Stránka 1 z 6
Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 16 led 2010 19:55
od MadTom
Od minulého týdne mám malý problém - auto nechce pořádně jet, do cca 2200otáček se klepe a diagnostika vypsala: Injector 2 - peak charge long a Injector 2 - open circuit.
Aby to nebylo tak jednoduché, dokud se auto pořádně neohřeje, tak se motor neklepe a auto jede. Jinak auto jede, ale maximálně 120km/h (cca 2800ot na pětku) a na pětku vůbec nechce zrychlovat.
Vyčistil jsem řídící jednotku od oleje, procínoval přívodní kabel co vede do hlavy motoru ke vstřikovačům, zkontroloval vzduchový filtr - efekt nula.
Napadá mě špatný kontakt přímo na vstřikovači a to ještě teplotně závislý- svazek v hlavě jsem neměnil - momentálně ho nemám a ani jsem nesundával víko ventilů - těsnění bude potřeba nové. Kromě toho, musel jsem to všechno dělat venku, ještě že bylo docela teplo.
Mám pár dotazů - je možné nějak elektricky zkontrolovat vstřikovač bez otevření motoru? Co je vlastně ve vstřikovači - pouze elektromagnet (tedy cívka), nebo něco víc? Pokud ano, tak by se daly aspoň elektricky porovnat. Umí toto někdo pořádně diagnostikovat, případně vstřikovače opravit? A co možnost dva vstřikovače navzájem prohodit, pak by se ten špatný měl projevit jinde?
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 16 led 2010 21:06
od libovka
Taky mě to zajímá.A ještě přidám dotaz.Jak velký problém je výměna vstřikovače???
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 16 led 2010 21:31
od Koudy
Vstřik u TD5 je o trochu složitější, vysoký tlak nafty si vyrábí sám a pohonem mu je vačka.
Výměna není moc složitá, sundat víko, sundat vahadlovou tyč na stlačování vstřiku, povolit vstřik a vytrhnout ho ven.
Na to vytržení vstřiku je speciální L.R. přípravek, ale určitě to půjde udělat i bez něho...
Diagnostika vstřiku na autě se dělá přes TestBook.
Kdyby jsi chtěl půjčit na zkoušku vstřik, tak mám na starší typ TD5 použitý, ale funkční vstřiky.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 16 led 2010 22:02
od MadTom
Koudy - díky za nabídku, doufám, že ji nebudu muset využít. Zítra zkusím vstřiky proměřit stejnosměrně a uvidíme.
Co se týče konstrukce a mechanické funkce vstřiku, tak tam tuším jak to funguje, rozebrané jsem to neměl, zajímalo mě, co je tam po elektrické stránce, když řídící jednotka může hlásit - open circuit - tj. rozpojeno.
Podle popisu signálů řídící jednotky jde do hlavy po dvou drátech napětí cca 85V (vyráběné měničem v řídící jednotce - to jsou ty dva veliké kondenzátory a transformátor) - jede drát je společný pro dva vstřikovače, druhý pro tři vstřikovače. Druhá strana vstřikovačů je vedena od každého jedním drátem zpátky do řídící jednotky a tam se uzemňuje - tady probíhá vlastní řízení.
Mě z toho plyne, že ve vstřikovači je pouze cívka elektromagnetu, která řídí otevírání trysky.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 09:00
od Miloš II
Ale Nanocom má test jednotlivejch vstřiků? MilošII
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 09:04
od Jenda
....jak pise Milos, NANOCOM ti vypise jednotlive vstriky.Odchylka mezi nimi muze byt ale je jen nejaka mala.Nez se pustis do vetsich akci,skus nekde nanocom.
Honza
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 09:07
od Miloš II
Jenda píše:....jak pise Milos, NANOCOM ti vypise jednotlive vstriky.Odchylka mezi nimi muze byt ale je jen nejaka mala.Nez se pustis do vetsich akci,skus nekde nanocom.
Honza
----No Nanocom má----(půjčenej) MilošII
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 09:37
od MadTom
Ano, Miloš má pravdu a tímto mu oficiálně děkuji za zapůjčení.
Včera jsem vypucoval řídící jednotku a okolí od oleje a čekal co bude. Dokud bylo auto studené (tedy dokud ručička teploměru byla kousek pod vodorovnou polohou), tak auto jelo bez problémů, následně začalo znovu cukat a bylo to jako předtím. Teď bude následovat test přez Nanocom.
Co se týče oleje v řídící jednotce - tak aspoň v mém případě tam byl

, ale byl pouze v tom červeném konektoru a v mezeře mezi půlkama skříně řídící jednotky. Samotným červeným konektorem neprotekl.
Jako opatření jsem proletoval a znovuzaizoloval dráty co vedou z hlavy do řídící jednotky - koukal jsem při tom, jestli v nich není olej a byl prokazatelně (tj. bylo tam dobře vidět), pouze v drátu který vede po prostředního pinu (číslo

, konektoru, kterým dráty procházejí do hlavy, v těch ostatních pokud vůbec byl, tak ho bylo podstatně méně.
Vlastní plošný spoj v řídící jednotce je natřenej nějakým izolačním lakem, takže pokud tento se nepoškodí, neměl by být problém jak s olejem, tak vlhkostí.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 10:53
od RudaK
Jestli je dobrý ten izolační lak,tak to nejlépe vyskoušíš v Bystřičce,bo jak se ten potůček menuje,co ti teče za barákem

