohnať,že je na 100 000km,lenže cena je dvojnásobná/aj keď zarátam poštovné tak je to výhodnejšie,nevraviac o tom,že objednám aj iné veci/ dočítal som sa,že existuje nejaká sada ozubených kolies,ktoré nahrádzajú ten remeň,to by ma zujímalo.potom mám problém chýba mi tu jedna skrutka,dúfam,že tam nemá byť nejaká náplň,vyzerá,že je tam zotrvačník.ďakujem

Napsal: 19 úno 2007 00:12
od krrtek
ten kit mám v disco a normálně funguje, a ten šroub tam bejt normálně nemá, vevnitř je spojka a ta musí bejt suchá, proto je tam díra aby případnej olej ze skříně mohl odtéci. Doufám že se nepletu, nejsem automechanik...
Napsal: 19 úno 2007 09:05
od Admin
Na 300TDi opravdu existuje sada ozubených kol. Pak už rozvody měnit nepotřebuješ.
Ta chybějící zátka je vpořádku.
Hned ti vysvětlím proč.
Jsou to brodící zátky. Jedna je u spojky (tvá fotka) a druhá pod rozvody. Když pojedeš do terénu, měl by jsi tam dát zátky aby v případě že budeš brodit se nedostala voda do rozvodů a do spojky. Po ježdění by jsi je měl zase sundat, protože když ti začne téct olej začne vytýkat těma dírama po zátce a uvidíš, že je potřeba něco přetěsnit. Když je tam necháš hrozí riziko zaplavení spojky nebo rozvodů olejem

rozvody
Napsal: 19 úno 2007 09:27
od marcel
ďakujem za odpovede.Ešte by ma zaujímalo,či tá sada ozubených kolies je do konca životnosti motora a koľko by ma to vyšlo
Napsal: 19 úno 2007 13:05
od Admin
Sadu jsme teďka prodávali za 50-ti tisíc.
Pokud si jí seženeš z Anglie sám, vyjde to trochu lépe.
Napsal: 19 úno 2007 13:51
od ATOL
rozvody kolama to je bomba....to jsem měl na Cherokeem 2.5 TD a je o starost míň...a auto se může v případě potřeby roztahovat, nebo pustit s kopce...
Napsal: 19 úno 2007 19:10
od DanoDEF
ATOL píše:rozvody kolama to je bomba....to jsem měl na Cherokeem 2.5 TD a je o starost míň...a auto se může v případě potřeby roztahovat, nebo pustit s kopce...
...ak mas rozum tak to kludne mozes aj u auta s ozubenym remenom...300tdi
Napsal: 19 úno 2007 19:29
od OC
No, všechna moje auta (vyjma Trabanta a Nivy někdy v 80. letech

) měla automat, takže jsem se o to nikdy zvlášť nezajímal, nicméně mám takový mlhavý dojem, že roztahovat/rozbíhat s kopce moderní auto s katalyzátorem fakt není dobrý nápad, a to celkem bez ohledu na to, jak je řešen rozvod, ne?
Re: Veľa otázok
Napsal: 19 úno 2007 22:57
od Kocur
marcel píše:.potom mám problém chýba mi tu jedna skrutka,dúfam,že tam nemá byť nejaká náplň,vyzerá,že je tam zotrvačník.
Taky sem se vydesil, kdyz sem prvne vlezl pod moji diskosku, uz sem zacinal jancit co sem to zas zk... ale nastesti sem byl vcas poucen

Napsal: 20 úno 2007 13:44
od DanoDEF
OC píše:No, všechna moje auta (vyjma Trabanta a Nivy někdy v 80. letech

) měla automat, takže jsem se o to nikdy zvlášť nezajímal, nicméně mám takový mlhavý dojem, že roztahovat/rozbíhat s kopce moderní auto s katalyzátorem fakt není dobrý nápad, a to celkem bez ohledu na to, jak je řešen rozvod, ne?
No nehovorim o kazdom aute... v prvom rade je dobre vediet dovod preco nenaskoci....trebars pri poruche starteru kedy vsetko ostatne mas OK..naskoci na prvy sup tak vtedy by som sa nebal. Ak mas problem s elektrikov rasp riadiaca jednotka tak vtedy je to viacmenej na skodu...tahas tahas a nic...proste pre neznaleho radsej neroztahovat. Taktiez je rozdiel benzin a diesel, katalyzator-nekatalyzator...atd.
Napsal: 20 úno 2007 18:21
od OC
No, možná by měl do debaty vstoupit někdo, kdo tomu
opravdu rozumí, což já nejsem

, nicméně medle je problém právě v katalyzátoru. Přesně řečeno v tom, že při roztlačování se Ti dostane výfukem z válce ven nespálené palivo, a z toho se katalyzátoru udělá značně špatně od žaludku.
Že je celá ta idea s katalyzátorem donebevolající pitomost přinášející spoustu problémů a zhola žádné výhody -- daleko rozumnější by bylo dosáhnout lepších emisí konstrukčně (což ověřeně jde), jenomže stupidní předpisy namísto toho aby jen omezily emise prostě explicitně katalyzátor přikazují --, to je zase, jak říkával pan Kipling, docela jiná pohádka 
Napsal: 20 úno 2007 18:32
od DanoDEF
OC píše:No, možná by měl do debaty vstoupit někdo, kdo tomu
opravdu rozumí, což já nejsem

, nicméně medle je problém právě v katalyzátoru. Přesně řečeno v tom, že při roztlačování se Ti dostane výfukem z válce ven nespálené palivo, a z toho se katalyzátoru udělá značně špatně od žaludku.
Že je celá ta idea s katalyzátorem donebevolající pitomost přinášející spoustu problémů a zhola žádné výhody -- daleko rozumnější by bylo dosáhnout lepších emisí konstrukčně (což ověřeně jde), jenomže stupidní předpisy namísto toho aby jen omezily emise prostě explicitně katalyzátor přikazují --, to je zase, jak říkával pan Kipling, docela jiná pohádka 
ano u benzinoveho motoru je to tak...prave preto pisem, ze musis vediet dovod...ak mas na benzinaku pokazeny starter a ostatne je OK tak ti musi naskocit na prvy sup...a tym padom sa ziadne palivo do katalyzatoru nedostane...ak benzinak tocis starterom a nenaskoci tak sa ti palivo aj tak dostane do vyfuku...
lenze problemom je zaradena rychlost...lebo tahal som borcov co tam zaradia jednotku na roztahovanie..

... najtazsi prevod = naväcsia sila...

Napsal: 20 úno 2007 22:56
od Jarys
Ná téma roztahování jen dodám... vlastním také jedno Iveco, což je italské auto a jezdím s ním i do podhuří, kde mrazy asi neznají limit. A to italské auto po noci venku prostě nenastartujete jinak než roztažením. Nepomohou aditiva, běžící teplomet pod kapotou ani metrový plamen ze spreje přímo do sání...
Na trojku a tahat a tahata tahat. Mluvím o poměrně moderním 2,9TD motoru z roku 2004
Napsal: 26 úno 2007 13:18
od Admin
Jarys píše:Ná téma roztahování jen dodám... vlastním také jedno Iveco, což je italské auto a jezdím s ním i do podhuří, kde mrazy asi neznají limit. A to italské auto po noci venku prostě nenastartujete jinak než roztažením. Nepomohou aditiva, běžící teplomet pod kapotou ani metrový plamen ze spreje přímo do sání...
Na trojku a tahat a tahata tahat. Mluvím o poměrně moderním 2,9TD motoru z roku 2004
Ty nevíš, že Italové v zimě nepracují

a ty si ještě koupíš Iveco.
Napsal: 26 úno 2007 14:12
od karel
a v létě tancují!
Re: Veľa otázok
Napsal: 08 čer 2009 23:08
od MadTom
S roztahováním můžou být spojené dva problémy - 1. ten co je v autě a "pouští pomalu spojku" zná jenom dvě polohy spojkového pedálu (nohiře a dole) a potom se může stát že ráz je podstatně vetší než od startéru a něco praskne - to by byl nejspíš tudeného motoru a prázdné baterky, 2. horkej benzínovej motor s katalizátorem - pokud palivo nechytne v motoru (problém se zapalováním), může proběhnout až do rozpáleného katalizátoru a chytnout tam a ten poškodit.
A teď dotaz - kde přesně je u Disco 2, TD5, manuál brodící zátka? A jaký má zhruba rozměry závitu a hlavu? Včera jsem ji při výměne oleje hledal, ale nejsem si jistej, že jsem ji našel, okolo bylo několik dalších šroubů. Předpokládám že tam bude jenom jedna - u spojky, protože rozvody jsou hnané řetězem a ten běží v oleji.