Stránka 1 z 1
Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 26 pro 2009 13:02
od motiver
Zdravim
Typ vozu :
Land Rover Freelander I 1.8 16v r.v. 2000
Mám takový problém, udělal jsem těsnení pod hlavou z důvodu úniku vody, ale bohužel problém setrvává : voda uniká STÁLE ! ! , takže asi bude prasklá hlava motoru.
Mám problém sehnat hlavu, mohl by prosím někdo poradit, kde bych jí mohl za rozumnej peníz sehnat ?? !!
Díky všem za jaké koliv reakce.

Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 26 pro 2009 14:38
od Koudy
A nechal jsi hlavu po sundání srovnat a natlakovat ?
Jestli ne, tak znovu...
Pozor při rovnání (broušení) hlavy - nesmí se vzít o moc, aby jsi z toho neudělal desmo-rozvod.
Dost často taky uniká voda přes těsnění sání.
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 26 pro 2009 21:45
od motiver
Hlavu jsme nechali srovnat ale tlakovou zkoušku jsme nedělali, vzhledem k tomu že voda byla pouze v jedno válci tak se domnívám že to bude hlava motoru . . . . . zkusím zjistit kde by mi jí zmeřili ( natlakovaly ), než budu kupovat novou.
Díky
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 26 pro 2009 21:58
od Koudy
Natlakujou jí v každý motorárně (většinou), kontakt na pár motoráren v Praze a okolí můžu poskytnout.
Když je špatný těsnění sání, tak voda teče ven a většinou teče mezi blokem a hlavou směrem dopředu a vypadá to, jako když teče z těsnění pod hlavou, a nebo teče do sání a motor jí spaluje - první, nebo čtvrtý válec.
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 26 pro 2009 22:01
od motiver
Když jsme to otevřeli, tak byl plný 3 válec, ostatní byli suchý
Kontakty bych velice uvítal, jsem z Prahy - Východ
Když se motor ohřeje, tak z výfuku teče voda jak z hadice !
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 27 pro 2009 08:25
od Maflik
Ahoj.ja mám doma hlavu komplet po opravě ještě zabalenou a dělal mě to ADMIN.ta voda se tam mohla dostat aji kdyz jsi demontoval.
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 27 pro 2009 12:33
od eliott
motiver píše:Zdravim
Typ vozu :
Land Rover Freelander I 1.8 16v r.v. 2000
Mám takový problém, udělal jsem těsnení pod hlavou z důvodu úniku vody, ale bohužel problém setrvává : voda uniká STÁLE ! ! , takže asi bude prasklá hlava motoru.
Mám problém sehnat hlavu, mohl by prosím někdo poradit, kde bych jí mohl za rozumnej peníz sehnat ?? !!
Díky všem za jaké koliv reakce.

A jaké jste použili těsnění? Pokud jednovrstvé plechové s takovou červenou gumičkou, tak by to mohlo být opět těsněním.
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 27 pro 2009 16:45
od Kuťas
Já jsem měl prasklou hlavu. Dělal mi to Pešl ve Valmezu. Posílal ji na opravu někam do Polska a zatím v pohodě.
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 29 pro 2009 09:22
od motiver
Děkuji všem za komenty ! !
V novém roce se pujde přeměřit hlava a podle toho se bude "činit" , buť opět to těsnění a nebo celá hlava, uvažovalo se že by se i svařila, ale vše se uvidí. Určitě po opravě a po jaké koliv činnosti budu informavat.

Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 29 pro 2009 18:01
od KDB
Svařování nedoporučuju, blok i hlava jsou z tepelně zpracované(zakalené) slitiny Al - musela by se znovu zakalit, jinak bude dělat pravděpodobně problémy znovu.
Těsnění MLS (černé,vícevrstvé) vyžaduje řádově lepší rovinnost a drsnost dosedacích ploch, než klasické plechové jednovrstvé. Navíc MLS je navržené spolu s inovovanou spodní výztuhou bloku - bez ní je jen o málo spolehlivější než původní řešení.
U jednovrstvého hodně záleží na výrobci - doporučuju osvědčenou kvalitu (ELring,Payen,V. Reinz) Jinak není výjimka, že červené těsnění je odlepené už při vyndání z krabice.
Stejně důležité je použít nejlépe nové hlavové šrouby, nebo je pečlivě zkontrolovat na rozměr, jestli nejsou natažené .
Další důležitá věc, je použít kovové středící kolíky (původní jsou plastové) .
U tohohle motoru hlava málokdy praskne, většinou povolí dřív těsnění. Hlavu dám v případě potřeby přebrousit (max. 0,2mm) , na straně výfuku bývá vytlačená drážka od těsnění válců.
Poslední krok, aby se zminimalizovalo selhání těsnění, je změnit umístění termostatu tak, jak to mělo Free od roku 2002. Minimalizuje to kroucení bloku motoru následkem prudké změny teploty po otevření termostatu - ten je původně umístěný na vtoku studené vody z chladiče do bloku.
Je ještě jedna možnost úniku vody - pod sáním - je tam tenká gumička.
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 21 led 2010 15:47
od motiver
Tak potvrzeno prasklá hlava, nová už je doma sobota to jistí
Takže je pondělí a už vím na čem jsem byl , nová hlava je na místě a ta stará je prasklá v kanálku na třetím válci! Jsem zvědav, co to vyvede, ale už teď je znatelná změna k lepšímu .............. děkuji všem za velmi přínosné rady

Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 13 led 2014 21:08
od xedos
Zdravím. Tak mě to potkalo taky. Voda v oleji.
Hlavu mi sundali, nechají srovnat a natlakovat. Dám vícevrstvé kovové těsnění, nové šrouby rovnou rozvody + milion dalších věcí.
Co je ale asi horší.

Ukazovali mi pravítkem přes vložky, že blok je na krajích cca o necelou desetinu propadlý. Spíš tak v rohách. Navrhují mi, že motor vyndaj rozdělají a nechají srovnat také blok. Chci se zeptat, jestli je to nutné, nebo proveditelné, nebo rovnou rozprodat na náhradní díly?
OOOO jak mám to autíčko rád.

Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 14 led 2014 00:43
od lenham3
Blok propadeny nebude ale utopene vlozky ,nebylo by lepsi dat druhy motor?
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 14 led 2014 08:23
od Tim
To víš že jo, kašli na to a prohoď motor. Bude to levnější a méně pracný.. Dodnes lituju toho, že jsem to tak taky neudělal...
Re: Freelander I - hlava motoru ? !
Napsal: 03 úno 2014 20:38
od žebro
ahoj ,take mam tento problem voda v oleji Hlava už je sundana a jede na rřeměřeni ale nevim kolik maji koukat vložky, zdaji se byt spadle,poradte