Stránka 1 z 2

Jak zachránit dědky....

Napsal: 01 úno 2010 21:33
od Tomas K (tkala)
K tomu, aby dědci / skvosty nezapadly popřípadě nedošly úhoně nějakým zásahem jen protože majitel netušil, co má doma jsou potřeba 4 druhy lidí....

1) někdo kdo pozná skvost, že Rovere...
2) někdo komu se občas objeví skvost na dvoře, že Violko...
3) někdo kdo potom dá dědka do precizního stavu, že Land Jirko...
4) někdo komu stojí za to to zainvestovat, že... například já a spousta dalších.

Pojďme společně najít mechanizmus, který to umožní. Napadá Vás něco?

Díky

TOM

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 01 úno 2010 22:21
od Stavros
tady to zacina jeste vic psychologicky nez v tom hadajicim se o nicem vlakne. :D

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 06:20
od RudaK
Výhra ve Sportce do tohoto projektu zapáleného člověka ,nebo zbytečných pár peněz pro kohokoli :shock: Zafinancuj mě to a já jich pár zachráním .O peníze jde,bohužel vždy v první řadě :P
Pánové nezlobte se,ale zas tady budete moudře hovořit,jak v parlamentu české republiky :wink:

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 07:17
od Tomas K (tkala)
RudaK píše:Výhra ve Sportce do tohoto projektu zapáleného člověka ,nebo zbytečných pár peněz pro kohokoli :shock: Zafinancuj mě to a já jich pár zachráním .O peníze jde,bohužel vždy v první řadě :P
Pánové nezlobte se,ale zas tady budete moudře hovořit,jak v parlamentu české republiky :wink:

Ale prd, nebudeme. :-) Jde mi o to, že tudy projde spousta aut, který historii nemají, ale občas tu zákonitě musí být i auta, který jsou prostě zajímavý i něčím dalším, než že to jsou Land Rovery. Jenže jeden člověk to auto má a nemusí nutně vědět, co je zač a druhý by věděl co je to zač, ale zas o něm neví... A mě jde o to, jestli nejsme schopni dát tyhle dvě věci dohromady ve víc případech. O nic víc ani míň. Pokud to považujete za pitomost, zapomeňte na to. :-)

TOM

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 07:24
od will.26
a o co tu vůbec jde? nějak se v tom nemužu zorientovat

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 07:35
od Tomas K (tkala)
will.26 píše:a o co tu vůbec jde? nějak se v tom nemužu zorientovat

Jde mi o to, že se strhla vášnivá diskuze na téma předělávat nebo nepředělávet dědky k obrazu svému. Celé auto je stavebnice a není problém například prohodit plachtu za boudu. A alespoň já jsem si z toho všeho udělal pro sebe závěr, že je to u většina aut v pohodě, přeci tak byly vymyšlený. Jenže občas se objeví kousek, který má hodnotu v tom, že je něčím jedinečný. Problém je, že majitel, popřípadě prodávající / kupující nemusí vůbec tušit co je to zač. A ptám se, asi moc složitě, jestli nenajdeme nějaký mechanizmus, jak tyhle věci spojit. Nevím jak...

To je všechno. :-)

TOM

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 07:37
od will.26
no ja si myslím že tady někdo těžko udělá nějaký tuning na dědkovi,spíš se každy snaží ho dát do puvodního stavu a když se to podaří tak to je potom radost :Pohoda:

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 08:06
od Rosi
Řek bych že Tom potřebuje hlavně vyřešit mechanismus, aby tento vyjimečný a hodnotný stroj skončil u něj ... :mrgreen:

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 08:57
od Tomas K (tkala)
Rosi píše:Řek bych že Tom potřebuje hlavně vyřešit mechanismus, aby tento vyjimečný a hodnotný stroj skončil u něj ... :mrgreen:
Ale zase prd. :-) V sobotu si pro jeden takový jedu, ale byl objevenej náhodou. A to mě právě vedlo k tomu, jestli to nejde jinak než náhodou....

TOM

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 11:31
od Allik
naopak, ja tve iniciative rozumim a je chvalihodna, bohuzel i z predeslych reakci vidis, ze valna vetsina populace nema vztah ke kulturnimu ci technickemu dedictvi a stara auta jsou asi to posledni, co je v soucasne dobe niceno bez nahrady... presto se za tvoji iniciativu, i kdyz v praxi ve zjednodusenem meritku, primlouvam

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 12:12
od Neklan
will.26 píše:no ja si myslím že tady někdo těžko udělá nějaký tuning na dědkovi,spíš se každy snaží ho dát do puvodního stavu a když se to podaří tak to je potom radost :Pohoda:
No, musím se trošku přiznat. Ke svým LRs nepřistupuji zrovna s pokorou, až se dívím, že s Roverem zatím dobře vycházím a ještě jsem se nedočkal žádné zdrcující kritiky. Ale na svojí obranu musím říct, že můj dědek 1969 S2A neměl původní motor, někdo ho naštětkoval marine blue přes bronz green a vůbec na něm bylo spoustu projevů lidové tvořivosti předešlých majitelů. RRC už také někdo "opravoval" a nakonec vlastně možná, že ani ta Vogue blue nebyla původní, protože akční model "In Vogue" to nebyl a prakticky až do roku 1985 se metalízy na dvoudveřáky nedávaly, takže kdo ví?

Nicměně, myslím si, že když si kupuji auto, podle VIN se dá zjistit, co to auto bylo zač a je spoustu dostupné literatury, abych si zjistil, co to auto má a nemá mít. Pak je tu k dispozici samozřejmě tohle forum a na něm spousta lidí, kteří dokážou poradit. Co s konkrétním autem ale udělám, je ve finále moje věc, ale také trochu moje zodpovědnost.
Je otázka, co je prasárna a co už ne a každý tu hranici vnímá jinde. Setkal jsem se s názorem, že měděné brzdové trubičky jsou prasárna, protože původní LRs měly ocelové. Já to vnímám někde jinde. Můj RRC je totálně předělaný, má jiný motor, jinou převodovku, předělaný interier, ale třeba 18" kola bych na něj nikdy nedal. Chci, aby vypadal originálně, ale přitom splňoval moje požadavky na denní používání.

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 12:30
od Allik
ty jsi Neklane vubec spatny priklad :D , ale na tvoji obranu je potreba rict, ze opravdu tva vozidla zvenku i de facto zevnitr vypadaji jako pred 30 lety, to ze tam mas 3,5V8 a kotoucove brzdy neni az takovy hrich, protoze jsou to upravy snadno navratitelne do puvodniho stavu a nijak nenarusuji vnejsi dobovy vzhled

na druhou stranu, tyto debaty jsou trosku bezpredmetne, protoze je neco jineho vozidlo na klasickych SPZ, kde si s nim muze majitel delat co chce a potom veteran - vozidlo s prukazem historickeho vozidla, tyto dve veci je potreba si nejdrive uvedomit a striktne je dodrzovat, protoze u vozidel starsich 30 let (veteranu pouze potencionalnich vekem) jsou jasne dana pravidla pro ziskani tohoto prukazu, rovnez existuje nekolik kategorii a podskupin puvodnosti vozidla a jsou pripady, kdy nemusi testacni komise tento prukaz udelit, proto v pripade jeho ziskani je pro majitele takovehoto vozidla primo zavazne, udrzovat ho ve stavu, ve kterem touto testaci proslo a predpisy jasne stanovuji, jakym zpusobem muze byt opravovano a pripadne upravovano a pokud je hrube narusen pripadny historicky raz, tak je mozno tento prukaz i odebrat, z tohoto duvodu si myslim, ze pravidla jsou jasne dana a jejich neznalost neomlouva v pripadnych zverstvech, kterych jsme pravidelne svedkem :cry:

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 12:38
od OC
No, já si spíš myslím, že nějaké zákony týkající se takových a makových SPZ by vcelku nikoho zajímat neměly. Hezkého veterána by se člověk měl snažit zachovat v co nejpůvodnějším stavu z úcty k těm, kdo ten krásný kus železa kdysi vyrobili -- zcela bez ohledu na to, co praví nějaký zatracený zákon nebo nějaká komická komise.

A naopak, auto na běžné ježdění by mělo být co nejfunkčnější, nejspolehlivější, nejbezpečnější -- a teprve až po splnění tohoto co nejhezčí/nejpůvodnější -- a to opět bez ohledu a tak dále.

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 13:03
od Allik
OC píše:No, já si spíš myslím, že nějaké zákony týkající se takových a makových SPZ by vcelku nikoho zajímat neměly. Hezkého veterána by se člověk měl snažit zachovat v co nejpůvodnějším stavu z úcty k těm, kdo ten krásný kus železa kdysi vyrobili -- zcela bez ohledu na to, co praví nějaký zatracený zákon nebo nějaká komická komise.

A naopak, auto na běžné ježdění by mělo být co nejfunkčnější, nejspolehlivější, nejbezpečnější -- a teprve až po splnění tohoto co nejhezčí/nejpůvodnější -- a to opět bez ohledu a tak dále.
zajiste mas pravdu, ale presne se dotykas toho, co jsem napsal a mas uplne stejny nazor na vec, i kdyz si to asi neuvedomujes - rozdelujme veterany a vozidla na bezny provoz, i kdyz jsou stara jako veteran!!! vozidlo pro bezny provoz nemuze a zakonite ani nesmi splnovat to, co veteran, protoze v dnesnim provozu by to bylo a je s vozidly typu skoda 120 apod. natoz pak s S1,2 a castecne i S3, o zivot

to co pises o komickych komisich je bohuzel smutny pohled nezainteresovane osoby k jakekoliv cinnosti o zachovani historickych vozidel na nasich silnicich, protoze prapuvodni snaha je diskreditovana par nepoctivymi lidmi, tak jako v kazdem oboru lidske cinnosti, a vrha spatne svetlo na vsechny (vozidla z 90.let na historickych SPZ apod.), jiste tva slova potesi TOMaLTR...

a me rovnez nezajimaji zadne predpisy, protoze sem pripad ortodoxniho veteranisty, ale ty pravidla tu nejsou pro me, ale presne pro lidi, kteri maji tendenci si delat, co chteji :hmm:

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 14:25
od Tom LTR
OC píše:No, já si spíš myslím, že nějaké zákony týkající se takových a makových SPZ by vcelku nikoho zajímat neměly. Hezkého veterána by se člověk měl snažit zachovat v co nejpůvodnějším stavu z úcty k těm, kdo ten krásný kus železa kdysi vyrobili -- zcela bez ohledu na to, co praví nějaký zatracený zákon nebo nějaká komická komise.

A naopak, auto na běžné ježdění by mělo být co nejfunkčnější, nejspolehlivější, nejbezpečnější -- a teprve až po splnění tohoto co nejhezčí/nejpůvodnější -- a to opět bez ohledu a tak dále.
Je vidět že si se nikdy nesetkal z problematikou testací HV. Ta komická komise je tu od toho aby až si dovezeš Dědka z UK ses na něj nemusel dívat jenom v garáži a mohl s nim na silnici. Ale to třeba jednou pochopíš ty KOMIKU.

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 14:32
od Tomas K (tkala)
Když už jsme u toho, jak se dědek dostane na silnici? Co je všechno potřeba? Díky.

TOM

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 15:34
od Allik
sezenes si pres nekoho znameho testacniho komisare, ktery po domluve provede klubovou testaci, kde predpokladejme, ze projdes, rovnez dostanes formular k technicke prohlidce vozidla, kterou musi provest a potvrdit obecny autoservis - ne STK, s temito dokumenty se komisar obrati na krajskou testacni komisy - komisare, ktery musi potvrdit jeho testaci, pokud vse dobre probehne, tak cca do 1-2 mesicu mas na stole potvrzeny protokol o testovani historickeho vozidla, s tim si zajdes na mistni registr historickych vozidel (detasovane pracoviste registru motorovych vozidel), kde ti vystavi na zaklade testace a platneho povinneho ruceni (1/12 bezne castky) prukaz historickeho vozidla a RZ a muzes frcet, klubovou testaci pote obnovujes kazdy rok v kvetnu, kdy je opet overovan historicky i technicky stav vozidla

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 15:42
od Tom LTR
tkala píše:Když už jsme u toho, jak se dědek dostane na silnici? Co je všechno potřeba? Díky.

TOM
Je to tak jak psal Alík.

Klubová testace
Krajská testace
Pojištění
Vyjádření odborné dílny
A taky doklad o koupi vozidla

Napiš případně z jakýho jseš regionu, testovat se muže kdekoliv v čr jen značky si vyzvedneš na místě které je příslušné tvému bydlišti.

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 16:07
od Mirko
Vytvořít poradnu pro začínajicí veteránisty je chvályhodné, vytvořit dogma pro renovaci veteránu je mi odporné. You own it, you rock it... Navíc: bavíme se tady o masovém produktu, nejsou to designerské unikáty, ani třikrát vyrobené Buggati Royale, unikát z něho vznikne právě až po renovaci ...a když to zprasíš vemeš dalšího... :mrgreen:
Mirko

Re: Jak zachránit dědky....

Napsal: 02 úno 2010 16:41
od Allik
zajimavy nazor... prosim najdi mi jeste jeden DPV, ktery se zucastnil Poustni boure, at si ten stavajici muzem v muzeu zprasit, navstevnici zajiste oceni nove bixenony, klimatizaci a kozene calouneni :Ale fuuj: