Stránka 1 z 1

Nepravidelný chod motora

Napsal: 28 pro 2009 08:40
od luque
Ahoj.
Mám problém s mojím LR DII Td5. Vymenil som žhaviče z dôvodu zlého štartovania v chladnom počasí. Ale objavila sa mi zvláštna závada, možno vôbec nesúvisí s výmenou žhavičov. Niekedy mi ide motor na 3 válce niekedy na 4 válce, piaty sa prídáva pri 2000 otáčkach úplne v pohode. Nerobí to vždy, niekedy pri studenom motore a niekedy zasa pri zohriatom. Chystám sa na diagnostiku, len či to pomôže. Má niekto takú skúsenosť, ak áno tak čo pomohlo k odstráneniu? Má niekto v okolí Žiliny doma program na diagnostikovanie v servise je to dosť drahé.

Dík za radu

Luque

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 28 pro 2009 10:19
od MadTom
Zkontroluj, jestli ti do řídící jednotky motoru (v motorovém prostoru vedle zvedáku - jde o velký červený konektor) neteče olej kabelový svazkem z hlavy motoru - standardní závada. Když pohledáš na fóru, tak se to už řešilo.

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 28 pro 2009 11:36
od Lancik
kvalita fotek mizivá - jen pro inspiraci
konektor
Obraz077.jpg
(239.95 KiB) Staženo 1077 x
olej byl i v jednotce
Obraz078.jpg
(221.17 KiB) Staženo 1076 x

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 28 pro 2009 20:12
od Acon
tiež som svojho času riešil podobný problém. Len pozornosť neodviedli žhaviče, ale výmena oleja v prevodovke.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 3&start=20
Príčina bola v tom káblovom zväzku k vstrekovačom. Výmena na dvore pred barákom cca 30-40min.

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 09 led 2010 07:29
od luque
Ahoj.
Tak som tu zasa s tou istou poruchou. Po prečítaní rôznych vlákien, kde sa mimochodom dosť často a podrobne popisuje táto a podobné závady. Všetky konektory som od oleja vyčistil (vyfúkal kompresorom a vyutieral), potom som išiel do LR servisu na reset porúch. Samozrejme bolo ich hromada lebo som mal odpojený aj akumulátor a RJ. Chvíľu to išlo celkom fajn ale teraz sa to objavilo znova a už na stálo, či studený alebo zohriaty motor. Všetko som vyčistil nanovo, keďže sa nič nezlepšilo išiel som znova na diagnostiku, kde počítač vyhodnotil poruchu vstrekovača tretieho válca. Servisá mi povedal, aby som prišiel niekedy na drúhý týždeň, že skúsi vymeniť medzi sebou vstrekovače, aby tak zistil, či je porucha vo vstrekovači alebo v elektrike. Tieto dôvody mi boli trocha divné, tak doma mi to nedalo a znova som to rozobral vyčistil a všetky kontakty som postriekal Kontoxom (neviem či som urobil dobre?), keď som vytiahol z držiaku ridiacu jednotku, tak sa mi zdá, že olej je aj v jej útrobách. RJ je ale v spoji podlepená nejakým silikónom a nejde otvoriť. Niekde na fóre som sa dočítal, že niekto už mal olej aj v RJ ale nepopisuje tam ako sa RJ otvára, nerád by som niečo do...l. Ak má niekto s otváraním RJ skúsenosti, tak nech mi, prosím, poradí, aby som si nepoškodil RJ. A aký silikón potom budem potrebovať pri zatváraní RJ. Je možné konektory od RJ namočiť (preprať) do nejakého odmasťovacieho roztoku (technický benzín, trichlór atď.).

Za každú radu ĎAKUJEM.
Luque

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 09 led 2010 08:01
od MadTom
RJ se dá otevřít, na nové zalepení budeš potřebovat NEUTRÁLNÍ silikon určenej pro elektroniku (z těch normálních se uvolňuje ocet a to by tu jednotu sežralo). Konektory se dají "vyprat" v nějakém odmašťovači, ale pozor na to - jsou plastové a něktré věci plasty leptají, ale například líh by měl být OK.
Horší je, že dokud nevyměníš kabelový svazek v hlavně motoru, tak se ti to bude opakovat. Já se na to taky chystám, ale až bude teplo.

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 09 led 2010 08:41
od luque
Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.

Ďakujem za odpovede.

Luque

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 09 led 2010 08:50
od Miloš II
luque píše:Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.

Ďakujem za odpovede.

Luque

Svazek od řídící jednotky ke vstřikům nekoupíš jenom celý komplet rozvod pro disco cena něco kolem 10000kč. Někde jsem to tu už psal stačí přerušit vzlínání oleje vnitřkem vodiče "měděným lankem" pocínováním a je vystaráno. Řešil jsem to před třemi roky a od té doby mám pokoj. MIlošII

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 09 led 2010 09:09
od luque
Miloš II píše:
luque píše:Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.

Ďakujem za odpovede.

Luque

Svazek od řídící jednotky ke vstřikům nekoupíš jenom celý komplet rozvod pro disco cena něco kolem 10000kč. Někde jsem to tu už psal stačí přerušit vzlínání oleje vnitřkem vodiče "měděným lankem" pocínováním a je vystaráno. Řešil jsem to před třemi roky a od té doby mám pokoj. MIlošII
Viem niekde som točítal. Nechápem ale ako si do vodiča dostal ešte medené lanko a čo si pocínoval. Na tvojom snímku to nie je poznať.
Dík

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 09 led 2010 09:19
od Miloš II
Je třeba rozplést svazek co jde na vstřiky přestřihnout jednotlivá lanka, navléknout tepelně smršťovací izolaci dobře pocínovat a spojit pájkou. Přestřižení neprovádět v jednom místě ale stupňovitě, aby "celkový spoj" se vlezl do izolační trubky. Když jsem tohle řešil tak jsem si už řídící jednotku i s kabelovým svazkem přetáhnul do kabiny. (před Islandem :wink: ) MMilošII

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 09 led 2010 09:29
od luque
Miloš II píše:Je třeba rozplést svazek co jde na vstřiky přestřihnout jednotlivá lanka, navléknout tepelně smršťovací izolaci dobře pocínovat a spojit pájkou. Přestřižení neprovádět v jednom místě ale stupňovitě, aby "celkový spoj" se vlezl do izolační trubky. Když jsem tohle řešil tak jsem si už řídící jednotku i s kabelovým svazkem přetáhnul do kabiny. (před Islandem :wink: ) MMilošII
Dík moc.

Luque

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 09 led 2010 20:12
od Acon
Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 10 led 2010 07:17
od luque
Acon píše:Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.
Ahoj.
Dík za radu.
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 10 led 2010 09:11
od Miloš II
Vyměnit svazek jenom na vstřiky určitě nestači :wink: Jako součást opravy ano. Miloš

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 10 led 2010 20:37
od Acon
Miloš II píše:Vyměnit svazek jenom na vstřiky určitě nestači :wink: Jako součást opravy ano. Miloš
prečo? Od výmeny som po čase zasa vyčistil konektor na RJ a odvtedy je to čisté bez oleja. Pri výmene toho zväzku som do konektora na RJ dal savý papier (viac vrstiev) aby to ten zbytkový olej vysalo. Pri čistení som to vybral. Nejazdím na tom veľa, ale od posledného čistenia som spravil cca 3000km.
luque píše:
Acon píše:...
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?
http://www.land-rover-parts.sk/ max ochota a aj keď nie najnižšie, určite priaznivé ceny. Hlavne majú skladom veci, ktoré v značkovom servise objednávajú a nemajú hambu vypýtať si ešte zálohu. Ak Ti ide o cenu, je dobré obrátiť sa niekoho tu na fóre. Ale pri cene toho káblu to nemá zmysel riešiť.

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 28 pro 2012 22:01
od Laci DII
luque píše:Ahoj.
Mám problém s mojím LR DII Td5. Vymenil som žhaviče z dôvodu zlého štartovania v chladnom počasí. Ale objavila sa mi zvláštna závada, možno vôbec nesúvisí s výmenou žhavičov. Niekedy mi ide motor na 3 válce niekedy na 4 válce, piaty sa prídáva pri 2000 otáčkach úplne v pohode. Nerobí to vždy, niekedy pri studenom motore a niekedy zasa pri zohriatom. Chystám sa na diagnostiku, len či to pomôže. Má niekto takú skúsenosť, ak áno tak čo pomohlo k odstráneniu? Má niekto v okolí Žiliny doma program na diagnostikovanie v servise je to dosť drahé.

Dík za radu

Luque
ahoj,ako si vyriešil tvoj problém? nenašiel som riešenie...

Re: Nepravidelný chod motora

Napsal: 29 pro 2012 13:25
od soson
luque píše:
Acon píše:Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.
Ahoj.
Dík za radu.
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?
Stary moj, mame tam ludi, najdes to na http://www.landroverparts.eu" onclick="window.open(this.href);return false;, alebo sa zastav po Novom roku, uvidime aka bude cena oproti tomu, co daju Tebe.