Stránka 4 z 8

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 03 pro 2020 12:54
od mildo123
Obrázek
Tu je tuningova vrťula bez visco, na priamo s ktorou to fungovalo skvelé a vedľa revotech. Ten revotech po nábehu berie 12A čiže to má dakych 140-150W...

....a urob si sám verzia :grin:
Obrázek

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 03 pro 2020 13:22
od MadTom
Těch 150W na hlavní ventilátor není nic moc, ten na řemenu má podstatně víc, když jede naplno.
Nevím jak na 300ce, ale na TD5 na vypnutém motoru vrtuli protočím rukou, po nastartování, až se odstředí olej, tak se dá na volnoběh zastavit i prstem, ale doporučuju cizí prst, nebo těma stočenýma novinama. A když se ta visko teplem sepne, tak je to jako když vedle auta startuje vrtulník, hukot obrovskej, a i na volnoběh mi u dveří do kufru u D2 fučel na nohy teplej vzduch.
Při normálním provozu se jenom tak lehce protáčí.
Před pár ledy v Albánii jsem na jedné 300ce dával skrz viskospojku šrouby, aby točila furt, protože se auto v tom horku hodně přehřívalo a vypadalo to, že se ta viskospojka pořádně nesepne. Pomohlo to. Ale je pravda, že bylo okolo 35°C ve stínu a okolo nás velké kopce.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 03 pro 2020 13:28
od mildo123
Máš pravdu tá vrťula na priamo fucala asi viac než revotech ale zase už som poskusal aj tu a v pohode... Uvidíme zase v lete keď bude hic.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 03 pro 2020 14:30
od mr-tomas
A je nějakej zaručenej způsob jak odhalit špatně fungující visco spojku?

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 03 pro 2020 15:43
od Hubert
Ono se to nezda ale origo visco vrtule ma vykon jako 500-8000 W to zadnou elektrikou nedáš.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk


Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 03 pro 2020 17:43
od pajam
Vem kousek tvrdého kartónu a pomalu ho strč mezi lopatky (když se Ti auto přehřívá). Jestli je visko špatná zastavíš ji.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 03 pro 2020 21:33
od mr-tomas
Pajam: diky, zkusím.

Ještě taková úvaha. Co odpojit z chladiče olej, a chladit ho v jiném chladiči? Tím bych hlavnímu chladiči teplotně odlehčil né?

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 07:53
od Hubert
S tím kartonem bych to nedělal. Pokud je visco funkční a auto bude přehřáté otevři kapotu přidej plyn a hned to poznáš tak že jde od vrtule poradnej průvan. A to tak že jde poznat jak motor hure akceleruje protože ta vrtule ma pěknej odpor.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk


Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 08:33
od Land Jirka
Ono chtělo napsat hned při prvním dotazu (když ses ptal jaký chladič dát) co máš na autě jinak oproti serii.
Kdybych to věděl, tak bych ti origo chladič nikdy nedoporučil.

Takže jsem to pochopil následovně:

2,8 místo tříkila
automat
naviják s nárazníkem před spodkem chladiče
klima chladič před vodním chladičem (bývá i na seriovce, ale chlazení zhoršuje)
chladič automatu před chladičema
váha auta v základu tři a víc tuny místo dvou tun.

Každá úprava vezme něco z chlazení a dokupy to už je nad limit

Já bych to řešil co největším chladičem, kterej tam vleze.
Chladič oleje motoru by šel dát mimo vodní chladič.
Kdyby to nepomohlo, tak celé chlazení překopat dát chladič přes celou šířku masky.
Na klimu se vykašlat a před vodní chadič intercoler a chladič automatu.

Hodně šěstí

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 10:19
od MadTom
Jirko, jestli jsem to pochopil, tak to směřuje k uspořádání chladičů jako má Def TD5 - tedy velké chladiče přes celou šířku, a pokud se má přidávat na výkonu tak i co nejvyšší.
Druhá věc je překrytí těch chladičů - třeba ten box na navijáku je v tomto místě celkem zbytečnej.
A ještě mě napadla jedna věc - spíná se ti při přehřátí ten elektrickej ventilátor? A točí se správným směrem? Už jsem potkal auto, které se začalo přehřívat po výměně chladiče, a jedinej problém byl, že součástí chladiče je i novej ventilátor a ten měl od výroby přehozené dráty k motoru, takže se točil opačně.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 13:02
od Norton
Hodně záleží jaký tam máš chladící medium. Jestli si sis namíchal směs do -40 st C , a tak podobně a kterou tam máš celoročně, tak to muže bejt ten problém přehřívání ,hlavně v létě , nebot čím víc dáš toho "fridexu" tím horší je převod tepla. Bylo mě řečeno, že uplně stačí směs do -12stC protože i když by bylo třeba - 30 C t tak to nezmrzne, ale udělá se takovej rosol ,který je ale potřeba když povolí mraz rozmíchat - potažmo natočit motor . Taky je dobrý chladicí směs po roce vyměnit nebo alespon tedy vypustit a nechat ty sračky několik dní sedimentovat a pak třeba znovu použít , V létě klidně dát destilku ,nebo deštovku a před zimou nezapomenout :!: dát zimní směs-fridex.
K těm štíhlým chladičum ,: -to je trend doby -šetřit kde se dá :grin: , dřív se do chladiče vešlo klidně 12 l chladiva , no a dnes je to tak kolem 6-7 L proto ten štíhlý chladič :grin: , "alespon je zatím celokovový , huř bude až to nahradí chadičem kov a plast " :mrgreen:
To jsem vypátral od odborníka na auta (né toho z fora :mrgreen:)

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 16:00
od mr-tomas
Tak to jste mne moc nepotěšili. Vyhodit novej měděnej chladič a dvojitej IC Allisport, koupit za 30 oboje nové a ještě muset vyhodit klimu, protože se tam už nevejde, se mi teda moc nechce. :|
Jinak ta klima byla zřejmě dodělávaná, a nevšiml jsem si že by ventilátor při přehrátí sám spínal. Na spínání manualně je to v procesu.
Ještě mě napadá použít bezvodou chladící kapalinu, která se uvařit nedá. Je otázka jestli by motoru vadilo když by jel chvíli na 100-110°C.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 16:25
od MadTom
Na bezvodou chladící kapalinu bych se vy.... . To samo na použití málo koncentrovaného fridexu. Fridex má i funkci protikorozní, což čistá voda určitě nemá. A s tím rosolem je to sice pravda, ale jenom do doby, pokud se auto VŽDY v zimě nechá ohřát do té úrovně, že chladící kapalina cirkuluje skrz chladič, protože jinak pokud doopravdy mrzne se za jízdy chladič náporem vzduchu dále ochladí a kapalina v něm o to víc zrosolovatí a prostě ho ucpe, na to se pěkně ohřeje motor a pokud ho neuchladí topení, tak se vzápětí může uvařit, protože chladič se chová jako ucpaný.
A to není zrovna ideální představa.
Podle mě nejdřív měřit, kde je jak teplá voda - jestli to prostě chladí. Klimu neodstraňovat, na rozdíl od sněhových řetězů podle mě bude čím dál víc potřeba. Zamyslel bych se ale, jak maximalizoval průchod vzduch skrz chladič - box na navijáku, SPZ, ... .
A druhá věc - jestli vůbec funguje viskospojka na ventilátoru - pokud se auto skutečně přehřívá, a není to jenom špatně ukazující budík, tak by měla doopravdy funět. V manuálu k 300TDi motoru bude i při jaké teplotě. Na D2 s motorem TD5 mi funěla pouze v létě, když bylo hodně nad 30°C, vyjeli jsme ostrej kopec, na kopci zastavili, nechali auto klapat na volnoběh a šli jsem se kochat výhledem. Po pár minutách při odjezdu obrovské hučení od ventilátoru, které zmizelo během necelé minuty. Jestli se ti tohle neděje, tak ta viskózní spojka prostě pořádně nezabere a vrtule se neroztočí naplno.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 19:01
od DanoDEF
mr-tomas píše: 04 pro 2020 16:00Je otázka jestli by motoru vadilo když by jel chvíli na 100-110°C.
... u Td5 to nevadi bezne jazdi na 100°C

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 20:33
od Hubert
Prvne změř teplotu vody co leze z chladiče.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk


Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 20:37
od mr-tomas
Na to měření z výstupu jsem koukal a bude to oříšek. Jediné kde to půjde je fiknout hadici a dát mezikus, jenomže ta hadice je sakra blízko řemenic.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 20:39
od Hubert
Nemusis tam dávat hned čidlo použij třeba bezdrátový teploměr.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk




Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 20:43
od MadTom
Myslíš bezkontaktní? Potom ovšem je potřeba si ověřit, že na měřeném povrchu nebude kecat z důvodu emisivity toho povrchu.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 20:44
od mr-tomas
Mám pocit že ty infra teploměry ukazujou často blbosti. Než reálnou teplotu, spíše naměřim trochu relevantní rozdíl. A musel bych to stříknout černym matem.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 04 pro 2020 21:39
od Norton
:grin: