Stránka 1 z 3
diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 05 úno 2010 16:13
od tagr
Ahoj všichni , potřebuji poradit zda by šlo realizovat :
Dobrý den.Nemám možnost se k diferenciálu z tohoto typu dostat.Takže
dokud ho neuvidím aspoň nafocený,nejsem schopen posoudit zda by byla
výroba možná.Pokud mám správné informace tak je tam trvalý pohon
přední nápravy a zadní se přiřazuje pomocí viskozní spojky,což
znamená že nikdy není poměr pohonu náprav 50:50.Je tedy otázka
zda by tedy uzávěrka fungovala tak jak má.Uzávěrka u trvalého
4x4 je možná pouze u zadní nápravy.Např. u Range Rover je to možné,protože
tento má klasický mezinápravový diferenciál.
Jedná se mi o automatickou uzávěrku na zadek , předek asi nepujde

, nemáte někdo foto, nebo aspon dílenský obrázek, či přímo microfish aby tam bylo vše vidět. Pokud to budete mít i na předek budu rád, zkusit se má vše ne?

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 05 úno 2010 21:08
od Luk_as
Jediné co sa dá s diferenciálom vo Freelanderi urobiť je dať tam samosvor, asi to si myslel tou automatickou uzávierkou. Kedže ho ponúka napr. Quaife tak sa to dá. Automaticka uzavierka v pravom slova zmysle by mala byt elektricky ovladana viaclamelova uzavierka aku maju LR s Terrain Response. Ak sa mylim opravte ma

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 08:39
od macejky1
Dozadu by samosvor jít mel. Mozná by tam pasoval i originál z nejakýho BMW.
Výsledkem ale bude asi jen to ze budes setrit zadní oblození brzd protoze TC nebude v zadu zapínat. Jeslti to nejak pomuze terénním vlastnostem to je tezko ríct a jak se to bude chovat na silnici respektive jestli to nebude prílis namáhat visco spojku je taky ve hvezdách.
Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 09:27
od Sláma Karel
tagr píše: Pokud mám správné informace tak je tam trvalý pohon
přední nápravy a zadní se přiřazuje pomocí viskozní spojky,což
znamená že nikdy není poměr pohonu náprav 50:50.Je tedy otázka
zda by tedy uzávěrka fungovala tak jak má.Uzávěrka u trvalého
4x4 je možná pouze u zadní nápravy.Např. u Range Rover je to možné,protože
tento má klasický mezinápravový diferenciál.

Nevím, jestli to úplně správně chápeš, ale Freelander má stálý pohon 4x4. Mezi přední a zadní nápravou je sice visco spojka, ale ta pouze zařizuje mírný prokluz při rozdílu rychlosti náprav. (V zatáčce a pod) Pokud se rozdíl rychlostí náprav zvětší, tak viskózní spojka ztuhne a nápravy běží natvrdo obě. Je to úplně stejný systém jako je u RRC od roku 89. Nebo u RR P38. Akorát tam je ta visco spojka, nahrazující mechanický mezinápravový diff, schovaná v přídavné převodovce.
Další věc je, že nechápu proč by u stálého pohonu 4x4 nebo u vůbec jakého pohonu 4x4 mohla být uzávěrka jenom na zadní nápravě

. Já mám skoro na všech svých autech uzávěrky jak na zadní tak i na přední nápravě.
Takže tvoje informace jsou asi trochu nepřesné
Takže na Free může být normálně zadní uzávěrka a pokud by to stálo někomu za to vyrobit, tak i přední. Ale vzhledem k tomu, že Free nemá redukce si myslím, že upravovat ho do těžkého terénu je nesmysl.
K
Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 10:09
od Oldman
Na nějaké větší úpravy má kromě 2,5 slabý motor, malá kola a je dost nízko. To by musela být kompletní přestavba

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 11:13
od macejky1
No kdybys do toho chtel opravdu jít tak by bylo asi nejlepsí zjistit jestli má free 10 nebo 24 drázek nebo 24 salisbury a podle toho si koupit ARB uzáveru ( nebo aussie, detroit to uz je celkem jedno ). Vzduchem spínaná 100% uzáverka. Nabízejí je treba v paddocku a písou tam ze pasuje na vsechny land rover diferenciály s 10 drázkami a nebo na vsechny s 24 drázkami. Tak snad i na Free
http://www.paddockspares.com/scp/OFF_RO ... ckers.html.
Ale jak by se na to potom pri zapnuté uzáverce tvárili ostatní soucásti hnací soustavy to nedokázu posoudit.
Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 15:04
od Karab
Mozno sa opytam blbost, ale nedalo by sa v prevodovke nahradit nejake vystupne ozubene koleso za ine takzvane do pomala, cim by sa sice znizila maximalka na nejakých 90 az 100 km/h(co uplne staci), ale tym by sa zvysila sila prveho prevodoveho stupna, a tym by sa ciastocne nahradila pridavna prevodovka, a potom by tie uzavierky aj mali zmysel.
Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 15:17
od Miky_CZ
Sláma Karel píše:
Nevím, jestli to úplně správně chápeš, ale Freelander má stálý pohon 4x4. Mezi přední a zadní nápravou je sice visco spojka, ale ta pouze zařizuje mírný prokluz při rozdílu rychlosti náprav. (V zatáčce a pod) Pokud se rozdíl rychlostí náprav zvětší, tak viskózní spojka ztuhne a nápravy běží natvrdo obě. Je to úplně stejný systém jako je u RRC od roku 89. Nebo u RR P38. Akorát tam je ta visco spojka, nahrazující mechanický mezinápravový diff, schovaná v přídavné převodovce.
Další věc je, že nechápu proč by u stálého pohonu 4x4 nebo u vůbec jakého pohonu 4x4 mohla být uzávěrka jenom na zadní nápravě

. Já mám skoro na všech svých autech uzávěrky jak na zadní tak i na přední nápravě.
Takže tvoje informace jsou asi trochu nepřesné
Takže na Free může být normálně zadní uzávěrka a pokud by to stálo někomu za to vyrobit, tak i přední. Ale vzhledem k tomu, že Free nemá redukce si myslím, že upravovat ho do těžkého terénu je nesmysl.
K
to jsem nevedel ze RRC ma visko spojku
Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 17:33
od PavelU
Miky_CZ píše:to jsem nevedel ze RRC ma visko spojku
Má rozvodovku Borg Warner a ta obsahuje visko spojku...

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 17:49
od tagr
Díky no já právě proto scháním podklady , aby to tam šlo dát a nic netrpělo, nejde o mezinápravovou , ale o nápravovou uzávěrku a cílem je , že : pujde plný výkon do kol, když bude třeba , nebude se ničit brzdové obložení a cop si budem povídat pevná , byť automatická uzávěrka je o něčem jiném než jen přibržďované kolo

. Jinak ano , budu to zvedat o 5 cm podložky , už je mám , + asi tak 3 cm naženu na pneu , takže celkem 8 cm, rozšířím to na každé straně o 3 cm , aby se mně tam ty větší kola vešli , přijdou tam zátěžové pružiny cca 3000 za pár tedy asi 6000 Kč , přijde tam pokud Macejky dovolí i JEHO speciální přední a zadní držák navyjáku a Hlavně bude upraven motor - jiné vstřiky , jiné sání _ dvojité čištění + šnorchl , upravená řídící jednotka a samozdřejě vše vyčištěné, co pujde vyměnit tak se vymění pro lepší výkon , ale i životnost motoru , včetně turba , počítám že vše vyjde na materiálu a práci na motoru asi na cca 80 - 100 tisíc , ale bude to o něčem jiném. Jinak protože chystáme výpravu tak na 6 měsíců v ní bude minimálně 1 defík pro záchranu , kdyby ,,Dráček" jak říká 4 letá dcerka něco nezvládl

. jde o to že mám natočeno zhruba 170 00 km a je třba stejně dost věcí ,,preventivně" udělat tak připlatím řádově 30 % a snad bude lepší auto jak nové
co řeším :
http://www.axlelock.cz/
http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php ... TD4%2082kW + výše zmíněné úpravy a měl by jsem v klidu být na 120 KW , proto ty uzávěrky

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 17:50
od Sláma Karel
Ale až od roku 89. Do té doby tam byly normální jako má disco. K
Jinak v Paddocku si asi neobjednáš na Free žádnou uzávěrku. U Free je úplně jinej diff než u všech ostatních LR. Takže ti nepomůže ani když to bude mít 10 nebo 24 nebo 50 nebo 2 drážky na poloose.
K
Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 17:58
od tagr
Jinak jsem si vědom omezení jaké free má , ale když ho takto složím + ještě trochu zpevním samonosnou karoserii - prahy, ramena náprav, přední ochraný rám , zadní zpevněný nárazník , vše schováno pod plastem

...tak bv měl mít asi jen o 80 - 100 kg víc než seriovka , ale jistota v terénu - LEHKÉM A POLOTĚŽKÉM by měl být v pohodě. Počítám že potáhnu tak 650 kg upravený vlek - nafta, voda,vybavení , ale jak jsem letos zkoušel ve 35 cm sněhu 600 kg vozík normálně na poly - podmíceném , tedy zhruby střední terém a ne prašan , nebyl problém , mimo výkonu motoru , což odstraním a v klidu to projedu cca 40 km v hodině

Mám automat tak asi jen budu měnit olej cca po 40 000 pro sichr

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 18:01
od tagr
Díky Karle , spojím se s tebou jsem z Prahy a pokud budeš mít chvilku rád by jsem to probral , tohle by byla speciální pokud tedy vubec a jak vím když jsem jezdil V3S zadní špéra mnohdy stačí, předek pokud pujde budu rád pokud ne tak to přežiju , pořád ještě zbývá TC

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 08 úno 2010 19:01
od tagr
Takže pokud opravdu máte někdo k dispozici nákres obou diferenciálů byl by jsem moc vděčný za poslání, či zvěřejnění nákresu , aby se dalo posoudit zda je to možné uskutečnit

Děkuji všem a prosím vím že free je malý , ale mohl by být šikovný ne ?

PS jel jsem ted o víkendu s yetim 4x 4 a nemá proti Free v něčem horším šanci

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 09 úno 2010 07:53
od macejky1
Zkus se kouknout do RAVE nejaký nákres tam je. Zkousel jsem ho sem vlozit ale je to dost velký i zabalený.
Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 09 úno 2010 09:11
od tagr
Mužeš mi sem dát prosím link ? Moc děkuju já ho ted nemám moc času hledat, protože jsem jen na malém laptopu a mám pomalé připojení díky moc

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 09 úno 2010 09:31
od macejky1
tagr píše:Mužeš mi sem dát prosím link ? Moc děkuju já ho ted nemám moc času hledat, protože jsem jen na malém laptopu a mám pomalé připojení díky moc

http://green-oval.com/joomla/index.php? ... &Itemid=29
zkus to tady a jen tak ze zvedavosti na kolik pocítás ze ta aut. uzávera, delaná asi na míru, vyjde dukátu?
Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 09 úno 2010 10:17
od tagr
cca 10 000 za jednu , pokud to tam pujde , ale muže to být klidně i o 2 000 méně vše záleží na tom jak to posoudí , ale zase bude to včetně výměny jak ložisek tak i gufer takže valkstně nový difer, s uzávěkou cca o 25% dražžší než nový , ale bez uzávěrky a to není zase tak moc

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 09 úno 2010 10:20
od tagr
jinak díky za link

já to stáhnu až budu doma ted by to trvalao asi 2 hodiny

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky
Napsal: 09 úno 2010 10:30
od macejky1
tagr píše:cca 10 000 za jednu , pokud to tam pujde , ale muže to být klidně i o 2 000 méně vše záleží na tom jak to posoudí , ale zase bude to včetně výměny jak ložisek tak i gufer takže valkstně nový difer, s uzávěkou cca o 25% dražžší než nový , ale bez uzávěrky a to není zase tak moc

Tak to je krásná cena, pak dej vedet jak jsi dopadnul.