Stránka 1 z 2
chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 16:34
od bobek
Zdravím všechny uživatele taneční zábavy zvané Disco.
Hledám na našem "ojetém" trhu auto nejen pro sebe, ale abych do něj mohl naházet spoustu věcí, třeba na expedici a kromě rodiny, aby se na zadních sedadlech pohodlně svezli tři lidi.
Disco mi padlo okamžitě do oka a přijde mi pro naše účely ideální. Rozumná spotřeba, solidní úložný prostor a tři sedačky vzadu. A hlavně potřebuji mít na místě řidiče kolem sebe prostor. Berou mne všichni čerti, když sednu do jakéhokoliv nového auta a převisy nebo středový tunel(hlavně ten) mne tlačí do kolena.
No ale chtěl bych hlavně vaše doporučení, po jakém Discu se dívat. Moje představa je zatím tato:
stáří tak do deseti let a asi II (je fakt že 3-ka se mi líbí daleko více a je i větší-no ale je ještě i ojetá pro mně drahá a hlavně kdoví jestli by přežila jedinou noc zaparkovaná na Ukrajině

- jezdíme jednou ročně na Krym)
motor 2,5 TD5 nafta
uzávěrka mezinápravového diferenciálu
vzadu měchy
a pro ženu, ale i mně - automat
a taky v kterých letech se montovaly motory BMW-aspoň mi zatím doporučovali,že by bylo dobré aby tam byl
no a nakonec cena tak kolem 200 000,- max. lehce přes
doporučte
Re: chci jít na Disco-téku
Napsal: 18 led 2010 17:18
od Hovez
Když chceš TD5, tak nemáš na výběr. v té ceně prostě nějaká D2 před faceliftem.
Re: chci jít na Disco-téku
Napsal: 18 led 2010 17:54
od bobek
ono ani tak nejde o to zda to je 2,5 td , jako aby to byl motor BMW. To není můj názor ale rada od kluka co dělá servis pro LR. No a u ceny 200 000,- počítám ještě s rezervou na dodatečné naladění do provozu, takže celkem do 300 000 i spojištěním a povinným ručením.
Prostě klasika. Výměna olejů,výměna toho a támtoho
Samozřejmě, že pokud objevím majitele se zánovním málo jetým Discem ve stodole, který jel nejdál na nákup a zpět a to jednou do měsíce, tak hrubě přidám.
Nedej bože že by tam mezi senem dřepěla D3. To je , ale utopie

Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 18:18
od Stavros
To bude asi takovej zuzenej vyber, jelikoz zadnej BMW motor v LR Disco neni a hlavne si najdi nejakej lepsi servis.

Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 18:39
od RudaK
Trojka se dá už za cca 400 000,-

Není jich moc,ale .......... ( u nás asi né )

no a motor prej Ford

Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 18:54
od bobek
No je fakt , že už jsem viděl D3 kolem 400 --- , ale letos si na ni opravdu musím nechat zajít chuť a navíc budu muset auto pořešit do 3 měsíců. Takže docela nefajn.
Pod nátlakem se špatně nakupuje.
Jinak dlouhým čuměním do bedny ala PC, jsem vyčuměl, že do Disca se v časové ose od jeho narození dávali motory
Land Rover - pod taktovkou Land Rover
BMW - pod dozorem her BMW (zde ale nabívám dojmu, že BMW dodalo poze některé komponenty) a vůbec je to taková tajemná doba. Lidi si z ní pamatují hlavně výrazné žraločí žábry na RR.
a nyní Ford(vlastně už TATA, alias vývoj PSA automotive nebo jak taky někde píšou , pravý Jaguár se srdcem Francouze
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 19:00
od RudaK
Jestli na cestu,tak doporučuju D 2 ( pokud nechceš D III ). Přece jen je pohodlnější ( a větší ) než D1 a za ty prachy ( 200 000 ) seženeš v pěkným stavu . Jestli tě netlačí čas,tak v pohodě seženeš .Taky nerad nakupuju narychlo .
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 19:35
od bobek
Je pravda, že rozumově mi sedí D2.
D3 to je okouzleni. Je to něco jako láska na první pohled , nebo spíše jako když si člověk jednou obuje boty a přesně ví že mu sedly.
Tak jsem sedl do D3, projel ji a už ji nechci vyzout
V současné době bych ale , hlavně na Ukrajině , měl o ni reálný strach. Tj v době, kdy většina kradených aut končí v Rusku , Číně a Jižní Africe.
No a nakonec, potřebuji hlavně auto, kterým se dá relativně pohodlně ujet těch 2000 km. Při takovýchto vzdálenostech je prdel otlačená i kdyby to auto bylo ze zlata. No a pak vyjet na hory cestou necestou, zdolat nebo objevit nějakou jeskyni a živ a zdráv se zase vrátit domů.
PS: cestovat se dá vším o tom nás přesvědčil nejen Hanzelka a Zikmund
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 20:23
od RudaK
Nechci kecat,ale z D III vylezeš po 2000 km ,jako bys ujel 200 km

ty polonápravy na vzduchu dělají divy .....

A ono se říká,že se Land Rouvry nekradou ( bo z nich mají neznalí strach ) Všechno chce svoje

Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 20:28
od Acon
bobek píše:
No a nakonec, potřebuji hlavně auto, kterým se dá relativně pohodlně ujet těch 2000 km. Při takovýchto vzdálenostech je prdel otlačená i kdyby to auto bylo ze zlata.
No, od Disco som neočakával komfort na dlhých trasách, ale zostal som príjemne prekvapený. Cesta po CZ betónke z SK do Prahy, ktorej som sa desil (pretože v oktávke mi tečie voda zo zubov) prebehla úplne bez problémov a tá panelka mi ani zďaleka neprekážala tak ako v Oktávke. Na pohodové cestovanie je to úplne fajn auto. Samozrejme DIII je o inom...
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 20:29
od lojzabobr
jo ja se taky chvili ukecaval na d3 ale nelituju (zatim)

)
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 21:06
od bobek
Takové vychvalování D3 není fér. Ještě chvíli a prodám dům
Ale cestu mezi Lvovem a Jaltou si na vzduchovém měchu dovedu živě představit.
Stejně si ji pořídím. Né hned, ale hned jak to půjde.
Pravdou taky je, že 400 000 je dobrá cena, vzhledem k ceně nového auta a diferenci šesti let. Akorát sami prodejci říkají, že první dva roky byly D3 ještě né uplně OK. Další ročníky jsou již prý vychytané od much.
ale když na to příjde. Jak se hraje hra "Najdi pět rozdílů mezi D1 a D2?"
A jde u D2 zamknout mezináprava nebo ne
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 21:20
od MadTom
U D2 mezinápravový diferenciál může jít zavřít - zkus trošku pohedat na fóru, je toho tady napsáno dost.
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 21:34
od Acon
bobek píše:
ale když na to příjde. Jak se hraje hra "Najdi pět rozdílů mezi D1 a D2?"
myslím, že skúsenejší ich nájdu viac
mňa napadá len:
1/ D2 je väčšia
2/ D2 má silnejší a kultivovanejší motor
3/ Pravdepodobne bude lepšie odhlučnená
4/ Neviem ako to mala D1 ale D2 SE a HSE má zadok na mechoch
5/ A pravdepodobne sa na D2 vojdú väčšie kolesá, ale to budú vedieť skúsenejší
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 18 led 2010 21:55
od Steve
D.I se dělala jen na pružinách
Motor D.I (300TDi) je jednodušší a o něco spolehlivější než Td5
D.II má zpravidla méně najetých kilometrů vzhledem k tomu že je novější
Náhradní díly na D.I jsou levnější
D.I se dělala jako pětidveřová i třídveřová
Souhlasím, D.II je o fous větší, dělá se jen jako pětidveřová, je pohodlnější, tišší...
Další je otázka výbavy, zpravidla u D.II bohatější
D.II je dražší, novější...
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 20 led 2010 16:47
od shimi
no já osobně si myslim že vždy rozhodne cena a je to jednoduchý,když D1 tak ´je to kolem 100litrů no a když D2 je to kolem 200litrů

samozřejmě jde v jakym stavu a jak starou,já sem zatím s D1 nadmíru spokojenej,líbí se mi jak je to ještě pořád auto pro kutila bez zbytečnejch moderních kravinek,je přecijen moc fajn ject si v pohodlíčku na vzduchovim měchu,ale co když se to posere někde na ukrajině v horách,jakpak se bez něj asi pojede dolu

já sem prostě zastánce klasiky kterou opravíš kladivem

Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 22 led 2010 10:04
od bobek
Já bych se těch poruch v terénu zase až tolik nebál. Jediné z čeho je člověk bezradný tak je vždy elektronika.
Vše ostatní je banalita, ale hlavně jakž takž vyměnitelné a dostatečné pro dojezd. Ono na jedné straně lidi dnes hodně zpohodlněli a svým autům, díky obecně malé poruchovosti, bezmezně věří. A to se netýká pouze vozidel typu off.
Dříve,a není to zas tak dlouho, pokud někdo jel na expedici,nebo řekněme někam dál, tak většinou znal slabá místa svého vozu a i zde platí raději být připraven než překvapen. I nyní pokud vím , že mám ujet oněch 2000km tam a 2000km zpátky, tak sebou vezu určité náhradní díly. Třeba náhradní homokyneťák a pod. Z tohoto pohledu není přece problém na expedici přibalit třeba aspoň jeden náhradní měch

.
Problém je také v tom, že dnes se říká expedice kde jakému výletu a lidi hodně zapomínají že to, mimo jiné, obnáší řádnou přípravu před, během i po.
A tím pádem zase platí i zde na fóru často omílané, jak se chováš k němu tak se ti odplácí

Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 22 led 2010 19:13
od Neklan
D2 je především delší převisem za zadní nápravou, takže v terénu dřív drhne zadkem než D1. Další rozdíl je v rozchodu kol, který je u D2 širší. Kola můžou být až 18", častěji ale 16". Nejsou zaměnitelné s koly z D1, Defa a RRC, protože mají jinou rozteč šroubů a ET. D1 má čtyřválec 2,5 l (200 a 300tdi) s mechanickým čerpadlem, motor je to spolehlivý a prostý vší elektroniky. Jeho výkon je 111koní. D2 má TD5, což je elektronicky řízený 5-tiválec, je výkonější (v Discoveře 138koní, v Defu přiškrcen na 122), ale také komplikovanější. Občas někdo uvádí, že to je BMW motor, ale to není pravda, jeho vývoj začal ještě před vstupem BMW do automobilky a vyvíjel se i vyráběl v Anglii. (BMW 2,5 l šestiválce DSE byly v RR P38, ale nikdy v Discu). Je to trochu "love-or-hate-job", znám lidi, kteří na něj nedají dopustit a pak také lidi, kteří by ho pod kapotou svého auta nesnesli. Pravda je, že když se to podělá, dát to do kupy je o dost komplikovanější a nákladnější záležitost než u 200 nebo 300tdi.
Měchy bych osobně u D2 nechtěl, viděl jsem už D2 na srazu jak courá zadkem po zemi a není to hezký pohled... Naproti tomu jsem najezdil 160 tisíc km v D3 a tam byly měchy v pohodě.
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 22 led 2010 19:50
od shimi
jo ten zadní převis asi sem tam škodí,ale zase je vevnitř asi delší a šlo by tam líp udělat spaní,u D1 když se dělá spaní dovnitř tak abys docílil plochy 190cm tak musíš pořád hejbat předníma sedačkama,to by třeba u D2 mohlo bejt lepší
Re: chci jít na Disco-téku aneb jaký motor pro Disco
Napsal: 22 led 2010 22:07
od Steve
A nebo D.I jako třídvéřák. Přední sedáky se sklopí dopředu a délky je dost.
Původně jsem chtěl pět dveří, ale nebyly nějak skladem

, tak mám jen tři. Ale záleží na tom, pro koho to je, kolik lidí, jak často a kam
No a občas taky o groších. Nejen pořizovací, ale i provozní/servisní náklady....