Přehřívání Defa 300Tdi

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#121 Příspěvek od Stavros » 10 srp 2021 10:58

Ja teda o tom moc nevim, ale myslim si, ze ten motor na tve pozadavky neni moc vhodny. Proste se to bude hrat, neni to zavodni auto, Ten motor je relativne slabej a v super tezkem Defovi ma co delat, aby se vubec uchladil.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#122 Příspěvek od Mirko » 10 srp 2021 11:02

Jestli je to 2,8 TGV, tak to moc slabý nebude...

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#123 Příspěvek od Stavros » 10 srp 2021 11:10

Ja to nemyslim nejak spatne, treba to nekomu pripada silny, ja nevim. Ale proste vzhledem k vaze vozu a zastavbe je nutno udelat co nejvetsi chladic, to je jasny a pokud se to porad hreje, tak na to neslapat jak na rejc, ten motor treba neni uplne vhodnej to triapultunovyho auta. To je vsechno.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#124 Příspěvek od mr-tomas » 10 srp 2021 11:26

A jakej motor? Žadnej v naftě do kterého vedou víc jak 3 dráty tam nechci, a jinej pořádnej ne LR motor tam ofiko nedám. Bohužel žijeme v banánové republice.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#125 Příspěvek od mildo123 » 10 srp 2021 13:08

Ja s defom ťahám aj 5,5t súpravu a nehreje ale motor je viac menej v sérii. Dokonca som vyhodil aj ten veľký kuler lebo mi oslaboval funkciu chladiča vody. Vtedy sa ručička vedela dvihnúť ale od kedy je to zase v sérii tak môžem robiť čo chcem a ručička sa nehne. Vlado na svojej 110 tdi ťahá takéto vleky nonstop a funguje.
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#126 Příspěvek od cyril » 10 srp 2021 15:22

Myslím, že můj defík je taky docela těžkej a i ve vedrech kolem +40°C byla teplota vždycky ok. Ale to až poté, co jsem vyměnil chladič za novej. Před tím jsem mohl dělat co jsem chtěl, stálo to za prd a pořád se to hřálo. A to hlavně při dlouhejch táhlejch stoupácích na klasický silnici/dálnici. Dělalo mi to i u Disco 1, kterou jsem párkrát utopil v bahně a špatně vypláchnul chladič. Ale to jsi až asi udělal...Co? No a zkusil bych asi dát obyčejnou vodu. Bez všeho...jen na zkoušku.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#127 Příspěvek od mr-tomas » 10 srp 2021 16:08

Kurňa vodu nemůžu, ta moje chladící kapalina se musí dávat do suchého motoru, nebo vypláchlého drahou sračkou.
Už se smiřuju že to vyřeší jenom velkej chladič a hodně kapaliny v okruhu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Not-0-rick
Příspěvky: 399
Registrován: 02 říj 2014 21:12
tel.: 734-756-0 dva dva
auto: 4xD1, 1xSIII
Bydliště: kousek od Nymburka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#128 Příspěvek od Not-0-rick » 11 srp 2021 08:03

mr-tomas píše: 10 srp 2021 10:43 V každém táhlém kopci to letí k 105°, v delším k 110° a olej 120-130°C.
A dál to už neleze? To měříš kde? A předpokládám nějakým přídavným teplometrem? Co dělá origo ručička? Mě to taky v táhlym kopci jde trochu vzhůru, kolikrát na výdechu topení neudržím ruku a když přejedu kopec zase se to lehce ochladí. Mířím tam, že je normální když teplota běhá mezi řekněme 95 a 105, origo ukazatele jsou proto míň citlivý, aby to nestrašilo běžné řidiče...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#129 Příspěvek od MadTom » 11 srp 2021 08:29

Tak jsem se kouknul na stránku Evans (výrobce bezvodého chladiva) a tam píšou, že voda má výborný přenos tepla a ten jejich bezvodý roztok dostatečnou (= horší). A podobné informace tam jsou i od uživatelů - teplota šla nahoru. On vzrůst teploty nemusí vadit, vařit to nebude, není tam voda, takže se to bude chladit, bude to chtít o hodně lepší oleje (podobně jako u vzduchem chlazených Tater v africe, kdy na oleji bylo klidně 200°C). Spíš bych se zajímal o to, jestli to tomu motoru neublíží jinak - vyšší teplota znamená že se všechno víc tepelně roztáhne a to už může jít dlouhodobě mimo návrhové parametry motoru.
Jestli jsi s chlazením takto na hranici, tak bych tam vrátil vodu a mělo by se to zlepšit. Jiné vylepšení znamená větší chladič, respektive chladič s větší teplosměnnou plochou nebo větší/silnější ventilátor, kterej skrz něj bude foukat. Rychlejší proudění kapaliny (tj. výkonnější vodní pumpa) může také pomoci, ale chladič bude důležitější, to teplo se musí odvést pryč.
Hlavně ale, tady je sice teplo, ale nijak moc. S TD5kou jsem u nás nikdy nezažil, že by fučel mechanický ventilátor, v Albánii resp. v létě na Balkáně naprosto běžně, po každém větším kopci. Holt tak bylo reálně ve stínu okolo 39°C a na slunci podstatně víc. Takže tech chladicí systém musí mít nějakou rezervu.
Ještě si představ, že ten chladič nebude v úplně top kondici - třeba po průjezdu nějakým bahnem, a tím že budeš bez rezervy, tak se to uhřeje, respektive budeš hledat místo, kde chladič urychleně vyčistit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#130 Příspěvek od mr-tomas » 11 srp 2021 11:38

Měřim digitálním budíiem v místě origo čidla. Pravda je že co oči nevidí, srdce nebolí, a já vidím vše. :evil: Voda před a za chladičem, vzduch před a za chladičem a olej z automatu před a za chladičem a přídavku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#131 Příspěvek od MadTom » 11 srp 2021 12:51

Když už měříš tolik věcí, máš to měření odzkoušené, že doopravdy měří a nekecá? 1-2°C odchylka není nic, ale 10°C už je celkem dost na to, aby se honilo něco, co tam není a různých podivně ukazujících teploměrů a čidel už jsem několik viděl, i průmyslových.
Na odzkoušení pokud není k dispozici zaručenej teploměr (skleněnej laboratorní), tak 0°C udělá studená voda s ledovou tříští (míchat) a 100°C voda která vaří (musí doopravdy hodně bublat v celé objemu). Takto jsem několik teploměrů kalibroval a vycházelo to celkem dobře a hlavně opakovatelně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#132 Příspěvek od mr-tomas » 11 srp 2021 13:09

No v horké vodě jsem je nezkoušel, ale když vlezu do garáže kde je 25 tak všechny čidla ukazují 25.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

vik2
Příspěvky: 229
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#133 Příspěvek od vik2 » 11 srp 2021 13:31

Mrkni na tehle článek:
https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju

Při těch tvých 130 stupních bys měl přejít na 5w-50 nebo 10w-60.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#134 Příspěvek od MadTom » 11 srp 2021 14:47

Ty čidla je potřeba ověřit ve více než jednlm bodu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#135 Příspěvek od Hubert » 11 srp 2021 21:43

Asi to to bude tím že auto má min 3,5t. automat a 2.8 motor klima chladič a ale chladič na vodu je stále origo velikost. na všem je přidáno atd. i když teplota 105 je asi normál. Zkrátka nemáš motor ale generátor tepla nebo teplovodní bufík. Aspon ti to v zimě dobře topí.
Zkuš nastavit ještě menší předvstřik. zda to bude mět vliv.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#136 Příspěvek od mr-tomas » 14 úno 2022 14:24

Takže trápení pokračuje, ale možná jsem na stopě. Zkontroloval jsem předvstřik a mám 1,4mm. Vyhodil jsem chladič klimatizace, a teplota se na dálnici (4°C) do kopce držela (s termostatem 78°C) něco přes 85°C, ale olej byl 109°C. Otevřu haubnu a zarazilo mě, že trubky do olejového chladiče nejsou horké, odhadem tak 40°C. Že by byl posranej termostat a zůstává obtok uzavřenej?

A druhá věc je normální že mám za jízdy takovejhle gejzír v expanzce? https://youtu.be/zczahhe-8wM
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#137 Příspěvek od mr-tomas » 17 úno 2022 20:52

Takže byl u oleje kouslej termostat, nechápu jak se to může stat. A jak se kousnul a nemohl se otevřít, tak vytekl do oleje.
Přílohy
20220217_194705.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#138 Příspěvek od MadTom » 18 úno 2022 07:13

Ono to mohlo být opačně, nejdřiv vytekl a potom jak se nehýbal tak prostě zarostl a zatuhnul, nebo jenom vytekl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#139 Příspěvek od mildo123 » 18 úno 2022 19:26

Inak to v tej nádobke je normálne, tiež to tak mám. Aspoň vieš že máš tie tenké hadičky priechodze, lebo často bývajú zapchate a potom je problém to odvzdusnit... Doporučujem to každému skontrolovať. Na každej druhej 300tdi som to našiel zapchate...
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#140 Příspěvek od mr-tomas » 18 úno 2022 19:40

No jo, ale takhle mi přijde jestli to pak nejde moc zkratkou mimo chladič.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět