Stránka 1 z 3

el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 15:11
od peters
Zima se blíží,tak přemýšlým o el.předehřevu motoru.Vim ,že už se to tady probíralo,ale to co je tam psaný neni moc konstruktivní.Samotný topení neni problém /menší těleso z bojleru..1,5kW by mělo stačit+obal z roury a vývody na hadice,popř regulace termostatem- no problem :wink: /,jen když otevřu motor / D1-300Tdi/ ,tak přemýšlym kam s tím.Ono místa je tam dost,ale na špatný straně.Topení bych viděl na prvním příčnym nosníku rámu,přívod do topení -z hadice do expanzky/nechce se mi řezat ta tlustá dole u chladiče,je tam hned koleno/a napojení nahoře silná hadice chladič -hlava.Co na to temostat ? Nemáte nikdo v autě namontěno něco podobnýho? sem s tim -foto/hlavně připojení :) /díky

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 16:55
od Acon
a nie je jednoduchšie nejaké teplovodné webasto alebo eber? Nie si odkázaný na zásuvku a sadáš nie len do auta s predhriatym motorom, ale do vykúreného a kdekoľvek.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 17:10
od Admin
Viděl jsem docela propracovaný systém ohřevu motoru topnou spirálou. Vytáhla se mrazovka v bloku zasunula se spirála zakončená víčkem o stejném průměru jao mrazovka. Vývod n zásuvku byl na straně u řidiče aby neodjel s přívodní šňůrou :wink:

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 18:13
od peters
jo,systém mrazovky je na zetor nebo avii.to topení se mi zdá slabý.radši budu chvíli kutit ,než abych vyndal pracně mrazovku a pak přemýšlel co s tím.navíc systém uchycení na bloku spolu s těsněním ......c..c..c..nevěřim tomu.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 18:16
od peters
Acon píše:a nie je jednoduchšie nejaké teplovodné webasto alebo eber? Nie si odkázaný na zásuvku a sadáš nie len do auta s predhriatym motorom, ale do vykúreného a kdekoľvek.
...je to jednodušší, ale taky je to o penězích :wink: navíc už vidim jak to používáš v uzavřeným prostoru :? ....asi blbě

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 18:24
od Tomáš K
Asi před 2 roky na Aquathermu tohle předváděla jakási česká firma. Dělali ohřívací spirály pro Zetory a autobusy, ale ty už mají na bloku motoru pro tento účel otvor se záslepkou na šrouby. Ale něco univerzálního co by šlo vřadit mezi hadice nedělali, že prý by nebyl zájem. Tak jedině samodomo udělat baňku s vývodama na hadice a zaletovat do toho ponorňák.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 20:50
od MadTom
Topení z bojleru není to pravé, stačí do kusu trubky zaletovat mosazí klasický ponorný vařič. Cílem není ohřát motor na 80st, ale na +10, aby to startovalo jako na jaře.
Ty tělesa co se dávají místo mrazovek dělá tuším firma DEFA, včetně všech ostatních serepetiček co je k tomu potřeba (řídící hodiny, speciální zásuvky na 230V, ze kterých se kabel tahá jako z vysavače, ...).
Já bych se toto místo mrazovky nebál, mají to docela pěkně vymyšlené.
Pokud to bude do trubky a nebude to mít čerpadlo, tak to musí bý umístěno dole, aby to fungovalo jako samotíž - tj. teplá voda od čerpadla bude stoupat nahoru, jinak to motor neohřeje. A druhá věc je, co bude dělat termostat, jestli nebude omezovat proudění takto ohřívané vody. Chtěl jsem si to kdysi udělat to Escortu, ale hadice od chladiče do motoru šly vrchem, takže jedině do mrazovky a to bylo drahé.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 21:14
od Acon
MadTom píše: A druhá věc je, co bude dělat termostat, jestli nebude omezovat proudění takto ohřívané vody.
Nič, termostat neuzatvára úplne, stále je dodržaný istý prietok.
peters píše:
Acon píše:a nie je jednoduchšie nejaké teplovodné webasto alebo eber? Nie si odkázaný na zásuvku a sadáš nie len do auta s predhriatym motorom, ale do vykúreného a kdekoľvek.
...je to jednodušší, ale taky je to o penězích :wink: navíc už vidim jak to používáš v uzavřeným prostoru :? ....asi blbě
samozrejme v uzavretom priestore to nie je výhra, no mám vyskúšané, že 30min v garáži 33m2 to nebolo nič hrozné. A cena? To čo chceš kutiť nevíde výrazne lacnejšie ako použité vodné kúrenie. Ak teda budeš materiál kupovať. Ja teraz predávam nové webasto za 330€ no už som ho slúbil.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 21:39
od peters
....určitě jako samotíž ,vstup je nejnižší místo.jen nevim mezi který hadice to vpáchat.co se týká ceny-těleso jsem našel v garáži 1,5kW 5/4"šroubení ,fitinka 2" na 5/4"díru ,fitinka 2" na 1"díra,spojka 1",1"přechod na hadici 25mm. pokud vynechám kus kabelu ,zástrčku a kus trubky 70mm-250 tak nákl.dohromady žádný :D

