Stránka 1 z 1

Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 13 úno 2010 21:34
od eliott
Při stavbě http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 9&start=80 jsem narazil na dva problémy v elektroinstalaci (elektrika nebyla nikdy moje silná stránka :roll: ), které nějak nemohu rozlousknout. Najde se někdo, kdo mi poradí?

1. Zapojeni budíku dobíjení, žádná schémata co mám ho nezobrazují, takže nevím, jak ho připojit.

2. Relé za panelem přístrojů. Použil jsem kabelový svazek z auta, které odpovídá přesně tomu, co stavím, na svazku je v místech za panelem přístrojů konektor pro nějaké relé, ale nikde nemůžu přijít na co by mělo být. U 5dveř. auta je v těch místech relé vyhřívání okna pátých dveří, ale to má konektor úplně jiný. Narychlo jsem konektor vyfotil telefonem, ale nic moc.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 13 úno 2010 21:36
od eliott
Zapomněl jsem dodat, že jde o Defender 110 Truck-cab 200tdi r.v. 1992

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 13 úno 2010 21:42
od DanoDEF
... od tak "stareho" auta nemam dokumentaciu ale mohlo by to byt rele DIM DIP od svetiel ( veviem ci tie starsie rocniky to mali ) to zvykne byt v tychto miestach a ma taku peticu pre rele.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 13 úno 2010 22:10
od eliott
Mám ještě auto r.v.89, to to má, ale má tuto ECU.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 13 úno 2010 22:16
od DanoDEF
300tdi ma presne taku peticu ako mas na fotke.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 13 úno 2010 22:28
od eliott
:Sorry: je vidět, ře to máš zmáklé, tak to by bylo pojednom problému.

...nemáš ještě schéma zapojení budíku dobíjení? Mám schémata na auta do r.v.90 a pak 300tdi, ale ani v jedněch to není.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 13:25
od skritekcrx
uz jsi to vyresil ? mozna bych to zvladl elektriku mam rad ale nic neslibuju

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 13:43
od eliott
Je to ampermetr, takže to měří dobíjecí proud, ale jak? Je to prostě paralelně k hlavnímu dobíjecímu kabelu??

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 13:56
od skritekcrx
eliott píše:Je to ampermetr, takže to měří dobíjecí proud, ale jak? Je to prostě paralelně k hlavnímu dobíjecímu kabelu??
pokud je to ampermetr tak musi byt do serie aby tudy proud protekal pokud by to byl voltmetr tak ten je paraelne. Ja tam v pondeli zajedu a kouknu na to a pak se podiivam na to tesneni 5tych dveri
:D :D
Ps v po. budes mit cas odvezt ty auta :D

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 15:15
od eliott
No to těžko, přece nepůjde všechen dobíjecí proud přes budík :idea: Ale bez schématu jsem stejně v pr... protože nechci tahat nové dráty, kdyby tam už byli. Ale bez schématu nevím, který to má být.

PS. jo.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 15:27
od skritekcrx
no slysel jsem ze existujou ampermetry ktere nemusi byt zapojeny do serie ale klasicke ktere znam ano takze veskery proud jde prez budik. i u tech digitalnich mereku se merak vklada do serie pokud tedy nemas klestovy ampermetr. A draty se daji procinkat merakem je to sice slozitejsi ale jde to. ver ze do Capriho jsem tahal 60kg elektriky (vcetne 6nebo 7 ecu) a taky jsem se s tip popral a jeste jsem do toho dakazal vlozit elektriku z Octavie pro motor 1,8turbo ktery jsem tam mel. Ale uznavam k tomu jsemmel schema :D

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 16:08
od DanoDEF
eliott píše:No to těžko, přece nepůjde všechen dobíjecí proud přes budík :idea:
... nie nemusi ist vsetok prud cez merak. Pri velkych prudoch sa pouzivaju tzv. "bocniky". Je to v podstate odpor ( rezistor )s malou hodnotou ( odporom ) cez ktory pretekajuci prud vyvola ubytok napätia a amermeter v tomto pripade voltmeter mera ubytok napetia na bocniku.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 16:58
od MadTom
A v tomto případě může jako boční sloužit i kabel kterým alternátor připojenej - jde jenom o to, aby to bylo správně nastavené.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 17:07
od eliott
Takže se zapojuje paralelně s dobíjecím kabelem, jak jsem předpokládal?

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 17:14
od MadTom
Pokud nemá nějaké hodně mocné kontakty, ke kterým by se dal připojit kabel od alternátoru tak je to možné, nebo k tomu může být potřeba externí bočník a ten by měl ty macaté kontakty a dával se do série z kabelem.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 17:33
od eliott
jsou tam klasické ploché konektory ccy 5mm široké, když to bude zapojené paralelně s tlustým dobíjecím kabelem, tak přes budík poteče jen část proudu, ne? Většina poteče tlustým, protože má menší odpor :?:

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 17:56
od MadTom
Přesně tak, teda do té doby, než ten hlavní kabel bude mít někde vakl, pak poteče všechno velmi krátkou dobu tím měřákem. Délka doby bude přímo dána rychlostí jeho roztavení.
Druhá věc je, že ten hlavní kabel musí mít danou délku a průřez, aby to ukazovalo správně. Pokud bude delší, bude te ukazovat víc, pokud bude silnější tak míň.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 17:58
od DanoDEF
eliott píše:jsou tam klasické ploché konektory ccy 5mm široké, když to bude zapojené paralelně s tlustým dobíjecím kabelem, tak přes budík poteče jen část proudu, ne? Většina poteče tlustým, protože má menší odpor :?:
... ak hruby kabel bude pouzity ako bocnik tak merak nemoze byt ampermeter ale voltmeter lebo bude merat ubytok napätia na tom hrubom kable. Ak by bol ampermeter tak pri pripadnej poruche alebo odpojeni hrubeho by moslo dojst k poskodeniu "ampermetra" ba az k poziaru.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 18:04
od MadTom
Ono pokud je to ručkovej měřící přístroj tak je úplně jedno jestli je to ampérmetr nebo voltmetr - fungují oba stejně, jedinej rozdíl je rozsahu napětí nebo proudu kdy budou ukazovat.
V každém případě doporučuji tam dát pojistku. Protože pokud ten proud půjde jinudy než má, bude něco hořet a pojistka je na to nejlepší.

Re: Relé - kdo ví jaké??

Napsal: 14 úno 2010 18:11
od eliott
No proto bych potřeboval chéma, musí na to být v autě připravená pojistka a dráty, ale nikde to není :Ja blb: :Ja blb: :Ja blb: