Stránka 1 z 2

Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 18:31
od harvy
Ahoj lidi včera mi začalo svítit dobíjení a přestal ukazovat otáčkoměr na mé 300tdi. :Ja blb: Dle rad na fóru jsem zkontroloval kontakty na alternátoru a začalo to fungovat :Pohoda: Ráno jsem přišel k autu a je to tam zas :evil: tak jsem to v práci znova očistil stříknul kontaktolem a opět :Pohoda: párkrát jsem to zkusil a vše ok. Potom jdu z práce a co nevidím opět je otáčkoměr mrtvý ale kontolka nesvítí nikdy ani když je motor vypnutý :Ja blb: Dvě hodiny jsem se v tom vrtal rozebral jsem přístrojovku zkontroloval pojistky žárovičku a nic :!: Neví někdo ČÍM TO SAKRA JE :?: Který kablík je ten správný :?: je to ten z konektorem nebo pod matičkou :?: A ještě dotaz kam ten kablik vede abych ho proměřil :?: DĚKUJI ZA KAŽDOU ODPOVĚĎ :Sorry: Jo a autí přitom DOBÍJÍ :!: :!: :!:

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 19:46
od MadTom
Je to sice asi věštění z křišťálové koule ale co třeba zkontrolovat uhlíky - jestli už nejou moc krátké nebo se nemají tendenci šprajcnout a potom nedoléhat. Jo a než to začneš rozebírat, tak změřit zda to vůbec dobíjí - stojící auto s vypnutým motorem by mělo mít na baterce cca 12-12,7V, pokud motor poběží a ono to bude dobíjet, tak 13,8 až 14,2V. Pokud to dobíjet bude, tak ješt pozapínat světla a zkusit jestli při zátěži napětí na volnoběh moc nespadne (ono spadne) a potom přidat na otáčkách a tak kolem 1500 otáček by už zase mělo vzorně držet.
A pokud to tak nebude, tak vyndat alternátor (nejdřív odpojit baterku), vyndat držák uhlíků (u většiny typů alternátorů co znám se dá vyndat samostatně) a potom se uvidí. Když už to bude venku, tak zkontrolovat i sběrací kroužky na kotvě (rotoru).

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 19:55
od budsky
Ten kablík je s konektorem,měl jsem stejný problém,když jsem koupil to svoje ,chvíli šel a chvíli ne vypadalo to na altík že je KO,nakonec jsem vzal kleštičky a trošku zmačknul ten konektor,aby více tahnul a bylo po problému.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 20:18
od harvy
Právě že to dobíjí normálně baterka má v klidu 12,2v po nastartování 14,4v a po rozsvícení světel a puštění ventilátoru naplno 13,6v takže mi to asi normálně dobíjí :hmm: hlavně je mi divné že ta kontrolka nesvítí vůbec ani při vypnutém motoru :!:

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 20:43
od paia
tak to mně to dobíjí bez problémů, ale otáčkoměr mi občas lítá jak splašenej, kde přesně najdu konektor otáčkoměru? případně čím by to mohlo být? když prošlápnu na kick down, tak se to vždycky na chvilku spraví.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 20:54
od Steve
harvy píše:Právě že to dobíjí normálně baterka má v klidu 12,2v po nastartování 14,4v a po rozsvícení světel a puštění ventilátoru naplno 13,6v takže mi to asi normálně dobíjí :hmm: hlavně je mi divné že ta kontrolka nesvítí vůbec ani při vypnutém motoru :!:
Baterka v klidu 12, 2V....
To moc v kondici není, měla by být nad 12,4-12,5V v klidu.
To dobíjení je ale dobré.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 21:35
od convoy
1. taky to může dělat diodový můstek v altíku, zkontroluj výrobce pokud je bosh, tak hledej jinde, pokud delco, nech ho proměřit, pokud se rozsvítí za jízdy kontrolka dobíjení není to vždy tím že by to nedobíjelo, může to i přebíjet, tomu by odpovídalo i to že to dělá jen někdy a pak se vždy probere, tuto závadu řeš co možná nejrychlejc ať ti tím větším proudem neodejdou další věci od elektriky

2. zkontroluj jestli máš dobrou kostru, na baterce, na kastli, atd

3. zkontroluj žárovičku pokud teď nesvítí vůbec, mohla shořet(někdy se tváří ok a přitom může být po smrti) a i když je závada jinde tak to hodně klame

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 21:54
od budsky
paia píše:tak to mně to dobíjí bez problémů, ale otáčkoměr mi občas lítá jak splašenej, kde přesně najdu konektor otáčkoměru? případně čím by to mohlo být? když prošlápnu na kick down, tak se to vždycky na chvilku spraví.

konektor je ze zadu alternátoru,když tam mrkneš tak ho uvidíš.pokud se divně hejbat trošku zmáčknout kleštěma a zkusit to.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 23:43
od harvy
Mě se právě kontrolka nerozsvítí vůbec ani při zapnutí klíčů na polohu 1 mazání, žhavení ,pásy svítí ale dobíjení ne :evil: a to by mělo když alternátor nic nedělá. Zkoušel jem odpojit ten kabel z konektoru a stejně nesvítí :hmm: Můžete to prosím někdo zkusit jestli opojíte ten konektor a zapnete klíče svítí :?: nebo nesvítí dobíjení

Re: Dobíjení D1

Napsal: 26 lis 2009 23:49
od MadTom
Nevím jak u D1, ale klasickej alternátor funguje tak, že kontrolka se rozsvítí jenom pokud jede elektrika skrz uhlíky a rotor alternátoru - teda ve chvili, kdy se to netočí. Pokud ti nesvítí a je v pořádku žárovka, tak to můžou být uhlíky.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 00:01
od harvy
nojo ale kdyby byly v tahu uhlíky tak by to nedobíjelo ne:?:

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 00:06
od MadTom
No to by nedobíjelo, ale mohou být jenom přidřené. A navíc, to co jsem popisoval odpovídalo klasickému alternátoru - tj. s reguátorem který v sobě nemá počítač nebo není ovlivňovaný některou z řídících jednotek auta, jak je to u části nových aut dneska dělané (řídící jednotka motoru si koriguje napětí v závislosti na provozní situaci motoru).
Bez rozdělání a hlavně měření - elektrika je vidě, až když je jí moc,nebo je moc pozdě - jsou tohle všechno jenom dohady.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 06:25
od Land Jirka
MadTom píše:Nevím jak u D1, ale klasickej alternátor funguje tak, že kontrolka se rozsvítí jenom pokud jede elektrika skrz uhlíky a rotor alternátoru - teda ve chvili, kdy se to netočí. Pokud ti nesvítí a je v pořádku žárovka, tak to můžou být uhlíky.
Takto je to na D1

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 07:16
od budsky
Zkus zapnout klíček do II polohy a kabel kontrolky u alternátoru je označen D+ dej na mínus a měla by svítit kontrolka,jestli ne je to něco s alternátorem.
menší chybička jsem se upsal správně je pokud se rozsvití je ko altik pokud ne tak cesta ke kontrolce.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 14:18
od harvy
budsky píše:Zkus zapnout klíček do II polohy a kabel kontrolky u alternátoru je označen D+ dej na mínus a měla by svítit kontrolka,jestli ne je to něco s alternátorem.
TO samé mi říkal elektrikář akorát by prý pokud nebude svítit byl problém v kabelu nebo žárovce

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 15:21
od harvy
Tak je to ještě horší než jsem si myslel právě jsem změřil baterku a mam tam jen 10v takže mi jí něco vyžralo proměřil jsem výstupy alternátoru a na tom silovém kabelu mám napětí :?: ale to by tam si být memělo :?: :?: :?: při vypnutém zapalování. Zkoušel jsem připojit kabel s tím konektorem na kostru a začalo mi divoce cakat zřejmě to relé před pojistkovou skříňkou v motorovém prostoru :hmm:

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 18:35
od MadTom
napětí na tom silovém kabelu je OK, ten jde přímo od baterky na diody v alternátoru.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 21:14
od shimi
na tom tlustym k altík je napětí stále,ten je na tvrdo od baterky,přez nějse to dobijí, ale jak to má bejt stim ovládacím drátem to fakt nevím,je to nějaký buzení altíku,ale to by mělo běhat až po zapnutí klíčku,alespoň si to myslim
harvy píše:Tak je to ještě horší než jsem si myslel právě jsem změřil baterku a mam tam jen 10v takže mi jí něco vyžralo proměřil jsem výstupy alternátoru a na tom silovém kabelu mám napětí :?: ale to by tam si být memělo :?: :?: :?: při vypnutém zapalování. Zkoušel jsem připojit kabel s tím konektorem na kostru a začalo mi divoce cakat zřejmě to relé před pojistkovou skříňkou v motorovém prostoru :hmm:

Re: Dobíjení D1

Napsal: 27 lis 2009 21:26
od harvy
Tak už je to jasné je to přesně jak psal budsky připojím kabel z D+ na kostru a kontrolka normálně svítí takže je altík v pí...i :evil: Předtím jsem zkoušel špatný kabel proto cvakalo to relé :Ja blb: :Ja blb: dneska jsem to vymontil v pondělí pujde do opravy, doufám že bude opravitelný asi dám v neděli v kostele na modlení za opravu altíku :mrgreen: Děkuji všem za pomoc :Sorry: :Sorry: Pak napíšu jak to dopadlo.

Re: Dobíjení D1

Napsal: 31 led 2014 14:14
od kubas
tak mam neco podobneho občas mi pri startovaní nesvití kontrolka baterky a pri jizde ano ale není to pravidlem nebo jen za jizdy poblikává, na baterce mam momentalne 14,1 když nastartuju tak mam 15,5 na volnobeh a pri otačkách nad cca 2500 klesne na 15,3, takže je možný ,ze to
zrejme prebíjí a tim se mi zničila baterie? a ted pri mraze mi to nechce chytit proste to nedostane ten spravnej kopanec?