Stránka 1 z 12
automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 15:04
od shimi
ahoj všem,přátelé chci si v dohledný době pořídit diskošku1,to že bude v 2,5 TDi toje jesná věc,ale pořád se rozmejšlim jestli manuál anebo automat??nevim jak se rozhodnout,automat mě moc láká,je to pohodička,ale co když se to podělá??tak by mě třeba ulehčilo i v rozhodování kolik stojí tak přibližně na vrakáči automatická převodovka a kolik se dá sehnat manuální??předem dík za všechny názory Shimi
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 15:11
od iltis
Já jsem pro manual , -bez tý šaltpáky bych se tam asi nudil

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 15:23
od Colonel
Pokud pro Tebe hrajou roli i ekonomicky ukazatele, automat ma o kousek vetsi spotrebu, ale hlavne do automaticky prevodovky se leje strasne moc drahyho oleje pri kazdy vymene...
Mam manual a jsem spokojenej, i kdyz verim, ze i automat ma radu vyhod.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 15:31
od Mirko
Tady je, pro představu cen, odkaz na "známou firmu", která repasuje na ostrově převodovky:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.html
Ani automat, ani manuály nemají moc tendenci se podělávat, leda, že si s něma hraješ na ponorku, o tom ti ale jistě víc poví Ruda
Jinak osobně jedině automat. LT77, co jsou v prvních diskoškách do roku 95 a v pozdních RRC jsou fakt k odvyknutí. R380 neznám. Automat je prostě pohoda, cruising, a pokud nejsi Walter Roehrl, tak manuálem v terénu taky nevykouzlíš větší frajeřinky. Spíš naopak
Co se týká údržby: Měníš olej a navíc filtr jednou za 40 tis km, pokud tě to finančně likviduje, tak bych uvažoval jedině o převodovce Shimano
Mirko
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 15:37
od PavelU
AUTOMAT
Chceš vědět proč

...nahoře na stránce je odkaz "hledat", tam klikni a hledej, je tady toho na fóru napsaného hodně

proč automat...

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 19:32
od RudaK
Colonel píše:Pokud pro Tebe hrajou roli i ekonomicky ukazatele, automat ma o kousek vetsi spotrebu, ale hlavne do automaticky prevodovky se leje strasne moc drahyho oleje pri kazdy vymene...
Mam manual a jsem spokojenej, i kdyz verim, ze i automat ma radu vyhod.
Toho drahýho oleje bych se nebál.PODLE MANUÁLU SE MÁ MĚNIT POPRVÉ PO 144 000 km ( u D III ) . Asi tak
Jinak manuál je nejmíň povedená převodovka u LR
Automat je ZF teda němec,kdo si na toto potrpí

Jinak automat má jen výhody - žádné nevýhody neznám !!!!!
p.s. jasně že si automat nerozumí s vodní emulsí ...

to je asi jedinná nevýhoda
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 19:59
od Acon
...ale hlavne do automaticky prevodovky se leje strasne moc drahyho oleje pri kazdy vymene...
mítus, ktorý je nutné vyvrátiť.
Mám DII, interval výmeny oleja je 140 000km a reálne sa ho tam vojde tak 2-2,5l. V automate sa nikdy nemení celá náplň, pretože je jednoducho nemožné ju odtial dostať. Nahrádza sa len časť, čo vytečie.
ZF je najväčší európsky výrobca prevodoviek a jeho automaty sú známe aj z 50t nákladiakov. Automat sa dá zničiť len blbosťou užívateľa tak isto ako manuál. Ja už len automat.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 20:07
od PavelU
Acon píše:Mám DII, interval výmeny oleja je 140 000km a reálne sa ho tam vojde tak 2-2,5l. V automate sa nikdy nemení celá náplň, pretože je jednoducho nemožné ju odtial dostať. Nahrádza sa len časť, čo vytečie.
ZF je najväčší európsky výrobca prevodoviek a jeho automaty sú známe aj z 50t nákladiakov. Automat sa dá zničiť len blbosťou užívateľa tak isto ako manuál. Ja už len automat.
Musím opravit, výměna po 40000km i s filtrem...

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 20:43
od Frana
Ja bych to shrnul asi takhle:
Ridici se deli na dve skupiny - ty prvni automat maji a ty druhy jsou ty, co s nim jeste nikdy nejeli...
Naklady na provoz manualu i automatu jsou pri zapocitani spaleny spojky, vymen oleju a spotreby podle mne plus minus skoro stejny a to nemluvim o ty pohode s automatem. A v pripade 300TDi i o 7kW vykonu motoru navic.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 21:08
od Honzan
ja bych toto neresil a sel po stavu auta... taky jsem neresil jestli manual nebo automat - kdyby byl peknej automat tak je doma automat, manual me nevadi - radim rad... Provozni naklady (automatu) bych neresil vubec - bude to to posledni co te bude trapit...