To Nanocom nepozná

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 11:04
od MadTom
V Bystřiče to zkoušet nebudu, jednak je tam teď málo vody a hlavně, bych to stejně nepoznal, protožeta řídící jednotka je stejně vysoko jako sání, takže bych to dřív utopil.
To ale není to podstatné, byl jsem to projet a Nanocomem a výsledky jsou - asi blbé:
1. "cvakací test vstřikovačů" - všechny cvakají - takže chyba - injektor 2 rozpojený obvod vznikla asi samovolně v řídící jednotce
2. balace vstřikovačů - to už je horší - ve chvíli kdy se motor neklepe, tak jsou tam číslo do cca +- 8, ale jak má jít do výkonu, nebo se klepe i když ho vytáčím na místě, tak u ustřikovače 2 to jde na cca +30 občas +50 a doprotivky to kompenzuje některý z ostatních vstřikovačů. Jestli jsem to správně pochopil, tak tohleto číslo znamená, jak dlouho je vstřikovač otevřený - tj. pokud je do plusu, tak tomu elektronika dává na příslušném válci víc nafty. To by mohlo znamenat, že vstřikovač je buďto přidřený a nechce se otevírat, nebo špatně rozprašuje.
Tak a co teď - myšlenku prohodit dva vstřikovače mezi sebou na skoušku jsem zavrhl - je s tím trošku moc práce. Je někdo - nějaká firma, kdo by vstřikovač uměl pořádně otestovat (nejlépe na stolici mimo motor) a případně následně repasovat?
Co ještě by tohleto mohlo způsobovat - napadá mě (nechal jsem si poradit od LandJirky), že vliv by mohla mít váha vzduchu nebo regulátor turba.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 11:13
od DanoDEF
MadTom píše:To by mohlo znamenat, že vstřikovač je buďto přidřený.
... to je dost casta pricina problemov.
MadTom píše:
Tak a co teď - myšlenku prohodit dva vstřikovače mezi sebou na skoušku jsem zavrhl - je s tím trošku moc práce.
... tak ci onak dospejes k vysledku, ze to rozoberes. Ostatne je na tebe kam az dojdes s opravou pokus-omyl.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 11:22
od MadTom
Dospěl jsem k rozhodnutí, že já to určitě rozebírat nebudu, protože nemám kde. A vzhledem k složitosti (počtu věcí co se s tím musí udělat), se do toho ani hrnout nebudu. "Jednoduché" opravy mi nedělají problém, ale tady už je můj čas moc drahej.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 11:23
od MadTom
http://tadpraha.cz/index.php - tady je něco o vstřikovačích na TD5 a i seznam pár firem, co by to mělo umět opravovat.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 13:42
od MadTom
Tak jsem si prošel záznam z nanocomou obsahující parametry motoru a plyne z toho, že injektor 2 jde do plusu (hodnoty špičkově až do +50) a kompenzuje se to hlavně injektorem 5.

Ještě je tam několik dalších parametrů, kterým moc nerozumím - neumím je z toho záznamu vyhodnotit. Každopádně je to lepší, než koukat za jízdy na PC, protože bych taky mohl zůstat zapíchnutej někde do závěje.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 17:00
od Jenda
Rozdili mezi vstrikama byl tusim 2-3(nevim uz v cem se to meri) ale dost to ma nacteny ,,honzaoffroad" Tumich.Prihlasovali jsme na mem aute vstriky,novou ECU a je sikovnej.
Jinak me napada jestli by nemohl byt problem prave v tom oleji ktery uz svazkem prosel.Ve svazku urcite nekde jeste bude a pokud tam je ,muze to delat neplechu.Zmena odporu treba
Honza
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 17:08
od MadTom
Také jsem přemýšlel o tom, kde by to ještě ve svazku mohlo být, a jediné místo je konektor, kterým kabely prochází skrz hlavu. Sice jsem to vystříkal odnašťovačem a nechal vyschnout, ale to bylo tak jediné co se s tím dalo udělat.
Vzhledem k tomu, jaké napětí a proudy tam ale chodí, tak by to problém být neměl. Pokud se bude sundávat víko na hlavě, tak tam určitě půjde novej svazek, teda kromě nového těsnění. Kromě konektorů to nemá kde škodit. Co mě ještě napadá, je špatný kontakt přímo na vstřikovači. ale to už jsou všechno spíš přání.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 19:29
od DanoDEF
... olej robi neplechu iba v konektoroch ( vdaka vyssiemu napätiu ). V samotnom kable nevadi.
... ak chces predijst chybe v konektoroch tak bohuzial musis vycistit aj konektor, ktory prechadza hlavou.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 19:54
od Miloš II
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 20:16
od MadTom
Díky Miloši,
tenhle už jsem našel a našel jsem i možná levnější. Ještě je potřeba dořešit dopravu - teda pokud to tím bude. Jinak jsem našel i použité, za 25Liber. Zítra zjistím, jak to vypadá s repasí, respektive s diagnostikou a podle toho budu řešit dál. Každopádně za cca 5000Kč za vstřik s představou dalších cca 2500Kč za materiál (těsnění, novej kabelovej svazek, těsnění pod víko ventilů) a skoro den práce se to ještě dá. Teda pokud to nebude něco horšího.
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Napsal: 17 led 2010 20:29
od Miloš II
Do repase bych nešel....jen novej Tak pošli link na ten ještě levnější?? MilošII