...zapoměl jsem T-kusy mezi hadice.pokud nekoupim tak vyrobim.

jediný co mi vrtá hlavou je tahle věta "V obvodu působení ohřívače nesmí být termostat!!!"vysvětlí mi nikdo tuhle větu?proč?k tomu se pak váže i místo připojení.

jinak ,cena toho webasta neni tak hrozná?!počítal jsem nejmíň tak s 20.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 18 říj 2009 21:46
od peters
jinak topení do bloku najdete s obrázkem na stránkách ETA a ani cena neni hrozná.
http://www.eta-elektro.cz/ohrev-chladic ... _eta_.html

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 19 říj 2009 09:16
od Acon
termostat nemôže byť kvôli prietoku. Pri nútenom obehu čerpadlom je to OK, ale pri samotiaži to cez termostat jednoducho neprejde.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 19 říj 2009 10:32
od Jindra
Zdravím,
u zetormotoru toto fungovalo, těleso bylo místo mrazovky, jen byl problém, (nebo si myslím) že to bylo na 360V, ale zas takový problém to není.
Měli jsme to na sněžný rolbě, s motorem Zetor - /6ti válec 120-origo kristal-vyrobce ZTS Martin/, (v traktoru jsem to osobně nikdy neviděl, ale slyšel že to tam a tam mají)
Jo a sic to ohřívalo jen motor, ale start byl uplně super, a teplo do kabiny šlo okamžitě, přitom bylo na tělísku nějákých 25-30˚C voda tak 10˚C.

Přitom ten motor při 5˚C už moc nekomunikoval při startu, točil jak o život a chytit se mu moc nechtělo
Jinak se to zkoušelo i v Liaz motoru, ještě v RT, a Tatra 111, měla ve výbavě ohřívací přístroj - "letlampu" možná by to bylo taky řešení.

Jen tak na okraj, když nechceš zabudovat nezávislý naftový, píšeš že nelze použít uvnitř, tak jestli parkuješ v garáži, tak bych asi ani neřešil ten ohřev :lol:
Jindra

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 19 říj 2009 10:40
od Acon
Jindra píše:....
Jen tak na okraj, když nechceš zabudovat nezávislý naftový, píšeš že nelze použít uvnitř, tak jestli parkuješ v garáži, tak bych asi ani neřešil ten ohřev :lol:
Jindra
veď práve, v garáži to nie je pod snehom ani námrazou... A všade tam, kde bude užitočný teplý motor, nebude prístup k zásuvke. Navyše kúrenie je univerzálna súčiastka (okrem držiaku) a pri predaji auta môže zostať do iného. Ja som tak robil niekoľko rokov, keď ešte kúrenie stálo skoro 60 000,-Sk. Raz som kúpil (v 97") a dnes je už v 5. aute ( v otcovej new 407ke)

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 19 říj 2009 11:09
od Mirko
Ahoj,
Tu spirálu místo mrazové zátky jsem zrovna vyhodil z bloku mého Jeepa (měnil jsem všechny zátky a v zimě nebude jezdit). Princip se mi zdál jednoduchý a účinný a moc práce to taky nebude: Ta spirála je uchycená v zátce, která má stejný průměr jako mrazová, je ale z tlustýho plechu, je v ní drážka na těsnění a skrz je šroub, kterým zazadu dotahuješ šprajc. Možná se to mechanikovi ještě někde válí, tak bych ti to nafotil. Motor je ročník 79 a zátka netekla. Rozhodně se mi to zdá menší bastl, než tam někde okolo motoru montovat jakási přídavná zařízení, přefikávat hadice a tahat sebou další kila :wink:
Mirko

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 26 lis 2014 17:08
od Mira 101
Zdravím pánové,nemáte někdo v autě tohle,dobry,špatny?to 1 DA
http://www.predehrevmotoru220v.cz/

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 26 lis 2014 17:36
od MadTom
Jediné co se mi na tom nelíbí je provedení 230V konektoru - je naprosto nevodotěsnej - a to jak na čerpadle, tak ten na druhé straně.
Něco podobného, ale na ohřev bloku - vypadalo to jako spirála ponorného vařiče zasunuté místo mrazové zátky, jsem měl kdysi v autě. Jako šňůra byl použit naviják z vysavače, s tím, že šňůra byla cca 10m a dosáhla až do zásuvky a byla trojdrátová - to je nutnost. A proudový chránič mohu taky jenom doporučit.
A druhá věc - když už toto, tak ještě přidat permanentně namontovanou nabíječku akumulátoru - když to připnu do zásuvky, tak se rovnou začne dobíjet - baterce to jenom prospěje.

A poslední - ty bydlíš na horách? Nebo jedeš na sever? V našich krajích tohle skoro nemá smysl, něco jiného mi popisoval kamarád z Finska - tam bylo -20°C naprosto běžné a zásuvky byly všude, elektriku platilo město. U nás je problém, že prostě venku zásuvky nejsou. Proto jsem to i já na autě zrušil a prodal, protože doma na drově to bylo tak 1 z 10 startů v zimě, jinak jsem parkoval někde mimo.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 26 lis 2014 17:49
od Mira 101
Ahoj,jasně,do paneláku sedmýho patra to není uplně ideální :grin: ,parkuji na dvoře,metr od zásuvky,už jsem nad tím přemýšlel loni,než jsem se rozkýval,bylo po zimě,jde mi o to,jezdím s třístovkou deně do práce,mám to 3 km,což je asi to nejhorší co tomu motoru mužu udělat,nic se neohřeje,neodpaří,jen se srazí voda všude kde nemá co dělat,myslím že to má dost KW,že bych ten motor po pul hodce startoval teplej a trošku mu pomohl,celkem se mi to zdá v pohodě,tak jen jestli má někdo zkušenost,díky,Mira.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 26 lis 2014 17:52
od Mira 101
Jo ty spirály si pamatuju,do mrazovky ,Avia,MB 123,todle se mi líbí že to není samotíška,že to díky čerpadýlku pěkně prohřeje,si myslim,teda.

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 26 lis 2014 18:02
od MadTom
To co jsem měl byla DEFA - docela velkej výrobce a dělají to do všeho možného. Mě se to líbilo, že to bylo přímo v bloku a nepotřebovalo to žádné čerpadlo.
Jinak s důvody souhlasím. A v práci máš nějakou zásuvku?

Re: el.předehřev motoru 220V

Napsal: 26 lis 2014 18:11
od Mira 101
V práci je to v teple,to je v klidu,jde mi o ten raní start,i ten termostat se mi tam zamlouvá,pro jistotu,jen jestli to není nějakej šmejd,ale takhle se mi to líbí no,nevím,třeba to tady někdo má a ozve se.Ještě mě napadá to na léto vyhodit,propojit trubkou at to zbytečně nemáčím v brodech a blátě,tak ty 3 měsíce v roce by to mohlo sloužit několik let,možná.