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 říj 2009 21:20
od Colonel
Aha, tak ze se olej v automaticky prevodovce nemeni zaroven s motorovym olejem, to jsem netusil

Tak tedy mea culpa, nebo jak se to latinsky rekne, ze sem blbej

A slibuju, ze uz se do tech technickejch veci nebudu pleeeest
BTW nejakejch par tisic kilaku jsem s autama s automatem najel, presto jsem spokojeny s tim co mam.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 20 říj 2009 02:17
od shimi
no mě nejde o ekonomiku automatu nebo ne,jšlomě o to za kolik se dá sehnat jaká převodovky když se podělá,myslels em ceny na vrakovišti,ale když teda se ta automaty nijak neserou tak já bych raději automat,a stou spotřebou je to taky takový sporný,automat žere víc po městě a zase bere míň mimo město takže prostě to bude deset nafty

a nebo snad ne?ma s automatem taky už něco najeto a je to příjemná věc,s manuálama mám víc ale sem čím dál tim pohodlnější a tudíž línej řadit,takže semse asi už rozhodnul pro automat když teda vtom není problém se spolehlivostí,ajestli se mě to posere

no tak to hold budu muset nějak vyřešit

díkmoc všem za vyjádření
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 20 říj 2009 07:57
od paia
Automat je jasná volba.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 20 říj 2009 20:39
od Končiny
Cože ? Po 40000 km ? To slyším poprvé to je první automat o kterém jsem slyšel, že se má měnit olej po 40000 km jiný takový neexistuje.
PavelU píše:Acon píše:Mám DII, interval výmeny oleja je 140 000km a reálne sa ho tam vojde tak 2-2,5l. V automate sa nikdy nemení celá náplň, pretože je jednoducho nemožné ju odtial dostať. Nahrádza sa len časť, čo vytečie.
ZF je najväčší európsky výrobca prevodoviek a jeho automaty sú známe aj z 50t nákladiakov. Automat sa dá zničiť len blbosťou užívateľa tak isto ako manuál. Ja už len automat.
Musím opravit, výměna po 40000km i s filtrem...

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 20 říj 2009 20:59
od cyril
Existuje. A dokonce se mění i po víc km, což mi dokládá autorizovaný servis fakturou. Dodge Nitro....mám najeto 45000km a pořád původní olej. Pouze kontrolují stav. Auto jsem kupoval nový.
Každý chválí to svoje. A co nemáš, to prostě nepotřebuješ. Mám automaty i manuály. Novější auto bez automatu bych si už nikdy nekoupil. U teréňáka to platí dvojnásob. Neodhadneš kvalt na dlouhej kopec a když už jsi skoro navrchu, docházej motoru síly. Jak šlápneš na spojku, končíš a frčíš pozadu z kopce jak švestka. A řadit bez spojky když je auto v záběru prostě nejde. Když dáš hned na začátku nižší-silnější kvalt, motor vytáčíš, nebo máš zase pomalej rozjezd. Automat na redukci si to dělá sám a ty máš čas užít si třeba strach z převrácení nebo že na tebe spadne auto s manuálem, který dodejchalo pod vrcholem kopce pár metrů před tebou. Serie nebo dodávka zase klidně s manuálem.....když se tak už narodily...

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 20 říj 2009 21:27
od PavelU
Končiny píše:Cože ? Po 40000 km ? To slyším poprvé to je první automat o kterém jsem slyšel, že se má měnit olej po 40000 km jiný takový neexistuje.
Po kolika km měníš ty, nebo po kolika km si myslíš že se má měnit olej v automatu...

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 20 říj 2009 21:28
od PavelU
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 20 říj 2009 21:36
od merlin
určitě je něco špatně .... když po 40.000
BUĎ VÝROBNÍ VADA A NEBO VADA ŘIDIČE
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 20 říj 2009 21:39
od PavelU
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 21 říj 2009 08:37
od Acon
keď som auto kúpil (156 000km), bol som vymeniť všetky náplne vrátane oleja vprev. Zo servisky vyplývalo, že bol menený pri 120 000km a povedali mi, že to má čas. Ale chcel som začínať od 0 tak so,m to vymenil. Olej bol úplne čistý a nepamätám si na interval, ale 40 000 to nebolo. Bolo to viac a teraz neviem, či 90 alebo 140. V každom prípade nie je cena údržby argument pre odmietavý postoj k automatu.
Z môjho pohľadu môžem povedať len toľko, že nepriatelia automatov sú do jedného ľudia, ktorí také auto nemali. Tiež som hrdinsky tvrdil, že automat je pre baby, nie pre mňa, lebo ja jednak radiť viem a ešte ma to aj baví. No ja viem jazdiť aj s automatom a dokonca ma to baví viac ako s manuálom.