Historie
Napsal: 14 čer 2006 16:08
První Range Rover sjel z výrobní linky v roce 1970. První verze měli třídveřovou karoserii. Ve výbavě měli 3,5 litrový benzínový motor V8 a dlouze vinutou pružinou místo běžné listové pružiny. Uvedení Range Roveru bylo považováno za velký úspěch a velice rychle našel své zákazníky.
V roce 1986 došlo k mnoha změnám a vylepšením. Vznikl čtyřdveřový model, zkvalitnil se interiér, začala se montovat klimatizace, ABS, automatická převodovka, přidali se dva motory V8 3.9l a nejprve čtyřválcový diesel 2.4l VM a později 2.5 VM.
V roce 1992 byly provedeny další změny. Motory VM se nahradily motory TDI, bylo si možné již objednat i vzduchové pérování v posledních modelech i airbagy. Vyměněna byla i mechanicky řazená převodovka. Do této
V roce 1995 sjel z výrobní linky již nový model Range Roveru. Vinuté pružiny byly zcela nahrazeny vzduchovýmy měchy. Používají se dva benzínové motory V8 4.0l - 4.6l a jeden turbodieselový řadový šestiválec 2.5l TDS. Převodovky jsou dvě manuální pětikvalt a čtyřrychlostní automat. Interiér a palubní deska byla pojata dle vzoru kokpitu motorové člunu a luxusně vybaven jak zpracováním, tak použitými materiály. Mezi špičky ve výbavách patří již tradičně verze Vogue ale objevuje se zde také verze Autobiograpfy kde je možné si na zakázku navrhnout interiér a barvu dle vlastního přání.
V roce 2002 je představena další verze Range Rovera. I zde se konstruktéři a designový inženýři přišli na své. Zachovali tradici v interiéru dle člunu, vždyť se jedná přeci o vlajkovou loď. Vzduchové perování přepracovali a dokázali tím úctyhoné křížení náprav. Používají se dva motory. V8 4.4l a řadový turbodieselový šestiválec 3.0l s common rail vstřikováním nafty. V nabídce zůstala pouze automatická převodovka. Ve tvarech karoserie jsou vidět znaky které měl první Range Rover jako jsou průduchy na konci předních blatníku. Přední část byla změněna úplně a stává se základním rysem pro další modely (2003 DIscovery II, 2004 Freelander).
V roce 2006 dostává nový benzínový motor od svého mladšího bratra Range Rover Sport V8 4.2l s kompresorem. Stím jsou provedeny úpravy na předních brzdách které dodáva Brembo. Změna se týká masky a světel.
V roce 1986 došlo k mnoha změnám a vylepšením. Vznikl čtyřdveřový model, zkvalitnil se interiér, začala se montovat klimatizace, ABS, automatická převodovka, přidali se dva motory V8 3.9l a nejprve čtyřválcový diesel 2.4l VM a později 2.5 VM.
V roce 1992 byly provedeny další změny. Motory VM se nahradily motory TDI, bylo si možné již objednat i vzduchové pérování v posledních modelech i airbagy. Vyměněna byla i mechanicky řazená převodovka. Do této
V roce 1995 sjel z výrobní linky již nový model Range Roveru. Vinuté pružiny byly zcela nahrazeny vzduchovýmy měchy. Používají se dva benzínové motory V8 4.0l - 4.6l a jeden turbodieselový řadový šestiválec 2.5l TDS. Převodovky jsou dvě manuální pětikvalt a čtyřrychlostní automat. Interiér a palubní deska byla pojata dle vzoru kokpitu motorové člunu a luxusně vybaven jak zpracováním, tak použitými materiály. Mezi špičky ve výbavách patří již tradičně verze Vogue ale objevuje se zde také verze Autobiograpfy kde je možné si na zakázku navrhnout interiér a barvu dle vlastního přání.
V roce 2002 je představena další verze Range Rovera. I zde se konstruktéři a designový inženýři přišli na své. Zachovali tradici v interiéru dle člunu, vždyť se jedná přeci o vlajkovou loď. Vzduchové perování přepracovali a dokázali tím úctyhoné křížení náprav. Používají se dva motory. V8 4.4l a řadový turbodieselový šestiválec 3.0l s common rail vstřikováním nafty. V nabídce zůstala pouze automatická převodovka. Ve tvarech karoserie jsou vidět znaky které měl první Range Rover jako jsou průduchy na konci předních blatníku. Přední část byla změněna úplně a stává se základním rysem pro další modely (2003 DIscovery II, 2004 Freelander).
V roce 2006 dostává nový benzínový motor od svého mladšího bratra Range Rover Sport V8 4.2l s kompresorem. Stím jsou provedeny úpravy na předních brzdách které dodáva Brembo. Změna se týká masky a světel.