Stránka 1 z 1

nefunkční spojka

Napsal: 23 bře 2010 21:20
od Rozky
Ahoj, k tomuhle tématu jsem nic pořádně nenašel, tak zakládám nový..
Mám problém se spojkou, fungovala dobře, ale měnil jsem převodovku, tak jsem ji dole odpojil. Když přišla převodovka zpět, opět jsem ji přidělal, ale spojka nefunguje. Přičítal jsem to špatným gumičkám, takže se vyměnili jak dole tak nahoře u nádobky..přesto prošlápnu pedál na podlahu a odvzdušnit se nedaří.. Půl dne šlapání a nic.. Mám být trpělivější nebo může být chyba ještě někde? Díkes

Re: nefunkční spojka

Napsal: 23 bře 2010 21:55
od eliott
Odvzdušňování jde hrozně blbě, postup:

Povolit odvzdušňovák, sešlápnout, utáhnout , uvolnit pedál. Opakovat do zblbnutí a snad se to povede. Já myslel, že už budeš jezdit :roll:

Re: nefunkční spojka

Napsal: 23 bře 2010 22:01
od krestak
zkus vakuovou pumpu :D

Re: nefunkční spojka

Napsal: 23 bře 2010 23:34
od Rozky
eliott píše:Odvzdušňování jde hrozně blbě, postup:

Povolit odvzdušňovák, sešlápnout, utáhnout , uvolnit pedál. Opakovat do zblbnutí a snad se to povede. Já myslel, že už budeš jezdit :roll:
Já už bych jezdil rád, ale pořád se to protahuje...
Neboj, hned jak vyjedu, dám ti vědět, jak se ty všechny kolečka hezky točí.. :cool

Re: nefunkční spojka

Napsal: 24 bře 2010 20:25
od soson
Skús tlačiť kvapalinu striekačkou zospodu hore cez povolený odvzdušňovák. Mal som starého Saaba, a tam to šlo jedine tak. Ale zato, fungovalo to perfektne. soson

Re: nefunkční spojka

Napsal: 24 bře 2010 20:31
od Mešky
eliott píše:Odvzdušňování jde hrozně blbě, postup:

Povolit odvzdušňovák, sešlápnout, utáhnout , uvolnit pedál. Opakovat do zblbnutí a snad se to povede. Já myslel, že už budeš jezdit :roll:
Přesně jak říká pan kolega, nebo poslední tutovej tip, vzduchová odsávačka. Funguje stoprocentně.( každý lepší servis vlastní) :yes

Re: nefunkční spojka

Napsal: 24 bře 2010 21:39
od Hubert
Já ještě používám do plný nádobky fouknout stlačený vzduchu (malý tlak) do nádobky a dole povolit odvzdušňovák. Nevím jak je to i diskotéky. Ale mě to u auta funguje.

Re: nefunkční spojka

Napsal: 24 bře 2010 22:37
od Rozky
Kluci díky, nakonec pomohl vzduch, jak píše Hubert. Pak už se to doodvzdušnilo pedálem.. 8)
Teda ale dalo to zabrat... :)

Re: nefunkční spojka

Napsal: 25 bře 2010 21:59
od soson
:rofl noo ked sa chce... blahozelam

Re: nefunkční spojka

Napsal: 26 bře 2010 08:15
od Mešky
Rozky píše:Kluci díky, nakonec pomohl vzduch, jak píše Hubert. Pak už se to doodvzdušnilo pedálem.. 8)
Teda ale dalo to zabrat... :)
Tak gratuluju, někdy je to opravdu porod.

Re: nefunkční spojka

Napsal: 13 led 2013 19:19
od sisobmw
Nazdar chlapi.
Včera išla kočka na Diskoške1 200 TDI do práce a z ničoho nič jej nešli radiť rýchlosti. Samozrejme že ma hneď napadlo - prevodovka v pr--li. Keď som ale prišiel k autu, spojkový pedál ako blato. Kvapalina v nádobke nechýbala, ani som nespozoroval nijaký priesak, únik. Skúšal som odvzdušniť a nepomohlo, pedál stále ako blato.
Viete prosím poradiť z krátkeho opisu čo bi to mohlo biť?
ĎAKUJEM - šišobmw.

Re: nefunkční spojka

Napsal: 13 led 2013 19:25
od omar
sisobmw píše:Nazdar chlapi.
Včera išla kočka na Diskoške1 200 TDI do práce a z ničoho nič jej nešli radiť rýchlosti. Samozrejme že ma hneď napadlo - prevodovka v pr--li. Keď som ale prišiel k autu, spojkový pedál ako blato. Kvapalina v nádobke nechýbala, ani som nespozoroval nijaký priesak, únik. Skúšal som odvzdušniť a nepomohlo, pedál stále ako blato.
Viete prosím poradiť z krátkeho opisu čo bi to mohlo biť?
ĎAKUJEM - šišobmw.
Hlavni nebo pomocnej spojkovej valec

Re: nefunkční spojka

Napsal: 14 led 2013 21:24
od Steve
sisobmw píše:Nazdar chlapi.
Včera išla kočka na Diskoške1 200 TDI do práce a z ničoho nič jej nešli radiť rýchlosti. Samozrejme že ma hneď napadlo - prevodovka v pr--li. Keď som ale prišiel k autu, spojkový pedál ako blato. Kvapalina v nádobke nechýbala, ani som nespozoroval nijaký priesak, únik. Skúšal som odvzdušniť a nepomohlo, pedál stále ako blato.
Viete prosím poradiť z krátkeho opisu čo bi to mohlo biť?
ĎAKUJEM - šišobmw.
Zkus nahlídnout, mám podobný problém....
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: nefunkční spojka

Napsal: 24 led 2013 16:51
od sisobmw
Takže ten problém zo spojkou bola vidlička. Vymením za HD - tá je spevnená a pre istotu aj spojkové ložisko. Neviete náhodou či gufero klukovky zadné je atypické, alebo sa dá bežne dostať v obchode? Keď tak nemá niekto rozmer.
Vďaka.
šišobmw

Re: nefunkční spojka

Napsal: 24 led 2013 18:06
od Hubert
sisobmw píše:Takže ten problém zo spojkou bola vidlička. Vymením za HD - tá je spevnená a pre istotu aj spojkové ložisko. Neviete náhodou či gufero klukovky zadné je atypické, alebo sa dá bežne dostať v obchode? Keď tak nemá niekto rozmer.
Vďaka.
šišobmw
Gufero je atyp. https://www.google.cz/search?q=LUF100430G" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: nefunkční spojka

Napsal: 26 dub 2013 11:07
od bohous
Tak já taky přidám. Když jsem koupil disko, tak mi brala spojka dost dole u podlahy, ale řadit ještě šlo. Pak šla blbě jednička a zpátečka. Tak jsem nejdřív koupil spodní váleček od TRW. Vyměnil jsem ho a šlapal a šlapal a šlapal. A nic. Tak jsem koupil Valeo sadu spojky (bez setrvaku). Vyměnil jsem jí a vyměnil jsem i horní pumpu. Přítlačák už byl tak prodřenej od ložiska, že skoro prolezlo skrz. Ovládací tyčka neměla kuličku a byla ohnutá. Takže všechno nové. A pak jsem šlapal a šlapal a šlapal ..... až bylo jaro :-) . Jednička, zpátečka, v cajku. Ale pořád brala spojka lehce před půlkou (pedál).
Nedávno mi odešlo spojkové čidlo, kapalina tekla konektorem ven. tekla málo, v nádobce neubývalo. ale pojal jsem podezření, že se to tím čidlem možná zavzdušňuje, protože bublinky se mi nikdy nepodařilo úplně vyhnat z okruhu. čidlo jsem vyměnil a šlapal a šlapal... no a už to neřadilo vůbec.
Tak jsem našel starej spodní váleček (original) a vymontoval ten nový TRW.
Výsledek je jednoduchý TRW není asi špatná značka co do kvality, ale má prostě jiný rozměr vnitřního válečku. ten váleček který tlačí na tyčku spojky je prostě hlubší než originál. pryžová manžeta která píst kryje není tak silná jako origo a byla děravá.
Závěr je ten, že pístek při každém sešlápnutí vyjel až nakonec a přicůcnul vzduch. Spojku to vždy vystavilo málo.
Vzal jsem tedy střeva ze starého válečku, přehodil gufero a nacpal to do TRW těla. Krycí manžeta má sice silnější lem, za který drží na válečku, ale nespadává.