Stránka 1 z 3
Dual battery setup
Napsal: 04 pro 2006 14:08
od OC
Jakmile pořeším chyby a závady

, plánuji dát do Rovera záložní baterii... máte s tím někdo zkušenost, ideálně přímo v RR (vzhledem k jeho přecitlivé elektronice by to tam možná mohlo být problematičtější než jinde), nebo aspoň v jiném LR?
Napsal: 07 pro 2006 14:27
od Admin
Raději napiš, kde plánuješ provozovat Range Rovera. Na sibiři?
Pokud budeš mít kvalitní baterii novou, tak čtyři roky na ní nemusíš skoro šáhnout.
Napsal: 07 pro 2006 14:32
od Stavros
Ahoj Admine, furt nevim jak na to s tim tykanim a vykanim, ale co si myslis o bateriich Optima-gelovky. Jde mi o vydrz kvuli autolednici atd.
Napsal: 07 pro 2006 15:39
od OC
Admin píše:Raději napiš, kde plánuješ provozovat Range Rovera. Na sibiři?
Pokud budeš mít kvalitní baterii novou, tak čtyři roky na ní nemusíš skoro šáhnout.
No, to je sice fakt, jenže já tam chci přidat nějaké extra spotřebiče. Především počítač
A ačkoli to na jedné baterce ověřeně běhat může dosti slušně, on zase takovou superspotřebu nemá, dvě jsou přece jen kapku větší jistota.
Mimochodem, Stavrosi, osobní zkušenosti s Optimou sice zatím nemám, nicméně jde řeč, že jsou to jedny z nejlepších a nejspolehlivějších baterií vůbec. Já rozhodně mám na Optimu zálusk, až budu baterii měnit...
Napsal: 07 pro 2006 15:52
od Admin
Stavros píše:Ahoj Admine, furt nevim jak na to s tim tykanim a vykanim, ale co si myslis o bateriich Optima-gelovky. Jde mi o vydrz kvuli autolednici atd.
Pro všechny kdo mi píšete
musíte mi tykat
Optima patří k jedněm ztěch lepších ale i dražších. Vydrží opravdu hodně, použivá se hlavně na dlouhé expedice a funguje i když jí prostřelíš. Sice se zmenší kapacita, ale funguje dál.
Ještě existuje zařízení který se jmenuje Priority Start. Je to elektronický odpojovač baterie, který nedovolí úplné vybýt baterii.
Napsal: 07 pro 2006 16:03
od OC
Admin píše:... Ještě existuje zařízení který se jmenuje Priority Start. Je to elektronický odpojovač baterie, který nedovolí úplné vybýt baterii.
Ona na baterky existuje spousta udělátorů, podle mých zkušeností asi nejvíc toho vědí na hellroaring.com (informace se tam trochu špatně hledají, strukturu webu mají poměrně pitomou, ale obsah velmi dobrý).
S priority startem je malinko hloupé, že baterii odpojí úplně, poklesne-li napětí pod určitou mez; sice je to samozřejmě pořád lepší než vůbec nenastartovat, nicméně zrovna s RangeRoverem a jeho šílenými počítači není odpojená baterka žádná výhra v lotynce -- proto osobně raději plánuji ty baterky dvě

Napsal: 22 úno 2008 12:40
od teslo
Ja som zatial prepojil dve rovnake baterie natvrdo paralelne.
Urcite ale planujem dorobit nejaky elektronicky obvod, ktory ich bude regulovat.
K navijaku mi idu od kazdej baterie samostatne kable priblizne rovnakej dlzky cez ( zatial) manualne odpojovace( nakladakove-spicka tusim 2000A).
Napsal: 22 úno 2008 12:45
od OC
Jasně, to je pak přesně totéž, jako jedna dvakrát větší. Nakolik je mi známo, jediný nedostatek tohoto řešení (ale zároveň nedostatek poměrně zásadní

) spočívá v tom, že nemůžeš jednu z nich vycucat, přičemž by druhá zůstala OK. Takže scénáře typu "záložní je prázdná, protože jsem si v noci topil, ale pohodlně nastartuji s hlavní" nebo "hlavní je prázdná, protože jsem nechal svítit, ale pohodlně nastartuji ze záložní" moc nezafungují

Napsal: 22 úno 2008 12:49
od teslo
Ja som to tam daval hlavne aby som zvysil kapacitu pre navijak.
Dalsia vec je, ze ked su pripojene natvrdo, tak sa jedna o druhu vybija. Tento efekt je tym vyraznejsi cim viac su baterie odlisne( kapacitne, dobou pouzivania a pod.).
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 08:56
od jacobik
Trochu to tu oživím, protože se paní zamilovala do kempingu, L322 se z daily car stává i camping car. Pohrávám si s myšlenkou druhé baterie, má někdo doporučení, případně praktickou zkušenost např. s tímhle?
https://www.luxurylandroverupgrades.com ... attery-kit . Malá baterka by se měla vejít pod podlahu místo schránky na kouli.
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 09:28
od MadTom
Hezké, mají to i hezky popsané, co mi tam chybí je informace, jak dostanu z druhé baterky šťávu pro kempové použití. Tak nějak mi to připadá jako systém pro řešení elektrické nenažranosti auta. Pro kempové použití se mi to jeví jako polotovar.
A druhá věc - použití pojistka v krásném průhledném pouzdru je sice na pohled hezká, ale rozhodně kvalitnější a pro použití v autě lepší jsou pojistky v provedení pod šroubky. Tyhle zlacené jsou pro auto-hifi, kde důležitější je vzhled než funkce.
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 09:49
od VencaZE
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 09:58
od jacobik
Díky za tipy. Osobně od toho čekám spíš jistotu, že třeba po 2 týdnech otvírání auta apod. ještě nastartuju

Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 10:41
od habakuk
No je tady téma Jaký duální bateriový systém tam je toho popsáno dost.
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 11:18
od jacobik
habakuk píše: 22 črc 2020 10:41
No je tady téma Jaký duální bateriový systém tam je toho popsáno dost.
Kouknu, díky.
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 11:49
od Lukasino
jacobik píše: 22 črc 2020 08:56
Trochu to tu oživím, protože se paní zamilovala do kempingu, L322 se z daily car stává i camping car. Pohrávám si s myšlenkou druhé baterie, má někdo doporučení, případně praktickou zkušenost např. s tímhle?
https://www.luxurylandroverupgrades.com ... attery-kit . Malá baterka by se měla vejít pod podlahu místo schránky na kouli.
Jinak do L322 se na pravou stranu vejde překvapivě i docela dost velká baterie

Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 11:58
od jacobik
Díky, asi mám vybráno. Jen pro ujištění, že jsem to dobře pochopil. Pokud použiju to relé z prvního odkazu samostatně, mám systém o 2 bateriích, kde originální baterka řeší centrál,startování a palubní elektro, z druhé baterky pak mohu nezávisle natáhnout zásuvku pro lednici, kde nebude hrozit situace, že lednice vybije startovací baterku. Relé se stará o to, aby se při zapnutém motoru obě baterie dle potřeby automaticky nabíjely.
Pokud bych ale vybil originální baterku, se startem mi pomůže druhá baterie pouze při použití tlačítka, které se musí k relé doplnit?
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 12:26
od VencaZE
Jestli si to dobře pamatuju tak je to tak jak píšeš. Zvol možná tu výkonnější verzi. Do hluboko vybitý kempovací baterie po startu poteče možná velký proud. Ale nevím kolik. Nebo se poraď s tím prodejcem která verze je dostatečná.
V.
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 12:28
od habakuk
Jo je to jak popisuješ, ale dneska bych asi koupil toto řešení
https://eshop.neosolar.cz/oddelovac-aku ... -fet-100-2
Především z důvodu masivnějšich kontaktů Cyrix má jen M5-6 šroubky.
Pokud potáhneš přes celé auto skončíš u 50mm2 kabelu aby to zvládlo 100A.
Re: Dual battery setup
Napsal: 22 črc 2020 12:30
od jacobik