Stránka 1 z 4

F1 Kardan, manžeta - topic 2.

Napsal: 05 bře 2010 17:08
od Hunter
Chtel bych se zeptat, hledam priciny huceni na podvozku, a objevil jsem mastnotu u manzety na kardanu na vystupu z IRD, viz foto, muzete mi poradit, co se to tam deje. Predem diky.

Re: Kardan

Napsal: 05 bře 2010 20:24
od tagr
:hmm: tipuju to na špatné ložisko a od toho poškizený simering, snad nic horšího

Re: Kardan

Napsal: 05 bře 2010 22:02
od vladob8
Nie je to dobre vidiet ale nemas natrhnutu tu manzetu? Pod manzetou je klb namazany vazelinou.
Tie manzety sa trhaju, udajne ich nedostat, tak sa tam dopasovavaju nahrady.

Re: Kardan

Napsal: 05 bře 2010 22:17
od Hunter
No ja to delal venku bez zvednuteho auta, ale taky mi to prislo jako trhnuta manzeta a ven vytlacena vazelina. Uvidim pristi tyden. Kazdopadne pujde dolu cely kardan i s visko, abych zjistil, co mi to tam tedy huci..

Re: Kardan

Napsal: 05 bře 2010 23:40
od jarmik
přesně tak mám taky trhnutou tu manžetu a je tam v tom kloubu nacpaná vazelína či co a cáká to na celým spodku, ale někdo už tu měl dotaz na tu manžetu a snad se samotná sehnat nedá jen s tím prvním kardanem a navíc je prý před tou manžetou nějaký větší kříž přes který ta manžeta nejde přetáhnout, :envy taky se na to chystám tak prosím HUNTER dej info jak jsi to vyřešil a kdyby se ti podařilo tu manžetu někde sehnat tak kdyby šlo 2x já bych jí odkoupil cenu respektuju díkyyy jarmik

Re: Kardan

Napsal: 06 bře 2010 06:14
od Safraporte
Ohledně té manžety
Prosím pomozte LR Free
bajo433 píše:no mne ju tam daval p. Balaz ktory repasuje viskospojky v ziari za 50 eur. ja som tam skusal davat aj obycajne alebo silikonove klasicke kuzelove co idu na homokineticke klby ale stale to roztrhlo takze je to strata casu a penazi. ta co tam mam teraz je trochu ina, ale je tam nalisovana a zatial je to o.k.

Re: Kardan

Napsal: 06 bře 2010 08:36
od tagr
Ahoj, jedině si to změř, jaké potřebuješ průměry a pak sehnat náhradu, originály asi nejsou, jak pojedu do Anglie tak to skusím sehnat tam, někde být musí, ale na netu jsem zatím nc nenašel.Celá potíž je v tom že prostě zásadně neseženeš rozměry náhradních dílů - simerinky, ložiska..., ale jen jejich čísla :devil děs :punch , až budu rozebírat a měnit, udělám tabulku rozměrů, pak se to dá shnat z jiných aut,či strojů :( aspon doufám

Re: Kardan

Napsal: 06 bře 2010 22:25
od jarmik
tagr píše:Ahoj, jedině si to změř, jaké potřebuješ průměry a pak sehnat náhradu, originály asi nejsou, jak pojedu do Anglie tak to skusím sehnat tam, někde být musí, ale na netu jsem zatím nc nenašel.Celá potíž je v tom že prostě zásadně neseženeš rozměry náhradních dílů - simerinky, ložiska..., ale jen jejich čísla :devil děs :punch , až budu rozebírat a měnit, udělám tabulku rozměrů, pak se to dá shnat z jiných aut,či strojů :( aspon doufám
velice rád bych ti poslal rozměry ale mám tam už jen asi 2cm kousek co je na hřídeli směrem k visko, to rozšíření k IRD mě už uplně chybí, kdybys náhodou na ní někde narazil rád ji odkoupím předem díkyyy jarmik

Re: Kardan

Napsal: 10 říj 2010 21:08
od jarmik
tak už na mě taky došlo - hukot pod autem jak trolejbus, tak jsem sundal oba kardany + visko a je ticho tak se budou měnit ložiska i s držáky na visku ale proč tu píšu mám ten samý problém asi jako většina znás přetržená manžeta na kardanu u IRD tak jsem sundal ten náboj a uvnitř je taký trojzubec s válečkama na jehlových ložiskách, to jde taky sundat po uvolnění segrovky a těžkým stažením z tisícihranu kardanky a zůstane volná hřídel teď musím někde sehnat podobnou manžetu a opět smontovat ( originál manžeta je v tom náboji uchycená zalisováním podplechový lem náboje - to se určitě nepodaří tak jí převleču přes náboj a stáhnu tou zubatou plastovou páskou - mám obavu dát SK pásku kvůli vyvážení a ten uzký konec udělám stejně ) jinak jsem koukal na zbytek manžety a je tam Made in France + číslička.
Jestli je nějaký jiný řešení poraďte ale jeden dotaz mám JAKÝM MAZADLEM NAPLNIT ten náboj jak tam běhá ten trojhran ( když by někdo chtěl můžu nafotit a vložit )
s těma jehličkovýma ložiskama. díkyyy jarmik

Re: Kardan

Napsal: 11 říj 2010 10:44
od macejky1
jarmik píše:tak už na mě taky došlo - hukot pod autem jak trolejbus, tak jsem sundal oba kardany + visko a je ticho tak se budou měnit ložiska i s držáky na visku ale proč tu píšu mám ten samý problém asi jako většina znás přetržená manžeta na kardanu u IRD tak jsem sundal ten náboj a uvnitř je taký trojzubec s válečkama na jehlových ložiskách, to jde taky sundat po uvolnění segrovky a těžkým stažením z tisícihranu kardanky a zůstane volná hřídel teď musím někde sehnat podobnou manžetu a opět smontovat ( originál manžeta je v tom náboji uchycená zalisováním podplechový lem náboje - to se určitě nepodaří tak jí převleču přes náboj a stáhnu tou zubatou plastovou páskou - mám obavu dát SK pásku kvůli vyvážení a ten uzký konec udělám stejně ) jinak jsem koukal na zbytek manžety a je tam Made in France + číslička.
Jestli je nějaký jiný řešení poraďte ale jeden dotaz mám JAKÝM MAZADLEM NAPLNIT ten náboj jak tam běhá ten trojhran ( když by někdo chtěl můžu nafotit a vložit )
s těma jehličkovýma ložiskama. díkyyy jarmik

Je to úplně stejný systém jako na poloosách. TRIPOID
Když máš starou roztrženou manžetu s sebou tak není problém najít ( třeba v auto kelly ) náhradu. Já mám třeba na předních poloosách manžety z jakýhosi nissanu protože nebyl čas čekat na originály.

Až koupíš novou manžetu tak by u ní měla být i vazelína a plechová stahovací páska ale dá se použít i plastová je docela dobrá. Jen nesmíš dát moc tenkou. Měla by to být alespoň 7,5mm ta má pevnost okolo 55 Kg.

Re: Kardan

Napsal: 11 říj 2010 21:47
od jarmik
Tak jsem dnes po dlouhým přebíraní koupil manžetu i s páskama ( jsou to bez šroubků ) zacvakávací - velký průměr 65mm malý 25mm a dýlka 100mm ( neví z čeho to je ale označení má 23864 ) pasuje tam přesně jen nevím jak dlouho vydrží ale hlavně nevím jakou vazelínou to mám naplnit jestli je nějaká speciální tak kluci servisáci prosím poraďte jinak posílám pár foto ale pro zajímavost celá oprava mě vyšla na 176,- kč´+ vazelína a chvilka práce :lol: lepší než 50 eček jak jsem tady někde četl :sweat díky za info na tu vazelínu jarmik

Re: Kardan

Napsal: 13 říj 2010 19:48
od FUSAČ
Nazdar hoši,
si to tu čtu, mám to taky za sebou, jednu dobu na vlastnoručně ušitou koženou manžetu, takovou jako byly na starých veteránech, než přišli kluci z gumovníkového háje, :rofl :rofl , jenže to byloV KLOUBU omačkané, tak tam šel origo nový přední díl kardanu. Ale jinak čím namazat, protože je to stejný kloub jako přední poloosy, tak se všude do takových kloubů dává spec. vysokozátěžové míchané mazivo obecně obchodně nazvané MOLYKA. Dává se ho přiměřeně, potřou se pohyblivé plochy a vlastní rolny + něco málo navíc. Dostanete to v každém rozumném obchodě s mazivy a bývá to buď pro profíky ve kbelících, nebo pro nás v kartuši. (něco jako je akryl. nebo silikon. kartuše do tlačné pistole, ale bacha tahle kartuš do ní nepasuje!!) Dá se tlačit rukou a pozor pro nezvané skupiny PAT a MAT(děti manželky atd. :D ) perfektně to vše prasí na černo. Jo a cena 100-150,- to záleží na olejářích, jak moc vás chcou krouhnout.
Jinak souhlasím, že ta guma je jak trochu pevnější pánská ochrana. A to i ta možná vydrží víc.
Tak ať se daří :dance :dance :dance
Čusek FUSAČ

Re: Kardan

Napsal: 14 říj 2010 07:45
od geršák
S tím kardanem a jeho uložením je věčný problém.Ložiska jsem měnil před rokem a už zase hučeji :devil

Re: Kardan

Napsal: 14 říj 2010 08:06
od macejky1
geršák píše:S tím kardanem a jeho uložením je věčný problém.Ložiska jsem měnil před rokem a už zase hučeji :devil
Nevím jaký ložiska jsi tam dával ale tady se vyplatí nešetřit a dát tam hardy spicer - celý nový domeček.

Re: Kardan

Napsal: 08 pro 2010 21:02
od zalab
Mazivá vhodné na mazanie tripoidného klbu predného kardanu su tieto.:
Viacučelove mazivá:Slovnaft A2 alebo AK2.Mogul: LA 2,LV2-3. MOL liton LTA 3 EP ,alebo LTA 2 EP.
Tak isto je mozné s týmto mazat aj vnutorné klby poloosí.Množstvo maziva do klbu je 100 ml,pri original manžete.
Ak je manžeta upevnená na povrchu, teda nie original,tak plati čím menej tým lepšie. :shock: Ak dáme priliš vela maziva,to sa pri zahriatí roztečie do manžety,v noci stuhne a ked sa potom kardan roztočí,odstrediva sila manžetu odtrhne :angry
Maziva ako AKG2,G2 alebo MoS2 su určené na mazanie klzných častí a nie valivých.Tieto mazivá neobsahuju plnivo, teda nemaju vlastnu štrukturu a ešte su aj z nízkym obsahom základového oleja.Aj pre ich vysoké konzistenčné číslo NLGI nie su vhodné na tento typ klbu.
Používaju sa do homokinetickych klbov,aj to len ako prisady do inych mazív. :yes

Re: Kardan

Napsal: 10 pro 2010 18:44
od zalab
Dnes sme objavili super,špica, bombovu manžetu na tripoidný klb predného kardanu.Je z TERMOPLASTU, čiže trvalka.
Na buduci tyžden ju otestujeme a potom :Pohoda: :D :D :D

Re: Kardan

Napsal: 10 pro 2010 20:15
od KDB
Samé výborné zprávy.... :yes

Re: Kardan

Napsal: 10 pro 2010 20:16
od Hunter
Tak se tesime :wink:

Re: Kardan

Napsal: 10 pro 2010 21:51
od tagr
to zní dobře ?je opravdu fajn že jsi tady :D

Re: Kardan

Napsal: 13 pro 2010 19:51
od zalab
Tak dnes sme namontovali novu manžetu na tripoidný klb predného kardanu.Panečku ta sadla ako :moon na šerbel. :D
Je ,ako som už pisal z termoplastu a povodne je určená na posuvný 6 guličkový klb kardanu na BMW.
Je to sada:Manžeta-spona-mazivo konzistencie NLGI 00.
Cena je 25 EUR,samozrejme pre zakaznikov, ktorým sme robili repas visko nejaká tá zlavička :D :hand

___________
Emil