Přehřívání Defa 300Tdi
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Tak jsem koupil měděnej chladič, ale zaráží mě že je nějakej zbytečně hubenej, ty voštiny jsou hrozně utopené.
Takže dotaz na Land Jirku: je ta tlouštka normální, nebo už vojebávaj úplně všecko?
Takže dotaz na Land Jirku: je ta tlouštka normální, nebo už vojebávaj úplně všecko?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Já jsem koupil pohledově úplně stejnej, jakej tam byl z výroby a kupoval jsem Bearmach.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
zítra se mrknu jak jsou ty voštiny široké
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Děkuju. Přijde mi to úplně na hlavu dát tam úzské voštiny když by se tam vešli o cca. 1/3 větší, jako u hliníkového. Teď nevím jestli jsem neměl vzít radší ten od Allisportu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Mám tady schované dva staré chladiče z třístovky a odskok voštin vypadá asi jak na tvém novém.
Třístovka, když má průchozí chladič, tak nikdy nemá problém s přehříváním a jezdila bez problému i bez vrtule.
Velký chladič není pro normálně využívané auto žádná výhra. Myslím, že je i na kontraproduktivní.
Konstruktéři začátkem devadesátých let ještě u práce přemýšleli a dobře věděli co se má do auta namontovat, aby to fungovalo.
Dnešní tuning a honba za výkonem u starých motorů se podepisuje na životnposti.
Třístovka, když má průchozí chladič, tak nikdy nemá problém s přehříváním a jezdila bez problému i bez vrtule.
Velký chladič není pro normálně využívané auto žádná výhra. Myslím, že je i na kontraproduktivní.
Konstruktéři začátkem devadesátých let ještě u práce přemýšleli a dobře věděli co se má do auta namontovat, aby to fungovalo.
Dnešní tuning a honba za výkonem u starých motorů se podepisuje na životnposti.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Tak to jsi mě uklidnil. Díkes.
Co se týče honění za výkonem, ono když chci aby 3t prázdné auto alespoň trochu normálně vyjelo na dálnici kopec, tak chca nechca ten výkon pohonit musím.
Co se týče honění za výkonem, ono když chci aby 3t prázdné auto alespoň trochu normálně vyjelo na dálnici kopec, tak chca nechca ten výkon pohonit musím.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Tak někde bude asi chyba, měděnej chladič pomohl jen častečně. Než vyjedu táhlej kopec na Cukrák v Praze, tak tam mám 98°C. Venk. teplota 5°C, rychlost cca. 80km/h, takže by to mělo uchladit min. náporem. Kde mám hledat jinej zdroj potíží?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ja mám skúsenosť že upravený motor so zdvihnutým výkonom sa so sériovým chladením neuchladi keď mu dávaš bomby dlhšiu dobu v kuse...ten tiahli kopec...
Defender 110 Tdi 1998
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
tome uz ti pomuze asi jen Allisport
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Máš průchozí ty malé hadičky z termostatu do vrchu chladiče a expanzky?
Kdysi jsi psal, že jsi motor vyplachoval nějakou kyselinou, neucpala se ti nějakým bord..lem hadice nebo kanál?
To tomu šlapeš co to dá, nebo je to normální jízda?
Nelže teploměr?
Termostat v pořádku? Zkoušel jsi jet ten samý úsek bez termostatu?
Když dáš po jízdě ruku na chladič tak je celý chladič horký (vršek i spodek)?
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Všechny hadice byli před pár roky nové, silikonové.
Motor jsem vyplachoval kyselinou citronovou a pak ještě nějakým čističem na chladiče. Nešel z toho skoro žádný pevný bordel, jen špinavá voda. Vše bylo pak pořádně propláchnuté vodou při vyšroubované mosazné zátce na bloku.
Co se týče jízdy vážím 3t a když vyrazíme na lehko tak jsem tak 3.3t a pak tomu do kopce chca nechca šlapu na krk abych to vůbec vyjel. Teplota výfukových plynů ale nedosahuje ani 700°C
Teploměr nelže, je digitální.
Termostat jsem otestoval v kastrolu a je ok. Bez termostatu jsem to nezkoušel. Vyzkouším.
Na chladič jem nešahal. Vyzkouším.
Ještě mě napadá zapojil jsem na malej okruh vyhřívání LPG reduktoru a to paralelně, ale to by snad na to nemělo mít vliv.
Motor jsem vyplachoval kyselinou citronovou a pak ještě nějakým čističem na chladiče. Nešel z toho skoro žádný pevný bordel, jen špinavá voda. Vše bylo pak pořádně propláchnuté vodou při vyšroubované mosazné zátce na bloku.
Co se týče jízdy vážím 3t a když vyrazíme na lehko tak jsem tak 3.3t a pak tomu do kopce chca nechca šlapu na krk abych to vůbec vyjel. Teplota výfukových plynů ale nedosahuje ani 700°C
Teploměr nelže, je digitální.
Termostat jsem otestoval v kastrolu a je ok. Bez termostatu jsem to nezkoušel. Vyzkouším.
Na chladič jem nešahal. Vyzkouším.
Ještě mě napadá zapojil jsem na malej okruh vyhřívání LPG reduktoru a to paralelně, ale to by snad na to nemělo mít vliv.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14985
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Kdysi RudaK bojoval s přehříváním své D1 - zkoušel kde co, nakonec vyměnil hlavu a byl klid.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Hlava byla dávaná před nějakým rokem nová, má to být ta s těma většíma vodníma kanálama.
Ještě mě napadá jestli mám správně zapojený ten třícestný plastový bazmek na odvzdušnění chladiče.
Ještě mě napadá jestli mám správně zapojený ten třícestný plastový bazmek na odvzdušnění chladiče.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A blok mas puvodni prevrtanej?
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ano, původní převrtanej.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Asi pred rokem jsem vedl diskuzi s jednim anglanem co dela motory a rikal, ze ta upgradovana hlava je na puvodni blok blbost, nebot prej tam nejak nenavazuji chladici kanaly nebo co. Ma to az ten argentinskej blok. Dal jsem to nezkoumal, protoze jsem koupil celej novej motor. Predavam jen jako informaci.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Hmm taky dobrý. Nicméně před úpravou na 2.8 s touto hlavou ten problém nebyl.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ahoj, jen mne napadlo, nemuze to prehrivani zpusobovat to LPG? Nevim jak se to chova jako privstrik u dieselu, ale u benzinu to obecne zvysuje tepelne namahani motoru, protoze LPG ma vyssi teplotu horeni nez benzin.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
To LPG je delší dobu nefunkční, takže tím to není.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
U stroju resime u chladicich systemu hlavne tlak a prutok v okruhu. Co tam mas za vodni pumpu?